راهنمای سفری عاشقانه به کندی

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
راهنمای سفری عاشقانه به کندی

تور کندی که به عنوان پایتخت تپه سریلانکا شناخته می‌شود، جایی است که برای هر نوع تعطیلات و گروهی مناسب است و چیزهای متنوعی برای ارائه و به نمایش گذاشتن دارد. از طبیعت سرسبز و آب‌های زلالش بگیرید تا حیات وحش غنی، فرهنگ و زندگی بومی کهن، آداب و رسوم جالب، تا زندگی شهری مدرن و تفریحات روز دنیا! بنابراین هر کسی با هر هدفی همراه هر گروهی می‌تواند در تور سریلانکا بهترین تعطیلاتش را سپری کند و یکی از این سفرها، سفری عاشقانه و رمانتیک برای زوج‌ها است.

 

پیاده‌روی: در تورهای پیاده روی غرق شوید

در پایتخت تپه‌ای سریلانکا چه فعالیت‌های بهتری به جز پیاده روی، پیاده روی و کمپینگ وجود دارد که در رده برخی از بهترین کارهایی است که می‌توان در کندی می‌توان انجام داد قرار دارند؟ برای زوج‌ها این گردش به شدت جذاب و سرگرم کننده خواهد بود و در آن می‌توانند در میان تپه‌ای آرام، اوقات خوبی را با یکدیگر بگذرانند. زیر آسمان عاشقانه شب کندی مسیرهای پیاده روی الهام‌بخش مختلفی مانند قله آدامز، رشته کوه ناکلز، گادالادنیا، صخره آلاگالا و بسیاری دیگر را ارائه می‌دهد که بهترین خاطرات عمرتان را رقم خواهد زد.

 

اقامت در بهترین هتل‌های کندی

معبد دندان: در توری از آثار مقدس شرکت کنید

دالادا مالیگاوا یا معبد دندان که در کاخ سلطنتی پادشاهی سابق کندی قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌های معنوی برای بازدید در کندی است. بازدید از این معبد یکی از بهترین کارهایی است که در کندی زوج‌ها می‌توانند انجام دهند زیرا یکی از مقدس ترین زیارتگاه‌های سریلانکا است که یادگاری از دندان بودا را در خود جای داده است. تازه دامادها می‌توانند برای سفری پربار در این فصل جدید زندگی از خداوند متعال برکت بگیرند. برای بومی‌های سریلانکا که به بودا اعتقاد دارند این گردش یکی از کارهای مهم زوج‌ها در همان ابتدای زندگی محسوب می‌شود. اگرچه شما احتمالا کاری به اعتقادات مذهبی آن‌ها ندارید اما بازدید از معبد دندان با همسرتان یکی از کارهایی است که در این سفر دونفره به یادماندنی باید انجام دهید.

آدرس: Sri Dalada Veediya, Kandy

زمان: ۵:۳۰ صبح تا ۸ شب

هزینه ورودی: ۱۵۰۰ روپیه برای هر نفر

 

غذاهای سریلانکا: از طعم‌های اصیل بچشید

اگر در ماه عسل هستید و دوست دارید کاری رمانتیک برای همسرتان انجام دهید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانیم به شما توصیه کنیم این است که همسرتان را با قرار شام در رمانتیک‌ترین رستوران‌های کندی غافلگیر کنید که نه تنها یک محیط صمیمی را ارائه می‌دهند، بلکه غذاهای اصیل سریلانکا نیز سرو می‌کنند. برخی از محبوب‌ترین کافه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها غذاهای لذیذ سریلانکا را بچشید عبارتند از کافه امپایر، هلگاس فولی، رستوران فودلند، رستوران راک ویو و بسیاری دیگر. حتی اگر در انتخاب این که کجا بروید تردید دارید می‌توانید از پذیرش هتلی که در آن اقامت دارید یا از مردم محلی بپرسید و راهنمایی بگیرید. مطمئنا هیچ چیزی به اندازه شبی رمانتیک با غذاهای خوشمزه به دل همسرتان نمی‌نشیند.

بودای بزرگ: از چشم انداز شهر لذت ببرید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در کندی انجام دهید، بازدید از این شاهکار معماری ۸۸ فوتی است که به مجسمه بودا باهیراوکاندا ویهارا که در بالای تپه قرار دارد، معروف است. رسیدن به قله به مقداری قدرت بدنی نیاز دارد، اما وقتی دست در دست هم با شریک زندگی‌تان راه می‌روید، مسیر حس و حال بسیار رومانتیکی به خود می‌گیرد و پیمودن مسیر در کنار هم و لذت بردن از آن به شما می‌چسبد. شما می‌توانید در پایان راه به تماشای منظره پرنده‌ای نفسگیر و خیره کننده از شهر بپردازید و از لحظات آرام با شریک زندگی خود لذت ببرید. به علاوه در طول مسیر با خنده و شوخی سرکنید تا هم خستگی به تن‌تان ننشیند و هم گردشی دوست داشتنی داشته باشید. به علاوه مناظر اطراف‌تان آنقدر زیباست که می‌توانید کلی عکس‌های زیبا در کنار هم بگیرید.

 

حقایقی که درباره سریلانکا نمی‌دانید

آدرس: Bahirawa Kanda Road, Kandy

ساعت کار: ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر

 

موزه چای سیلان: نگاهی به تاریخچه کشت چای سریلانکا

یکی از بهترین کارهایی که در کندی سریلانکا می‌توانید انجام دهید، بازدید از موزه چای سیلان است. این موزه که در ابتدا در سال ۱۹۲۵ ساخته شد که اخیرا بازسازی شده است و دروازه‌هایی برای بازدید عموم برای بازدید از موزه که فرآیند چای‌سازی را به نمایش می‌گذارد، باز شده است. همچنین می‌توانید با همسرتان در کافه چای داخل موزه با یک فنجان چای گفتگوی صمیمانه داشته باشید و برای هدیه دادن به دوستان، خانواده و اقوام خود بسته‌های چای بخرید. این گردش دوستانه هم فال است و هم تماشا، می‌توانید از فرایند تولید چای دیدن کنید و هم گردشی دوستانه و صمیمی در کنار هم داشته باشید و هم اگر خواستید خرید کنید، دیگر چه چیزی بهتر از این؟

آدرس: Hantana Road, Sri Lanka

برنامه کاری: سه شنبه تا شنبه: ۸:۳۰ صبح تا ۳:۴۵ بعد از ظهر؛ یکشنبه: ۸:۳۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر؛ دوشنبه ها تعطیل است.

هزینه ورودی: ۳۵۰ روپیه برای بزرگسالان و ۱۷۰ روپیه برای کودکان

 

خرید: به یک پرسه زنی بی‌پایان بروید

خرید همیشه خوش می‌گذرد اصلا فرقی نمی‌کند مقصد شما کجای این کره خاکی باشد این اصلی غیرقابل انکار است که خرید کردن واقعا لذت بخش است و جالب ترین و همچنین یکی از بهترین کارها در کندی برای زوج‌ها نیز خرید است. در طول ماه عسل خود در کندی با همسر خود یک تجربه خرید نهایی را تجربه کنید. خرید سوغاتی، جواهرات عتیقه، کمربندهای نقره‌ای، آویزهای دیواری، لباس باتیک، و انواع هنرها و صنایع دستی، خرید در سریلانکا را به محبوب‌ترین کار تبدیل می‌کند. به علاوه می‌توانید برای اقوام نزدیک هم چیزهای جذابی از صنایع دستی و زیورآلات بومی بخرید و هدیه ببری مخصوصا بازارهای محلی که قیمت‌ها پایین و به شدت عادلانه است تجربه خرید خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

 

سفر ماه عسل به مقاصد جذاب سریلانکا

باغ گیاه شناسی سلطنتی: برای پیاده روی بروید

علاوه بر مزارع گسترده چای، سریلانکا به خاطر تنوع گل‌هایش نیز مشهور است. یکی از مهم‌ترین کارهایی که زوج‌ها و البته هر کس دیگری می‌تواند در کندی انجام دهد، گشت و گذار در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی و احساس عاشقانه در هوای تابش شده از مجموعه‌ای جذاب از ارکیده‌ها و ۴۰۰۰ گونه مختلف از گیاهان است. محیط زیبا و رنگارنگ باغ‌ها، عطر خوش گل‌ها و نوای آواز پرنده‌ها شما را با حال و هوایی رمانتیک به داستان های دیزنی می‌برد جایی که شما شاهزاده‌های خوشبخت باغ هستید. پس دوربین‌تان را فراموش نکنید و تا می‌توانید از خودتان در جاهای مختلف این باغ عکس‌های دونفره یادگاری بیاندازید. به علاوه این باغ فرصتی عالی برای پیکنیک عاشقانه نیز به شما می‌دهد! چه چیزی بهتر از این که روزی زیبا در میان گل‌ها را در کنار همسرتان بگذرانید؟

آدرس: Peradeniya Rd, Kandy, Sri Lanka

زمان: ۷:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر

هزینه ورودی: ۱۰۰۰ روپیه برای بزرگسالان و رایگان برای کودکان

 

زندگی شبانه: به یکی از کافه‌های شبانه بروید

همچنین کندی دارای یک زندگی شبانه پر جنب و جوش است که در آن زوج‌ها می‌توانند در چندین کافه شهر که دارای موسیقی زنده و دی‌جی هستند تا آخرشب از جشن و مهمانی لذت ببرند البته این از جمله کارهایی است که گروه‌های دوستان هم به شدت به آن علاقه دارند. به همین خاطر یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در شب‌های کندی انجام دهید این است که با همسرتان وارد یک کلوپ شبانه پر جنب و جوش شوید و گوشه‌ای بنشینید و خلوت کنید و یا همراه دیگران در حال و هوای مهمانی قرار بگیرید و از ضربات موسیقی لذت ببرید. برخی از بهترین کلوپ‌های شبانه کندی عبارتند از Slightly Chill، The Pub، Royal Bar and Hotel و بسیاری دیگر. همچنین بر حسب این که در کجای شهر اقامت دارید می‌توانید از پذیرش هتل بپرسید که کجا برای شما مناسب‌تر است تا همان را برای رفتن انتخاب کنید.

 

۱۵ ورزش آبی جذاب در سریلانکا

دریاچه کندی: یکی دیگر از کارهای شبانه در  کندی

دریاچه کندی که به دریای شیر نیز معروف است یک دریاچه مصنوعی و همچنین یکی از رمانتیک ترین مکان‌های شناخته شده در قلب شهر است. قدم زدن در کنار ساحل دریاچه آرام ، دست در دست همسرتان‌ یا گذراندن اوقاتی آرام و باصفا در کنار دریاچه از بهترین کارهایی است که می‌توانید با هم انجم دهید و از صمیمیت و فضای روح نواز آن لذت ببرید. اگرچه این دریاچه هوایی به شدت مطلوب دارد که در طول روز هم می‌توانید بیایید و از آن لذت ببرید اما شب‌ها با روشن شدن چراغ‌ها و انعکاس نور شب در آب دریاچه محیط اطرافش حال و هوایی متفاوت از روز به خودش می‌گیرید که توصیه می‌کنیم آن را از دست ندهید.

رقص کندیانی: از تماشای اجرای سنتی لذت ببرید

تماشای یک اجرای زیبا و سنتی رقص کندیانی در مکان‌هایی مانند مرکز فرهنگی کاندیان، هتل اوکری، و سالن صلیب سرخ یکی از کارهای برتر در کندی است. شما می‌توانید با مشاهده چنین اجراهایی که در آن رقصندگان با لباس‌های سنتی که فرهنگ جزیره را به تصویر می‌کشد، حرکات باشکوه و آکروباتیک را انجام می‌دهند، فرصتی برای آشنایی با سنت‌های شهر پیدا کنید و لحظات جذاب و فراموش نشدنی را در کنار هم تجربه کنید مخصوصا این که لباس‌های بومی رنگارنگ و بسیار پر زرق و برق هستند و حسابی چشم شما را می‌گیرند.

 

راه‌هایی برای صرفه جویی در سفر به سریلانکا

۲۵ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران