محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران

مردم کشورمان علاقه وافری به سفر کردن دارند و سالانه میلیون‌ها سفر از شهرها مختلف ایران به مقاصد داخلی و خارجی صورت می‌گیرد. خوشبختانه ایران زیبایمان، مقاصد گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد که باعث می‌شود خیلی از سفرها به مقاصد داخلی صورت بگیرد. اما از میان تمام شهرها و جزایری که ایران دارد، کدام مقاصد داخلی از محبوبیت بیشتری برخوردار است؟ این سوالی خواهد بود که در نوشته‌ی امروز به دنبال جوابش هستیم.

 

مشهد

همه می‌دانیم که به خاطر وجود حرم مطهر امام رضا (ع)، مشهد پربازدیدترین و محبوب‌ترین مقصد گردشگری در کشورمان است. جایی که نه تنها از ایران، بلکه مسافرانی از سراسر جهان را به خود می‌بیند و هر زمان از سال، مملو از زائرینی است که به دنبال مسیر حرم می‌گردند. اما مشهد دیدنی‌های بیشتری داردکه پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این شهر، حتما از آن‌ها دیدن کنید.

 

زیباترین سواحل شمال و جنوب ایران

بستگی دارد چه فصلی با تور مشهد سفر کرده باشید، اگر در فصل‌های بهار و تابستان و اوایل پاییز باشد، پارک جنگلی وکیل آباد مشهد، پارک ملت، پارک کوهسنگی مشهد و چندین پارک دیگر شهر، از بهترین جاها برای گردش هستند. همچنین جاذبه‌های مهمی همچون آرامگاه نادرشاه، باغ موزه نادری، آرامگاه فردوسی، آرامگاه اخوان ثالث و موزه مردم شناسی نیزبرای بازدید در دسترس شما قرار خواهند داشت. همچنین نباید فراموش کنید که چندین پارک آبی عالی در مشهد وجود دارد و مراکز خرید و بازارهای این شهر نیز از جمله جاهایی هستند که حتما باید سری به آن‌ها بزنید.

کیش

 بعد از مشهد، پرطرفدارترین مقاصد در بین نقاط مختلف ایران، دو جزیره‌ی کیش و قشم است. کیش البته به دلایل زیادی از دیرباز محبوب‌تر بوده و با سواحل زیبایی که دارد و تفریحات متنوعی که در این سواحل و پارک‌های متعدد بازی و آبی‌اش برای مسافران آماده کرده، یکی از بهترین مقاصد تفریحی برای سفر در تعطیلات محسوب می‌شود.

 

مراکز خرید بازار پردیس ۱ و ۲ کیش

البته کم‌تر کسی است که به تور کیش برود و خرید کردن را در برنامه‌‌ی خود نگنجاند. این جزیره چندین و چند مرکز خرید بزرگ و بازارهای متعدد دارد تا مطمئن شود دست خالی این مکان را ترک نمی‌کنید. اگر شما هم برنامه‌ی سفر به کیش را دارید، بازدید از کشتی به گل نشسته یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، ویرانه‌های شهر باستانی حریره در کیش و آکواریوم، باغ پرندگاه و پارک دلفین‌های کیش را از یاد نبرید.

قشم

اما قشم جایی متفاوت و از جمله جذاب‌ترین مقاصد داخلی است که بازدید از آن را به هر کسی توصیه می‌کنیم. جزیره‌ای که در روزهای گرم زمستانی در نقاط دیگر ایرانن، هوایی گرم و دلچسب دارد و در هر زمانی از سال می‌توانید از سواحل زیبایش لذت برده و در بازارها و مراکز خرید متعددش به انتخاب محصولات دلخواه خود بپردازید.

 

معرفی قلعه پرتغالی‌ها در قشم

جدا از خرید کردن و تفریح در سواحل، در تور قشم می‌توانید از جاذبه‌های متعددی دیدن نمایید. جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیزی که باعث می‌شود سالانه خارجی‌های زیادی نیز برای گرفتن عکس‌های خاص به این بخش از کشورمان بیایند. تنگه چاه کوه، دره ستارگان قشم یا تنگه‌ی عالی محمد نمونه‌ای از آن‌ها هستند که در خود خاک جزیره واقع شده و اگر کمی‌ در آب پیش بروید می‌توانید از جزایر ناز، جنگل حیرت‌انگیز حرا و نقاط مختلف زیادی دیدن کنید.‌ همچنین جاهایی همچون پارک کروکودیل، آکواریوم پروانه طلایی و چیزهایی از این دست نیز در قشم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

شیراز

شهر شعر و ادب به دلایل درستی از جمله محبوب‌ترین مقاصد داخلی به حساب می‌آید. یکی از کهن‌ترین شهرهای ایرانی که باغ‌ها و مکان‌ها تاریخی متعددی دارد و اگر چه اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به شیراز است، اما در هر فصلی زیبایی خاص خود را به رخ می‌کشد.

دیدنی‌های متعدد شیراز باعث می‌شود تا روزهای سفر خود را به بهترین شکل بگذرانید. در بدو ورود از دروازه قرآن بازدید خواهید کرد و بعد می‌توانید از آرامگاه حافظ شیرازی، بلوار گلستان، سعدیه و حتی نقاط طبیعی همچون دامنه‌ی کوهستان دیدن کنید. مراکز مذهبی مهمی همچون آرامگاه شاهچراغ، مسجد زیبای نصیر الملک و ... نیز در این شهر واقع شده‌اند تا جمع دیدنی‌های شیراز را تکمیل کنند.

اصفهان

اصفهان سومین شهر بزرگ ایران است که به خاطر ابنیه تاریخی و زیبایی‌های خاصی که میزبانی می‌کند، سالانه گردشگران زیادی برای بازدید به این شهر می‌روند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های شهر میدان نقش جهان است که خود چندین دیدنی مختلف را در دور خود گردآوری کرده است. از عمارت عالی قاپو و بازار قیصیریه تا مسجد امام و مسجد شیخ‌ لطف‌الله، همگی در اطراف این میدان واقع شده‌اند.

در سفر به اصفهان می‌توانید از شاهکارهای همچون چهل ستون، عمارت هشت بهشت و .. بازدید کنید و یا به سراغ موزه‌ی تاریخ طبیعی، باغ گل‌ها، کوه صفه، پارک جنگلی نازوان، باغ پرندگان و خزندگان و جاذبه‌های طبیعی اصفهان بروید. البته بازارهای سنتی و قدیمی اصفهان را نیز فراموش نکنید که نه تنها برای خرید مناسبند، بلکه بخشی از جاذبه‌ی اصفهان محسوب می‌شوند.

 

نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد در کیش

۳۰ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران