بوتیک هتل لاکچری و زیبای مرچنت باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
بوتیک هتل لاکچری و زیبای مرچنت باکو

اگر می‌خواهید، زیبایی و ویژگی‌های جذاب بوتیک هتل‌ها که این روزها در حال به دست گرفتن صنعت گردشگری هستند را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در تور باکو، اقامت خود را برای هتل مرچنت باکو برنامه ریزی کنید. مجموعه‌ای بسیار زیبا که امروز قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.

 

درباره هتل بوتیک هتل مرچنت باکو

اولین چیزی که درباره هتل مرچنت باکو خودنمایی می‌کند، ساخت این هتل در یک بنای قرن نوزدهمی است. این ساختمان زیبا که در سال ۱۸۵۸ ساخته شده، زمانی به عنوان کمپانی حمل و نقل دریایی کاسپین فعالیت می‌کرد و معماری آن، بازگو کننده دوران پر رونق پایتخت آذربایجان است. این بنای سنگی بسیار زیبا، با نورپردازی جذابیش، شب‌ها در قلب باکو خودنمایی کرده و جلوه‌ای جذاب به این منطقه می‌دهد.

زیبایی‌های بنای هتل مرچنت، تنها به نمای بیرونی آن ختم نشده و وقتی وارد لابی می‌شوید، دکوری زیبا همراه با سقفی شیشه‌ای را مشاهده خواهید کرد که لوسترهایی زیبا از آن آویزان شده‌اند. دکور این لابی ترکیبی هنرمندانه از مبلمان کلاسیک و سر و شکلی مدرن است و با رنگ‌های شاد و نورپردازی خیلی خوب، فضایی عالی برای مهمانان هتل به وجود می‌آورد. جایی که می‌توانید، نوشیدنی سفارش داده و کمی در این محل وقت بگذرانید. یکی از ویژگی‌های مهم بوتیک هتل‌ها، داشتن چنین فضایی است که مرچنت توانسته این مهم را به بهترین شکل پیاده سازی کند.

بوتیک هتل مرچنت باکو دارای یک رستوران، سالن ورزشی، اینترنت رایگان بی‌سیم در تمامی فضاهای هتل، انبار چمدان و امکانات رفاهی کامل بوده و از نظر موقعیت مکانی نیز تا میدان آزادی ۱.۶ کیلومتر فاصله دارد و به خیلی از مراکز خرید باکو و جاهای دیدنی شهر نزدیک است. در مجموع این هتل، جایی عالی برای اقامت بوده و فضایی آرامش بخش، شاد و مجلل را برای مهمانانش به وجود آورده است. طراحی کلیه فضاهای این هتل، ترکیبی از دکور کلاسیک و امکانات مدرن بوده و همه چیز در آن‌جا برای شما مهیا خواهد بود تا از سفر خود، به بهترین شکل لذت ببرید.

 

بوتیک هتل ۵ ستاره Promenade در باکو

اتاق‌ها و سوییت‌های هتل مرچنت باکو

مرچنت باکو، مجموعا دارای ۶۳ اتاق و ۱۶ سوییت است که ۹ مورد از اتاق‌ها به صورت مرتبط بوده و برای خانواده‌ها انتخاب مناسبی به حساب می‌آیند. در دسته بندی کلی، دو نوع اتاق و یک نوع سوییت برای این مجموعه در نظر گرفته شده که اتاق‌های دلوکس کینگ، کوچک‌ترینشان به حساب می‌آیند. این واحدها به صورت میانگین، ۳۵ متر مربع وسعت داشته، دارای گاو صندوق اختصاصی در اندازه لپتاپ هستند، یک تخت دو نفره بسیار خوب برایشان در نظر گرفته شده و دارای وان حمامند.

تمامی اتاق‌های هتل با هم متفاوت هستند، چیزی که در اغلب بوتیک‌ هتل‌ها مشاهده می‌کنید و به همین جهت، اقامت دوباره شما در هتل، حس و حال نویی خواهد داشت. فضای بزرگ، دکور بسیار شیک و زیبا، پنجره‌هی بزرگ، تلویزیون بزرگ با دسترسی به کانال‌های بین‌المللی، مینی بار، دستگا چای و قهوه ساز و ... از امکانات این اتاق‌ها به شمار آمده و اگر به جزییات این اتاق‌ها دقت کنید، می‌بینید که برای بخش‌های مختلف آن‌ها، از متریال مرغوب و بسیار با کیفیت استفاده شده است.

 

نباید‌هایی که در سفر به باکو باید جدی بگیرید

اما انتخاب دوم شما در هتل، اتاق‌های دلوکس تویین است که شرایط مشابهه نسبت به اتاق‌های دلوکس کینگ داشته با این تفاوت که ۴۳ متر مربعی هستند و دارای دو تخت یک نفره هستند. در باقی موارد، دقیقا این اتاق‌ها امکاناتی یکسان دارند.

مهم‌ترین تفاوت سوییت‌های دلوکس در مرچنت هتل، داشتن یک بالکن بزرگ رو به خیابان است. این واحدها ۴۳ متر مربعی هستند و جدا از تمامی امکانات گفته شده برای اتاق‌ها، از دکور لاکچری‌تری بهره می‌برند و البته در نهایت، قیمت بالاتری هم دارند.

غذا و نوشیدنی

همان طور که زمانی این محل، مکان تلاقی غرب و شرق در امتداد جاده ابریشم به حساب می‌آمد، هتل مرچنت نیز ترکیبی از غذاهای سنتی ترکی و غذاهای غربی را به روی میز می‌برد. رستوران این مجموعه با ظاهر بسیار زیبای خود در کنار لابی قرار گرفته و شما این امکان را خواهید داشت تا در یک فضای کلاسیک و جذاب، به صرف غذا بپردازید. در این رستوران صبحانه بسیار خوب به صورت بوفه باز ارائه شده و نهار و شام نیز سرو می‌شود. صبحانه مثل خیلی از هتل‌های بزرگ شامل میزهای بزرگ و شلوغ نمی‌شود و تا حد مینیمال به نظر می‌آید، اما برای همه چیز وسواس خوبی به خرج داده شده و نان و شیرینی بسیار با کیفیت، میوه تازه، صبحانه کلاسیک آذری، صبحانه غربی و البته چای و قهوه در ظروف سرامیک بسیار زیبا ارائه خواهد شد.

 

بهترین فعالیت‌های تابستانی در باکو

در این رستوران، تا حد ممکن از مواد اولیه‌ای که در خود آذربایجان تولید شده، استفاده می شود.با این حال طعم ادویه جات آسیایی را به خوبی در برخی از غذاها می‌توان چشید و البته که غذاهای غربی نیز به شیوه‌ای که باید پخت می‌شوند. در کل فضا و منو رستوران، خاص و عالی بوده و در نهایت غذایی که به روی میز می‌رود نیز بسیار با کیفیت است.

بار بوتیک هتل مرچانت در خود لابی قرار گرفته و ظاهر بسیار زیبایی دارد. ‌آن‌هایی که نوشیدنی‌های شما را آماده می‌کنند، جزو افراد حرفه‌ای در این زمینه هستند و منو بار نیز تنوع چشم‌گیری داشته و چندین نوع نوشیدنی ترکیبی را شامل می‌شود. هم بار و هم رستوران از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب فعال بوده و شما با حضور در لابی نیز می‌توانید برای خود نوشیدنی سفارش دهید و نیاز نیست حتما به محل بار مراجعه کنید.

و اما این را هم در نظر داشته باشید که مجموعه مرچلانت دارای یک تراس زیباست که دارای آفتاب‌گیر بوده و برای روزهای گرم تابستان، گزینه‌ای عالی به شمار می‌رود. شما می‌توانید در این محل غذا، اسنک، میان وعده یا نوشیدنی سفارش دهید و با تماشای خیابان نزدیک هتل به صرف آن‌ها بپردازید. به خصوص شب‌ها این محل، فضایی بسیار زیبا و البته خنک پیدا می‌کند. در نهایت بعد از فصل گرما، بخشی از امکانات تراس برداشته می‌شود و البته به خاطر سردی هوا هم امکان استفاده از آن‌جا وجود نخواهد داشت.

سالن ورزشی

بوتیک هتل‌ها عموما دارای فضای کوچکی هستند و همین باعث می‌شود، امکانات محدودی داشته باشند. بوتیک هتل مرچنت باکو نیز چنین وضعیتی داشته و در کنار رستوران و بار، تنها یک سالن ورزشی دارد که البته سالنی بسیار مجهز است. آن‌هایی که به ورزش خود اهمیت می‌دهند، در این هتل به هیچ مشکلی بر نخواهند خورد چون سالن ورزشی مجموعه هر امکانی که نیاز داشته باشید را در اختیار شما می‌گذارد. سالن در حد مجموعه بزرگ است، تجهیزات همگی مدرن هستند و برای مهمانان حوله به صورت رایگان ارائه شده و انواع آبمیوه نیز سرو می‌شود.

 

معروف‌ترین سوغاتی‌های باکو

موقعیت مکانی بوتیک هتل مرچنت باکو

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، این هتل به بسیاری از جاذبه‌های شهر باکو نزدیک است. برای مثال، برج دوشیزه، موزه نظامی، موزه ملی تاریخ آذربایجان، میدان آبنماها، کاخ اسماعیلیه، کاخ شیروانشاه و خیلی جاهای، همگی در چند قدمی هتل بوده و هیچ کدام ۴۰۰ متر بیشتر از این مجموعه دور نیستند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری مهم باکو هم می‌توان به موزه فرش آذربایجان اشاره کرد که ۹۰۰ متر با هتل فاصله دارد، برج‌های شعله ۱.۳ کیلومتر از این محل دور هستند، پارک آپلند و میدان آزادی نیز در یک و نیم کیلومتری هتل قرار دارند.

چندین پاساژ و مرکز خرید در اطراف هتل وجود دارند اما مرکز خرید معروف گانجیلیک مال در فاصله ۲.۷ کیلومتری هتل واقع شده. فاصله هتل تا ساحل دریا ۳۰۰ متر بوده و اگر رستوران و بار هتل شما را راضی نمی‌کند، کافی‌ست از درب مجموعه بیرون بیایید تا چندین و چند کافه، رستوران و بار را در اطراف خود پیدا کنید.

نکات پایانی درباره بوتیک هتل مرچنت باکو

  • امکان بردن حیوانات خانگی به هتل را ندارید
  • حضور بچه‌های تا ۵ سال در هتل رایگان بوده و همچنین می‌توانید بدون پرداخت پول، درخواست تخت مخصوص خردسالان را بدهید
  • تخت اضافی برای بچه‌های ۶ تا ۱۳ سال شبی ۵۹ منات است
  • سرویس خشک شویی با هزینه اضافی برای مهمانان هتل در نظر گرفته شده
  • واحدها دارای گاو صندوق اختصاصی هستند و یک انبار نگهداری از چمدان نیز در مجموعه وجود دارد
  • امکانات مناسب برای افراد با معلولیت‌های جسمی در تمامی مجموعه وجود داشته و یک اتاق مخصوص نیز برای این افراد وجود دارد که در دسته اتاق‌های دلوکس تویین قرار می‌گیرد

 

معرفی هتل ۵ ستاره تتروم باکو

آدرس: 4/6 Aziz Aliyev Street Baku

شماره تماس: 0094123103901

 

دیگر بوتیک هتل‌های معروف باکو

این روزها، باکو مملو از بوتیک هتل‌های بسیار خوب است که هر کدام به شیوه‌ی خود، جذاب هستند. Badam d’Art Hotel که در بخش‌های مرتفع شهر قرار گرفته و منظره‌ای بسیار زیبا از شهر را به نمایش می‌گذارد، از جمله بهترین بوتیک‌ هتل‌های باکو به حساب آمده و در خود حمام سنتی ترکی، استخر و مرکز اسپا دارد. هتل Smith از طرفی، انتخابی عالی برای آن‌هایی است که به دنبال یک بوتیک هتل خوب اما نه چندان گران قیمت می‌گردند. جایی در نزدیکی مرکز فرهنگی حیدر علیف که دارای فضایی گرم و دوستانه بوده و دکور فوق‌العاده جذابی دارد. اما اگر به دنبال یک فضای کلاسیک آذری هستید، هتل Theatrum را هم به شما پیشدهاد می‌کنیم. این هتل در یک تئاتر قدیمی قرن نوزدهمی ساخته شده، جایی که نمایش‌های بزرگ به زبان روسی ارائه می‌شد. جدا از دکور زیبای هتل، این مکان دارای یک رستوران معروف نیز هست که غذای آذری و ترکی را به روی میز می‌برد.

۱۰ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران