معروف‌ترین ساحل‌های دبی (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری دبی
معروف‌ترین ساحل‌های دبی (قسمت دوم)

همان طور که در قسمت اول معرفی معروف‌ترین ساحل‌های دبی گفته شد این شهر توریستی توانسته با داشتن سواحلی زیبا و منحصر به فرد در کنار چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز از آسمان‌ خراش‌ها توجه بسیاری از گردشگران از سرتاسر دنیا را به خود جذب کند. اگر شما نیز عاشق تفریحات دریایی و در کنار یک سفر لوکس و مدرن هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ادامه سواحل محبوب و معروف در تور دبی آشنا کنیم.

 

ساحل بادبادک‌های دبی (Dubai Kite Beach)

ساحل بادبادک‌ها از جمله معروف‌ترین ساحل‌های دبی است که بازدید از آن به تمامی مسافران این شهر توصیه می‌شود. همان گونه که از نام این ساحل پیدا است محلی پر از سرگرمی و دارای فضایی مفرح برای همه‌ افراد با هر طیف سنی‌ای می‌باشد. این سرگرمی‌ها شامل بادبادک، والیبال، فوتبال روی شن، کایاک و تفریحات دیگری از این قبیل است. آب گرم ساحل به اندازه‌ای آرامش بخش و لذت بخش است که هر بازدید‌کننده‌ای را ترغیب می‌کند به عمق آب برود و از غواصی لذت ببرد.

این ساحل به دلیل قرار گرفتن در پشت دانشگاه Wollongong دبی به ساحل Wollongong نیز معروف شده و بسیاری از بومیان آن را با این نام می‌شناسند. ساحل بادبادک‌ها روبروی تقاطع جاده ال مانارا و دقیقا بعد از دفتر پروژه جهانی دبی قرار دارد.

 

لوکس‌ترین هتل‌های دبی در ساحل جمیر

 

کلاب ساحلی رویال ایسلند (Royal Island Beach Club)

کلاب ساحلی رویال ایسلند از دیگر سواحل محبوب دبی بوده که برای ورود به آن گردشگران مجبور به پرداخت هزینه‌ای در حدود ۵٠٠ درهم خواهند بود. این ساحل به صورت بسیار زیبایی طراحی شده است و در جزیره لبنان قرار دارد. در این ساحل امکانات متنوعی وجود دارد که ساعت‌ها شما را سرگرم  خود خواهند کرد. از جمله امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه ساحلی می‌توان به یک استخر زیبا، زمین ساحلی و والیبال با فضایی گرم و دوستانه اشاره کرد.

ساحل لامر دبی (la Mer Beach Dubai)

ساحل لامر یک ساحل بسیار تمیز و بدون هیچ گونه زباله و آلودگی است. این ساحل توسط سرمایه‌گذار مشهوری، معروف به Meraas ساخته شده است. Meraas، برای افزایش جذابیت این ساحل مکان‌هایی برای خرید و غذاخوری‌های بسیار خوشمزه‌ و دیدنی نیز در نظر گرفته است. با وجود امکانات گسترده و محیطی بی‌نظیر که در این مجموعه می‌توان شاهد آن بود، ورود به ساحل رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نیست و این خود یکی از جنبه‌های مثبت ساحل لامر به حساب می‌آید. البته برای استفاده از برخی امکانات مانند رزرو چتر و تفریحات آبی باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت شود.

 

بهترین سواحل عمومی در دبی

ساحل مرکاتو دبی (Mercato Beach Dubai)

ساحل مرکاتو یکی از زیباترین سواحل‌ دبی با ورودی رایگان است. شاید این ساحل امکانات سواحل خصوصی و لوکس را نداشته باشد اما مکانی دنج برای استراحت گردشگران و فرار از شلوغی شهر است. همچنین در این ساحل امکانات متعددی مانند پیست دویدن، کتابخانه ساحلی و مسیری برای دوچرخه‌سواری برای بازدید کنندگان تعبیه شده است. علاوه بر آن امکاناتی نظیر رختکن تعویض لباس و دوش نیز بدون هزینه در این مکان در دسترس عموم قرار داده شده است. ساحل مرکاتو دسترسی ویژه‌ای برای افراد کم توان دارد و در صورت نیاز صندلی‌های چرخ‌دار در اختیار این دسته از افراد قرار می‌گیرد.

 

ساحل الصفوح دبی  BeachAl Sufouh

ساحل الصفوح دبی که با عنوان Black Palace Beach نیز شناخته می‌شود از دیگر سواحل برتر این شهر زیبا است. این ساحل از جمله سواحلی است که هنوز افراد زیادی آن را نمی‌شناسند. به همین دلیل مردم محلی آن را ساحل مخفی می‌نامند. پس اگر به دنبال مکانی دنج و آرام هستید و به آبتنی و تفریحات آبی علاقه دارید در سفر خود با تور دبی رفتن به ساحل الصفوح را هرگز از دست ندهید. این ساحل دارای چشم‌اندازی خیره‌کننده و آبی شفاف و نیلگون است که ماسه‌های سفید ساحلی جذابیت آن را دو چندان کرده است. ساحل سیاه دبی دارای نجات غریق بوده که شنا در آن را امن و بی‌خطر کرده است.

 

راهنمای سفر عاشقانه به دبی

 

وضعیت سواحل دبی در دوران کرونا

متاسفانه به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا بسیاری از سفرها و تفریحات در طول سفر با محدودیت‌های جدی روبرو شده است. استفاده از سواحل دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این صورت که برخی از این مجموعه‌های ساحلی بسته بوده و یا ساعات کاری خود را تغییر داده‌اند. اغلب این سواحل فعالیت خود را از ساعت ۹ صبح آغاز کرده و ساعت ۵ عصر تعطیل می‌شوند. با این حال توصیه می‌شود حتما قبل از در پیش گرفتن مسیر هر یک از ساحل‌های دبی از باز بودن و ساعات کاری آن‌ها اطلاعات لازم را به دست آورید.

۰۵ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران