رستوران‌های دارای ستاره میشلن دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
رستوران‌های دارای ستاره میشلن دبی

این روزها، امتیاز کاربران در شبکه‌های اجتماعی، شاید یکی از اولین فاکتور‌های انتخاب رستورانی برای صرف غذا باشد. اما هنوز هم بعد از سال‌ها، ستاره میشلن نمادی از اعتبار و کیفیت برای هر مکانی که در آن غذا سرو می‌شود محسوب خواهد شد. ستاره‌هایی که برگرفته از کتاب معروف برادران میشلن بوده و کارشناسانی زبده به صورت ناشناس با ارزیابی کیفیت غذاها، از یک تا سه ستاره را به رستورانی اهدا می‌کنند. دبی چندین و چند رستوران دارای ستاره میشلن دارد که این ۱۰ موردی که در نوشته‌ی امروز به آن‌ها خواهیم پرداخت، معروف‌ترین و برترینِ آن‌ها به حساب می‌آیند.

 

Il Ristorante - Niko Romito

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های دبی که با داشتن دو ستاره میشلن، غذاهایی فوق‌العاده را به روی میز می‌برد. این رستوان در هتل و ریزورت معروف Bulgari واقع شده و در آن غذاهای ایتالیایی به شکل کلاسیک پخت شده و به روی میز می‌روند.

از سوپ پارمیژانو رِگینو تا سالاد لانگوستین و انواع اسپاگتی‌های خوشمزه، این رستوران ایتالیایی، حال و هوای یک غذاخوری محشر در قلب ایتالیا را برای شما زنده خواهد کرد و طعم خوش غذاهای این کشور را برایتان به همراه خواهد داشت. همچنین نباید فراموش کنید که در Il Ristorante - Niko Romito غذاهای دریایی بسیار خوشمزه‌ای نیز پخت می‌شود که همگی در تنور آماده شده و بسیار خوشمزه هستند. ظاهر رستوران بسیار شیک و مجلل است و پنجره‌های بزرگ آن و قرار گیری‌اش در طبقات بالایی، منظره‌ی زیبایی از خلیج فارس را برایتان به همراه خواهد داشت. همچنین یک تراس بزرگ برای صرف غذا در محیط روباز نیز در این هتل مهیا شده است.

آدرس: 666M+4WX - Jumeirah 2

شماره تماس: 0097147775622

 

STAY by Yannick Alléno

یکی دیگر از رستوران‌های دارای دو ستاره میشلن در دبی که این بار به سرو غذاهای کلاسیک فرانسوی در محیطی لاکچری می‌پردازد. در پخت این غذاها البته از تکنیک‌های مدرن مورد استفاده قرار گرفته که خود باعث یک تجربه منحصر به فرد از بودن در این رستوران می‌شود. همچنین دسرها در این رستوران با توجه به سلیقه مشتری پخته و به روی میز می‌روند.

غذاهای خاص و جذابی را در STAY  می‌توانید سفارش دهید که از جمله آن‌ها می‌توان به گوشت کبابی که روند آماده‌سازی آن ۲۸ روز طول می‌کشد اشاره کرد. طراحی بشقاب‌هایی که به روی میز می‌روند نیز چشم و نواز هستند که با ترکیب فضایی بسیار مجلل و کلاسیک رستوران، ترکیبی عالی را می‌سازند. این رستوران بخشی از هتل 5 ستاره One&Only در جزیره‌ی نخل است.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های دبی

آدرس: Crescent Road (West) - The Palm Jumeirah

شماره تماس: 007144401010

 

11 Woodfire

تنها دو رستوران در دبی هستند که دارای دو ستاره میشلن بوده و باقی رستوران‌هایی که در این زمینه موفق بوده‌اند، تنها یک ستاره کسب کرده‌اند. 11 Woodfire یکی از آن‌هاست که در جاده‌ی ساحلی جمیرا قرار گرفته و اگر جایی شیک و گران‌قیمت است اما سعی داشته تا فضایی گرم و دوستانه را نیز به وجود بیاورد.

بخش جذاب این رستوران، سرآشپز مطرح آن آکمال آنور است که منو خاصی مملو از غذاهای نسبتا ساده، متنوع و با طعم و مزه‌ی طبیعی را ب روی میز می‌برد. غذاهایی که در 11 Woodfire سفارش می‌دهید با تکنیک‌های خاصی گریل شده و هر کدام از آن‌ها بسته به نوع غذا با نوع متفاوتی از چوب تهیه می‌شوند. اگر به این رستوران می‌روید، حتما از کباب واگیو امتحان کنید که از گوشت‌های گران‌قیمت واگیو تهیه شده و طعمی فراموش نشدنی دارند.

آدرس: Villa 11 75B St - Jumeirah - Jumeirah 1

شماره تماس: 007144919000

 

Al Muntaha

این رستوران بسیار معروف در طبقه ۲۷ برج‌ العرب واقع شده و با منظره‌ای باشکوه و البته یک ستاره میشلن، مدت‌هاست که در این نقطه از دبی به فعالیت می‌پردازد. البته Al Muntaha از جمله گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های دبی بوده و سرآشپز معروف آن ساوِریو سباراگلی، بر روی تمامی غذاها به صورت جداگانه نظارت دارد.

غذاهای منو این رستوران به گونه‌ای طراحی شده تا دقیقا آن حس لاکچری و خاص بودن در چنین رستورانی را برای شما تداعی کنند. سالاد گرم با ترافل‌های بسیار خوشمزه یا تارتلت خرچنگ نعلی تنها دو نمونه از غذاهای معرکه و منحصر به فرد این مکان به حساب می‌آیند. به طور کلی غذاهای Al Muntaha را مختص به جایی خاص نباید دانست اما یکی از چیزهایی که در منو آن‌جا دیده می‌شود، غذاهای دریایی متنوع است که همگی به شکلی کاملا متفاوت پخت و تزیین می‌شوند.

 

برنامه‌های خرید آنلاین سوپرمارکتی در دبی

آدرس: 27th floor,Burj Al Arab Jumeirah - Jumeirah St

شماره تماس: 0071800323232

 

Armani/Ristorante

همانطور که از اسم این امکان حدس زده‌اید، رستوران Armani/Ristorante بخشی از هتل معروف آرمانی در دبی است که استایل و کلاس خاص آن‌جا را به خوبی به ارث برده و فضایی مجلل و لوکس را برای صرف غذا برایتان  فراهم آورده است. Armani/Ristorante یک رستوران کلاسیک ایتالیایی به حساب می‌آید که درست در مرکز داون تاون دبی و در لابی برج خلیفه قرار گرفته است.

غذاهای این رستوران به شکل کلاسیک ایتالیایی پخت شده و با طراحی زیبا به روی میز می‌رود و منو آن‌جا نیز متنوع چشم گیر است. طراحی داخلی رستوران اما شبیه به دیگر رستوران‌های ایتالیایی نبوده و شمایلی خاص و جذاب دارد و یک تراس بزرگ نیز داشته که هنگام صرف شام، می‌توانید برج زیبای خلیفه و دبیِ نورانی را از آن‌جا تماشا کنید.

آدرس: Burj Khalifa - Lobby Level, Armani Hotel Dubai - 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd - Downtown Dubai

شماره تماس: 007148883666

 

Hakkasan

از دیگر رستوران‌های دارای یک ستاره میشلن در دبی، می‌توان به Hakkasan  اشاره کرد که یک برند ایتالیایی بوده و شعبه دبی آن را در رهتل بزرگ آتلانتیس در جزیره نخل می‌توانید پیدا کنید. میزهای مرمری و سرویس غذا خوری فوق‌العاده شیک در کنار طراحی شگفت‌انگیز بنای رستوران، خبر از مکانی فوق‌العاده لاکچری برای صرف غذا می‌دهد.

این رستوران چینی بسیار معروف که نظرهای خیلی خوبی از سمت منتقدین در موردش نوشته شده، بیشتر روی غذاهای کانتونی‌ها تمرکز دارد و غذاهای معروف آن نیز، دیم سام بخار پز در سبدهای سنتی، سالاد اردک سوخاری و البته گوشت وایگو کبابی دودی شده با برگ‌های چای است. البته Hakkasan  به تازگی یک منو متنوع و عالی برای گیاه‌خواران نیز ارائه کرده است.

 

کارهایی که باید در دبی مال انجام دهید

آدرس: The Palm - Atlantis The Palm, Dubai - Crescent Rd

شماره تماس: 007144262626

 

Hōseki

همیشه یک رستوران ژاپنی دارای ستاره میشلن در شهرهای مختلف وجود دارد و Hōseki را می‌توان بهترین رستوران ژاپنی در کل دبی به حساب آورد که منو آن از غذاهای کلاسیک اوماکاسه پر شده‌اند. این رستوران در ریزورت Bulgari واقع شده و سرآشپزی بسیار معروف به نام ماشاهیرو سوگیاما دارد که مهارت آن در تهیه سوشی زبانزد است.

این رستوران تنها ۹ جا برای نشستن داشته و اغلب مواد اولیه آن به صورت مستقیم از توکیو تهیه می‌شوند. رزرو جا در این رستوران بسیار سخت بوده اما اگر بتوانید برای صرف غذا روی یکی از آن ۹ صندلی بنشینید، تجربه‌ای خاص و فراموش نشدنی را از تور دبی کسب می‌کنید.

آدرس : Bulgari Resort - Jumeirah 2

شماره تماس: 007147775433

 

Ossiano

Ossiano یکی دیگر از رستوران‌های هتل آتلانتیس است که دارای یک ستاره میشلن بوده و ۴ بار برنده بهترین رستوران دریایی در دبی شده است و مکانی بسیار محبوب است که اگر چه اصلا رستوران کوچکی به حساب نمی‌آید اما برای رزرو جا در آن رستوران، باید از مدت‌ها قبل برنامه ریزی کنید.

غذاهای دریایی رستوران Ossiano‌ برگرفته از دستورهای غذاهایی کاتالان بوده و بخشی دیوارهای شیشه‌ای آن در واقع یک آکواریوم بزرگ است که بیش از ۶۵ هزار موجود دریایی از کنارتان عبور می‌کنند و این مکان را به جایی عالی برای صرف یک شام دو نفره بدل می‌کنند. Ossiano در واقع یک ماجراجویی عالی در زمینه‌ی غذاهای دریایی به حسبا می‌آید و از هر نظر جایی معرکه برای صرف غذا در دبی به حساب می‌آید.

 

بهترین مکان‌های سرپوشیده تفریحی در دبی

آدرس: Crescent Rd - The Palm Jumeirah

شماره تماس: 007144262626

 

Tasca by Jose Avillez

خوزه آویلز سرآشپز این رستوران، شخصیتی معروف در زمینه آشپزی به حساب می‌آید که بسیاری از غذاهای پرتغالی را مدرنیز کرده و جالب این که رستوران خود را خارج از کشورش و در دبی افتتاح کرد و حالا دارای یک ستاره میشلن نیز هست. این رستوران در هتل معروف و مجلل Mandarin Oriental Jumeira قرار گرفته و فضایی فوق‌العاده برای صرف یک شام متفاوت در دبی دارد.

یکی از نمادهای این رستوران، آووکادو تمپورا است که غذایی پرتغالی بوده که به سبک ژاپنی تهیه می‌شود . همه چیز در این رستوران، به این شکل تهیه شده و اگر چه که طعم خاص غذاهای پرتغالی را در دهان خود می‌چشید اما در ظاهر و طعم، متوجه تفاوت آن با شکل کلاسیک غذاهای نیز خواهید شد. همچنین سرو این موارد نیز به شکلی هنرمندانه انجام می‌شود و میز شما همچون یک اثر هنری برای صرف شام آراسته خواهد شد.

آدرس: Jumeirah Beach Rd - Jumeirah - Jumeirah 1

شماره تماس: 007147772231

 

Torno Subito

و در آخر به رستوران سرآشپز معروف ماسیمو بوتورا بپردازیم که از جمله دیگر رستوران‌های ایتالیایی دارای یک ستاره میشلن در دبی بوده و در عین پخت غذاهای کلاسیک ایتالیایی فضایی گرم و دوست داشتنی دارد و غذاهای متنوع آن از انواع پاستا تا پیتزاهای مختلف به صورت کاملا کلاسیک پخت و سرو می‌شوند.

فضای رستوران بر خلاف تمام مواردی که امروز معرفی کردیم، بسیار شاد و رنگارنگ است و تراس بزرگ این رستوران، نمایی عالی از خلیج فارس را در مقابل دارد.

 

خرید در بهترین سوپرمارکت‌های دبی

آدرس: 4456+3Q2 - The Palm Jumeirah

شماره تماس: 007142455555

۲۶ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران