انواع تفریحات برای خوشگذرانی در کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
انواع تفریحات برای خوشگذرانی در کیش

با وجود خلیج فارس در جنوب ایران، زمینه تفریحات آبی برای گردشگران فراهم است. افراد بسیاری برای گذران اوقات خود و انجام تفریحات آبی و یا آرام گرفتن در سواحلی زیبا با تور کیش به محبوب‌ترین جزیره ایران می‌روند. در کیش شما می‌توانید انواع تفریحات آبی و غیر آبی را تجربه کنید و لحظات ارزشمند و خاطره‌انگیزی را برای خود وهمسفرانتان بسازید. ورزش‌های مختلف آبی، تفریحات هیجان‌انگیز و انجام کارهای روتین که شاید در شهر خودتان فرصت نکنید، به آنها رسیدگی کنید، در کیش امکان‌پذیر خواهد شد. ممکن است دلتان بخواهد فقط روی ساحلی شنی دراز بکشید و آفتاب بگیرید و یا با یک چتر بر روی دریا پرواز کنید. شاید هم سال‌هاست وقت نکرده‌اید دوچرخه سواری کنید و یا در قایقی آرام بنشینید و فقط به صدای امواج آب گوش دهید. همه این کارهای لذت‌بخش در جزیره کیش برای شما مهیا است.


تفریحات آبی کیش

یکی از گسترده‌ترین تفریحاتی که می‌توان در یک جزیره زیبا و خوش آب و هوا انجام داد و لذت برد، انجام کارها و ورزش‌های آبی است. از پاراسیلینگ گرفته تا غواصی یا شاید موج سواری، پاراسلینگ و جت‌اسکی، شما را به حال و هوایی آزادانه و هیجان‌انگیز می‌برد. ممکن است دلتان نخواهد داخل آب بروید. در این صورت می‌توانید سوار قایق‌های کف شیشه‌ای شوید و از داخل آن موجودات زیر آب را تماشا کنید. همچنین می‌توانید به اسکله تفریحی جزیره کیش بروید. در این اسکله تفریحی واقع در انتهای بلوار دریا، امکان ماهیگیری برای شما فراهم شده است. انواع قایق‌های پدالی، قایق‌های ماهیگیری، قایق‌های پارویی، سه‌چرخه‌های آبی را در این مکان خواهید یافت. شما در جزیره کیش می‌توانید ساعت‌ها وقت خود را صرف تفریحات دریایی همچون نایت دایو، اسکوتر غواصی، اسنورکلینگ، اسکی روی آب، شاتل، بنانا، فلای‌برد، پدل برد، کایت بردینگ، بیگ بال کنید و در نهایت به پارک آبی بروید و یک روز هم بلیط تور کشتی بگیرید.

در ادامه می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این تفریحات بخوانید. به طور مثال اسکی روی آب یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات در دریاست که حس سرزندگی به شما می‌دهد. شما در جزیره کیش اسکی روی آب را می‌توانید به دو صورت اسکی روی آب با قایق و کِیبل اسکی تجربه کنید. در نوع اول، شما با اسکی به قایق موتوری وصل و حدود ۲۰ دقیقه بر روی آب کشیده می‌شوید. در نوع دوم، شما با یک کابل به برج مخصوص وصل می‌شوید و حدود یک ساعت می‌توانید اسکی کنید. کایت‌ بوردینگ هم یکی دیگر از تفریحات آبی بی‌نظیر است که می‌توان آن را تلفیقی از اسکی بر روی آب و پاراگلایدینگ دانست. در این ورزش از نیروی کشش کایت برای اسکی روی سطح آب استفاده می‌شود. معمولا خدمات این تفریح به کسانی که آمادگی جسمانی کافی دارند، ارایه می‌شود. بیگ بال یکی دیگر از شادی‌آورترین تفریحاتی است که شما را درون توپی بزرگ می‌اندازند و در آب رها می‌کنند. بیگ‌بال را می‌توانید در ساحل مرجان تجربه کنید. پاراسل و فلای بورد به مدت یک ربع تا نیم ساعت خنده را تا آخر شب به روی لبان شما حفظ می‌کند. غواصی در آب‌های خلیج فارس هم که از بهترین تفریحات این جزیره است. مراکز تفریحی جزیره کیش تجهیزات کاملی به همراه مربیان حرفه‌ای برای غواصی فراهم کرده‌اند که مشاهده دنیای زیر آب را تا عمق میان ۵ تا ۸ متری را به مدت پانزده دقیقه امکان‌پذیر می‌کند تا انواع ماهی‌ها و موجودات دریایی دیگر را از نزدیک ببینید. اسکوتر غواصی هم نوعی غواصی محسوب می‌شود که به وسیله دستگاهی مخصوص به نام اسکوتر زیرآبی صورت می‌گیرد و شرایط استفاده آن سن حداقل دوازده سال و قد بالای ۱۵۹ سانتی‌متر است. فلای بورد و پدل بورد از دیگر تفریحات هیجان‌آوری هستند که شما را تا ساعت‌ها شاداب نگه می‌دارد. قیمت هر کدام از این تفریحات بنا به زمانی که به جزیره کیش سفر می‌کنید می‌تواند متغیر باشد. برای انجام ورزش‌های آبی می‌توانید از تخفیف‌هایی که سایت‌ها، آژانس‌ها یا هتل‌ها در نظر می‌گیرند، استفاده کنید.
ساعات کاری کلوپ‌های دریایی به طور معمول از ساعت ده صبح تا یک ساعت پیش از غروب آفتاب است. بهتر است بدانید که شرایط آب و هوایی تاثیر مسقیمی بر ارائه خدمات تفریحی توسط این کلوپ‌ها دارد و آنها می‌توانند جهت حفظ امنیت مسافران از ارائه خدمات تفریحی در دریا امتناع کنند.

قایق‌سواری یا تور کشتی

اجاره کشتی تفریحی خصوصی به مدت یک ساعت بسته به ظرفیت آن می‌تواند هزینه بالاتری داشته باشد. اگر بخواهید سوار کریزی بوت شوید معمولا زمان استفاده آن را به مدت ده دقیقه در نظر می‌گیرند. قایق‌های بادبانی کاتاماران قایق‌هایی دوطرفه هستند که قایق‌ران باید برای حرکت آن تعادل ایجاد کند. این نوع قایقرانی قدرت و سرعت عمل فرد را به چالش می‌کشد. زمان استفاده آن سی دقیقه است. همچنین انواع قایق‌های بادبانی نیز در این جزیره وجود دارند که به مدت سی دقیقه به گردشگران اجاره داده می‌شوند تا آرامشی همراه با لذت را تجربه کنند.

 

گشت و گذاری تابستانی و داغ در کیش

تم پارک آبی اوشن

اگر به شهربازی علاقه دارید و می‌خواهید در کنار کودکانتان خود نیز هیجان را تجربه کنید و یا کودک درونتان را آرام کنید، نخستین پارک آبی روباز ایران لحظات متفاوتی را برای شما خلق می‌کند. تم پارک آبی اوشن یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید وقتتان را بگذرانید و انرژی خود را خالی کنید. برای گذراندن یک نیم سانس یا یک سانس کامل لازم است یک مبلغ ورودی بپردازید.
سانس کامل صبح تم پارک آبی اوشن از ساعت ۹ تا ۲ و نیم بعد از ظهر است. نیم سانس عصر این پارک هم از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ بعد از ظهر از روزهای دوشنبه و چهارشنبه می‌باشد. استفاده از سانس کامل عصر از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۸ شب در روزهای شنبه و سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه امکان‌پذیر است.

دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری در منطقه‌ای آزاد و زیبا یکی از تفریحاتی است که می‌توانید در جزیره کیش انجام دهید. در کیش یک مسیر ۴۷ مایلی مخصوص این ورزش فوق‌العاده وجود دارد که از جاده‌های ماشین‌رو مستقل است و با حرکت در این راه می‌توانید سواحلی خلوت و بکر پیدا کنید، مدتی را در آنجا سپری کرده و به عکاسی بپردازید. علاوه بر این در جزیره کیش ایستگاه‌هایی برای کرایه دوچرخه، سه چرخه و اسکوترها قرار داده شده‌اند که امکان اجاره آنها به صورت ساعتی یا روزانه وجود دارد.

ساحل مرجانی کیش

ساحل مرجانی کیش در سمت شرق جزیره واقع شده که به دلیل مرجان‌های زیبایش به این نام شهرت پیدا کرده است. تمام طول مسیر ساحل پر از درختان نخل است که زیبایی منطقه را دو چندان می‌کند. شما با قدم زدن در این ساحل در زمان طلوع آفتاب می‌توانید منظره‌ای سحرانگیز را در سمت دریا تماشا کنید.

والیبال ساحلی

والیبال یکی از مفرح‌ترین ورزش‌ها است که جذاب‌ترین محل بازی آن در فضای باز انجام می‌شود و بهترین حالت آن بازی در ساحل است که به والیبال ساحلی مشهور شده و در برخی از سواحل شمالی و جنوبی کشور اجرا می‌شود. در مجموعه ورزشی جزیره کیش، سه زمین والیبال اختصاصی وجود دارد که به زیبایی نورپردازی شده و امکانات آن در سه شیفت در اختیار ورزش‌دوستان قرار می‌گیرد. در صورتی که از علاقه‌مندان به ورزش هستید، برنامه‌ای برای یک بازی هیجان‌انگیز ساحلی ترتیب دهید تا تجربه‌ای متفاوت از سفر خود به این جزیره کسب کنید.

 

گشت و گذار در بازار چینی کیش

پروازهای تفریحی کیش

پرواز بر فراز آب‌های خلیج فارس یکی از به یاد ماندنی‌ترین کارهایی است که می‌توانید در جزیره کیش انجام دهید. در این جزیره، پروازهای تفریحی مختلفی صورت می‌پذیرد که می‌توان به آن به عنوان فرصتی برای تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای گردشگران نگاه کرد. هواپیماهای بدون موتور، جایروکوپتر و کایت‌های موتوردار در باند گلایدر فرودگاه بین‌المللی کیش با طول ۱۵۰۰ متر و عرض حدود ۳۰ متر آماده ارایه خدمات پرواز بر روی آسمان کیش به علاقه‌مندان است.

کارتینگ در جزیره کیش

علاقه‌مندان به سرعت ترجیح می‌دهند کارتینگ را در محیطی امن تجربه کنند. به همین دلیل در جزیره کیش این تفریح را امتحان می‌کنند. پیست کارتینگ در کیش در حدود ۸۰۰ متر طول دارد و اولین پیست کارتینگ در ایران و یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های کارتینگ خاورمیانه است. برای انجام این تفریح می‌بایست حداقل سنتان، ۱۰ سال و حداقل قدتان ۱۴۰ سانتی‌متر باشد. حضور والدین نوجوانان کمتر از ۱۶ سال نیز در پیست کارتینگ الزامی است.

پیست باگی

در محیط‌های طبیعی، باگی تفریحی هیجان‌انگیز و محبوب به شمار می‌رود. تصور کنید موتورسواری در کنار ساحل می‌تواند چه تجربه‌ فراموش نشدنی را برای گردشگران به همراه داشته باشد. برای انجام این تفریح در پیست باگی کیش با طول ۴۰۰ متر، شما می‌توانید آن را به فردی یا صورت دسته‌جمعی انجام دهید. فراموش نکنید با راهنمایی از افراد آشنا به منطقه، در مسیر ساحلی این پیست بگردید و حسابی از جاذبه‌های گردشگری آنجا مانند کلبه هور، درخت سبز و کشتی یونانی بازدید کنید. اطمینان داشته باشید پس از بازگشت، حس سرزندگی و پیروزی را تجربه خواهید کرد.

 

گشتی جذاب در اسکله تفریحی کیش

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ برای ایجاد هیجان و آدرنالین در بدن، گردشگران بسیاری را ترغیب می‌کند تا حداقل یک بار پرش را تجربه کنند. در جزیره کیش دو سکو برای بانجی جامپینگ به ارتفاع ۴۰ و ۶۰ متری وجود دارد. شما پس از بالا رفتن از برج با طناب فنردار از این ارتفاع رها خواهید شد، تا به نزدیکی زمین برسید و لحظاتی قبل از برخورد به زمین، توسط همان طناب به بالا کشیده می‌شوید.

شهربازی هایلند

تفریحات بسیاری در جزیره کیش می‌توان انجام داد که ممکن است ساعتی از وقت شما را بگیرد. اما اگر قصد دارید یک روز کامل خود را برای خوشگذرانی و تفریح اختصاص دهید، شهربازی هایلند به صورت سرپوشیده با مدرنترین تجهیزات تفریحی بهترین گزینه شماست. در این مجموعه تفریحی علاوه بر وجود تمامی وسایل مناسب و به روز شهربازی برای کودکان، نوجوان و جوانان، پیشرفته‌ترین تجهیزات بازی مانند رولرکوستر هوایی، رولرکوستر آبی، سفینه، سورتمه، رنجر، چرخ و فلک، ماشین ضربتی آبی، ماشین برقی ضربتی، سینما، قطار لاستیکی، سیمیلاتور، آبشار و رودخانه وحشی را نیز با آخرین تکنولوژی روز دنیا برای تمامی سنین خانواده دارد. هایلند امکانات دیگری همچون سرویس‌ بهداشتی، رستوران و فضای سبز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

 

آشنایی با مرکز خرید شارستان کیش

 

۱۳ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران