رستوران‌های با ستاره میشلن در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
رستوران‌های با ستاره میشلن در هند

هند یکی از خاص‌ترین کشورها از لحاظ تنوع غذایی است. هر چند که این کشور دارای غذاهای گوناگون بسیار زیادی است اما احتمال اینکه طعم آن‌ها با ذائقه توریست‌ها و به خصوص ما ایرانیان بسیار متفاوت باشد وجود دارد. برای این منظور ترجیح اکثر گردشگران در تور هند پیدا کردن رستوران‌های معروف است. یکی از ملاک‌های اصلی در نشان دادن کیفیت بالای رستوران‌ها ستاره میشلن است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم شما را با معروف‌ترین رستوران‌ها با ستاره میشلن در هند آشنا کنیم. همراه ما باشید تا در سفر خود به هندوستان تجربه‌های بسیار خوبی را از رستوران‌گردی و خوردن غذاهای خوشمزه داشته باشید.

 

رستوران آکیرا بک (Akira Back Restaurant)

اگر از طرفداران غذاهای ژاپنی هستید حتما در سفر خود به پایتخت هند، سری به رستوران آکیرا بک بزنید. آکیرا بک با داشتن درجه یک ستاره میشلن انتخابی بسیار عالی در دهلی برای سیر کردن شکم با غذاهای خوشمزه و البته خوش منظره است. به این معنا که در این رستوران همان قدر که به طعم غذاها اهمیت داده می‌شود، تزیین و دکور آن‌ها نیز بسیار مهم تلقی می‌شود. پس اگر به دنبال تجربه یک وعده غذایی مجلل در دهلی هستید هرگز رفتن به این رستوران را فراموش نکنید. بدون اغراق شما خوشمزه‌ترین سوشی‌ها را در آکیرا بک میل خواهید کرد. به طوری که شاید مشابه آن را در خود ژاپن پیدا نکنید. هزینه تقریبی خوردن یک وعده غذای دونفره در رستوران آکیرا بک تقریبا ۵۰۰۰ روپیه می‌باشد. از جمله خوشمزه‌ترین غذاهای آن که توصیه می‌شود حتما تست کنید عبارتند از: پیتزا تن، سوشی، ساشیمی، چیزکیک، ماهی قزل آلا، تاکوی مرغ.

آدرس: دهلی نو، نزدیکی‌های فرودگاه بین‌المللی ایندراگاندی

 

رستوران واسابی موریموتو (Wasabi by Morimoto Restaurant)

از دیگر رستوران‌های ستاره میشلن در هند، واسابی موریموتو نام دارد. این رستوران که در شهر بمبئی قرار دارد یک مکان همه چیز تمام برای خوردن وعده غذایی بی‌نظیر و به یاد ماندنی است. این رستوران دارای منو قاره‌ای بوده و انواع غذاهای مدرن را با نهایت زیبایی و خوشمزگی برای مشتریان سرو می‌کند. آنچه غذاهای این رستوران‌ را خاص‌تر کرده منو الهام گرفته شده از غذاهای سنتی است که به صورت مدرن و امروزی طبخ شده و به مشتریان عرضه می‌شوند. به خصوص اگر به خوردن غذاهای دریایی و ژاپنی علاقه دارید هیچ گزینه‌ای در ژاپن بهتر از واسابی موریموتو نخواهد بود. به طوری که سوشی، خرچنگ، سوپ میسو، تمپورا، شیرینی پفکی ازپرطرفدارترین گزین‌ها در بین مشتریان هستند. مبلغی که باید در رستوران واسابی موریموتو برای دو نفر در هر وعده در نظر بگیرید تقریبا ۱۰۰۰۰ روپیه است.

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بمبئی

آدرس: هتل تاج، آپولو بندر، کولابا، بمبئی، ماهاراشترا

 

رستوران مگو (Megu Restaurant)

رستوران مگو  با ارائه انواع غذاهای ژاپنی بر روی سنگ موفق شده در صدر فهرست بهترین رستوران‌های ژاپنی در هند قرار بگیرد. این رستوران در شهر دهلی واقع شده و با داشتن رتبه ستاره میشلن انتخاب اول اکثر بومیان و البته گردشگران است. منو این رستوران از غذاهای اصیل تشکیل شده که با نهایت ظرافت و زیبایی سرو می‌شوند. تکنیک‌های به کار رفته خاص آشپزی در طبخ و سرو این رستوران سبب شده تا غذاها عطر و طعم دوچندانی پیدا کنند و این برای مشتریان بسیار وسوسه‌انگیز است. رستوران مگو شعبه دیگری در نیویورک دارد که آن نیز با ستاره میشلن طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در کنار غذاهای خوشمزه رستوران مگو دارای فضای داخلی بسیار خاص و متفاوتی نیز است. بودجه‌ای که باید برای خوردن یک وعده غذای دو نفره در نظر بگیرید چیزی در حدود ۵۵۰۰ روپیه است. میگوی واسابی، ساشیمی، گوش ماهی، ماهی قزل آلا، سوشی بار از جمله غذاهای پیشنهادی ما در این رستوران هستند.

آدرس: کاخ لیلا، محصور دیپلماتیک، چاناکیاپوری، دهلی نو

 

رستوران لو سیرک (Le Cirque Restaurant)

رستوران لو سیرک از جمله گزینه‌های محبوب در بین مکان‌های دارای ستاره میشلن در هند است که هم در دهلی و هم در بمبئی شعبه دارد. بنابراین فرقی نمی‌کند که قصد سفر به پایتخت سیاسی این کشور یا پایتخت تجاری آن را دارید. در هر صورت امکان رفتن به رستوران لو سیرک و مزه کردن غذاهای لذیذ آن برای شما وجود خواهد داشت. این رستوران غذاهای به سبک ایتالیایی را در الویت خود قرار داده که هرگز از امتحان کردن آن‌ها پشیمان نخواهید شد. چنانچه در این رستوران برای انتخاب غذای مورد علاقه خود دچار سردرگمی شدید توصیه می‌کنیم کرم برولی، سوپ کدو تنبل، ماکارون، شراب و گوش ماهی را حتما امتحان کنید. هزینه یک غذای دو نفره در رستوران لو سیرک به طور متوسط ۵۰۰۰ روپیه است.

 

۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

آدرس: کاخ لیلا، محاصره دیپلماتیک، چاناکیاپوری، دهلی نو

 

رستوران ضیاء (Ziya Restaurant)

رستوران ضیا با دو ستاره میشلن در ژنو و لندن، امکان خوردن غذاهای لذیذ و خوشمزه خود را برای گردشگران تور بمبئی نیز فراهم کرده است. غذاهایی که در منو این رستوران مشاهده می‌کنید همگی اصالت هندی دارند. اما به سبک اروپایی و با کمی نوآوری طبخ و سرو می‌شوند. سرآشپز این رستوران با مهارت بسیار بالایی که دارد سعی می‌کند تا تمامی طعم‌ها را با هم ترکیب کرده و طعمی فوق‌العاده برای مشتریان خود خلق کند. پس اگر در منو این رستوران با گزینه‌هایی مثل سمبوسه شکلاتی یا یک بستنی مرغ کره‌ای روبرو شدید اصلا تعجب نکنید و با نهایت اعتماد به نفس سفارش دهید. چرا که هرگز از سفارش‌های خود در این رستوران پشیمان نخواهید شد.  دیلی چات، گوشت بریانی گوسفند، دال ماخانی، مطلب مرغ از جمله غذاهایی هستند که توسط مشتریان در رستوران ضیا بمبئی بیشتر ترجیح داده می‌شوند. امتیاز مثبت دیگر اینکه قیمت غذاها در این رستوران با ستاره میشلن به صرفه بوده و هر وعده غذایی برای دو نفر تقریبا ۴۵۰۰ روپیه خواهد بود.

آدرس: اوبروئی، نریمان، ماهاراشترا، بمبئی

 

رستوران یائوآتچا (Yauatcha Restaurant)

اگر به دنبال یک رستوران با ستاره میشلن اما مقرون به صرفه در تور هند هستید هیچ گزینه‌ای بهتر از یائوآتچا نخواهد بود. این رستوران در کنار سرو غذاهای بسیار خوشمزه خود دارای محیطی بسیار زیبا با دکوراسیون دوست داشتنی نیز است. از غذاهای اصلی گرفته تا انواع دسرهایی که در این رستوران سرو می‌شوند، همگی بسیار لذیذ بوده و قطعا ارزش یک بار امتحان کردن را دارند. در این میان کوفته‌ها، تمشک دلیس، دنده گوشت خوک، ماکارون، ماکتل و انواع کوکتل‌ها بیش از هر چیزی توسط مشتریان این رستوران ترجیح داده می‌شوند. همان طور که گفته شد قیمت غذاهای این رستوران با ستاره میشلن برای کسانی که بودجه بالایی ندارند مناسب است. به طوری که هزینه هر وعده برای دو نفر تقریبا ۲۸۰۰ روپیه خواهد بود.

 

تجربه‌ی غذاهای تند و آتشین هندی

آدرس: برج راهجا، مجموعه باندرا کورلا، بمبئی

 

رستوران هاکاسان (Hakkasan Restaurant)

رستوران هاکاسان در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد و در کوتاه مدت موفق به دریافت درجه ستاره میشلن گردید. از همان سال‌ها افراد بسیاری این رستوران را برای خوردن وعده‌های غذایی خوشمزه خود انتخاب کردند. این رستوران دارای غذاهای بسیار متفاوتی بوده و هر آنچه را که از غذاهای گیاهی و گوشتی تصور می‌کنید را سرو می‌کند. اغلب گزینه‌های مخصوص گیاهخواران، مربوط به انواع غذاهای چینی‌ها است. همچنین مشتریان هاکاسان فرصت خوردن خوشمزه‌ترین مجموعه از انواع غذاهای دریایی نظیر خرچنگ سرخ شده طلایی را خواهند داشت. این رستوران بسیار شیک بوده و قیمت غذاهای آن بسیار به صرفه و اقتصادی هستند. به طوری که در هاکاسان هزینه تقریبی غذا برای هر دو نفر چیزی در حدود ۲۶۰۰ روپیه خواهد بود. کوکتل، موس شکلاتی، رشته فرنگی، پیراشکی، دیم سام دیس، کیک هویج از جمله مواردی هستند که در این رستوران خوردن آن‌ها توصیه می‌شود.

آدرس: ساختمان کریستال، جاده واترفیلد، باندرا وست، بمبئی

 

رستوران ویلا مایا (Villa Maya Restaurant)

ویلا مایا با سرو زیبایی از انواع غذاهای سنتی با پیچ و تاب مدرن یک تجربه به یاد ماندنی را از وعده غذایی در سفر به هند ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که رستوران ویلا مایا دارای رتبه ستاره میشلن نیست. اما کیفیت غذا و خدمات آن به قدری بالا می‌باشد که در رقابت نزدیک با یک رستوران ستاره میشلین است. سرآشپز این رستوران مهارت بسیار زیادی در کنار هم قرار دادن طعم انواع ادویه‌ها برای خوشمزه‌تر کردن غذاهای خود دارد. به خصوص اگر به دنبال مکانی برای مزه کردن انواع غذاهای دریایی را دارید رستوران ویلا مایا انتخابی بسیار مناسب برای شما خواهد بود. استیک، غذاهای دریایی، کاری ماهی و انواع، غذاهای سبزیجات از جمله مواردی هستند که قطعا در این رستوران مورد پسند شما واقع خواهند شد. در ضمن با رفتن به ویلا مایا می‌توانید تنها با پرداخت ۱۵۰۰ روپیه یک غذای دو نفره خوشمزه‌ای را میل کنید.

 

معرفی بهترین غذاهای گیاهی هندی

آدرس: واللاککاداو، نزدیکی فرودگاه پالایام

 

رستوران آرولا (Arola Restaurant)

از دیگر رستوران‌های پرطرفدار با رتبه ستاره میشلن که در شهر بمبئی قرار گرفته می‌توان به رستوران آرولا اشاره کرد. این رستوران با سرو منویی غنی از انواع غذاهای اسپانیایی شهرت دارد. البته علاوه بر غذاهای لذیذ اسپانیایی در این رستوران فرصت مزه کردن انواع غذاهای اروپایی را نیز خواهید داشت. برای اینکه یک وعده غذایی کامل را به صورت دو نفره در این رستوران میل کنید باید هزینه‌ای در حدود ۴۰۰۰ روپیه هند پرداخت شود. چنانچه در انتخاب غذا مردد هستید امتحان کردن پاتاتا براواس، تاپاس و جین شما را هرگز پشیمان نخواهد کرد.

آدرس: جاده جوهو تارا، اودیتی تارانگ، بمبئی

 

رستوران ایندیا اکسنت (India Accent Restaurant)

اخرین مورد از رستوران‌های با ستاره میشلن در هند که قصد معرفی در این مقاله را داریم، رستوران ایندیا اکسنت است. این رستوران به خاطر طرز تهیه غذاهای هندی معروف است. پس اگر به دنبال رستورانی برای تست کردن انواع غذاهای اصیل هندی در دهلی می‌گردید، ایندیا اکسنت باید یکی از الویت‌های شما باشد. در کنار غذاهای لذیذ این رستوران منظره‌ای پانوراما از طبیعت زیبای دهلی را نیز ارائه می‌دهد. کره مرغ کولچا، پاو باجی، شراب، دال ماخانی، چات، نان و کوکتل گزینه‌های پرطرفدار منو غذایی رستوران ایندیا اکسنت هستند. در مورد هزینه‌ها نیز می‌توان گفت که یک وعده غذایی دو نفره در این مکان نیاز به پرداخت حدود ۵۰۰۰ روپیه دارد.

 

غذاهای خوشمزه هندی در آگرا

آدرس: پراگاتی ویهار، مجموعه سی گی او، دهلی

۲۳ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران