سفر به باکو و قدم زدن در بلوار ساحلی

جاذبه‌های گردشگری باکو
سفر به باکو و قدم زدن در بلوار ساحلی

شهر باکو یکی از شهرهای ساحلی آذربایجان بوده که در گوشه‌ای دریاچه خزر قرار دارد. گردشگران می‌توانند در سفر با تور باکو علاوه بر گشت و گذار در مکان‌های تاریخی، خرید کردن، بازدید از پارک‌ها و مکان‌های دیدنی شهر به سمت ساحل رفته و از آب و هوای دلنشین دریای خزر در کشور آذربایجان نیز استفاده کنند. یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از این کار رفتن به بلوار ساحلی باکو است. اگر شما فکر سفر به باکو را در سر دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا شما را با این بلوار ساحلی زیبا و منحصر به فرد شهر باکو آشنا کنیم.

 

آشنایی با بلوار ساحلی باکو (Baku Boulevard)

اگر به محیط دنج و آرام سواحل و پیاده‌روی در مسیر آن علاقه دارید، بلوار ساحلی باکو بهترین گزینه برای لذت بردن از این کارها در سفر به آذربایجان است. این بلوار زیبا بیش از ۱۰۰ سال است که به عنوان مکانی منحصر به فرد برای تفریح گردشگران و همچنین بومیان باکو شناخته می‌شود. امروزه نیز با استقبال بسیار زیادی مردم و رسیدگی به آن به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی باکو تبدیل شده است.

 این بلوار در سمت جنوبی دریای خزر قرار گرفته و مساحتی به طول ۳ کیلومتر را در مسیر دریا به خود اختصاص داده است. ابتدای بلوار از میدان پرچم باکو آغار شده و تا میدان آزادی شهر ادامه دارد. بلوار باکو برای مردم و دولت آذربایجان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که برای نگه‌داری از این بلوار از قوانینی سفت و سخت‌تر از استانداردهای جهانی پیروی می‌کنند.از جمله نکات و جذابیت‌های بلوار ساحلی باکو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلوار ساحلی که در زبان مردم باکو به آن نیزکناری میلی پارک (Dənizkənarı Milli Park) گفته می‌شود، اولین بلواری است که در این شهر ساخته شد.
  • به دلیل نور پردازی‌های فوق‌العاده رفتن به بلوار ساحلی باکو شب‌ها زیبایی و جلوه خاصی دارد.
  • گونه‌های گیاهی کاشته شده در این بلوار همگی با دقت و اهمیت بالایی انتخاب شده‌اند. به این صورت که تمامی آن‌ها بسیار نادر و کمیاب هستند.

 

تاریخچه بلوار ساحلی باکو

با توجه به اسناد تاریخی گفته می‌شود که بلوار ساحلی باکو برای اولین بار در سال ۱۹۰۹ میلادی تاسیس شد. این بلوار در آن سال‌ها به دستور رئیس اداره ساخت و ساز شهرداری باکو ساخته شد. اصلی‌ترین هدف برای ساخت این بنا، ایجاد مکانی برای تفریح و خوشگذرانی مردم باکو بود. البته شکل فعلی این بلوار با شکل ابتدایی آن تفاوت‌های بسیاری دارد. چرا که در طول سال‌ها مورد بازسازی‌ و رسیدگی بسیار زیادی واقع شده است. در ساخت اولیه بلوار باکو، استانداردهای مورد نیاز و ضروری لازم لحاظ نگردیده بود. به همین دلیل با بالا آمدن سطح آب بخشی از آن به زیر آب فرو رفت. بعدها در سال‌های بین ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ یک بازسازی بسیار جدی در این بلوار انجام شد. در این سال‌ها تمامی بازسازی‌ها طبق استانداردهای بین‌المللی بود. امروزه نیز برای حفظ و نگه‌داری از آن تلاش بسیاری انجام می‌شود.

 

معرفی چهار برج بلند و نمادین باکو

 

امکانات بلوار ساحلی باکو

از آنجایی که بلوار ساحلی باکو به یکی از مناطق توریستی شهر تبدیل شده امکانات رفاحی و تفریحی متعددی در آن تعبیه گشته است. از جمله این امکانات می‌توان به وجود رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید جذاب، چایخانه‌های سنتی، سالن تئاتر، سالن سینما و زمین بازی اشاره کرد. علاوه بر تمامی این موارد فضای مخصوصی نیز برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که استانداردهای مربوط به نگه‌داری این بلوار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در فراهم شدن تک تک این امکانات به استانداردهای وضع شده نیز توجه شده است. اگر به رستوران‌گردی در اطراف این بلوار ساحلی علاقه‌ دارید در زیر به چند مورد از بهترین رستوران‌های این محدوده اشاره کرده‌ایم:

  • رستوران زیتون باکو (Zeytun Restaurant)
  • رستوران شام بلوار (Şam Bulvar)
  • کافه تریای هارد راک (Hard Rock Café)
  • رستوران شام بلوار (Şam Bulvar)
  • کافه یوشی سوشی (Yoshi Sushi Café)

 

پارک آبی دالغا بیچ، بهترین پارک آبی باکو

 

مسیر دستیابی به بلوار ساحلی باکو

بلوار ساحلی باکو در کشور آذربایجان و در پایتخت این کشور قرار گرفته است. توریست‌ها برای دستیابی به آن باید در راستای سمت جنوبی دریای خزر حرکت کنند. برای رفتن به آن می‌توانید تاکسی در سطح شهر کرایه کرده و تقاضا کنید که شما را به این بلوار زیبا برساند. در زیر آدرس دقیق این بلوار آورده شده است.

 

گشتی خاطره انگیز در پارک مفاخر باکو

  • 92 Neftchilar Ave, Baku, Azerbaijan

توصیه می‌شود کسانی که برای گشت و گذار و تفریح رفتن به این بلوار ساحلی را انتخاب کردند حتما از دیگر جاذبه‌های گردشگری باکو که در این حوالی قرار دارند نیز دیدن کنند. از جمله معروف‌ترین این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۰۲ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران