تفریحات خاص دبی (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری دبی
تفریحات خاص دبی (قسمت اول)

دبی با آسمان‌ خراش‌های خارق‌العاده خود و همچنین سواحل زیبایی که دارد یک گزینه پرطرفدار برای عاشقان سفر است. به خصوص اگر به دنبال یک سفر لاکچری در زیباترین شهر خاورمیانه هستید، تور دبی پاسخگوی تمامی انتظارات شما خواهد بود. اما کارهایی که در دبی می‌توانید انجام داده و از آن‌ها لذت ببرید تنها محدود به تماشای آسمان خراش‌ها و رفتن به سواحل آن نیست. در این مقاله لیستی از تفریحات خاص دبی را گردآوری کرده‌ایم تا در این سفر برنامه‌ریزی بهتری را برای استفاده از تمامی لحظات خود داشته باشید.

 

بازدید از برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان

برج خلیفه (Burj Khalifa) با ارتفاع ۸۲۸ متر، بلندترین ساختمان جهان و یکی از جاذبه‌های دبی است که باید از آن دیدن کرد. این بنای باشکوه در قلب شهر دبی قرار دارد و مرکز تفریحات شبانه‌روزی است. فقط تماشای عظمت این سازه باشکوه به خودی خود خاطره انگیز است، اما بازدید از داخل آن یک ابهت و جذابیت خاصی دارد. در بازدید از برج خلیفه می‌توانید بر فراز عرشه دیدبانی آن رفته و مناظر عالی از شهر دبی را در یک نگاه تماشا کنید. همچنین می‌توانید به رستوران آن رفته و از خوردن غذاهای خوشمزه بر فراز شهر دبی نهایت لذت را ببرید.

آدرس: بلوار شیخ محمد بن راشد، مرکز شهر دبی 

 

برای تماشای فواره‌های رقصنده به دبی مال بروید

در پایین برج خلیفه، یکی از بزرگ‌ترین فواره‌های طراحی شده جهان قرار دارد، که امکان پرتاب آب تا ارتفاع ۱۵۰ متری را دارند. هر روز بعد از غروب خورشید نمایش فواره‌های رقصنده با ریتم آب آغاز می‌شود و هر ۳۰ دقیقه یک بار تکرار می‌گردد. آخرین نمایش ساعت ۱۱ شب اجرا می‌شود. همچنین در این اطراف رستوران‌های دبی مال یا سوق البهار وجود دارند که گزینه‌های مناسبی برای نشستن و تماشای نمایش فواره‌ها هستند.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌های شبانه در دبی

آدرس: دبی مال، مرکز شهر دبی

 

گشت و گذار در پالم جمیرا، یکی از بزرگترین جزایر ساخته دست بشر در جهان

پالم جمیرا (Palm Jumeirah) یکی از بزرگترین جزایر ساخته دست بشر در جهان بوده و به تنهایی دلیل کافی برای سفر با تور دبی می‌باشد. مردم محلی و گردشگران بسیاری روزانه به سمت پالم جمیرا می‌روند تا از جاذبه‌های این جزیره مصنوعی دیدن کرده و از تفریحات آن لذت ببرند. دسترسی به این جزیره بسیار آسان بوده و افراد می‌توانند به کمک سیستم تراموای دبی به آنجا بروند. پالم جمیرا گزینه‌های متعددی از رستوران‌ها را نیز در خود جای داده که همه آن‌ها انتخاب خوبی برای خوردن یک وعده غذایی به یاد ماندنی در سفر به شهر دبی هستند.

آدرس: پالم جمیرا، دبی، امارات متحده عربی

 

تفریح در نهر دبی

شهر زیبای دبی دارای فرهنگ غنی برای کشف است، این موضوع خود به تنهایی دلیل اصلی گردشگران خارجی برای سفر به آن است. اگر به دنبال مکانی متفاوت در دبی هستید که تلفیقی از بناهای مدرن با بافت سنتی آن باشد نهر دبی (Dubai Creek) نمونه خوبی از آن است. این نهر آب شور که در قلب شهر قرار دارد، محل اصلی است که قبیله بنی یاس اولین سکونتگاه خود را در آنجا ایجاد کرد. در بازدید از این مکان می‌توانید تنها با پرداخت ۱ درهم با قایق‌های سنتی دبی وارد این نهر شوید و خاطره‌ای فراموش نشدنی برای خود ایجاد کنید. پس از آن توصیه می‌کنیم از کوچه‌های تو در تو عبور کرده و از بازار طلای دبی، بازار ادویه و بازار پارچه دیدن کنید.

آدرس: خیابان بنی یاس، دبی، امارات متحده عربی

 

گشت و گذار در محله تاریخی الفهیدی

محله تاریخی الفهیدی (Al Fahidi Historical Neighbourhood) در بر دبی قرار داشته و یکی از قدیمی‌ترین محله‌های این شهر است. این منطقه که مکان بسیار مناسبی برای پیاده‌روی است، مناظری نوستالژیک از دوران گذشته را به نمایش می‌گذارد. در این محله توصیه می‌کنیم حتما به بازدید از مرکز فرهنگی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم (SMCCU) بروید تا با فرهنگ محلی با‌کلاس‌های عربی آشنا شوید. همچنین می‌توانید در این محدوده به بازدید از مسجد رفته یا سوار قایق شده و به سمت بازارهای آن سوی نهر بروید.

 

دانستنی‌های هتل برج العرب دبی

آدرس: خیابان الفهیدی، السوق الکبیر، بر دبی

 

تجربه سافاری صحرایی به سبک دبی در صحرای دبی

در فاصله کمتر از ۲۰ دقیقه رانندگی از خیابان‌های مدرن مرکز شهر دبی، صحرای اسرارآمیز عربستان قرار دارد. صحرای دبی (Dubai desert) با فراهم کردن امکان یک سافاری صحرایی به سبک دبی فعالیت‌های هیجان‌انگیز متنوعی را مانند چهار چرخ سواری و ساندبوردینگ را فراهم می‌کند. علاوه بر آن در این مکان از رانندگی فراموش‌نشدنی آفرود گرفته تا تفریح‌های ​​فرهنگی و شترسواری، ضیافت غذاهای محلی زیر ستاره‌ها و ... را می‌توانید تجربه کنید.

آدرس: صحرای دبی، خیابان العین، دبی

 

سرگرمی و خرید در دبی مال

دبی مال (Dubai Mall) بزرگترین مقصد جهان برای خرید، سرگرمی و سپری کردن اوقات فراغت است که در کنار بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه قرار دارد. دبی مال با بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه مختلف در فضایی به مساحت ۱ میلیون متر مربع (معادل ۲۰۰ زمین فوتبال) قرار گرفته است. برای گشت و گذار در تمامی قسمت‌های دبی مال باید یک روز کامل خود را صرف آن کنید. علاوه بر مغازه‌های متنوع از برندهای معروف جهانی در دبی مال حدود ۱۵۰رستوران و مجموعه‌ای از فعالیت‌های سرگرم‌کننده متنوع را نیز وجود دارند که آن را به یک مکتن ایده‌آل برای تفریح گردشگران تبدیل کرده است.

 

بهترین مکان‌های سرپوشیده تفریحی در دبی

آدرس: جاده مرکز مالی، مرکز شهر دبی

 

اوج هیجان با چترسواری در دبی

اگر تنها یک تفریح هیجان‌انگیز در دبی وجود داشته باشد آن هم چترسواری (Skydive Dubai) است. این تفریح فوق‌العاده با نظارت متخصصان آموزش دیده انجام می‌شود که فرصت‌ پرواز به یاد ماندنی را برای شما ایجاد می‌کنند. چترسواری دبی از ارتفاع ۱۳۰۰۰ پایی و از میان ابرها انجام می‌شود. علاوه بر هیجان فوق‌العاده‌ای که در این پرش تجربه خواهید کرد، می‌توانید از منظره دیدنی نخل جمیرا یا تپه‌های شنی بیابان نیز دیدن کنید.

آدرس: خیابان السیاحی، دبی مارینا، دبی

 

تفریح در مدینه جمیرا

مجموعه مدینه جمیرا که به معنای شهر جمیرا می‌باشد از یک ارگ باستانی الهام گرفته شده است. هتل‌های مجلل و محوطه‌های خصوصی که برای انعکاس معماری سنتی عربی طراحی شده‌اند، مکانی عالی برای گذراندن یک روز فوق‌العاده را در تور دبی ایجاد کرده‌اند. در مدینه الجمیرا فرصت انجام طیف گسترده‌ای از تفریحات را از جمله آرامش در آبگرم درمانی، خرید، تماشای تئاتر، رستوران‌گردی و ... خواهید داشت.

آدرس: ملک سلمان بن عبدالعزیز، خیابان آل سعود، دبی

 

عکاسی در قاب دبی

قاب دبی (Dubai Frame)، در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده و از همان سال موفق شده به یک نقطه عطف فرهنگی در دبی تبدیل شود. قاب دبی یک شاهکار مهندسی به تمام معنا بوده و در پارک معروف زبیل دبی واقع شده است. بازدید از قاب دبی به شما این امکان را خواهد داد که مناظر پانورامای وسیعی از ارتفاع ۱۵۰ متری شهر را تماشا کرده و در چهار چوب آن عکس‌های زیبایی را با پیش زمینه دبی از خود به یادگار بگذارید. یکی از جذابیت‌های قاب دبی راهروی پل شیشه‌ای شفاف آن است که برج‌های عمودی موازی را به هم متصل می‌کند تا از بیرون، ساختار کاملاً شبیه یک قاب عکس غول‌پیکر به نظر برسد.

 

خرید در بهترین سوپرمارکت‌های دبی

آدرس: زابیل پارک، دبی

 

بادبادک بازی در ساحل بادبادک دبی

ساحل بادبادک (Kite Beach) مکانی بسیار هیجان‌انگیز برای لذت بردن از تفریحات و ورزش‌های آبی است. همان طور که از نام آن می‌توان فهمید اصلی‌ترین تفریحی که در این ساحل می‌توان اط آن لذت برد، بادبادک بازی است. علاوه بر آن در ساحل بادبادک دبی کافه‌ها و رستوران‌های روباز متعددی وجود دارند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند به دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری مشغول شوند یا از بازی والیبال با دوستان روی شن لذت ببرند. از دیگر امتیازهای ساحل بادبادک داشتن چشم‌اندازی زیبا از برج العرب است که کاملا حس سفر در دبی را به شما القا می‌کند.

آدرس: ام سوقیم، در نزدیکی جاده ساحلی جمیرا، نزدیک هتل جمیرا بیچ

 

تفریح در مسیر کانال آب دبی

کانال آب دبی (Dubai Water Canal) یک آبراه به طول ۳.۲ کیلومتر است که از نهر دبی قدیم امتداد می‌یابد. این کانال با ۸۰۰۰۰ متر مربع فضای عمومی، امکانات تفریحی و یک مسیر دوچرخه سواری به طول ۱۲ کیلومتر امروزه به یک جاذبه محبوب برای بازدیدکنندگان تبدیل شده است. همچنین پنج پل عابر پیاده در این مسیر وجود دارند. بنابراین بهترین امکان را برای قدم زدن و تماشای مناظر کلاسیک شهر فراهم می‌کند.

 

معرفی بهترین هتل‌های دبی قدیم

آدرس: کانال آبی دبی، الصفا، دبی

 

شنا و تفریحات ساحلی در دبی

نمی‌توان در مورد تفریحات خاص دبی صحبت کرد اما نامی از تفریحات ساحلی آن نبرد. دبی با داشتن سواحل بسیار زیبا از شن‌های طلایی رنگ یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای عاشقان دریا است. دراز کشیدن زیر نور آفتاب، شنا، جت اسکی، قایق سواری، پاراسل، شاتل سواری و ... از جمله تفریحات دریایی هستند که در سواحل دبی امکان لذت بردن از تک تک آن ها را خواهید داشت. از جمله بهترین سواحل دبی برای این منظور عبارتند از:

  • ساحل عمومی جمیرا
  • ساحل کایت
  • ساحل الممزر
  • ساحل قنتوت
  • ساحل برج العرب
  • ساحل لامر
  • ساحل د بیچ
  • ساحل امم سقیم

اغلب این سواحل در نزدیکی خود رستوران‌ها و کافه‌های متعددی دارند که برای کمی استراحت کردن و خوردن غذاهای خوشمزه ایده‌آل هستند. آبتنی در سواحل دبی به خصوص در روزهای گرم تابستان یک گزینه بسیار عالی برای فرار از گرما و در عین حال لذت بردن از آب‌های زلال و نیلگون خلیج فارس است.

۱۸ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران