بازدید از سمیانیک در تور بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بازدید از سمیانیک در تور بالی

تور بالی یکی از محبوب‌ترین سفرها در میان گردشگران به حساب می‌آید و تعداد بالایی از توریست‌ها از سراسر این کره‌ی خاکی، هر ساله به این جزیره‌ی زیبا سفر می‌کنند. برای سفر به بالی، می‌توانید جاهای مختلفی را برای اقامت انتخاب کنید. اوبود و سمیانیک، از جمله محبوب‌ترین مکان‌ها در بالی هستند. پیش‌تر خیلی درباره اوبود بالی برایتان گفته‌ایم و امروز قصد داریم یک راهنمای کامل از سمیانیک برایتان نقل کنیم. راهنمای امروز ما شامل بهترین اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید و خیلی چیزهای دیگر خواهد بود.

 

بهترین زمان برای سفر به سمیانیک

درست مثل دیگر نقاط بالی، تقریبا چیزی به عنوان بهترین زمان سفر به سمیانیک وجود ندارد. آب و هوای این جزیره در تمام طول سال خوب و گرم است و می‌توانید، همیشه از تفریحات آبی در بالی بهره ببرید. البته در زمان سال نوی میلادی و ایام کریسمس، بالی به شدت شلوغ می‌شود که ممکن است برای بعضی‌ها این شرایط ایده‌آل نباشد. همچنین اگر اهل روزهای بسیار گرم نیستید، بهتر است بین ماه‌های مِی تا سپتامبر که دمای هوا خیلی بالا می‌رود، به این مکان نروید. ماه‌های اکتبر تا آوریل، فصل بارانی در بالی به حساب می‌آید اما حتی در این فصل نیز بارش‌ها آنقدر زیاد نخواهد بود و اکثر روزها آفتابی و گرم است.

 

گردشی جذاب در ۱۲ تا از بهترین سواحل بالی

رفت و آمد در سمیانیک

با توجه به شلوغی سمیانیک و همچنین مسیرهای کوتاهی که باید بین جاهای مختلف طی کنید، بهترین راه برای رفت و آمد بین این محل‌ها، پیاده است! به این ترتیب هم از فضای جذاب سمیانیک لذت می‌برید و هم این که درگیر شلوغی و ترافیک و این چیزها نمی‌شوید. اما اگر خیلی اهل پیاده روی نیستید، حتما یک موتور اجاره کرده و به وسیله‌ی آن، هم در سمیانیک بگردید و هم از دیدنی‌های بالی در جاهای مختلف و بعضا دور لذت ببرید.

سمیانیک در سواحل غربی بالی و در شمال کوتا و لگیان واقع شده است. برای رفتن به جاهای دیگر بالی، بهتر است از تاکسی استفاده کنید. کانگو حدودا ۲۰ دقیقه از شما دور خواهد بود و تا مرکز اوبود با تاکسی، کم‌تر از یک ساعت و نیم فاصله خواهید داشت. فرودگاه نیز حدودا ۳۰ دقیقه از شما دور است. فراموش نکنید که نرم‌افزار اوبر را روی موبایل خود نصب کنید تا خیلی راحت‌‌تر بتوانید تاکسی بگیرید، از هزینه‌ی تمام شده‌ی خود قبل از سفر آگاهی داشته باشید و مهم‌تر این که در هزینه‌های خود صرفه جویی نمایید.

 

بهترین هتل‌های ساحلی بالی

خرید در سمیانیک

نمی‌شود مطلبی در مورد سمیانیک نوشت و اشاره‌ای به خرید در فروشگاه‌های فوق‌العاده‌اش نکرد. بوتیک‌های جذاب از طراحان داخلی و فروشگاه‌هایی که برندهای جهانی را به فروش می‌رسانند، فروشگاه‌های اختصاصی از بعضی برندهای بین‌المللی و فروشگاه‌های معتبر لوازم موج سواری، همگی در خیابان‌های سمیانیک به چشم می‌خورند. اگر به خیایان "جالان رایا" بروید، می‌توانید بوتیک‌های مختلفی را پیدا کنید که لباس‌هایی عالی به فروش می‌رسانند. خیابان کایو آیا نیز برای خرید گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید.

فروشگاه House of Jemme یکی از بهترین جاها در تمام بالی برای خرید زیورآلات مختلف است. همچنین هر جای سمیانیک را که نگاه بندازید، فروشگاه لوازم ورزشی و وسایل موج سواری خواهید دید. پس اگر نیاز به چنین لوازمی داشتید، کافی است در یکی از خیابان‌ها کمی قدم بزند تا به سرعت به یکی از این دست فروشگاه‌ها برسید. در کل به نسبت خیلی دیگر از جاهای بالی، جایی فوق‌العاده برای خرید به حساب می‌آید.

 

سفری جذاب به کاندیداسا و شرق بالی

اقامت در سمیانیک

انتخاب‌های شما در سمیانیک بسیار متنوع خواهد بود و هر کس با هر بودجه‌ای، می‌تواند هتل یا ریزورت خوبی جهت اقامت پیدا کند. به همین دلیل سعی داریم تا در دو دسته بندی از نظر مالی، بهترین هتل‌های سمیانیک را لیست وار به شما معرفی نماییم.

بهترین هتل‌های لاکچری در سمیانیک

Oberoi Bali از بسیاری جهات بهترین انتخاب در میان هتل‌های لاکچری بالی به حساب می‌آید. هتلی چسبیده به دریا که به خیلی از فروشگاه‌ها و رستوران‌های مهم سمیانیک نیز نزدیک است. این هتل دارای یک استخر بسیار بزرگ، اسپای فوق‌العاده، باشگاه ورزشی، آیپاد و سیستم صوتی تصویری عالی در اتاق و خیلی امکانات دیگر است.

 

بهترین هتل‌های ارزان قیمت در بالی

The Samaya از طرفی دیگر، دارای فضایی مجلل بوده و از دیگر انتخاب‌های مهم در میان هتل‌های ۵ ستاره سمیانیک محسوب می‌شود. استخر بزرگ و امکانت تفریحی و رفاهی بسیار خوب، رستوران بسیار عالی، اتاق‌های فوق‌العاده و البته موقعیت مکانی عالی در کنار دریا، از امکانات این هتل هستند. از دیگر هتل‌های لاکچری خیلی خوبی که در سمیانیک می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم، W Bali Seminyak و Anantara Seminyak هستند. البته تعداد هتل‌های ۵ ستاره خیلی خوب در سمیانیک بیش از این‌هاست.

بهترین هتل‌های میان رده و مقرون به صرفه در سمیانیک

 Tijili Hotel Seminyak‌ انتخابی عالی برای آن‌هاست که قصد سفر خانوادگی یا همراه دوستانشان با تور بالی را دارند. این هتل فضایی شیک و زیبا داشته و امکاناتی همچون استخر، رستوران خیلی خوب، بار و ... را در اختیار شما می‌گذارد و در مجموع نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید، واقعا عالی است.

Amalfi Hotel هم جزو هتل‌های با قیمت مناسب بوده که فضایی شیک و مدرن دارد و امکانات رفاهی و تفریحی در آن تعبیه شده است. این هتل همچون دیگر انتخاب‌های ما در لیست، دارای اینترنت رایگان بی‌سیم بوده و دارای یک استخر خیلی خوب نیز هست.

 

عجیب‌ترین غذاهای بالی

اجاره‌ی ویلا در سمیانیک

البته خیلی‌ها که به سمیانیک سفر می‌کنند، به جای اقامت در هتل، در ویلاهای بزرگ این بخش از بالی می‌مانند. البته اکثر این ویلاها مناسب کسانی است که به صورت جمعی به تور بالی می‌روند و برای سفرهای دو نفره‌، همان هتل‌های ۵ ستاره انتخاب بسیار بهتری خواهد بود. در سمیانیک می‌توانید با قیمتی مناسب، ویلایی همراه استخر و امکانات رفاهی خیلی خوب پیدا کنید. برای اجاره‌ی ویلا در مجموعه‌های بزرگ، می‌توانید با مشاورین مقتدرسیر تابان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و یا اگر دارای کارت‌های اعتباری خارجی هستید، از Airbnb ویلای مورد نظر خود را پیدا کنید.

فعالیت‌هایی که در سمیانیک باید انجام دهید

وقتی به بالی سفر کرده‌اید و در جایی نزدیک به دریا همچون سمیانیک اقامت دارید، یکی از واضح‌ترین فعالیت‌هایی که باید انجام دهید، رفتن به ساحل، آفتاب گرفتن و انجام تفریحات آبی است. سمیانیک چندین ساحل استثنایی و فوق‌العاده دارد که می‌توانید روی شن‌های نرم آفتاب بگیرید، بازی کنید یا در آب به شنا و انجام تفریحات آبی بپردازید. همچنین بعضی از سواحل این ناحیه، برای موج سواری در بالی عالی هستند. این را هم فراموش نکنید که تورهای غواصی از سمیانیک یکی از محبوب‌ترین تفریحات در میان گردشگران تور بالی به حساب می‌آید.

 

گردشی جذاب در کوتا، بالی (قسمت اول)

اگر با خودتان فکر می‌کنید که آیا جای دیدنی دیگری در سمیانیک به غیر از سواحل آن وجود دارد، جواب این سوال بله است. جاهای فرهنگی زیادی هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید که مهم‌ترین آن‌ها معبد پِتیتنگت (Petitenget) بوده که از دیدنی‌ترین‌ها در سمیانیک به حساب می‌آید. البته برای بازدید از این مکان لباس مناسب بپوشید که شامل شلوار بلند و پوشیده شدن دست‌ها است.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم، سری به گالری هنری نایمان (Nyaman) بزنید که آثاری از هنرمندان محلی در آن به نمایش گذاشته می‌شود. اگر هم که اهل هنر نیستید و به گردش و ماجراجویی علاقه دارید، در سمیانیک می‌توانید در تورهای اسب سواری شرکت کرده و با یک راهنمای کاربلد، به گشت و گذار در طبیعت بالی آن هم سوار بر اسب بپردازید. کلاس‌های یوگا نیز از دیگر جاهای پر طرفدار در سمیانیک محسوب می‌شود.

رستوران‌ها و کافه‌هایی که در سمیانیک نباید از دست بدهید

با توجه به تعداد بالای کافه‌ها و رستوران‌های خیلی خوب در سمیانیک، تنها به معرفی برخی از بهترین‌ها در این قسمت بالی بسنده می‌کنیم:

Motel Mexicola همه‌ی آن چیزی است که از غذاهای مکزیکی و دکور اینچنینی در نظر دارید. غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه، از مهم‌ترین ویژگی‌های این رستوران معروف در سمیانیک است. La Lucciola از رستوران‌های خیلی معروف سمیانیک است که غذاهای بین‌المللی سرو کرده و جایی عالی برای خوردن صبحانه و میان وعده نیز به حساب می‌آید.

اگر اهل غذاهای آمریکای لاتین باشید یا بخواهید این گونه غذاها را هم امتحان کنید، بهتر است سری به Barbacoa Bali بزنید. Sea Circus هم جایی عالی برای خوردن غذاهای مکزیکی با طعم خیلی خوب و قیمت ارزان است. Sea Vu هم از رستوران‌های غذاهای دریایی معروف در سمیانیک و حتی کل بالی به حساب می‌آید.

اگر بخواهیم به بهترین کافه‌های این منطقه اشاره کنیم نیز باید از Watercress Café با قهوه‌های فوق‌العاده‌اش از بهترین دانه‌هایی که از برزیل و کلمبیا و اتیوپی برایش آورده می‌شود و Sisterfields Café با منوی جذاب و فضای فوق‌العاده زیبایش اسم ببریم.

 

بازدید از آبشار گیتگیت در سفر به بالی

تفریحات شبانه در سمیانیک

هیچ چیز به اندازه‌ی منظره‌ی غروب آفتاب در سمیانیک‌ زیبا نیست و البته این غروب آفتاب، نوید شب‌های شلوغ و جذاب این منطقه را می‌دهد. جایی که انواع تفریحات شبانه برای شما فراهم شده است. اما بهترین جاها برای این گونه تفریحات کجاها هستند و بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین پارتی‌ها در کجا برگزار می‌شود؟ Woo Bar از جمله جاهای معروف است که از ساعت ۴ بعدازظهر تا پاسی از شب فعالیت می‌کند اما Alila Seminyak از جمله مکان‌هایی است که بزرگ‌ترین جشن‌ها در آن‌جا برگزار می‌شود. نوشیدنی‌های فوق‌العاده، مکانی عالی با منظره‌ی فوق‌العاده و البته DJ‌های بسیار خوب از جمله امتیازات Alila Seminyak‌ هستند.

Ku De Ta و Potato Head از دیگر مکان‌های معروف برای شرکت در پارتی‌های جذاب هستند اما اگر بعد از غروب آفتاب در ساحل باشید، کلاب‌های ساحلی زیادی را خواهید دید که جشن‌های کوچک و بزرگ خودشان را برپا می‌کنند.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران