بهترین تفریحات فضای باز کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
بهترین تفریحات فضای باز کیش

کیش به عنوان لوکس‌ترین مقص توریستی ایران در حاشیه خلیج فارس همیشه مورد توجه قرار داشته و سعی می‌شود گستره جاذبه‌ها و فعالیت‌های مدرن در آن تقویت شود. آب و هوای کیش گرمسیری و داغ است به طوری که در تابستان‌ها به سختی بتوان هوای بیرونی آن را مخصوصا در بازه نزدیک ظهر تا بعد از ظهر را تحمل کرد. در این چند ساعت مردم عموما به رستوران‌ها و مراکز خرید و تفریحی سروشیده پناه می‌برند. البته اگر تحمل شما در گرما بالا باشد به مشکل نخواهید برد. اما در بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های جذاب در فضای باز است. در تور کیش می‌توانید تجارب فضای باز فوق‌العاده‌ای کسب کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

پاراسل کیش

پاراسل نوعی تفریح چتربازی است که با طنابی به طول ۱۵۰ متر و با قایق سریع کشیده می‌شود و وقتی که سرعت قایق بیشتر و بیشتر می‌شود چتر آرام آرام بالا می‌رود و منظره نفسگیری از خلیج زیبای همیشه فارس نمایان می‌شود. چتر پاراسل به صورت یک نفره تا سه نفره در دسترس بوده و مدت این تفریح حدود ۱ ساعت قایق سواری می‌شود که چتر سواری حدود ۵ تا ۶ دقیقه از این زمان را به خود اختصاص می‌دهد. شما می‌توانید این تفریح هیجانی جذاب را در سواحل مرجان،  اسکله تفریحی، سیمرغ و دامون پیدا کنید.

 

طبیعت گردی در کیش برای گردشگران

پدل بورد

پدل بورد یکی از تفریحات آبی جذابی است که اگر از ارتفاع بی‌زارید عاشق این ورزش و تفریح خواهید شد. در این ورزش شما بر روی تخته محکمی قرار می‌گیرید و با پاروی بلند بر روی آب حرکت می‌کنید. کنترل این تخته می‌تواند با یک یا هر دو پا صورت بگیرد. پدل بورد نیاز به مهارت خاصی ندارد اما قبل از شروع مربیان به شما آموزش‌های لازم را می‌دهند. مدت زمان استفاده از این تخته یک ساعت است و امنیت آن با پوشیدن جلیقه ایمنی تضمین می‌شود. این ورزش آبی هم برای بانوان و هم آقایان در دسترس قرار داشته و نکته خوب مثبتی که در مورد آن وجود دارد این است که برخلاف اکثر تفریحات آبی دیگر ارزان قیمت‌تر بوده و برای اغلب مردم قابل دسترسی است. پس چرا امتحانش نکنید؟

انواع سافاری

کیش انواع سافاری‌های جذاب و هیجانی را برای ارائه در دسترس گردشگران قرار داده است پس اگر وقتی اسم سافاری در کیش می‌آید ذهن‌تان به سمت موتورهای باگی و کارتینگ می‌رود سخت در اشتباهید زیرا کیش چیزهای خیلی بیشتری از این را دارد. شما با هر سلیقه‌ای که باشید امکان ندارد بین سافاری موتور چهارچرخ ATV، موتور دریفت و باگی، بانجی شوتینگ، زورب بال، پینت بال، ترامپولین، فوتبال حبابی و کارتینگ و همچنین تفریحات دیگری مثل واقعیت مجازی قدرت انتخاب‌تان را از دست ندهید. برای تجربه بهتر و راحت‌تر مجموعه پارس سافاری کیش این تفریحات را به صورت پکیج‌های طلایی و نقره‌ای، سافاری نوجوانان و یا سافاری ماه عسل که شامل موارد مختلفی از تفریحات هستند ارائه می‌دهد.

 

معرفی جاذبه‌های طبیعی جزیره کیش

بانجی جامپینگ

کلوپ جاذبه کیش تنها نقطه جزیره است که با دو سکوی پرش ۴۰ و ۶۰ متری امکان پرش و سقوط آزاد را به گردشگران ماجراجو ارائه می‌دهد. شما در بانجی جامپینگ از یک سکوی پرش به پایین می‌پرید در حالی که با یک طناب کشی محکم و زخیم به سکو متصل بوده و مهار می‌شوید. همچنین می‌توانید از سکوی ۳ تا ۱۲ متری روی تشک پرش بپرید و تجربه سقوط آزاد را داشته باشید. افراد مجاز برای این پرش بین ۲۰ تا ۱۲۰ کیلو هستند.

قایق سواری

قایق سواری در کیش مانند دیگر رقیبانش در جنوب ایران شامل انواع سواری‌ها با قایق‌های سریع، قایق‌های سنتی، پارویی، قایق تفریحی مبله VIP و غیره می‌شود. شما می‌توانید با رفتن به دل دریا موج سواری کرده و حس پرواز بر روی سطح آب را داشته باشید. اما برای افرادی که به دنبال تجربه آرام‌تری هستند قایق پارویی انتخاب بهتری است.

 

تفریحات ارزان در جزیره کیش

دوچرخه سواری

شاید ندانید اما کیش دارای طولانی‌ترین و بهترین مسیر دوچرخه سواری کشور به طول ۷۵ کیلومتر است. یعنی به طور متوسط گردش از اول تا آخر این پیست بین ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد و تقریبا کل جزیره را دور می‌زند. شما می‌توانید از چندین ایستگاه دوچرخه در جزیره مثل ایستگاه بازار مرجان کیش و اسکله تفریحی دوچرخه کرایه کنید که هزینه زیادی هم ندارد.

کروز خلیج فارس

کشتی‌های تفریحی کیش که از ترکیبی از برنامه‌های شاد و تفریحات مختلف تشکیل شده ضمن بردن مسافران تا نیمه دریا با برنامه‌هایی مثل موسیقی زنده، جنگ و سرگرمی‌های دیگر اوقات شاد و خاطره‌انگیزی را رقم می‌زنند. این سفر دریایی تفریحی معمولا دو ساعت طول می‌کشد و شامل پذیرایی با میان وعده و خوراکی‌های خوشمزه و یا وعده‌های اصلی غذا همراه هستند. از مهم‌ترین کشتی‌های کروز کیش می‌توان به کشتی اوستا، کشتی سیمرغ، کشتی آرتمیس و چند نام دیگر اسم برد.

 

بهترین زمان برای سفری رویایی به کیش

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران