آشنایی با زیباترین شهرهای سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
آشنایی با زیباترین شهرهای سریلانکا

سریلانکا از آن کشورهای کوچک شرقی آسیا است که با وجود وسعت کم سرزمینش از زیبایی‌های بی‌شماری پوشیده شده است. از سواحل خیره کننده فتوژنیک گرفته تا مزارع زیبایی برای چای با چشم انداز کوهستانی سریلانکا پیشنهادات فوق‌العاده‌ای برای شما دارد. تور سریلانکا سفر به دل زیبایی‌های طبیعی با امکان گشت و گذار تاریخی و فرهنگی است. در اینجا قصد داریم شما را به سفری دور سریلانکا ببریم و از شهرهای زیبا و دهکده‌ها عبور کنیم.

 

کندی

کندی، واقع در تپه‌هایی که ساحل‌های دیدنی دریاچه بوگامبارا را در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال شرقی کلمبو پایتخت سریلانکا در آغوش گرفته، میراث جهانی یونسکو و پناهگاه فرهنگ سنتی است. نقطه کانونی این شهر معبد دندان، ساختاری زیبا است که قدمت آن به قرن شانزدهم برمی‌گردد و یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها در آیین بودایی محسوب می‌شود. یکی از جذاب‌ترین زمان‌های بازدید آگوست هم زمان با Kandy Esala Perahera ، یکی از معروف‌ترین جشن‌های مذهبی سریلانکا است که حال و هوای خیابان‌های شهر به کل عوض می‌شوند. این رویداد ۱۰ روزه از بزرگ‌ترین و باشکوه ترین جشنواره‌های بودایی است. برای داشتن یک تجربه لوکس، اقامت در یکی از بهترین بوتیک هتل‌های کندی را قطعی کنید.

 

نووارا الیا

این شهر سرسبز که در قلب کشور تپه‌ای سریلانکا واقع شده مهم‌ترین قطب تولید چای در این کشور بوده و به لطف منطقه زیبا و جالب آن، یکی از بهترین مقاصد دوست داشتنی برای استراحت و تجدید قوا محسوب می‌شود. اگرچه نام آن به عنوان شهر نور ترجمه می‌شود، اما با اشاره به گذشته استعماری این شهر، که هنوز هم در ساختارهای قرن نوزدهمی مانند خانه روستایی کلبه ملکه و هتل بزرگ مشهود است از نووارا الیا اغلب به عنوان انگلستان کوچک یاد می‌شود. یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای رسیدن به شهر، با قطار از همسایگی کندی است که از بین آبشارهای اطراف، کوه‌ها و مزارع چای عبور کرده و منظره‌ای به غایت دیدنی را در دسترس قرار می‌دهد.

 

بهترین پارک‌های ملی سریلانکا

شهر گال

این شهر قدیمی که در ابتدا توسط مهاجران پرتغالی در اواخر قرن ۱۶ میلادی ساخته شده در سواحل جنوب غربی سریلانکا واقع شده است. گال به معنی شادی در قرن ۱۷ میلادی به دست استعمارگران هلندی افتاد و مورد ساخت و ساز بیشتر و مستحکم‌سازی قرار گرفت. گال یکی از بهترین نقاط میراث جهانی یونسکو در این کشور و از بهترین تپه‌های یکی از بهترین قلعه‌های دریایی در جنوب آسیا است. برای دیدن مناظر پانوراما از اقیانوس هند و دیگر مکان‌های دیدنی محلی، از جمله فانوس دریای خیره کننده گال که در سال ۱۹۳۹ ساخته شده، به بالای برج ساعت قرن هجدهمی در شهر قدیمی بروید.

میریسا

در حدود یک ساعت رانندگی به سمت شرق و در امتداد ساحل گال، میریسا شهری کوچک با یک ساحل زیبا و ماسه‌ای با ساحل حاشیه درختان خرما قرار دارد که برای پذیرایی از مسافران تور سریلانکا مهمانسراهای عجیب و هتل‌های متوسطی ارائه می‌دهد. با بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها در حاشیه دریا، که منظره‌های زیبا و غروب خورشید را ارائه می‌دهد، صحنه‌ای پر سر و صدا از زندگی شبانه در این شهر به وجود آمد و صنعت گردشگری با سرعت زیادی در حال رشد و گسترش است. اگر بیشتر طرفدار طبیعت و زیبایی‌هایش هستید در آب‌های میریسا دنبال دلفین و نهنگ باشید.

 

بنتوتا آدرنالین و آرامش در کنار اقیانوس هند

آنورادهاپورا (Anuradhapura)

این شهر پایتخت سابق کشور از زمان تاسیس در قرن چهارم قبل از میلاد، با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال، قدیمی‌ترین شهر در منطقه مثلث فرهنگی سریلانکا محسوب می‌شود. آنورادهاپور یکی از ۸ نقطه میراث جهانی یونسکو در سریلانکا است که میراث آن را می‌توان از بتکده Jetavanaramaya متعلق به قرن سوم قبل از میلاد تا Jaya Sri Maha Bodhi، درخت انجیر مقدسی که در سال ۲۴۹ قبل از میلاد کاشته شد (قدیمی ترین درخت مستند روی کره زمین) دید.

ترینکمالی (Trincomalee)

این شهر بندری شلوغی است که هم مکان‌های تاریخی و هم مکان‌های طبیعی بسیار دیدنی را در خود جای داده است. به صخره اسوامی محل استقرار قلعه فردریک قرن هفدهمی، بزرگ‌ترین قلعه هلندی سریلانکا و معبد زیبای Koneswaram بروید که گفته می‌شود یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای نهنگ‌های آبی در جهان است. سپس به سواحل شنی زیبا که توسط جنگل سبز Uga Escapes احاطه شده بروید و استراحت کنید.

الا

این شهر که در دره‌ای زیبا واقع شده نقطه‌ای دل‌انگیز برای فرار و دوری از کلان‌شهرها و بزرگتر و شلوغ این کشور است. برای آشنایی و خرید معروف‌ترین صادرات سریلانکا، از کارخانه و مزارع چای Uva Halpewatte و بررسی دامنه‌های تپه‌های اطراف بروید. پیاده روی در بالای قله Ella Rock چشم انداز خیره کننده و پانورامایی از حومه را در اختیار شما قرار می‌دهد، در حالی که یک ساعت پیاده روی در جنوب شما را به یک آبشار زیبا Ravana Ella می‌رساند. اگر به دنبال مکانی برای اقامت در الا هستید، گزینه های زیادی برای انتخاب ازانواع اقامتگاه‌های خانگی و اقامتگاه‌های کوهستانی وجود دارد.

 

در طبیعت بکر جنگل استوایی Sinharaja هیجان را تجربه کنید

۲۴ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران