معروف‌ترین ساحل‌های دبی (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری دبی
معروف‌ترین ساحل‌های دبی (قسمت اول)

دبی شهری بسیار زیبا و لوکس است که قدم به قدم آن می‌تواند شما را به حیرت و شگفتی وا دارد. در این شهر همه چیز به شکل فوق‌العاده‌ای لوکس و پر زرق و برق است. اما در لابه لای این همه شگفتی نمی‌توان از سواحل نیلگون همراه با کافه‌ها و سازه‌های ساحلی پر رنگ و لعاب آن چشم پوشی کرد. گردشگران و ساکنان دبی به راحتی می‌توانند به این سواحل جذاب دسترسی داشته باشند. هر نقطه از دبی که باشید دسترسی به ساحل برایتان بسیار آسان خواهد بود. این سواحل شامل سواحل رایگان و اختصاصی بوده و در هر زمان که بخواهید می‌توانید از آفتاب یا زیبایی سواحل در تور دبی لذت ببرید. بسیاری از سواحل با هتل‌ها همکاری کرده و برای میهمانان آن‌ها به صورت رایگان قابل دسترسی هستند. حتی در سواحل رایگان دبی که نیازی به پرداخت هزینه نیست ناجیان غریق، دوش، محل نشستن و رختکن به صورت رایگان وجود دارد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با معروف‌ترین این سواحل آشنا کنیم.

 

پارک ساحلی جمیرا دبی (Jumeirah Beach Park Dubai)

اولین مورد از معروف‌ترین ساحل‌های دبی می‌توان به پارک ساحلی جمیرا اشاره کرد. این ساحل زیبای دبی تنها ساحلی می‌باشد که در دبی دارای مجوز پرچم آبی یا Blue Flag برای رعایت استانداردهای سختگیرانه بین المللی است. ساحل جمیرا به دلیل داشتن چشم‌انداز بسیار دیدنی از دریا همراه با درختان نخل استوار و امکاناتی همچون مکان‌هایی برای پیک نیک‌های خانوادگی و سرگرمی‌های بسیار جذاب برای کودکان از محبوب‌ترین سواحل دبی به شمار می‌رود. نگهبانان نیز برای حفظ امنیت در تمام طول روز در ساحل حضور فعال دارند. مکان‌های مخصوص باربیکیو و کافه‌های بسیار زیبا و هیجان‌انگیز با نوشیدنی‌های متنوع نیز در این ساحل به فراوانی یافت می‌شوند. در این ساحل تصویر رنگ آبی دریا، سبزی درختان و فضای کویر در کنار هم کم نظیر و بسیر جذاب است. ورود به پارک ساحلی جمیرا به صورت ۲۴ ساعته برای عموم آزاد است.

 

پارک آبی هیجان انگیز لاگونا در دبی

 

ساحل ام سقیم دبی (Umm Suqeim Beach)

ساحل ام سقیم به دلیل چشم‌انداز بسیار جالب از برج العرب در دبی بسیار معروف می‌باشد. فضای ساحل بسیار زیبا و پرجنب و جوش بوده و هنگام غروب آفتاب تابش رنگارنگ پرتوهای خورشید منظره‌ای تماشایی را خلق می‌کند. این ساحل هیجان‌انگیز به رایگان و صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به بازدیدکنندگان است. همچنین این ساحل دارای غریق نجات و دوش بوده و محیطی بی‌نظیر هم برای ساکنان و هم برای خارجی‌ها و گردشگران ایجاد کرده است. نکته جالب اینکه رفتن به آن در روزهای وسط هفته برای زنان و کودکان و آخر هفته‌ها برای عموم آزاد است. به همین دلیل آخر هفته‌ها جمعیت زیادی در این ساحل حضور دارد.

 

معرفی پارک آبی یاس در نزدیکی دبی

 

پارک ساحلی آل ممزار دبی (Al Mamzar Beach)

ساحل آل ممزار به دلیل چشم‌انداز سرسبز خود توانسته شهرت زیادی در شهر دبی پیدا کند. این ساحل وسیع با امکانات رفاهی و تفریحی متفاوت بسیار محبوب و پرطرفدار است. در این پارک استخر شنا، مکان‌هایی برای کباب و غذاهای لذیذ و سرگرمی‌های متنوع برای کودکان تعبیه شده است. برای استفاده از امکانات این مکان روزهای دوشنبه و چهارشنبه برای زنان و کودکان درنظر گرفته شده و سایر روزها رفتن به آن برای عموم مردم آزاد است. ساعت کاری این مجموعه از ۸ صبح تا ۱۱ شب می‌باشد.

 

ساحل عمومی جی بی آر دبی (JBR Public Beach)

از دیگر مواردی که می‌توان نام آن را در لیست معروف‌ترین ساحل‌های دبی آورد ساحل عمومی جی بی آر است. به طوری که این ساحل از محبوب‌ترین سواحل در بین گردشگران روسی در شهر دبی محسوب می‌شود. روس‌ها آنقدر به این ساحل علاقه‌مند هستند که این مکان به ساحل روسی شهرت یافته است. این ساحل دارای یک فروشگاه بسیار جذاب بوده که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و حاوی تمام وسایل مورد نیاز شما است. در ساحل JBR مسیری در حدود ۲ کیلومتر برای دویدن و ورزش کردن در نظر گرفته شده است. این ساحل از شن و ماسه سفید ساخته شده و مکانی دنج برای آفتاب گرفتن می‌باشد. آخر هفته این مجموعه ساحلی بسیار شلوغ بوده و کسانی که خواهان شنا و تفریح در ساحلی خلوت هستند بهتر است در روزهای وسط هفته از این مکان دیدن کنند. این مکان در جوار ساحل دریایی دبی و مرکز خرید نوار پالم قرار گرفته و به همین علت دسترسی به آن نیز آسان است.

 

بهترین پارک‌های دبی برای تفریح خانوادگی

۰۲ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران