رمانتیک‌ترین مقاصد ماه عسل در ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
رمانتیک‌ترین مقاصد ماه عسل در ایران

فرض کنید می‌خواهید تعطیلات ماه عسل رویایی شما پر از جذابیت‌های باستانی، تاریخی و سنت‌های چند صد ساله، داستان‌های افسانه ای و فرهنگ محلی، طبیعت باشکوه و باغ‌های زیبا و بازارهای جذاب باشد. در این صورت، ایران جایی است که می‌تواند آرزوی شما را محقق کند. مقاصد ماه عسل ایران، در میان مقاصد گردشگری بی‌شماری که در سراسر این سرزمین پراکنده شده‌اند، مانند نگین انگشتری می‌درخشند.

ایران پتانسیل بالایی در جذب گردشگر داشته و به لطف معماری پر زرق و برق، مهمان نوازی و خونگرمی مردمانش و جاذبه‌های بی شمار، می‌تواند هر بیننده ای را مجذوب کند. و اگر می‌خواهید همراه عشقتان ماه عسلی به یادماندنی را رقم بزنید، گریزی نیست و باید به رمانتیک‌ترین مقاصد ایران سفر کنید!

 

جزیره کیش

جزیره کیش در منطقه استراتژیک خلیج فارس و در میان ده‌ها جزیره بزرگ و کوچک، از موقعیت منحصر به فردی برخوردار است. این جزیره به قدری زیبا و جذاب است که از قدیم الایام به مروارید خلیج فارس شهرت داشته است. این منطقه، با سواحل آرام و پوشیده از ماسه‌های مرجانی که در زیر نور خورشید می‌درخشند و آب‌های شفاف که عمق دریا و حرکت زیبای ماهی‌ها را به نمایش می‌گذارند، به استقبال مسافران تور کیش می‌آید. بعلاوه گیاهان متنوع و درختان بومی و همچنین آب و هوای مطبوع در هفت ماه سال، از ویژگی‌های بارز این جزیره محسوب می‌شوند. جالب است بدانید این جزیره با قدمتی ۳۰۰۰ ساله، جزو ۱۰ جزیره زیبای جهان بوده و سومین مقصد تعطیلات در خاورمیانه به شمار می‌آید.

 

هتل‌های ۵ ستاره قشم را بشناسیم

با این تفاسیر شاید بتوان گفت این منطقه، رمانتیک‌ترین تصاویر را به مخاطبانش هدیه می‌دهد و یکی از بهترین مقاصد برای گذراندن ماه عسل در ایران محسوب می‌شود. بعلاوه باید گفت جزیره کیش ،سرشار از مکان‌های دیدنی و مراکز خرید بزرگ است و روزهایی مفرح را در این منطقه تجربه خواهید کرد.

برای اقامت، چه بهتر که اگر از تمکن مالی کافی برخوردارید، در یکی از بهترین هتل‌های ۵ ستاره سکونت داشته باشید که با امکانات بی نظیر وکامل، سفری خاطره انگیز را برای شما و عشقتان رقم می‌زنند. در این میان، اقامت در هتل داریوش بیش از سایرین پیشنهاد می‌شود که با چشم اندازهای ساحلی جذاب، معماری به سبک دوره هخامنشی و رستوران‌هایی که غذاهای باکیفیت و لذیذ سرو می‌کنند، اقامتی رویایی را به شما هدیه می‌دهد. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله اقامتی خاطره‌انگیز در هتل داریوش کیش را نیز مطالعه کنید.

کردستان

این شهر پرطرفدار که تابستان‌هایی عالی برای گذراندن ماه عسل دارد و طبیعتی زیبا و باشکوه را به مخاطبان ارائه می‌دهد، در عین حال سرشار از جاذبه‌هایی نظیر چشمه‌های آبگرم، دریاچه، کوهستان و روستاهای دیدنی است. در این میان، شهر کرمانشاه بیش از سایرین خودنمایی می‌کند و با آب و هوایی بی نظیر، طاق بستان، بیستون و بسیاری دیگر از نقاط دیدنی توریستی، رضایت مسافران را جلب می‌نماید. در کنار اینها، می‌توانید از طعم لذیذ غذاهای محلی در رستوران‌های درجه یک این شهر، نهایت لذت را ببرید.

 

راهنمای سفری بهاری به کیش

آذربایجان

و در یک ماه عسل رویایی، چرا از خطه آذربایجان غافل شوید؟ اینجا نیز مانند کردستان، از تابستان‌هایی باشکوه برای گذراندن این ایام رمانتیک برخوردار بوده و با طبیعتی به شدت زیبا، از مخاطبانش پذیرایی می‌کند. جاذبه‌های متعددی را در اینجا خواهید یافت از جمله چشمه‌های آب گرم، آثار تاریخی و فضای زیبای اطراف دریاچه. در این میان شهرهایی مانند آستارا، مشکین شهر و سرعین بیش از دیگران محبوبیت دارند و روزهای شما را سرشار از شادی و تفریح می‌کنند.

شیراز

شیراز شهر مردمان خونگرم و مهربان، فضاهای دیدنی، فرهنگ ، شعر و معماری‌های باشکوه است. این خطه، بعنوان "شهر همیشه بیدار" شهرت دارد و امکانات تفریحی که تا پاسی از شب فراهم هستند، می‌توانند برای عشاق و زوج‌هایی که ماه عسل خود را می‌گذرانند، بسیار جذابیت داشته باشند.

جالب است بدانید که این شهر، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی را در خود جای داده که بسیاری از آنها تا صبح پذیرای مشتریان هستند. اما در کنار اینها آثار تاریخی همچون موزه‌های متعدد، تخت جمشید، مقبره حافظ، دروازه قرآن و همچنین بازارهایی نظیر بازار وکیل، می‌توانند بیش از سایر جاذبه‌ها مسافران را سرگرم کنند.

جالب است بدانید اقامتگاه‌های این شهر نیز خود نوعی جاذبه، خصوصا جاذبه تاریخی محسوب می‌شوند. بعنوان مثال هتل ۵ ستاره زندیه، از معماری اصیل و طراحی باشکوهی برخوردار است و فاصله اندکی با مجموعه زندیه دارد. این هتل، همچنین حمام قدیمی ایرانی را در خود جای داده و به مهمانان فرصت تجربه بودن در حمام‌های سنتی گذشتگان را می‌دهد. همچنین اگر به دنبال اقامتگاهی مدرن و لوکس هستید، هتل بزرگ شیراز نیز به شدت پیشنهاد می‌شود. این هتل در نزدیکی دروازه قرآن واقع شده و امکانات منحصر به فردی را همراه با معماری زیبا، نمای بیرونی که شبیه کشتی بر فراز کوه است و چشم اندازهای زیبا در اختیار مهمانانش قرار می‌دهد.

 

بهترین تفریحات فضای باز کیش

جزیره قشم

جزیره قشم با وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس بوده و در یک منطقه ساحلی با آب و هوای گرم و در اقلیم نیمه گرمسیری واقع شده است. این جزیره علاوه بر برخورداری از موقعیت استراتژیک خاص و مزیت‌های مختلف، طبیعت بسیار متنوع و ارزشمندی نیز در اختیار دارد. زیستگاه های ویژه، گونه‌های جانوری و گیاهان کمیاب، پدیده های مختلف زمین شناسی و چشم اندازهای زیبا، به وفور در خشکی و ساحل سراسر جزیره یافت می‌شوند.

انواع بسترهای ساحلی مانند سواحل سنگی، صخره‌های مرجانی، سواحل گلی، سواحل شنی و جنگل‌های حرا که در سراسر خلیج فارس پراکنده شده‌اند را می‌توان یکجا در جزیره قشم یافت.

این مقصد بسیار محبوب و البته گرم، می‌تواند در فصول سرد سال از جذابیتی صدچندان برخوردار شود. در سفر با تور قشم علاوه بر طبیعت مثال زدنی، با اقامتگاه‌های جذاب، تفریحات متنوع و مراکز خرید بی نظیری مواجه خواهید شد. این منطقه برای تفریحات آبی نیز بسیار ایده آل است و مقاله ۱۰ تفریح آبی هیجان انگیز در قشم، اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهد.

اصفهان

از دیگر مناطق محبوب برای گذراندن ماه عسلی رمانتیک در ایران، می‌توان به شهر بزرگ اصفهان اشاره کرد. این شهر نیز از مزایای بسیاری برخوردار بوده و با انبوه جاذبه‌های تاریخی، صنایع دستی و معماری و بناهای باشکوه به استقبال مسافران می‌آید.

بعلاوه اقامتگاه‌های جالب توجهی را در این شهر خواهید یافت که برخی از آنها، گوشه‌ای از تاریخ ایران را به تصویر می‌کشند و با امکانات متنوع، اقامتی به یادماندنی را به ارمغان می‌آورند. در این میان اقامت در هتل شاه عباسی، بیش از سایرین توصیه می‌شود. این اقامتگاه، در واقع کاروانسرایی متعلق به دوران صفویه است که به خوبی حفظ و نگهداری شده و گوشه‌ای از فرهنگ و تاریخ ایران را به بهترین نحو به نمایش می‌گذارد. حیاط کاروانسرا، چایخانه، سفره خانه و همچنین رستوران سنتی، به جذابیت این هتل افزوده‌اند و ماه عسلی کلاسیک را در فضایی سیصد ساله، به زوج‌های عاشق هدیه می‌دهد.

 

جذاب‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

رامسر

رامسر که بعنوان زیباترین شهر شمال ایران شناخته می‌شود، در مسیر جاده چالوس – رشت، در غرب استان مازندران و در ارتفاع ۲۰ متری از سطح دریا قرار دارد. آب و هوای رامسر، در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است.

ای شهر قدیمی و پرباران، دارای جاذبه‌های بی نظیر طبیعی، تاریخی و تفریحی است. اینجا، کوتاه‌ترین فاصله را بین کوه و سواحل دریای خزر داراست. پارک‌های جنگلی، آبگرم معدنی، آبشارها، غارها، چشمه‌ها، دریاچه‌ها، آثار تاریخی، فرهنگ غنی، انواع صنایع دستی و مراکز اقامتی رنگارنگ و بی نظیر، این شهر را به قطب قابل توجهی در صنعت گردشگری ایران بدل کرده‌اند. و از مهمترین جاذبه‌ها می‌توان به هتل قدیمی رامسر، پارک جنگلی صفارود، جنگل دالخانی، روستای جواهرده، قلعه مردکوه و کاخ موزه تماشاگه خزر نام برد.

یکی دیگر از جاذبه‌های فوق العاده این محدوده، تله کابین رامسر است که ساحل را به جنگل و کوه متصل می‌کند و چشم اندازی پانوراما و رویایی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. برای اقامت در این شهر شاعرانه، هتل بام سبز را پیشنهاد می‌کنیم که بر بلندای جنگل‌های هیرکانی واقع شده و به مناظر باشکوه طبیعی دید دارد. بعلاوه از طراحی منحصر به فرد، رستوران‌هایی مجلل با غذاهایی بسیار باکیفیت و لذیذ و دسترسی آسان به سایر جاذبه‌ها برخوردار است. و در نهایت باید گفت بهترین زمان برای بازدید از اینهمه زیبایی، فصل بهار و پاییز است که طبیعت شهر از رمانتیک‌ترین صحنه‌ها برخوردار بوده و برای زوج‌ها، ماه عسلی خاطره انگیز را رقم می‌زند.

 

خیابان‌های کیش را قبل از سفر به آن بشناسیم

مشهد

دومین شهر بزرگ و مرکز معنوی ایران یعنی مشهد، در شمال شرقی استان خراسان و در امتداد جاده ابریشم واقع شده است. تور مشهد بیش از همه به دلیل وجود آرامگاه امام رضا، امام هشتم شیعیان، شهرت دارد. هرچند که جاذبه‌های بسیار  زیاد و متنوعی را به مسافران تور مشهد هدیه می‌دهد. از جمله می‌توان به مجموعه کوه سنگی، پارک‌های آبی، شهر بازی، باغ گیاه‌شناسی، پارک ملت، باغ وحش وکیل، باغ ملی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید بزرگ از جمله بازار رضا و رستوران‌هایی با فضایی رویایی از جمله رستوران شاندیز اشاره کرد.

اما اگر برای گذراندن ماه عسل به این شهر زیبا سفر می‌کنید، شاید بیش از هر چیز اقامت در هتلی که بتواند با امکانات کامل و جذاب، به رمانتیک بودن این سفر بیفزاید، اهمیت داشته باشد. پیشنهاد ما در این رابطه، هتل درویشی مشهد است که از معماری منحصر به فردی برخوردار بوده و دسترسی عالی به جاذبه‌های مطرح شهر دارد. این هتل امکاناتی لوکس و مجلل، اکسسوری‌ها و تزئیناتی به سبک‌های چینی، مصری، رومی و غیره و کافی شاپ و رستوران‌هایی بزرگ با غذاهای لذیذ و را ارائه می‌دهد. گزینه دیگر، هتل بین المللی قصر مشهد است که اقامتگاهی پیشرفته بوده و در ۱۱ طبقه، ۲۱۹ سوئیت و اتاق را در خود جای داده است و یکی از رمانتیک‌ترین اقامتگاه‌های شهر به شمار می‌آید.

همدان

همدان، خانه شاعران و مشاهیر فرهنگی بسیاری است. همچنین گفته می‌شود که این شهر، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که بطور دائمی مسکونی بوده است. همدان همیشه به خاطر صنایع دستی مانند چرم، سرامیک و فرش شهرت داشته است. همچنین سازمان میراث فرهنگی ایران تنها در شهر همدان، ۲۰۷ محوطه تاریخی و فرهنگی را فهرست کرده است. این شهر به مشاهیری همچون ابن سینا، باباطاهر و بدیع الزمان همدانی می‌بالد.  بعلاوه این منطقه در تابستان، از هوایی مطبوع و نسبتا خنک برخوردار بوده و یکی از بهترین مقاصد شاعرانه محسوب می‌شود.

 

خوش آب و هواترین شهرهای ایران برای سفر در نوروز

در اینجا می توانید از وجود انبوه جاذبه‌های دیدنی و طبیعت زیبا و بناهای تاریخی بهره مند شوید. گزینه‌هایی نظیر غار علیصدر، آبشار گنجنامه، تخت نادر، کوهستان الوند، دشت میشان و مسجد جامع، در این میان بیش از سایرین طرفدار دارند. بعلاوه امکانات تفریحی نظیر تله کابین، غار آکواریوم، بانچی جامپینگ، شهربازی، رنجر، سورتمه ریلی، مراکز خرید متعدد و کافه‌ها و رستوران‌های رنگارنگ، به جذابیت این گشت و گذار می‌افزایند. و در نهایت اقامتگاه‌هایی رویایی با چشم اندازهایی از طبیعت سرسبز و کوهستان و امکانات کامل، این سفر به یادماندنی را کامل می‌کنند.

۳۱ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران