تفریحات خاص دبی (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری دبی
تفریحات خاص دبی (قسمت دوم)

دبی به عنوان یکی از شهرهای رو به پیشرفت دنیا توانسته در سال‌های اخیر انقلابی بزرگ در صنعت گردشگری ایجاد کند. این شهر ثروتمند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که دوست دارند تجربه سفری بسیار لوکس و به یادماندنی در خاورمیانه را تجربه کنند. در کنار بافت مدرن و آسمان خراش‌های چشمگیر دبی آنچه سبب شده تا این مکان به یک مقصد گردشگری دوست داشتنی در بین توریست‌ها تبدیل شود، موقعیت جغرافیایی آن می باشد. چرا که سواحل دبی در نوع خود بی نظیر بوده و توریست‌ها فرصت یک سفر با انواع تفریحات آبی و ساحلی را خواهند داشت. علاوه بر آن خرید کردن در مراکز خرید بزرگ و متنوع را می‌توان یکی دیگر از تفریحات خاص دبی دانست. در هر صورت اگر سفر با تور دبی یکی از آرزوهای شما به عنوان مقصد گردشگری بعدی است، در ادامه قسمت اول که بسیاری از تفریحات خاص دبی را معرفی کردیم، همراه ما باشید تا شما را با لیستی از تفریحات جذاب و خاص که در این شهر در انتظار شما هستند آشنا کنیم.

 

گشت و گذار و پیاده‌روی در دبی

همانند هر مقصد گردشگری دیگر، در سفر با تور دبی نیز یکی از اصلی‌ترین تفریحات گردشگران گشت و گذار و پیاده‌روی در دبی خواهد بود. بدون قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های مقصد گردشگری امکان کشف فرهنگ مردم محلی آن را نخواهید داشت. در پیاده روی در سطح شهر می‌توانید سری به کافه‌های دنج دبی زده و یا در یک رستوران محلی برای خوردن یک وعده غذایی پیدا کنید. همچنین می‌توانید از غرفه‌ها و بازارهای محلی دبی دیدن کرده و یک روز متفاوتی را برای خود در طول سفر رقم بزنید. ناگفته نماند که به دلیل گرمای هوا فصل تابستان زمان مناسبی برای کاوش در سطح شهر دبی نیست. اگر اهل پیاده‌روی هستید بهتر است تاریخ سفر خود را به فصل‌های خنک سال موکول کنید.

 

بازدید از میراکل گاردن دبی

میراکل گاردن دبی (Dubai Miracle Garden) دنیایی از شگفتی‌های گل را در مساحتی به بزرگی ۷۲۰۰۰ متر مربع به نمایش می‌گذارد. این مکان که بزرگترین باغ گل طبیعی جهان می‌باشد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دبی برای بازدید است. در طراحی این مکان از بیش از ۵۰ میلیون گل طبیعی استفاده شده است. وقتی که شیفته و مبهوت میلیون‌ها گل رنگارنگ در میراکل گاردن شده‌اید کودکانتان می‌توانند به باغ پروانه‌های دبی در همین نزدیکی رفته و یک روز به یاد ماندنی را به همراه خانواده تجربه کنید. در باغ پروانه دبی بیش از ۱۵۰۰۰ گونه پروانه‌ها وجود دارد که یک محیط سرگرم کننده و دوست داشتنی را ایجاد کرده‌اند.

 

فعالیت‌های جذاب گروهی در دبی

آدرس: البرشا جنوبی ۳، منطقه دبی لند، دبی

 

تماشای یک اجرا در سالن اپرای دبی

اپرای دبی (Dubai Opera) که در منطقه داون تاون واقع شده است، برنامه‌ای جذاب از هنرهای نمایشی از جمله وست اند لندن و برادوی منهتن را ارائه می‌دهد. همچنین این مکان دوست داشتنی با چشم‌اندازی از فواره دبی در کنار برج خلیفه قرار داشته و نمایی بسیار دیدنی را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. سالن اپرای دبی با طراحی خاص و محوطه دوست داشتنی فرصت تفریحات گوناگونی از جمله تماشای تئاتر یا کنسرت را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

آدرس: شیخ محمد بن راشد، نزدیک برج خلیفه، مرکز شهر دبی

 

قدم زدن در کنار ساحل در مارینا دبی

یکی از محله‌های پر جنب و جوش این شهر مدرن، مارینا دبی (Dubai Marina) است. شما می‌توانید با رفتن به مارینا دبی نهایت لذت را از قدم زدن در امتداد مارینا واک یا دیدن مناظر زیبا با کشتی کروز ببرید. مارینا دبی چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای را از ترکیب آسمان‌خراش‌های مبهوت‌کننده دبی در کنار ساحل زیبای خلیج فارس به نمایش می‌گذارد. همچنین به دلیل در بر داشتن مجموعه‌ای از رستوران‌های کنار آب، غرفه‌های رنگارنگ خرده‌فروشی‌ و همچنین تفریحات هیجان‌انگیزی از قبیل زیپ لاین به یکی از الویت‌های هر گردشگری در سفر به دبی تبدیل شده است. زیپ لاین مارینا دبی که XLine نام دارد، طولانی‌ترین زیپ لاین شهری جهان می‌باشد که آدرنالین شما را به اوج خواهد رساند.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌های شبانه در دبی

 

اوج لذت تفریحات آبی در دل طبیعت حتا

حتا (Hatta) در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر دبی قرار داشته و یک مکان تفریحی دیدنی است که نباید از دست داد. فعالیت‌های هیجان‌انگیز منطقه حتا در دبی شامل کایاک سواری در امتداد دریاچه آرام حتا یا پیمودن کوه‌های صخره‌ای است. بدون اغراق هاتا یکی از خاص‌ترین مکان‌های تور دبی است که در کنار تفریحات پرجنب و جوش خود در کنار مناظر کوهستانی زیبا به گردشگران امکان اقامت در هتلی شیک و متفاوت را می‌دهد. چنانچه در تور دبی خود قصد بازدید از منطقه کوهستانی هاتا را داشتید از تجربه تفریحاتی نظیر زوربینگ، دوچرخه سواری در کوهستان، رفتن به پارک آبی Hatta Drop-In و غیره را از دست ندهید.

 

تجربه سرگرمی، هیجان و سرعت در IMG Worlds of Adventure

چنانچه هنوز کودک درون شما زنده است و به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز در سفر خود به دبی می‌گردید، حتما رفتن به IMG Worlds of Adventure را در لیست بایدهای خود قرار دهید. شما در این پارک موضوعی عظیم (به اندازه ۲۸ زمین فوتبال) فرصت لذت بردن از به‌روزترین و هیجان‌انگیزترین سواری‌ها را خواهید داشت. همچنین در این مکان بی‌نظیر شخصیت‌های محبوب کارتونی مثل بن تن، مرد عنکبوتی، هالک، مرد آهنی و انتقام‌جویان را خواهید داشت و در نتیجه نه تنها شما بلکه کودکانتان نیز لحظات بسیار خوشی را سپری خواهند کرد.

 

بهترین مکان‌های سرپوشیده تفریحی در دبی

آدرس: E311، جاده شیخ محمد بن زاید، شهر عربستان زمین دبی، امارات متحده عربی

 

تجربه آرامش در پارک ها و استراحتگاه‌های دبی

پارک‌ها و استراحتگاه‌های دبی به شهرت این شهر به عنوان یک بهشت ​​سرگرمی می‌افزایند. همچنین وجود پارک‌های زیبای دبی سبب شده‌اند تا این شهر توریستی نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز به یک گزینه محبوب تبدیل شود. دبی مملو از پارک‌های متنوع فضای سبز و همچنین تم پارک هستند که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود نقش بزرگی در خلق لحظات شیرین و به یاد ماندنی خواهند داشت. از جمله پارک‌های معروف دبی می‌توان به پارک موشن گیت دبی، تم پارک بالیوود دبی و پارک آبی لگولند اشاره کرد.

 

تماشای چشم‌انداز باشکوه پالم دبی از ارتفاعات

چنانچه قصد سفر با تور دبی را کرده‌اید، از تماشای مناظر بی‌نظیر یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی این شهر توریستی به نام The View at The Palm لذت ببرید. این عرشه رصد با ارتفاع ۲۴۰ متری، چشم‌اندازهای ۳۶۰ درجه‌ای از نخل جمیرا را در کنار آب‌های درخشان خلیج فارس و خط افق دبی در دوردست به نمایش می‌گذارد. این مکان بی‌نظیر در طبقه ۵۲ برج پالم (The Palm Tower) واقع شده و در کنار مناظر زیبا دارای یک کافه، نمایشگاه، تونل‌های جذاب آکواریومی و یک فروشگاه خرید سوغاتی دبی نیز است.

آدرس: پالم جمیرا، دبی، امارات متحده عربی

 

غواصی در دیپ دیو دبی

دیپ دیو دبی (Deep Dive Dubai)، آخرین مورد افزوده شده به صحنه پر رونق ورزش و فعالیت‌های ماجراجویی این شهر بوده و مکانی است که علاقه‌مندان به آبزیان می‌توانند نهایت لذت را از آن ببرند. استخر این مرکز تفریحی با عمق ۶۰ متر توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان عمیق‌ترین استخر شنای جهان برای غواصی شناخته می‌شود. جدای از عمق قابل توجه آن، این استخر دارای امکانات بی نظیر دیگری در زیر آب مانند یک شهر غرق شده و کلاس‌های غواصی در تمام طول سال است.

 

۱۴ فعالیت جذاب توریستی در صحرای دبی

آدرس: مجموعه ورزشی NAS، دبی

 

تجربه اوج هیجان در ارتفاعات عین دبی

قطعا در بین تفریحات خاص دبی جای سوار شدن به عین دبی (Ain Dubai) خالی است. این یکی از جدیدترین مکان‌هایی است که در فهرست خاص‌ترین جاذبه‌های دبی قرار دارد. این چرخ غول پیکر ۲۵۰ متر ارتفاع داشته و به عنوان مرتفع‌ترین و بزرگترین چرخ فلک در نوع خود در جهان شناخته می‌شود. این چرخ غول پیکر که در کنار جمیرا بیچ رزیدنس قرار دارد، در طول سفر ۳۸ دقیقه‌ای، منظره ۳۶۰ درجه‌ای از خط افق شهر دبی را به نمایش می‌گذارد.

آدرس: جزیره بلوواترز، دبی

 

تفریح در محدوده ساحلی لامر دبی

لامر (La Mer Dubai) یک مقصد ساحلی شهری است که تفریحات مجلل را با رستوران‌های متنوع، جاذبه‌های ساحلی تفریحی و غرفه‌های فروش سوغاتی‌های جذاب ترکیب می‌کند. این مقصد با آب‌های فیروزه‌ای، ماسه‌های سفید و نقاشی‌های دیواری دیدنی حس و حالی متفاوت به محدوده مجلل جمیرا بخشیده است. لامر با بیش از ۱۰۰ فروشگاه، کافه، رستوران، پارک آبی لاگونا و فعالیت‌های ساحلی، گزینه‌های بی‌پایانی برای سرگرمی دارد که توصیه می‌کنیم در تور دبی خود از رفتن به آن غافل نشوید.

آدرس: جمیرا ۱، دبی، امارات متحده عربی

 

بازدید از موزه آینده

یکی از معروف‌ترین نقاط دیدنی دبی که امسال افتتاح گردیده و در این مدت کوتاه موفق شده تا توجه بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب کند، موزه آینده دبی (Museum of the Future) است. موزه آینده در کنار بزرگراه شهر، جاده شیخ زاید، قرار داشته و توسط بنیاد آینده دبی تأسیس شده است که به بررسی چگونگی تکامل جامعه در دهه‌های آینده با استفاده از علم و فناوری می‌پردازد. این موزه که "موزه زنده" نیز نامیده می‌شود، مواردی از قبیل نمایشگاه‌های سنتی، تئاتر غوطه‌ور و جاذبه‌های موضوعی مختلف را در خود جای داده است. بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند دید جالبی فراتر از حال و به سمت امکانات بی حد و حصر آینده داشته باشند.

 

عکاسی در ۱۴ مکان اینستاگرامی در دبی

آدرس: جاده شیخ زاید، مرکز تجارت، دبی

 

گشت و گذار در برج العرب دبی

قطعا بازدید از برج العرب به عنوان یکی از بناهای نمادین دبی باید در لیست تفریحات هر گردشگری در سفر به این کشور قرار بگیرد. همین موضوع سبب شده تا برخی از شرکت‌ها تورهای بازدید از این برج معروف دبی را برگزار کنند. میانگین مدت زمانی که برای بازدید از برج العرب دبی احتیاج خواهید داشت، چیزی در حدود ۹۰ دقیقه خواهد بود. شما در این بازدید مبهوت سبک معماری و طراحی فوق‌العاده لوکس آن خواهید شد که از تشریح آن برای دوستان و آشنایان بعد از بازگشت از دبی سیر نخواهید شد. از سوئیت‌های طلاکاری شده گرفته تا تماشای مناظر بی‌نظیر شهر دبی و سواحل خلیج فارس، همگی مواردی هستند که در برج العرب می‌توانید نهایت لذت را از آن‌ها ببرید.

آدرس: جاده جمیرا، ام سقیم 3، دبی، امارات متحده عربی

۱۵ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران