راهنمای سفری ارزان به کوه ساموئی

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
راهنمای سفری ارزان به کوه ساموئی

کوه سامویی دومین جزیره بزرگ تور تایلند و مکانی مناسب برای گردشگرانی است که خواهان بهترین سواحل در کشور و تجربه جزیره‌ای با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش هستند. از سواحل ماسه‌ای سفید، صخره‌ها، آبشارها و مناظر جنگل گرفته تا سازه‌های الهام‌گرفته از فرهنگ و مذهب مانند معابد و بتکده‌ها، تور ساموئی مکانی فوق‌العاده برای سفرهای گرمسیری است. اگرچه کوه سامویی به عنوان جزیره‌ای توریستی پرهزینه است اما اینگونه نیست که مجبور باشید در طول سفر جیب‌هایتان را خالی کنید. این جزیره پر از کارهای رایگان و جذابی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

در ساحل Choeng Mon شنا کنید

رفتن به ساحل چئونگ مون از فعالیت‌های رایگان و ساحلی در کوه سامویی است که به اندازه سواحل توریستی دیگر شناخته شده و پربازدید نیست. در حال حاضر به خاطر وجود یک هتل تازه ساخت و مرکز خرید مانند گذشته آنقدرها بکر نیست، اما هنوز هم ارزش بازدید را دارد. اگر برای مدتی طولانی‌تر از دو سه روز در سامویی می‌مانید جذب این ساحل خواهید شد چرا که سواحل توریستی چاونگ و لامای آنقدری شلوغ هستند که خیلی زود به دنبال جاهای دیگری بگردید. ساحل چئونگ مون که قسمت شمال شرقی جزیره را در برگرفته با تعداد انگشت شماری رستوران و کافه برای استراحت و رفع گرسنگی دارد.

 

تور یوگا در قایق‌های پارویی ساموئی

از دهکده فیشرمن دیدن کنید

فیشرمن روستایی عجیب در بوفوت است که برای رسیدن به آن باید از جاده اصلی خارج شوید و به آن بروید. چه در روز برای نوشیدنی با منظره مشرف به دریا، چه در عصر برای صرف شام این دهکده واقعا ارزش بازدید را دارد. هر جمعه عصر، جاده یک طرفه ساحلی بوفوت که در آن دهکده فیشرمن واقع شده است، برای وسایل نقلیه بسته می‌شود تا راه را برای بازار شبانه باز کنند. مخصوصا این که بازار این دهکده با گروه‌های موسیقی زنده و غذاها و نوشیدنی‌های با قیمت مناسب در رستوران‌ها و غرفه‌های غذا شلوغ است. بیشتر رستوران‌های کنار ساحل یک طرف آن باز است تا چشم‌اندازی از مناظر دریا را به نمایش بگذارند و میزهایی نیز روی شن‌ها چیده شده‌اند. علیرغم حال و هوای مفرح و تا حدودی مدرن روستا، خانه‌های قرن نوزدهمی که توسط مهاجران چینی ساخته شده‌اند، هنوز حسی فرهنگی و قدیمی ارائه می‌کنند.

از بودای بزرگ دیدن کنید

معبد بودای بزرگ ۱۲ متری معروف به وات فرا یای در گوشه شمال شرقی کوه سامویی قرار دارد. برای کمک مالی کوچک می‌توانید از یک راهب برکت بگیرید و نام خود را روی کاشی که در ساخت معبد استفاده می‌شود بنویسید. وقتی به بالای پله ها رسیدید، می توانید چوبی بگیرید و بر زنگ‌های بزرگ متعددی که در اطراف بودای بزرگ هستند بکوبید، و آرزوی رفاه و سعادت کنید. محوطه حیاط معبد مملو از فروشندگان سوغاتی و همچنین غرفه‌های مواد غذایی است که می‌توانید پس از بالا رفتن از پلکانی به سبک اژدها، چیزی بخرید و بخورید و خستگی به در کنید. علاوه بر این وات پلای لائم معبدی در نزدیکی وات فرا یای است که مجسمه Guanyin، الهه باروری، رحمت و شفقت را در خود جای داده است. این معبد توسط یک دریاچه احاطه شده و دارای یک مجسمه بودای خندان و یک سالن تشریفاتی با طراحی فوق العاده است که در زیبان محلی به نام ubosot شناخته می‌شود. بازدید از این دو معبد رایگان است و در صورت تمایل کمک مالی پذیرفته می‌شود.

 

جذاب‌ترین کافه‌های کوه ساموئی در تایلند

به آبشارهای نا موانگ بروید

آبشار زیبای نا موانگ که در پارکی در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب خلیج ناتون واقع شده از دو آبشار تشکیل شده است: آبشار اول به یک استخر طبیعی در پایین صخره‌ها می ریزد و دیگری حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد تا پیاده به آن صعود کنید. اگر کفش مناسب برای کوهنوردی ندارید که بپوشید، در راه رفتن به سمت آبشار محتاط باشید، زیرا مسیر در جاهایی شیب دار و لغزنده است. به راحتی می‌توانید بهترین بخش روز را با شنا در آبشار و پیاده روی در این منطقه بگذرانید. همچنین غرفه‌هایی برای فروش غذا وجود دارد، و مکان مناسبی برای پیک نیک هم هست. بازدید از آبشارهای نا موانگ رایگان است و اغلب به عنوان بخشی از برنامه سفر در تورهای سامویی گنجانده شده است.

نماهایی از Khao Hua Jook Chedi

معبد شگفت انگیز Khao Hua Jook Chedi در نزدیکی دریاچه چاونگ واقع شده و مناظر ۳۶۰ درجه‌ای از ساحل و حومه شهر را ارائه می‌دهد. در اینجا مجسمه‌های طلایی بوداها را می‌توان در معبد پیدا کرد و هنر و معماری بودایی به ویژه قابل توجه و دیدنی است. رفتن به معبد نیاز به پیاده روی دارد زیرا بالای یک تپه واقع شده و هیچ وسیله نقلیه عمومی در دسترس نیست، بنابراین می‌توانید خودتان پیاده به سمت بالا صعود کنید یا یک تور سازماندهی شده رزرو کنید.

 

۸ دلیل برای سفر به جزیره ساموئی

تور SUP طلوع آفتاب (ساحل بنگرک)

آب‌های ساحل بنگرک که همچنین به عنوان ساحل بودای بزرگ شناخته می‌شود را می‌توان با استفاده از تخته پارویی ایستاده SUP کاوش کرد. توصیه می‌کنیم وقتی مکان خلوت و ساحل خالی است، هنگام طلوع آفتاب پارو بزنید. در این زمان از روز، با بیدار شدن حیات وحش با خورشید و طلوع مردم محلی، تجربه زیباتری با طبیعت را کسب خواهید کرد. همانطور که در امتداد ساحل پارو می‌زنید، احتمالا گاومیش‌های آبی را در نزدیکی خط ساحلی خواهید دید، همچنین ماهیگیرانی را خواهید دید که تورهایشان را پهن می‌کنند و خانم‌ها در کم عمق صدف جمع می‌کنند. این تور ۲ ساعته پارویی هم برای مبتدیان و هم برای پاروکاران باتجربه ایده آل است. آنها فقط گروه‌های کوچک ۴ نفره را پی‌پذیزند. به علاوه همه شرکت کنندگان باید قادر به شنا باشند. تمامی تجهیزات لازم را هم  خودشان فراهم می‌کنند.

از پارک ملی دریایی آنگ تانگ دیدن کنید

پارک ملی دریایی آنگ تانگ یک منطقه ۱۰۰ کیلومتر مربعی در خلیج تایلند است. این جزیره دارای ۴۲ مجمع الجزایر است و بدون شک یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کوه سامویی برشمرده می‌شود. این منطقه با صدها سنگ آهکی یکپارچه مشخص شده که با سال‌ها فرسایش به اشکال خارق العاده‌ای تراشیده شده‌اند. فعالیت‌های آبی مانند اسنورکلینگ، کایاک سواری و غواصی را می‌توان در مناطق مختلف پارک انجام داد و پیاده روی و کاوش در جنگل، کوه‌ها و آبشارها برای افراد ماجراجو بسیار مناسب است. رفتن به پارک دریایی عموما از طریق شرکت‌های تور برگزار می‌شود، بنابراین هزینه ورودی به همراه نرخ تور از قبل دریافت می‌شود. نرخ‌ها بسته به تور متفاوت خواهد بود.

از Koh Som دیدن کنید

جزیره Koh Som که به عنوان "جزیره نارنجی" ترجمه شده است، قطعه ای یک کیلومتری از بهشت استوایی است که در یک سفری کوتاه از سامویی در دسترس قرار دارد. کوه سوم تنها ۷۰۰ متر از ساحل شمال شرقی کوه سامویی فاصله دارد که می توانید از اسکله Plai Laem قایق سواری کنید و به آن برسید. دریا در یک طرف جزیره واقعا کم عمق است که آن را برای غواصی و حمام کردن عالی کرده است. شن‌های سفید ابریشمی شبیه رویا است و واقعا احساس می‌کنید در بهشت غرق شده‌اید. همچنین تعداد زیادی درخت نارگیل نیز وجود دارد، بنابراین می‌توانید زیر سایه درختی بنشینید و از تماشای مناظر خیره کننده اطراف لذت ببرید. در ابن جزیره هیچ کسی به طور دائمی زندگی نمی‌کند، تعدادی فروشنده غذا هم که در غرفه‌های غذا هستند فقط برای سرو غذا به آنجا می‌روند. اگرچه همه چیز در آینده تغییر خواهد کرد و ساخت و ساز به زودی به اینجا هم خواهد رسید.

 

بهترین بوتیک هتل‌های سامویی

از لامای دیدن کنید

از نظر مناطق تفریحی، لامای در رتبه دوم نسبت به چاونگ قرار دارد. با این حال، برخی لامای را به دلیل فضای آرام‌تر و خانواده محور آن ترجیح می‌دهند. اگرچه اینجا معقول‌تر است اما در عوض چاونگ هم تفریحات شبانه بهتری دارد. لامای همیشه جذاب بوده زیرا نسبت به چاونگ ارزان‌تر است، اما با توسعه اقامتگاه‌های مجلل و کارهای بیشتر در این منطقه، شکاف قیمت‌گذاری در طول ۵ سال گذشته کاهش یافته است. ساحل لامای به شدت دوست‌داشتنی است، بنابراین اگر در این منطقه اقامت ندارید، حتما باید برای یک روز هم که شده از آن بازدید کنید. همچنین از جاذبه‌های اینجا می‌توان به ساحل نقره‌ای و پارک آبی و ماجراجویی کوکو اسپلش اشاره کرد.

از بتکده Laem Sor دیدن کنید

اگر به دنبال مکانی آرام و دور از شلوغی سمت شرقی سامویی هستید، بهتر است به سمت غرب بروید، جایی که بتکده لام سور را خواهید یافت. بتکده از کاشی‌های زرد رنگ ساخته شده اما از دور به نظر می‌رسد که با لایه‌ای از طلا پوشیده شده است. در واقع رنگ روشن و پر زرق و برق بتکده با انعکاس نور خورشید که از دریا بر روی سازه منعکس می‌شود آن را به شدت دیدنی کرده است. پس‌زمینه دریای آبی عمیق، کنتراست فوق‌العاده و منظره‌ای واقعی برای تماشا ایجاد می‌کند. از آنجا که بتکده در نزدیکی ساحل قرار دارد و در مجموعه معبد Wat Laem Sor قرار دارد، ورود به آن رایگان است.

 

بهترین رستوران‌های خانوادگی سامویی

از کو تائو دیدن کنید

کوه تائو که به عنوان "جزیره لاک پشت‌ها" ترجمه می‌شود، از اوایل دهه ۱۹۸۰ یک مقصد گردشگری بوده و همچنان مقصدی زیبا است. اگرچه این یکی از برترین نقاط غواصی تایلند شناخته می‌شود اما برای محیط زیبایش نیز ارزش دیدن دارد. جدای از آب های شفاف و ساحل شنی سفید، این جزیره دارای انواع موجودات دریایی و صخره‌های مرجانی است که آن را برای غواصی و غواصی آماتور ایده آل می‌کند. کوه سامویی کوه تائو با سفر خطی کشتی بهم متصل می‌شوند که حدود ۳ ساعت طول می‌کشد. در حال حاضر تنها یک شرکت کشتیرانی به نام Songserm این سرویس خطی کشتی را اداره می‌کند که این سفر را ۷ بار در هفته یعنی روزی یک بار انجام می‌دهد.

۰۵ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران