بهترین رستوران‌های روباز در دبی: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری دبی
بهترین رستوران‌های روباز در دبی: قسمت اول

اگر تا پیش از این نمی‌دانستید که دبی یکی از مقاصد اصلی شکم گردی در جهان است، به زودی متوجه خواهید شد. حقیقت این است که دبی شهری برای اهل غذاست! از غذاکده‌های خیابانی فوق العاده گرفته تا کافه‌ها و رستوران‌های فانتزی، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی باورنکردنی و به شدت متنوعی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند. غذاهای باکیفیت، عمدتا توسط  سرآشپزهای برتر تهیه می‌شوند و صحنه غذا در دبی را، به یکی از بهترین‌ها در دنیا بدل می‌کنند.

بنابراین با وجود انواع گزینه‌ها، تصمیم برای انتخاب رستوران در سفر با تور دبی می‌تواند دشوار باشد. به خصوص اگر هوا مساعد است و می‌خواهید در دل طبیعت، در کنار عزیزانتان یک شکم گردی خاطره انگیز را تجربه کنید. در این رابطه بهتر است، سری به مقاله بهترین رستوران‌های دبی با منظره دریا بزنید. و البته در کنار آن، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید تا با برخی از بهترین رستوران‌های روباز در این شهر آشنا شویم. این رستوران‌ها صرفا مکانی برای غذاخوردن نیستند، بلکه با دکوراسیون خیره‌کننده و مناظر خارق العاده زیبایی‌های اطراف، از مهمانانشان پذیرایی می‌کنند.

 

Bar Du Port

این رستوران تازه تاسیس، در ژانویه ۲۰۲۲ راه اندازی شد و به سرعت به یکی از بهترین جاذبه‌های دبی بدل گشت. این  بار و رستوران شیک در اسکله‌ای مشرف به نخل جمیرا، بندر و خط افق مارینا واقع شده است. با وجود قایق‌هایی که در پس‌زمینه این فضا غوطه‌ور می‌شوند و دکوراسیونی زیبا و به یادماندنی، غذا خوردن در اینجا شبیه به صرف غذا در بندرگاه قایق‌های تفریحی دریای مدیترانه است. البته یک فضای سرپوشیده نیز برای استراحت و شکم گردی وجود دارد. اما تراس بیرونی که آسمان پهناور، رنگ‌های خاکی، چراغ‌های آویزان و حس ساحلی آرامش بخشی را به مخاطبان هدیه می‌دهد طرفداران بیشتری دارد.

آدرس: Dubai Harbour Pier Club - Dubai Marina - Dubai - United Arab Emirates

 

Tamoka

در میان انبوهی از رستوران‌ها و بارهای جدید که در کنار ساحل شکل گرفته‌اند، تاموکا موفق شد چیزی منحصر به فرد ارائه دهد و به خوبی بدرخشد. صرفا صحبت از غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های گوارا نیست. این رستوران تازه تاسیس که در موقعیت مکانی بی نظیری در ساحل ساحل JBR  واقع شده، از طراحی دکوراسیون خلاقانه به سبک مناظر سینمایی فیلم Bluewaters برخوردار است. المان‌های فضای داخلی همه به رنگ‌های صورتی، سبز، بامبو و خاکی بوده و هم تراس در فضای باز و هم صندلی‌های ساحلی برای نشستن، استراحت و خورد و خوراک در اینجا وجود دارند.

منوی این غذاکده نیز، بر طعم‌های آمریکای لاتین تمرکز دارد. و اما از محبوب‌ترین گزینه‌ها، می‌توان به zapello اشاره کرد که فوندو کدو حلوایی است و در داخل کدو حلوایی نیز سرو می‌شود. بعلاوه اختاپوس دودی و میگوهای پاتاگونیا که به سبک کلاسیک تهیه و ارائه می‌شوند، طرفداران بسیاری دارند. در کنار اینها، می‌توانید از موسیقی زنده و تماشای غروب آفتاب ساحلی نهایت لذت را ببرید.

 

۶ رستوران خوشمزه برای دورهمی خانوادگی در دبی!

آدرس: Al Mamsha Street- Dubai United Arab Emirates

 

Twiggy by La Cantine

در سواحل آفتاب‌گرفته و تالاب لاجوردی پارک حیات، می‌توانید این غذاکده را بیابید. این رستوران شیک و ساده ساحلی، از یک تراس رستوران در فضای باز که منویی عالی از غذاهای مدیترانه‌ای را سرو می‌کند تا یک کلوپ ساحلی، امتداد یافته و افق دبی را در پس زمینه‌اش دارد. کلوپ ساحلی، صندلی‌های مجلل و کابانا‌های لوکس را در خود جای داده و به یک استخر بزرگ منتهی می‌شود و تصاویری مدرن و مفرح را در حین خورد و خوراک به مخاطبان هدیه می‌دهد.

و اما اگر گذرتان به این غذاکده جذاب افتاد، پیشنهاد می‌کنیم از خوردن براتای خامه‌ای، همچنین ماهی تون زرد باله خرد شده همراه با وینگرت کنجدی، راویولی خرچنگ، میگوهای آبدار جامبو و خوراک اختاپوس ترد و لذیذ غافل نشوید. هر چند که منوی سوشی نیز، بسیار متنوع و غنی است و به خصوص میگوی تمپورای سبک ماکی یا رول های تون تند بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند. برای دسر، کارپاچیوی آناناس و پروفیترول‌های خامه ای و شکلاتی قویا توصیه می‌شوند.

آدرس: Dubai Creek Club St - Port Saeed - Dubai - United Arab Emirates

 

Fi’lia

این غذاکده که در SLS دبی و در طبقه ۷۰ هتل Business Bay قرار دارد، در اوایل سال ۲۰۲۱ افتتاح شد هر چند که شعبه‌هایی نیز در باهاما و میامی دارد.

اینجا یکی از جدیدترین رستوران‌های ایتالیایی در دبی بوده و غذاهایی منطبق با دستورالعمل‌های اصیل و قدیمی را سرو می‌کند. محیط نیز بسیار پرزرق و برق و جذاب است. پنجره‌های بزرگ سقف به کف و خصوصا تراسی بزرگ که با گل‌ها و گیاهان و صندلی‌های شیک پر شده و مناظر چشمگیر خط افق دبی را در پس‌زمینه‌اش دارد، بسیار پرطرفدار است.

غذاهای کلاسیک ارائه شده بسیار متنوع هستند و گزینه‌هایی نظیر پیتزا، خوراک صدف، کالاماری سرخ شده، بوراتا، آنتی پاستو سنتی، لازانیا، راویولی کواترو فورماجی، میگو کبابی، پائلا و ماهی باس، خوراک خرچنگ، پاپاردل با راگوی گوساله و ریزوتوی ترافل را می‌توان در آن یافت.

 

۵ رستوران عالی در جمیرا لیکز تاورز دبی

آدرس: Level 70, SLS Dubai Hotel & Residences - Marasi Dr - Business Bay - Dubai - United Arab Emirates

 

Koko Bay

این رستوران و بار ساحلی که بخش مهمی از املاک و مستغلات را در ساحل غربی پالم اشغال می‌کند، در کنار انبوهی از مکان‌های شیک دیگر قرار دارد که همگی مشرف به دبی مارینا و خط ساحلی پر از قایق‌های تفریحی هستند. در اینجا فضای داخلی به سبک بالیایی، دکوراسیون مدرن، چیدمان چشمگیر، پالت رنگی خنثی و تزئینات روستایی همراه با فضای سرسبز و تازه بیرونی، حال و هوای تعطیلاتی رویایی را به مخاطبان هدیه می‌دهد.

چیزی که این رستوران را متمایز می‌کند، منویی غنی از انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و میوه‌ها با قیمت‌هایی مناسب است. به خصوص نوشیدنی‌های مخلوط که همگی بسیار پرطرفدارند و از مواد غیرمتعارف نظیر خرما، پوره موز، برگ‌های کافیر و پنیر ماسکارپونه تهیه می‌شوند. نوشیدنی‌های ترکیبی مبتنی بر اسپرسو نیز، هواداران خاص خود را دارند. 

آدرس: West beach Palm - Jumeirah - Dubai - United Arab Emirates

 

Myrra by Opa

Myrra by Opa، حال و هوای غذاخوری‌های جزیره‌ای را به مسافران تور دبی هدیه می‌دهد و برای کسانی که مشتاق سبک زندگی آرام مدیترانه‌ای هستند، همیشه فریبنده است. این تراس رستوران، یکی از زیباترین مکان‌های دبی برای صرف غذا در کنار ساحل است و با چترهای متعدد که روی میزهای چوبی سایه می‌اندازند و گلها و گیاهانی که در هر گوشه و کنار به چشم می‌خورند تصویری شیک و جذاب خلق می‌کند. اینجا مملو از نور طبیعی، رنگ‌های روشن و چشم اندازی باشکوه از دریاست که همراه با دی جی‌های زنده، لحظاتی مفرح را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند.  

و اما به لحاظ خورد و خوراک باید بگوییم در بدو امر با مجموعه‌ای از دیپ‌ها، هوموس خامه‌ای، تزاتزیکی سیر و مقدار زیادی نان گرم از شما پذیرایی می‌شود. اما خودتان را نگه دارید و در خوردن آنها زیاده روی نکنید، زیرا گزینه‌های بهتر و بیشتری در راه هستند.

پیش غذاها شامل سالاد مانچگو و ذرت بوداده، کارپاچیوی ماهی تون و سالاد یونانی می‌باشد. از غذای اصلی محبوب نیز می‌توان به خوراک بره بسیار لذیذ و  سوولاکی ماهی قزل آلا اشاره کرد. در ضمن منو شامل گزینه‌های گیاهخواری نیز می‌شود و در این میان، یک ارائه مدرن از موساکا برای همیشه در خاطرتان ثبت خواهد شد.

 

۵ رستوران عالی منطقه سیتی واک دبی

آدرس: Palm Jumeirah - The Palm Jumeirah - Dubai - United Arab Emirates

 

Lucky Fish

اینجا نیز یکی دیگر از غذاکده‌های خیره کننده به ساحل پالم وست بوده و از یک تراس فوق العاده زیبا در فضای باز برخوردار است که پر از پرده‌های سفید و اکسسوری‌های تزئینی آویز، کابانا و مبل‌هایی است که تا ساحل ادامه می‌یابند. این رستوران با منویی از غذاهای الهام گرفته از طعم‌های ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی از مهمانانش پذیرایی می‌کند. گفتنی است این غذاکده، با ماهیگیران محلی کار می‌کند و غذاهای دریایی فصلی را از صیدهای تازه روزانه تهیه می‌نماید.

و اما از محبوب‌ترین گزینه‌های منو می‌توان به فریتو میستو، کارپاچیو و خوراک اختاپوس اشاره کرد همچنین اسپاگتی شاه خرچنگ نیز، یک بشقاب مجلل و اشرافی است که همراه با کدو سبز و پیازچه سرو می‌شود.

آدرس: West Palm - Jumeirah - Dubai - United Arab Emirates

 

Sea Fu

در تراس زیبای این بار رستوران، می‌توانید از چشم اندازی بی بدیل به مناظر زیبای دریا برخوردار شوید. این فضای شیک در کنار ساحل جمیرا، با منوی خلاقانه‌اش شما را به تحسین وامی دارد. در اینجا غذاهای دریایی، تحت دستور پخت‌های آسیایی ارائه می‌شوند و طعم‌های شرقی را عمدتا در نوشیدنی‌های مخلوط خواهید یافت. منتظر بشقاب‌های هنری سوشی، ماهی‌های تازه صید شده و غذاهای دریایی مانند اختاپوس کبابی و باس دریایی باشید که در پس‌زمینه نارنجی بهترین غروب‌های دبی سرو می‌شوند. بعلاوه خدمات، سریع و حرفه‌ای بوده و قیمت‌ها نسبت به خدمات و کیفیت بسیار مناسب هستند.

 

معرفی ۸ رستوران رمانتیک دبی

آدرس: Jumeriah Beach Road 2 - Jumeirah - Dubai - United Arab Emirates

 

Tasca

این مکان، اولین رستوران بین المللی از سرآشپز تحسین شده، خوزه آویلز، و یکی از بهترین غذاکده‌هایی است که در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد.

این بار رستوران پرتغالی سنتی که غذاهای اصیل سرو می‌کنند، با حال و هوای سرزنده و شاد به استقبال مشتریانش می‌آید و فضا با وجود بازسازی که اخیرا صورت گرفته، از طراحی مدرن و شیک برخوردار است. این روف رستوران، از یک طرف به یک استخر بزرگ در پشت بام دید دارد و مشرف به خلیج است و از طرف دیگر، چشم اندازی باشکوه به آسمان‌خراش‌های جاده شیخ زاید و برج خلیفه دارد. بنابراین می‌توانید ضمن صرف غذاهای لذیذ و باکیفیت در روف، از حظ بصری نیز بهره مند شوید. فضای داخلی نیز دارای پنجره‌های کف تا سقف بوده و با نور کم، مبلمان مینیمالیستی و رنگ‌های شاد تزئین شده و به مناظر فوق العاده بیرونی هم دید دارد.

منو نیز بسیار غنی است و در این میان، واگیوی تابه‌ای سرخ شده، تمپورا و سرویچه میگوی آلگاروه طرفداران بیشتری دارند. برای دسر نیز، تارت کاسترد پرتغالی به شدت توصیه می‌شود.

آدرس: Jumeirah Beach Rd - Jumeirah - Jumeirah 1 - Dubai - United Arab Emirates

 

Fish Beach Taverna

صرف غذا در این بار رستوران ساحلی، تقریبا این احساس به شما را می‌دهد که دیگر در دبی نیستید و برای یک روز به یک جزیره دنج و بکر مدیترانه رفته‌اید.

 این رستوران غذای دریایی، با الهام از غذاکده‌های یونان و با دکوراسیونی به سبک بوهمیایی، درست در کنار ساحل واقع شده و خوراکی‌های اصیل دریای اژه را در محیطی آرام سرو می‌کند. منو غذاهایی را شامل می‌شود که از صید روزانه بسیار تازه تهیه شده‌اند و به صورت کبابی، تابه‌ای، سرخ شده و بخارپز ارائه می‌شوند.

بشقاب‌های مشترک را می‌توانید به سبک معمولی یونانی سفارش دهید که مشتمل بر سالادهای سنتی، تزازیکی خوش طعم، برگ‌های انگور آغشته به روغن زیتون و سوولاکی ماهی کبابی هستند و به طرزی حرفه‌ای طبخ شده اند. بعلاوه پیشنهاد می‌کنیم از باس دریایی کبابی نیز بچشید و در کنارش، یک نوشیدنی گوارا و باکیفیت را تجربه کنید.

آدرس: Fish Beach Taverna, Le Meridien Mina Seyahi Beach Resort & Marina - Dubai - United Arab Emirates

 

Shimmers

Shimmers، که یک رستوران قدیمی روباز در کنار ساحل دبی است که چشم اندازی باشکوه به مناظر بی بدیل برج العرب و غروب‌های رنگارنگ آفتاب دارد. آب‌های فیروزه‌ای که بین ماسه‌های سفید تمیز و آسمان آبی شفاف قرار گرفته‌اند، مناظر این جواهر مدیترانه‌ای را به اندازه بشقاب‌هایی که از آشپزخانه‌اش می‌آیند جذاب می‌سازد.

غذاهای لذیذ یونانی و نوشیدنی‌های تلفیقی، این نقطه ساحلی را متمایز می‌کنند. در این میان، بشقاب‌های سنتی موساکای بره و همچنین مرغ با اورزو بسیار محبوبیت دارند.

از طرفی با توجه به نزدیکی این رستوران به دریا، سرآشپزها طیف کاملی از غذاهای دریایی تازه صید شده را ارائه می‌کنند. کالاماری، خرچنگ کبابی، ماهی کبابی و اسپاگتی با صدف‌، به اندازه‌ای لذیذ هستند که شما را بارها و بارها به این غذاکده خواهند کشاند.

 

بهترین رستوران‌های چینی در دبی

آدرس: Madinat Jumeirah, Mina A’ Salam, Pool and beach - Dubai - United Arab Emirates

۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران