موزه‌ها گالری‌های باورنکردنی در شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
موزه‌ها گالری‌های باورنکردنی در شانگهای

با بیش از صد فضای هنری و گالری در سراسر تور شانگهای گسترده شده هیچ جای شک نیست که این شهر در زمینه هنرهای ارزشمند چیزی کم ندارد اما وقتی شما در سفر هستید و چند روزی بیشتر زمان برای دیدن جاهای اصلی و گشت و گذار در شهر ندارید، سخت است انتخاب کنید از کجا و چه چیزی دیدن کنید. فرقی نمی‌کند به‌دنبال آثار مدرن و کلاسیک‌تر باشید، از موسسات گرفته تا انجمن‌ها، در اینجا فهرست کوتاهی از بزرگترین گالری‌های هنری و موزه‌های شهر آمده است.

 

موسسات هنری بزرگ

نیروگاه هنر (Power Station of Art)

باید حداقل چند ساعت وقت بگذارید تا از طریق این موزه عظیم هنرهای معاصر نیروگاه سابق (اولین نمایشگاه دولتی چین) که میزبان برخی از برجسته‌ترین رویدادهای هنری شهر است، را بگردید. این شهر از سال ۲۰۱۲ میزبان بینال شانگهای بوده است و نمایشگاه‌های گذشته آثاری از اندی وارهول، کای گو-کیانگ، نیکی دو سنت فاله، ایو کلین و بسیاری دیگر را به نمایش گذاشته‌اند. نمایشگاه‌های کنونی شامل نمایش گسترده استودیوی خلاق M/M پاریس M/Made in Shanghai و Jilin، ژانگ انلی هنرمند ساکن شانگهای اتاقی که می‌تواند حرکت کند، می‌شود.

 

بهترین کارها در سفری عاشقانه به شانگهای

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر از چهارشنبه – یکشنبه

آدرس: 200 Huayuangang Lu, near Miaojiang Lu, Huangpu district

 

بنیاد فوسان شانگهای (Fosun Foundation Shanghai)

بنیاد Fosun واقع در مرکز مالی شیک بوند که به خاطر نمای لوله‌های برنزی-رنگ آن که با موسیقی حرکت می‌کنند شناخته می‌شود، نمایشگاه‌های بزرگی از دنیای هنر معاصر بین‌المللی، از جمله الکس کاتز، یایو کوساما، سیندی شرمن و جولیان اوپی برگزار می‌کند. شما می‌توانید در این مجموعه پرسه بزنید و از اثار هنری برجسته دیدن کنید.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر سه شنبه، چهارشنبه، جمعه، یکشنبه (آخرین ورود ۵:۳۰ بعد از ظهر)؛ ۱۰ صبح تا ۸ بعد از ظهر پنجشنبه و شنبه (آخرین ورود ساعت ۱۹:۳۰)

آدرس: 600 Zhongshan Dong Er Lu, near Dongmen Lu, Huangpu district

 

موزه هنر راکباند (Rockbund Art Museum)

موزه RAM از زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد، به خاطر تمام چیزهای عجیب و غریبی که جمع آوری کرد نامی برای خودش بهم زده. RAM که در ساختمان تاریخی انجمن سلطنتی آسیایی در انتهای شمالی The Bund قرار دارد، به طور منظم آثار برخی از بزرگ‌ترین هنرمندان معاصر چین از جمله Cai Guo-Qiang, Lin Tianmiao, Song Dong و لیستی بلند که همچنان ادامه دارد را به نمایش می‌گذارد. این ساختمان سبک مینیمالیستی و آرت دکو طراحی اصلی دهه ۱۹۳۰ خود را حفظ کرده و خود اثری هنری است که ارزش بازدید را دارد و یکی از جاذبه‌های دیدنی شانگهای به شمار می‌رود.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر از چهارشنبه – یکشنبه

آدرس: 20 Huqiu Lu, near Beijing Dong Lu, Huangpu district

 

مرکز عکاسی شانگهای (Shanghai Center of Photography)

هزارتویی از اتاق‌های کوچک که هر کدام به چیزی جز عکاسی اختصاص داده نشده‌اند، SCoP به مرکزی برای ساکنان شهر تبدیل شده که معتقدند عکاسی چیزی فراتر از گرفتن سلفی است. این موزه چشمگیر که توسط لیو هیونگ شینگ در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و کارن اسمیت آن را کارگردانی کرد، چهار نمایشگاه در سال ارائه می‌کند که میزبان برخی از آثار عکاسی کلاسیک دنیای هنر توسط عکاسان با استعداد از چین و خارج از کشور است.

 

معرفی ۵ هتل منحصر به فرد در چین

ساعت کار: ۱۰:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر سه شنبه تا یکشنبه

آدرس: 2555 Longteng Dadao, near Longlan Lu, Xuhui district

 

موزه یوز

موزه یوز فضای ۹ هزار متری در داخل آشیانه هواپیمای قدیمی را که در منطقه هنری West Bund واقع شده، به خود اختصاص داده و از اتاق باران معروف Random International در سال ۲۰۱۵ گرفته تا بازنگری عالی آلبرتو جاکومتی تا نمایش مشترک گوچی و مائوریتزیو کاتلان به نام The Artist is Present را به نمایش درآورده است. این موزه به برخی از چشمگیرترین نمایشگاه‌های شانگهای از زمان افتتاح آن در سال ۲۰۱۴ تا به کنون پرداخته و بازخوردهای مثبت فراوانی دریافت کرده و توجه جامعه هنر دوست را به خود معطوف کرده است.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۹ شب (یکشنبه تا پنج شنبه)؛ ۱۰ صبح تا نیمه شب (جمعه و شنبه)

آدرس: 35 Fenggu Lu, near Longteng Dadao, Xuhui district

 

موزه لانگ بوند غربی (Long Museum West Bund)

این موزه هنری خصوصی که توسط مجموعه‌داران میلیاردر لیو یی کیان و وانگ وی در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد، در حال حاضر دارای دو مکان در شانگهای (وست بوند و پودونگ) و مکان سومی در چونگ کینگ است. این سالن‌ها بین نمایشگاه‌های هنری باستانی و معاصر چین که عمدتا از مجموعه خصوصی عظیم این زوج می‌آیند تا نمایشگاه‌های بین‌المللی پرمخاطب، طیف وسیعی از آثار هنری دیدنی و ارزشمند را به نمایش گذاشته‌اند. به علاوه، ورود در روز اول ماه رایگان است. موزه شعبه پودونگ در حال حاضر بسته است.

 

جالب‌ترین مکان‌های تاریخی در شانگهای

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر (آخرین ورود ۵ بعد از ظهر) سه شنبه – یکشنبه

آدرس: 3398 Longteng Avenue, near Ruining Lu, Xuhui district

 

گالری‌ها و موزه‌هایی که باید حتما ببینید

استودیو جزیره 6

این استودیو و گالری عجیب و غریب و عجیب، آثار چندرسانه‌ای آوانگارد جمعی هنری مستقر در شانگهای 6 (لیو دائو) را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه متشکل از حدود ۲۰ نقاش، مجسمه‌ساز، عکاس، تکنسین و غیره، آینده آسیا را با تمرکز ویژه بر نقش فناوری از طریق آثار تعاملی ایجاد شده با استفاده از ترکیبی از رسانه‌های سنتی و معاصر: هنر LED، ویدئو، برش کاغذ، رنگ روغن، عکاسی و غیره بررسی می‌کند.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: Second Floor, Bldg 6, 50 Moganshan Lu, near Xi Suzhou Lu, Huangpu district

 

هنر+ گالری شانگهای

گالری Art+ Shanghai، مشرف به نهر آرام سوژو و تنها با فاصله کوتاهی از The Bund، ترکیبی از آثار هنرمندان چینی تثبیت شده و نوظهور را در اشکال مختلف هنری نمایش می‌دهد و با نام‌های درخشانی مانند Ye Hongxing، Huang Yulong و گروه هنرمندان Tamen همکاری می‌کند.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر سه شنبه تا یکشنبه

آدرس: 191 Nan Suzhou Lu , near Sichuan Bei Lu Huangpu district

 

گالری دومنتیل (Galerie Dumonteil)

این پایگاه کوچک اما قدرتمند در شانگهای یک گالری تاسیس شده در پاریس است که در قلب قدیمی Xuhui واقع شده و مکانی مناسب در شهر است تا بتوانید مجسمه‌های فیگوراتیو آثار هنرمندانی از سراسر چین و اروپا را تماشاگر باشید. اگر به مجسمه‌سازی علاقه‌مند هستید هیچ جایی مانند از اینجا در شهر وجود ندارد.

 

فصول مختلف و بهترین زمان سفر شانگهای

ساعت کار: 11 صبح تا 7 بعد از ظهر سه شنبه تا یکشنبه

آدرس: Bldg 105, 199 Hengshan Lu, near Yongjia Lu, xuhui district

 

گالری پروتین (Perrotin Gallery)

شعبه شانگهای این گالری بین‌المللی شیک در طبقه بالای ساختمان تاریخی آمبر، انبار سابق بانک مرکزی چین در اواسط قرن بیستم قرار دارد. این مکان بزرگ که به رسالت گالری برای کشف و بازنمایی ستارگان در حال ظهور عمل می‌کند، نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی از هنرمندان عمدتا معاصر مانند جی آر، تاکاشی موراکامی، مارک رایدن و نی یویو را ارائه می‌دهد.

 ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر

آدرس: Third Floor 27 Huqiu Lu, near Beijing Dong Lu Huangpu

 

مرکز هنری کرونوس

مرکز هنری Chronus از سال ۲۰۱۳ وارد صحنه هنری شده است. این مرکز در داخل M50 قرار دارد و توسط کارآفرین دیلیون ژانگ، کیوریتور لی ژنهوا و پیشگام در هنر رسانه جدید هو جیمینگ تاسیس شده است. اینجا جایی است که هنر و فناوری در ترکیبی بی‌نظیر در کار هم به نمیش درآمده‌اند. نمایشگاه‌های گذشته با ارزهای دیجیتال، وی چت و رایانه‌ها سروکار دارند.

 

۶ فروشگاه عتیقه فروشی در شانگهای

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر چهارشنبه – یکشنبه

آدرس: Building 18 50 Moganshan Lu, Putuo district

 

پرادا رونگ ژای (Prada Rong Zhai)

رونگ ژای یک عمارت تاریخی زیبا است که در نوع خود ارزش دیدن دارد. این فضا که توسط پرادا بازسازی شد، پس از شش سال بازسازی توسط تیمی از صنعتگران و معماران ایتالیایی و چینی در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. این ویلای سه طبقه صد ساله اکنون برای رویدادهای خصوصی و نمایشگاه‌های هنرمندان مورد تایید پرادا در سراسر جهان استفاده می‌شود. عمارت پرادا رونگ ژای در حال حاضر بسته است، اما مراقب نمایشگاه‌های آینده باشید تا آن‌ها را از دست ندهید.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (سه تا پنج شنبه و یکشنبه)؛ ۱۰ صبح تا ۸ بعد از ظهر (جمعه و شنبه)

آدرس: Prada Rong Zai No. 186 Shaanxi Bei Lu Near Nanjing Dong Lu Jing'an District

 

مرکز هنری پوستر تبلیغاتی شانگهای (Shanghai Propaganda Poster Art Centre)

این مرکزخانه مجموعه‌ای جذاب از پوسترهای تبلیغاتی چینی است که بین سال‌های ۱۹۱۰ و ۱۹۹۰ ایجاد شده است، موزه هنری مانند مرکز هنری پوستر تبلیغاتی شانگهای را در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. بنیانگذار Yan Peiming اولین بار در دهه ۹۰ شروع به جمع آوری کرد و بیش از ۵۰۰۰ کار جمع آوری کرد که بسیاری از آن‌ها از مراکز بازیافت و سطل‌های زباله نجات یافتند.

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۷ (به جز دوشنبه)

آدرس: Basement 1, Bldg 4, 868 Huashan Lu, near Wukang Lu, Xuhui district

 

گالری لیسون

گالری Lisson برای اولین بار بیش از نیم قرن پیش در لندن افتتاح شد و مسئولیت پیشبرد حرفه هنرمندان کلیدی مینیمال و مفهومی مانند رابرت رایمن، سول لوویت و گروه Art & Language و همچنین مجسمه سازان مشهور بریتانیایی مانند جولیان اوپی را بر عهده دارد. گالری فقط با قرار قبلی باز است، و تقریبا دو سال پیش در شانگهای شروع به کار کرد، و اگرچه فضای Bundside بزرگ‌ترین فضایی نیست که تا به حال دیده‌اید با این حال می‌توانید نام‌های بزرگی را از جمله نمایشگاه فعلی آن‌ها از آخرین آثار Opie را در آن ببینید.

 

بهترین نقاط اجرای زنده در شانگهای

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر سه شنبه تا یکشنبه

آدرس: Second Floor Amber Building 27 Huiqiu Lu Beijing Dong Lu Huangpu

۱۶ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران