شبگردی در بلوار ساحلی زیبای باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
شبگردی در بلوار ساحلی زیبای باکو

باکو پایتخت آذربایجان یکی از برترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید برای گشت و گذار. شهری که شبانه‌روزی پرشور برای مسافرانش می‌سازد. شهری که در شب‌های زمستانی زیر نورهای رنگی گرم می‌شود و در شب‌های تابستانی زیر خنکای مهتاب. شهری که رستوران‌های درجه یک و غذاهای خوشمزه‌اش جزو جاذبه‌های گردشگری آن به حساب می‌آیند. شهری که نه تنها برای سفرهای خانوادی بلکه برای سفرهای مجردی نیز مناسب می‌باشد. شهری که باید به آن قدم گذاشت، محله‌هایش را یک به یک گشت، سری به جاذبه‌های تفریحی‌اش زد و بهترین خاطره‌ها را ساخت. در سفرتان با تور باکو اگر به دنبال یک شبگردی عالی هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا با هم سری به بلوار ساحلی این شهر بزنیم.


بلوار ساحلی ؛ بازسازی یک خرابه باشکوه


در سال ۱۹۰۹ میلادی مسئولین این شهر تصمیم گرفتند یک بلوار ساحلی در شهر ایجاد کنند و به همین منظور در حوالی دریایی خزر این شهر بلواری ایجاد کردند. بلواری که خیلی زود به خاطر بالا آمدن سطح آب دریا به یک خرابه تبدیل شد تا دوباره ۵۰ سال بعد یعنی در دهه ۱۹۵۰ مسئولین شهر باکو بر خرابه‌های بلوار قبلی، یک بلوار جدید ایجاد کردند. بلواری که امروزه یکی از زیباترین بلوارهای شهرهایی که مجار دریای خزر می‌باشند است. بلواری که از میدان پرچم باکو شروع شده و تا میدان آزادی این شهر امتداد می‌یابد. بلواری که نزدیک به ۴ کیلومتر طول دارد و یکی از تفریحگاه‌های شهر به حساب می‌آید. بلواری پر از مکان‌های جذاب برای انواع دورهمی‌ها. بلواری که شب‌ها به یکی از زیباترین نقاط شهر تبدیل می‌شود و بیشتر توریست‌های باکو را به خودش می‌کشاند. تفریحات زیر از پرطرفدارترین تفریحاتی می‌باشند که با رفتن به این بلوار می‌توانید انجام بدهید:

 

 راهنمای گردش ۴۸ ساعته در باکو 

 

بلوار ساحلی باکو

 

 

  • پیاده‌روی: بدون شک پیاده‌روی یکی از بهترین یادگارهایی است که در سفر به هر شهر می‌توانید درخاطر خود ثبت کنید. قدم‌زدن در این بلوار هنگامیکه چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از دریا پیش روی شما قرار دارد یک تفریح به یادماندنی و در عین حال رمانتیک است. بنابراین اگر برای یک سفر عاشقانه به باکو رفته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به این بلوار بروید و پرسه بزنید
  • دوچرخه‌سواری: اگر اهل رکاب زدن هستید به شما توصیه می‌کنیم این تفریح را حتما در بلوار ساحلی باکو انجام بدهید. در این بلوار می‌توانید با قیمت‌های ارزان دوچرخه کرایه کنید و درحالیکه خنکای نسیم ملایم به شما می‌وزد رکاب بزنید و طول بلوار را پیش بروید.
  • قهوه نوش جان کنید: این بلوار پر از کافه‌های دنج و ناب است که محال ممکن است به بلوار تشریف ببرید اما به کافه‌هایش سری نزنید. در این کافه‌ها شما می‌توانید انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را سفارش بدهید و نوش جان کنید اما پیشنهاد ما برای شب‌های سرد پاییزی و زمستانی نوش جان کردن یک قهوه گرم در این بلوار است.
  • نوش جان کردن شام: اگر اهل غذاهای سنتی آذری هستید و یا می‌خواهید غذاهای فست‌فودی در باکو نوش جان کنید به شما توصیه می‌کنیم به رستوران‌های این بلوار تشریف ببرید. جاییکه غذاهایش با کیفیت هستند و در یک مکان عالی سرو می‌شوند.

 

  مرکزخرید پارک بلوار باکو، یکی از مجلل‌ترین مرکزخریدهای آذربایجان 

 

بلوار ساحلی باکو

 


جاذبه‌های اطراف بلوار ساحلی

  •  برج شعله
    در سال ۲۰۰۷ در زمینی به مساحت ۲۴۵ هزار متر مربع بلندترین برج‌های آذربایجان ساخته شده است. برج‌هایی که ساخت‌شان ۶ سال به درازا کشیده شده است. سه برج به شکل شعله‌های آتش با ارتفاع‌های متفاوت اما مرتفع به بلندای آذربایجان. برج‎هایی که هرکدام کاربری متفاوتی دارند و برای ساخته شدن آنها هزینه‌ای به اندازه‌ی ۳۵۰ میلیون دلار صرف شده است. برج‌هایی که در نمای بیرونی‌شان ۱۰ هزار لامپ LED به کار برده شده است و شب‌ها یکی از زینت‌بخش‌ترین نقطه‌های باکو به حساب می‌آیند. این برج را شرکت HOK که یکی از معروف‌ترین شرکت‌های طراحی و معماری در ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید ساخته است و در ساختن آن از بتن و لوله‌های ۶ تا ۱۰ سانتی‌متری استفاده کرده است تا این بناها در مقابل باد و زلزله مقاومت زیادی داشته باشند.

 

 

بلوار ساحلی باکو

 

 

  •  مینی ونیز
    کانال‌های آبی مصنوعی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در شهر باکو، فضایی برای این شهر شبیه به ونیز ایتالیا ایجاد کرده‌ است. فضایی دنج برای گشت و گذارهای عمدتا روزانه. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در سفرتان با تور باکو چند ساعت قبل از آنکه به شبگردی در بلوار ساحلی بپردازید، به این نقطه از باکو سری بزنید.

 

معرفی زیباترین بناهای باکو با معماری‌های خاص

 

  •  قصر شیروان شاه
    یک قصر قدیمی مربوط به قرن پانزدهم میلادی که طی قرن‌ها و اتفاقات سرپا مانده است. قصری که از یک ساختمان اصلی، مقبره ی سید یحیی، دیوان خانه، مسجد و حمام تشکیل شده است.
۰۳ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران

علی جاویدی

اطلاعات ارایه شده عالی بود