بهترین مقاصد گردشگری زمستانی در ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
بهترین مقاصد گردشگری زمستانی در ایران

ایران کشوری ۴ فصل است که در تمام فصول سال زیبایی‌های خاص خودش را دارد. اما در کشور ما اینطور جا افتاده که بیشتر مسافرت‌ها در فصل تابستان و در واقع نیمه اول سال اتفاق می‌افتد در حالی که در این دوره بیشتر نقاط کشور دمای بالایی را تجربه می‌کنند. سرما برای خیلی‌ها ناخوشایند و ملال‌آور است حالا سوال اینجاست آیا تمایل دارید تعطیلاتی گرم را در سرما تجربه کنید؟

 

غار نمکی قشم

غار نمکی قشم که در فصله ۱۰۰ کیلومتری شهر واقع شده و با یک ماشین‌سواری کوتاه در دسترس قرار دارد یکی از جاذبه‌های توریستی تور قشم است که در رده دوم دیدنی‌های جزیره قرار دارد. نه این که این غار به اندازه کافی زیبا نیست بلکه چون مردم بیشتر به سمت سواحل و تفریحات آبی می‌روند و از دره‌ها دیدن می‌کنند. این در حالی است که غار نمکی قشم طولانی‌ترین غار نمکی دنیاست که با تشکیلات نمکی و قندیل‌های طبیعی نمک آذین شده و به زیبایی چشم‌نوازی درآمده است. بهترین زمان برای کاوش در این زیبایی طبیعی فصل زمستان است. نمک این غار نه تنها خاصیت درمانی دارد بلکه خوراکی بوده و می‌توانید با خودتان مقداری از آن را به عنوان سوغاتی به منزل ببرید.

 

با ۱۰ موزه برتر ایران آشنا شوید

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم یکی از عجایب طبیعی ایران است که قدمت آن را تا حدود دو میلیون سال تخمین زده‌اند. این دره عجیب و دیدنی در فاصله ۵ کیلومتری شهر قشم و در روستای برکه خلف واقع شده است. در مورد این منطقه عجیب فتوژنیک حرف و حدیث‌ها بسیار است. به طور علمی به نظر می‌آید سالیان پیش این دره بر اثر برخورد ستاره‌ای به وجود آمده و به همین دلیل هم به این نام معروف شده است. اگرچه مردم محلی معتقدند این منطقه قلمرو اجنه است و از حوالی غروب تا پایان شب کسی به اطراف دره نزدیک نمی‌شود.

آبشار شوی دزفول

اگر عکس این آبشار را در گوگل جستجو کنید زیبایی آن شما را متحیر خواهد کرد زیرا همچون پوسترهای گرافیکی پر از سبزی و زیبایی است. آبشار شوی که در نزدیکی روستای شوی واقع شده آبشاری بی‌نهایت زیبا به ارتفاع ۸۵ متر است که با گذر از مسیرهای طبیعی زیبا در نهایت از صخره‌های پوشیده و از گیاهان و خزه به دریاچه سد دز می‌ریزد. شاید بد نباشد بدانید که این آبشار در سال ۱۳۹۳ به عنوان آثار ملی به ثبت رسید.

 

معرفی ‌‌لوکس‌ترین هتل‌های ایران

تنگه کول فرح، ایذه

این یکی از نقش نگاری‌های سنگی ایران است که قدمت آن به دوره ایلامیان باز می‌گردد. این تنگه دارای حکاکی‌های ششگانه‌ای است که هنوز طرح کنده کاری شده روی آن با گذر از سالیان دراز قابل تشخیص و سالم باقی مانده است. ایلامیان چند خدایی بودند و این نقطه هم محل پرستش خدای نارسینا بوده است. وقتی وارد تنگه می‌شوید به دست راست خود نگاه کنید تا با حکاکی‌های ظریف و کهن از انسان و حیوانات سورپرایز شوید.

آبشار آب گرم مشهد

ما هیشه تصوری که از آبشار داریم این است که آب سردی دارند و در تماس به بدن تا مغز استخوان‌‌مان یخ خواهد زد ولو در تابستان‌ها. آبشار آب گرم مشهد که تنها آبشار آب گرم کشورمان است آبی با دمای تا ۴۰ درجه سانتیگراد دارد که بعد از بازدید از آن تمام تصورتان درباره آبشارها تغییر خواهد کرد. گرچه تور مشهد اسما توری زیارتی است اما باطنا سال‌هاست که ماهیت آن تغییر کرده و به توری زیارتی سیاحتی تبدیل شده است. شما می‌توانید این آبشار بی‌نظیر را در حدود ۵ کیلومتری جاده مشهد به کلات نادری و در نزدیکی روستای آبگرم پیدا کنید.

 

پارک کروکودیل قشم یکی از جذاب‌ترین پارک‌های ایران

جزیره هرمز

جزیره هرمز که در خطه خلیج فارس واقع شده یکی از شگفتی‌های طبیعی ایران است که به خاطر خاک قرمز و متفاوتش شناخته شده و مشهور است. این خاک استفاده‌های متنوعی دارد که از آن در مجسمه‌سازی، رنگرزی و حتی به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاسفانه به دلیل برداشت بی‌رویه خاک جزیره، حالا با نگرانی‌هایی از سوی فعالان محیط زیست روبرو شده است. شما برای رسیدن به هرمز انتخاب‌‌های مختلفی پیش رو دارید.

تنگه گمبیل سپیدان

نمی‌شود حرف از زیبایی‌های ایران بزنیم و حرفی از استان فارس بهشت مسلم ایران یادی نشود. این تنگه زیبا که با جریان‌های آبی خنک، گیاهان سرسبز و درختان متنوعی مثل انگور، انجیر و گردو و برخی از درختان میوه دیگر احاطه شده و زیبایی بی‌حدی را به تصویر کشیده است.

 

رمانتیک‌ترین مقاصد ایران را بشناسید

۲۹ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران