سفر به زیباترین شهرهای سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
سفر به زیباترین شهرهای سریلانکا

در سال‌های اخیر که سریلانکا شرایط بعد از جنگ و ناامنی را پشت سر می‌گذارد، به خاطر داشتن سواحل باشکوه جزیره‌ای، انبوهی از مکان‌های باستان‌شناسی باورنکردنی، غذاهای لذیذ، و جنگل‌های گرمسیری بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کرده و صنعت گردشگری در سریلانکا واقعا رونق گرفته است. در حالی که جای جای کشور با معابد باستانی، قلعه‌های دوران استعماری و شگفتی‌های پیچیده معماری پر شده، شهرها دارای مردمانی صمیمی و مهمان‌نواز هستند که لذت سفر و معاشرت را برای شما بیشتر می‌کنند. همچنین در تور سریلانکا با وجود سواحل زیبا، تپه‌های پوشیده از جنگل و پارک‌های ملی گسترده، طبیعت هرگز از شما دور نخواهد بود. به همین دلیل شهرهای این کشور بهترین تجارب ممکن را ارائه می‌دهند و تلفیقی از زندگی سنتی و مدرن را جلوی چشمانتان می‌گسترانند.

 

نگومبو (Negombo)

اگرچه نگومبو دارای جاذبه‌های دیدنی زیادی نیست اما شهری ساحلی و دلپذیر است که اگر می‌خواهید روی شن‌های طلایی استراحت کنید، یکی از بهترین مقاصد برای این کار در تور سریلانکا است. نگومبو تاریخ استعماری طولانی دارد. در گذشته، نگومبو توسط بریتانیایی‌ها، هلندی‌ها و پرتغالی‌ها که می‌خواستند مزارع دارچین آن را کنترل کنند، تصرف شده بود. محله قدیمی هنوز محل استحکامات دوران استعمار و کانال هلندی است. این شهر که درست در شمال کلمبو واقع شده، رستوران‌ها، کافه‌ها و گزینه‌های اقامتی زیادی دارد و آب و هوای استوایی آن برای استراحت در ساحل ایده‌آل است.

 

راه‌هایی برای صرفه جویی در سفر به سریلانکا

کلمبو (Colombo)

بزرگ‌ترین شهر کشور که زمانی به دلیل ظاهر دلپذیر و سرسبزش به عنوان "باغ شهر شرق" شناخته می‌شد، با وجود گسترش شهری و رشد سریع، هنوز بسیاری از بلوارهای سرسبز و باغ‌های خود را حفظ کرده است. همچنین طیف وسیعی از سبک‌های معماری را می‌توان در این شهر یافت که معبد هندو موروگان یکی از بهترین آن‌هاست. اگرچه کلمبو فضایی پر جنب و جوش دارد اما هر چیزی را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. بدون شک با رستوران‌های خارق‌العاده، موزه‌های جذاب و انبوهی از فروشگاه‌های بزرگ روبرو خواهید شد. همچنین بسیاری از تفریحات شبانه عالی در این شهر در دسترس قرار دارد.

تانگاله (Tangalle)

با سواحل زیبا، خلیج‌های فراگیر و شیوه زندگی آرام، جای تعجب نیست که تانگاله یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در امتداد ساحل جنوبی است. این شهر کوچک دارای بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌های زیبا در کنار ساحل است، در حالی که سواحل وسیع و فراوان آن دلیل اصلی بازدید مردم است. همچنین به خاطر وجود صخره‌های جذاب اینجا، دارای سایت‌های متنوع فوق‌العاده غواصی هم هست. تنها با یک سفر کوتاه، می‌توانید معبد غاری چشمگیر Mulkirigala را پیدا کنید که دارای نقاشی‌های دیواری زیبایی است. بسیاری از مردم از تانگاله به عنوان دروازه‌ای به روستاهای منزوی که در امتداد ساحل قرار دارند استفاده می‌کنند.

 

شرایط آب و هوایی سریلانکا را بشناسیم

گاله

گاله در سریلانکا، با مساجد و کلیساهای زیبا در کنار عمارت‌های زیبای دوران استعمار، موزه‌های جالب، و قلعه‌ای در حال فرو ریختن، پر از تاریخ بوده و یکی از چشمگیرترین شهرهای کشور محسوب می‌شود. گاله که در ساحل جنوب غربی واقع شده، برای گشت و گذار در تور سریلانکا به شدت دوست داشتنی و دلپذیر است. در میان تمامی مکان‌های تاریخی و نقاط برجسته فرهنگی، تعداد زیادی کافه‌های جذاب، بوتیک‌های مد روز، و گالری‌های هنری کوچک را پیدا خواهید کرد. یکی از برجسته‌ترین جاهای این شهر قلعه هلندی قرن هفدهمی است که در شبه جزیره‌ای قرار دارد که به داخل اقیانوس بیرون زده است. این قلعه که در غروب آفتاب بسیار دیدنی است، یک بنای تاریخی سرپا و فعال است که فضای داخلی آن دارای غرفه‌های سوغاتی و بارهای کوچک زیادی است.

دامبولا (Dambulla)

دامبولا یکی از شهرهای توریستی سریلانکا است که به خاطر مجموعه معبد غار باورنکردنی که مملو از مجسمه‌های زیبای بودا و همچنین نقاشی‌های دیواری خارق العاده است، مشهور شده است. اگرچه این مجموعه مذهبی به شدت دیدنی و چشمگیر است اما در تضادی محسوس با فضای شهری دامبولای پر ترافیک و پر جنب و جوش قرار دارد. علاوه بر معابد غاری، محل دفن Ibbankatuwa در همان نزدیکی از مناظر دیگری است که می‌توانید از آن بازدید کنید. به علاوه مقبره‌های جالبی برای کاوش در آن وجود دارد.

 

زیباترین پارک های ملی سریلانکا

جفنا (Jaffna)

بیشتر جافنا تحت تأثیر جنگ داخلی چند دهه‌ای که کشور را گرفتار کرده بود، قرار گرفت، اگرچه هنوز هم جذابیت قابل توجهی از خود نشان می‌دهد. خوشبختانه با جمعیتی صمیمی و مهمان نواز، بلافاصله در شهر احساس راحتی خواهید کرد. به علاوه در معابد شگفت‌انگیز، کلیساها و ساختمان‌های دوران استعمار، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. از آنجا که میزبان بسیاری از جشنواره‌ها و مراسم محلی می‌شود، مکان مناسبی برای آشنایی با فرهنگ غنی تامیل هم هست. تعداد زیادی جزایر زیبا و تالاب‌ها در این نزدیکی وجود دارد، همچنین یک پارک ملی برای کشف نعمت‌های طبیعی باورنکردنی نوک شمالی، وجود دارد.

کندی (Kandy)

کندی که توسط بسیاری به عنوان پایتخت فرهنگی کشور در نظر گرفته می‌شود، مکانی دیدنی برای بازدید است. خانه‌هایی با رنگ‌های روشن در تپه‌های پوشیده از جنگل پراکنده هستند و در مرکز شهر، ساختمان‌های باشکوهی در کنار دریاچه‌ای درخشان دیده می‌شوند. به عنوان پایتخت سابق پادشاهان باستانی سریلانکا، تاریخ زیادی برای بلعیدن وجود دارد و همچنین بسیاری از معماری‌های فوق العاده دوران استعمار را نیز می‌توانید اینجا پیدا کنید. معبد دندان مقدس یکی از مهم‌ترین مکان‌های بودایی در جهان، برخی از معماری‌های زیبای کندیان را به نمایش می‌گذارد که مربوط به قرن شانزدهم است. کندی علاوه بر کاخ‌ها و معابد دیدنی، میزبان جشنواره سالانه Esala Perahera است که فرهنگ غنی کانیان را با شکوه تمام به نمایش می‌گذارد. مکانی جذاب با چیزهای زیادی برای ارائه، مناظر زیبای کندی، تاریخ جالب و میراث غنی آن را به یکی از جذاب‌ترین شهرهای سریلانکا برای بازدید تبدیل کرده است.

 

آشنایی با جذاب‌ترین جزیره‌های سریلانکا

هیکادوآ (Hikkaduwa)

سواحل باشکوه هیکادووا که درست در شمال غربی گاله واقع شده است، آن را به یک مقصد گردشگری محبوب در تور سریلانکا تبدیل کرده است که مکان‌های بسیار خوبی برای غواصی و موج‌سواری ارائه می‌دهد. در حالی که هیکادووا در سال‌های اخیر کمی توریستی شده اما همچنان توانسته جذابیت خود را حفظ کند. تماشای غروب آفتاب یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در اینجا انجام دهید. به طور کلی شهر فضایی آرام دارد همچنین بازدید از پارک ملی دریایی با تمام مرجان‌های رنگارنگ آن ضروری است.

الا (Ella)

الا در محیطی زیبا با تپه‌های پوشیده از جنگل، دره‌های وسیع و مزارع زیبای چای، مکانی دوست داشتنی برای گذراندن وقت بوده و یکی از محبوب‌ترین روستاهای هیل کانتری است. با توجه به افزایش محبوبیت اخیر الا در سریلانکا، اکثر هتل‌ها، بارها و رستوران‌های آن اکنون برای گردشگران طراحی شده‌اند. در هر صورت، حومه اطراف و مناظر خیره‌کننده همان چیزی است که بیشتر مردم به دنبال آن می‌آیند. حتما به برخی از آبشارها و معابد نزدیک و همچنین بالای صخره الا بروید تا مناظری باورنکردنی از Hill Country را ببینید.

 

غذاهای خیابانی سریلانکا را بشناسیم

نووارا الیا (Nuwara Eliya)

با باغ‌های محوطه‌سازی‌شده، ساختمان‌های دوران استعمار و آب و هوای معتدل، جای تعجب نیست که نووارا الیا نام «انگلستان کوچک» را برای خود به ارمغان آورده است. زمین‌های گلف بی‌نظیر و یک اداره پست جذاب نیز به این تصویر می‌افزایند. این شهر که در منطقه دیدنی هیل کشور سریلانکا قرار دارد، توسط مزارع چای و تپه‌های پوشیده از جنگل احاطه شده است. زمانی این مکان در میان استعمارگران بریتانیایی محبوب بود. با توجه به احساس و نگاه منحصر به فرد به مکان، Nuwara Eliya یک مقصد جالب برای بازدید است چرا که حومه اطراف آن نیز خانه چند کوه و آبشار افسانه‌ای است.

آنورادهاپورا (Anuradhapura)

طبق روایات و یافته‌ها آنورادهاپورا برای اولین بار در حدود ۹۰۰ سال قبل از میلاد به وجود آمد و برخی از چشمگیرترین ویرانه‌های این کشور را در خود جای داد. به این ترتیب، تعداد زیادی مکان باستانی شگفت‌انگیز وجود دارد که می توانید آن‌ها را کاوش کنید. علاوه بر مجموعه افسانه‌ای از کاخ‌ها، معابد و ساختمان‌های باستانی، خود شهر مکانی آرام است و چند بازار محلی برای دیدن دارد. موزه باستان شناسی برای دیدن مجموعه جالب آثار محلی آن ارزش بازدید دارد. پایتخت سابق سینهالی‌ها همچنین خانه یکی از مقدس‌ترین مکان‌های بودیسم به شکل معبد درخت بودی است که همچنان فعال بوده و در طول سال جشنواره‌های رنگارنگی در آن برگزار می‌شود.

 

آشنایی با مراکز خرید سریلانکا

تیساماهاراما (Tissamaharama)

این پایتخت سابق پادشاهان باستانی سریلانکا که توسط مردم محلی به نام تیسا شناخته می‌شود، شهری آرام و زیبا است که اغلب به عنوان دروازه‌ای برای ورود به پارک‌های ملی مجاور استفاده می‌شود. از جاذبه‌های برجسته این شهر استوپای سفید Yatala Vehera است که خود حدود ۲۳۰۰ سال پیش ساخته شده است. در حالی که شهر مکانی دلپذیر برای گشت زنی است، اما جاذبه‌های اصلی آن پارک‌های ملی یالا و بوندالا هستند که مملو از حیات‌وحش و مناظر دوست داشتنی هستند. همچنین زیارتگاه معروف کاتاراگاما نیز چندان دور نیست.

ترینکوماله

بندر طبیعی و خلیج‌های باشکوه ترینکوماله که در شبه جزیره‌ای واقع شده، مدت‌هاست که آن را مورد توجه قرار داده است. در حالی که زمانی قدرت‌های استعماری به سواحل آن هجوم آوردند، امروزه گردشگران جایگزین آن‌ها شده‌اند. اغلب گردشگران تور سریلانکا دوست دارند به سمت سواحل زیبای آن بروند در صورتی که نمی‌توان معابد زیبا و قلعه فردریک دوران استعمار که تنها بخشی از تاریخ ۲۵۰۰ ساله آن است را نادیده گرفت.

 

هزینه سفر به سریلانکا چقدر است؟

اونواتونا (Unawatuna)

مکانی خیره‌کننده برای بازدید، فضای آرام و سواحل فوق‌العاده اونواتونا آن را به مقصدی محبوب تبدیل کرده است. با درختان نخل سر به فلک کشیده‌ای که شن‌های طلایی آن را احاطه کرده و آب شفاف اقیانوس هند، قطعا هیچ عجیب نیست که گردشگران به سمت آن سرازیر می‌شوند. چند کافه و رستوران عالی در کنار ساحل وجود دارد که می‌توانید غروب خورشید را تماشا کنید. بمانید که هم برای غواصی جایی عالی است و هم در نزدیکی گاله واقع شده و دسترسی آسانی به آن دارد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران