زیباترین جاذبه‌های طبیعی پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
زیباترین جاذبه‌های طبیعی پاتایا

پاتایا یک شهر تفریحی واقع در تایلند است که در فاصله کمتر از ۲۰۰ کیلومتری بانکوک قرار دارد. معمولا کسانی که به دنبال تعطیلات تفریحی عالی هستند، تور پاتایا بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. از پارک‌های آبی چشم‌نواز و آکواریوم‌ها گرفته تا بسیاری از جاذبه‌های دوست‌داشتنی تفریحی برای کودکان سبب شده تا تایلند به یک گزینه تفریحی لذت بخش برای بازدیدکنندگان تبدیل شود. از آنجایی که اغلب جاذبه‌های پاتایا را طبیعت زیبا وسواحل خیره کننده آن تشکیل می‌دهند در این مقاله به معرفی چند مورد از زیباترین جاذبه‌های طبیعی پاتایا پرداخته‌ایم.

 

 بازار شناور پاتایا (Pattaya Floating Market)

بله درست شنیده‌اید، در لیست زیباترین جاذبه‌های طبیعی پاتایا بازار شناور آن قرار دارد. بازارهای شناور در سرتاسر تایلند پرطرفدار هستند که یک نمونه آن نیز در پاتایا قرار دارد که مسافران حتما باید از ان دیدن کنند. این بازاری است که بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد و به چهار بخش مختلف تقسیم شده است. مسافرانی که از اینجا دیدن می‌کنند، می‌توانند با قایق به یکی از ۱۴۴ بازار آن رفته و بهترین سوغاتی‌ها و سبزیجات تازه یا میوه‌ها را خریداری کنند. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند در بازار شناور پاتایا انواع غذاهای محلی تایلندی را پیدا کرده و با قیمت ارزان خریداری کنند. پس اگر دوست دارید تا طبیعت و خرید را به صورت همزمان در سفر خود به پاتایا داشته باشید هرگز رفتن به بازار شناور آن را از دست ندهید.

  • آدرس: جاده سوخومویت، بنگ لامونگ، چون بوری
  • زمان بازدید: همه روزه از ۹ صبح تا ۸ شب
  • نکات برجسته اصلی: غذاهای محلی، سوغاتی‌ها، سبزیجات تازه و میوه‌ها

 

ساحل جومتین (Jomtien Beach)

یکی از طولانی ترین سواحل تایلند که مسافران عاشق بازدید از آن هستند، ساحل جومتین نام دارد. این مکانی است که در آن می‌توانید از ماسه‌های طلایی در کنار آب‌های زلال فیروزه‌ای نهایت لذت را ببرید. همچنین ساحل جومتین یکی از بهترین مکان‌های پاتایا برای پرداختن به ورزش‌های آبی است. امروزه نه تنها می‌توان از فعالیت‌هایی مانند جت اسکی، کایت‌سرفینگ، پاراسلینگ و موج سواری در این ساحل لذت برد، بلکه می‌توان به پیاده‌روی در راستای ساحل رفت و از مناظر زیبای اطراف نهایت استفاده را کرد. علاوه بر این موارد گردشگران شاهد رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در امتداد ساحل جومتین خواهند بود که غذاهای لذیذی را از غذاهای محلی و غذاهای دریایی تازه برای بازدیدکنندگان سرو می‌کنند.

  • آدرس: ساحل شرقی خلیج تایلند، چونبوری
  • زمان مناسب برای بازدید: به صورت ۲۴ ساعت در ۷ روز هفته
  • نکات برجسته اصلی: جت اسکی، کایت سواری، پاراسلینگ، موج سواری، رستوران‌ها و کافه‌ها

 

معرفی ۷ ساحل معروف و زیبای پاتایا

 

باغ وحش ببر سریراچا (Sriracha Tiger Zoo)

اگر دوست دارید تا با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار لذت بردن از طبیعت و مناظر زیبای اطراف به تماشای حیات وحش و به خصوص ببرهای تایلند بپردازید، باغ وحش ببر سریراچا بهترین انتخاب برای شما در تور پاتایا خواهد بود. باغ وحش ببر سریراچا در منطقه‌ای به مساحت حدود ۴۰۰ هزار متر مربع در حومه پاتایا واقع شده است و میزبان تعداد زیادی از حیوانات وحشی مانند کروکودیل، شتر، گوزن خالدار، خوک و حدود ۲۰۰ ببر است که از جاذبه‌های اصلی اینجا هستند. همچنین اگر به تماشای پرندگان علاقه دارید، باغ وحش ببر سریراچا پرندگان عجیب و غریب متعددی را در خود جای داده که قطعا مورد پسند شما خواهد بود. در واقع این باغ وحش با مکان‌های مشابهی که در دیگر نقاط دنیا دیده‌اید کمی متفاوت است. چرا که می‌توانید سوار فیل شده و عکس‌هایی با توله‌های ببر بگیرید. علاوه بر این، باغ وحش سریراچا چند رستوران دارد که می‌توانید با رفتن به آن‌ها از غذاهای دلخواه لذت ببرید.

  • آدرس: سی راچا، چون بوری
  • زمان بازدید: همه روزه از ۸ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر
  • نکات برجسته اصلی: ۲۰۰ عدد ببر، پرندگان عجیب و غریب، تماشای مسابقه خوک‌ها، فیل سواری، نمایش تمساح‌ها، عکس با توله ببر
  • هزینه ورودی: ۲۹۴ بات تایلند

 

مزرعه گوسفند سوئیس (Swiss Sheep Farm)

مورد بعدی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی پاتایا می‌توان به مزرعه گوسفند سوئیس اشاره کرد. در این بازدید حس خواهید کرد که وارد مزرعه‌ای در سوئیس شده‌اید. اینجا مکانی است که امکان تماشا انواع گوسفند، بز و آلپاکا را از نزدیک خواهید داشت. اما در میان تمامی این موارد آنچه این مزرعه را جذاب و دیدنی کرده سبک معماری خاص و منحصر به فرد آن است که کاملا حال و هوای سوئیسی را به بازدیدکنندگان القا می‌کند. همچنین می‌توانید در این فضای سرسبز و زیبا از انجام فعالیت‌های متعددی از قبیل تیراندازی با کمان، اسب سواری یا گشت و گذار در گالری سه بعدی نیز نهایت لذت را ببرید.

  • آدرس: نونگ چاپ توی، آمفو ساتائیپ، تامبون نا چوم تیان، نونگ چاپ تائو
  • زمان بازدید: همه روزه از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • نکات برجسته اصلی: تیراندازی با کمان، اسب سواری و گشت و گذار در گالری سه بعدی

 

بهترین مکان‌ها برای اقامت در پاتایا

 

جزیره مرجانی (Coral Island)

یکی از بهترین جزایر تایلند که عاشقان ماجراجویی مطمئنا مایل به دیدن آن هستند، جزیره مرجانی پاتایا است. نام واقعی این جزیره کوه لارن است که طیف وسیعی از صخره‌های مرجانی در اطراف آن پراکنده شده است. مهم نیست که قصد استراحت در سواحل این جزیره زیبای مرجانی را دارید و یا به دنبال لذت بردن از فعالیت‌های آبی هیجان‌انگیز هستید. در هر صورت کوه لارن گزینه‌های متعددی برای ارائه به شما دارد. آب‌های آرام فیروزه‌ای، نور دلنشین آفتاب و حیات دریایی غنی این مکان را به یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی پاتایا تبدیل کرده است.

  • آدرس: در فاصله ۷ کیلومتری پاتایا
  • زمان برای بازدید: همه روزه در هر ساعتی از روز
  • نکات برجسته اصلی: آب‌های فیروزه‌ای زیبا، صخره‌های مرجانی، ورزش‌های آبی

 

باغ گیاه شناسی بوتانیکال نونگ نوچ (Nong Nooch Tropical Botanical Garden)

مورد بعدی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی پاتایا، باغ گیاه شناسی بوتانیکال نونگ نوچ نام دارد. این مکان بزرگترین باغ گیاه شناسی در جنوب شرق آسیا است که مساحتی به وسعت ۵۰۰ هکتار دارد. کل این باغ به تم‌های مختلف تقسیم شده است که همگی با گل‌های رنگارنگ فوق‌العاده زیبا تزئین شده‌اند که هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند. باغ استون هنج یکی از چشمگیرترین جاذبه‌های این باغ است که شما را به دوران ماقبل تاریخ می‌برد. همچنین در سرتاسر باغ مجسمه‌هایی از حیوانات و اشیاء دیگر را خواهید دید که جذابیت بیشتری به این باغ بخشیده‌اند. ناگفته نماند که این باغ نه تنها به خاطر انواع گیاهان و فضای سبز خیره‌کننده خود بلکه به خاطر رویدادهای فرهنگی متعددی که به طور منظم در آن برگزار می‌شوند نیز معروف است. در داخل باغ، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های متعددی نیز وجود دارد که می‌توانید در صورت نیاز از آن‌ها نیز بهره ببرید.

  • آدرس: نا جومتین سوبدیستریکت، ساتاهیب دیستریکت، چونبوری
  • زمان بازدید: همه روزه از ۸ صبح تا ۶ عصر
  • نکات برجسته اصلی: تنوع شگفت انگیز گیاهان، رویدادهای فرهنگی، اقامتگاه‌ها و رستوران‌ها
  • هزینه ورودی: ۳۵۰ بات تایلند به ازای هر نفر

 

۷ تفریح و تجربه جذاب در رایونگ، پاتایا

 

جزیره کوه سامت (Koh Samet Island)

پاتایا به خاطر جزایر دلپذیر و آرامی که دارد در بین گردشگران محبوب است. یکی از این جزایر ایده‌آل برای زوج‌ها و تعطیلات خانوادگی در پاتایا جزیره کوه سامت است. این جزیره برخی از بهترین سواحل تایلند را در خود جای داده است که قطعا ارزش دیدن را دارد. در کنار طبیعت زیبا و دلنشینی که جزیره کوه سامت دارد این منطقه به خاطر تفریحات شبانه پر جنب و جوش نیز معروف است. همچنین چندین استراحتگاه در این جزیره وجود دارند که علاقه‌مندان می‌توانند اقامتی آرام و مشرف به ساحل را در آن تجربه کنند. این جزیره به قدری زیبا و دیدنی است که به عنوان جزیره بهشت ​​نیز شناخته می‌شود؛ زیرا آب‌های شفاف، سواحل شنی سفید و خط ساحلی با حاشیه نخل نارگیل آن را به معنای واقعی به یک بهشت ​​تبدیل کرده‌اند. حمام آفتاب، شنا، قایقرانی و غواصی از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در جزیره کوه سامت از آن‌ها لذت ببرید.

  • آدرس: حدود ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی بانکوک
  • زمان بازدید: به صورت ۲۴ ساعت در ۷ روز هفته
  • نکات برجسته اصلی: سواحل آرام، استراحتگاه‌های لوکس، انواع تفریحات و ورزش‌های آبی
  • هزینه ورودی: رایگان

 

جزیره کو لانتا (Koh Lanta Island)

یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر زوج‌ها در پاتایا، جزیره کو لانتا است که به‌خاطر سواحل شنی سفید، صخره‌های مرجانی چشمگیر، درختان نخل ساحلی و آب‌های شفاف دریای آندامان معروف است. محیط دوست داشتنی، آرامش و محیط خلوت این مکان، آن را به مکانی رویایی در پاتایا تبدیل کرده است. سواحل ایده آل، جنگل‌های سرسبز، زندگی دریایی غنی و ورزش‌های آبی مهیج از جمله مواردی هستند که در بازدید از این ساحل می‌توانید از آن‌ها نهایت لذت را ببرید. نکته جالب اینکه کو لانتا ترکیبی از ۵۲ جزیره است که از میان آنها کو یانتا لای بزرگترین جزیره به شمار می‌رود و به خاطر استراحتگاه‌ها، کوه‌های مه آلود و صخره‌های مرجانی زیبا شهرت بیشتری در میان گردشگران دارد. غارهای کوه لانتا، آبشار کوه لانتا، پارک ملی مو کو لانتا از بهترین مکان‌ها برای بازدید در این جزیره هستند که بازدید از تک تک آن‌ها توصیه می‌شود.

  • آدرس: تنگه مالاکا در سواحل غربی تایلند
  • زمان بازدید: همه روزه به صورت ۲۴ ساعت
  • نکات اصلی برجسته: حیات دریایی غنی، سواحل آرام و ورزش‌های آبی
  • هزینه ورودی: رایگان

 

موزه جذاب بطری‌های شیشه‌ای در پاتایا

 

باغ وحش خائو خئوو (Khao Kheow Open Zoo)

یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی پاتایا که از طبیعت زیبا و خیره‌کننده‌ای برخوردار است، باغ وحش خائو خئوو نام دارد. این باغ وحش علاوه بر بزرگترها مکانی عالی برای بازدید با کودکان نیز است. چرا که فرصت بازدید از تنوع زیادی گونه‌های حیوانی را در مکانی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار می‌دهد. این پارک در سال ۱۹۷۸ به روی عموم باز شد و حیواناتی مانند کفتار، فیل، اسب آبی، کرگدن، زرافه، ببر، مار، فلامینگو و بسیاری دیگر را در خود جای داده است.

  • آدرس: چون بوری، سی راچا دیستریکت، بنگ فرا
  • زمان بازدید: ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • نکات برجسته اصلی: پارک گوزن الدز، پارک گربه‌ها، پرندگان
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۲۵۰ بات و برای کودکان ۱۰۰ بات

 

ساحل پاتایا (Pattaya Beach)

ساحل پاتایا در خلیج تایلند واقع شده است و برای افرادی که به دنبال تعطیلات ساحلی هستند عالی است. مناظر زیبا و آب‌های زلال و شفاف این ساحل سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جذب می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند در ساحل پاتایا دراز کشیده و آفتاب بگیرید و یا به قدم زدن در سواحل شنی بپردازند. همچنین ورزش‌های آبی بی‌شماری در ساحل پاتایا وجود دارند که آدرنالین خون شما را بالا خواهند برد. در صورت احساس خستگی و گرسنگی می‌توانید از چندین کافه و رستوران در کنار ساحل نیز استفاده کنید. همچنین در نزدیکی ساحل، می‌توانید با کاوش در جاذبه‌های اطراف، شرکت در نمایش‌ها و خرید از بازارهای محلی دیدن کنید.

  • آدرس: خلیج تایلند
  • زمان بازدید: همه روزه به صورت ۲۴ ساعته
  • نکات برجسته اصلی: ورزش‌های آبی، طبیعت فوق‌العاده ساحل و آب‌های زلال، هتل‌ها و کافه‌های ساحلی
  • هزینه ورود: رایگان

 

تماشای مسابقات رزمی موی تای در پاتایا

 

پارک چانگ سیام (Chang Siam Park)

یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در پاتایا و لذت بردن از طبیعت آن، پارک چانگ سیام است که بیش از هر چیزی به خاطر فیل‌های دوست داشتنی که دارد معروف است. شما می‌توانید از فیل سواری در این پارک لذت برده و از طبیعت سرسبز و زیبای آن لذت ببرید. از دیگر تفریحاتی که می‌توانید در کنار فیل‌ها در این پارک تجربه کنید غذا دادن و حمام کردن با آن‌ها است. پیاده‌روی در جنگل برای دیدن آبشار از دیگر کارهایی است که می‌توانید در پارک چانگ سیام انجام دهید. درست در کنار این پارک یک باغ وحش نیز قرار دارد که در آن می‌توانید شاهد انواع حیوانات باشید.

  • آدرس: تامبون نونگ پلا لایی، آمفو بنگ لامونگ، چانگ وات چون بوری
  • زمان بازدید: همه روزه از ۸ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر
  • نکات برجسته اصلی: غذا دادن، حمام کردن، بازی و سواری با فیل‌ها، پیاده روی در جنگل، بازدید از باغ وحش مجاور
  • هزینه ورودی: ۱۸۰۰ بات تایلند

۰۳ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران