بازدید از آبشار گیتگیت در سفر به بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بازدید از آبشار گیتگیت در سفر به بالی

بالی جزیره‌ای با دیدنی‌های بسیار زیاد است که گاهی انتخاب از میانشان فوق‌العاده سخت خواهد بود. اما اگر حتی انتخاب‌هایتان را بین آبشارها نیز محدود کنید، می‌بینید که گزینه‌های متنوعی پیش روی شما خواهد بود. از این میان، آبشار گیتگیت (Gitgit) همیشه از نظر گردشگران تور بالی، یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی محسوب می‌شده است و ما نیز قصد معرفی آن را به شما داریم و می‌خواهیم در این نوشته راهنمایی برای بازدید از آن‌جا را برای شما گردآوری کنیم.

 

آبشار گیتگیت

برای رسیدن به این آبشار زیبا، بعد از طی کردن یک مسیر ماشین رو، باید حدود ۱۵ دقیقه نیز در مسیری جنگلی و فوق‌العاده زیبا پیاده روی کرده، از پلی چوبی بگذرید و در نهایت به این مکان برسید. اما آیا طی این مسیر ارزشش را دارد؟ صد در صد! آبشار گیتگیت و مسیری منتهی به آن، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی بالی، فارغ از سواحل آن هستند. جایی در نزدیکی مزارع پلکانی برنج که در میان جنگلی بارانی واقع شده و مکانی فوق‌‌العاده برای گرفتن عکس‌های زیبا است.

 

معرفی ۵ تفریح لاکچری در سفر به بالی

با توجه به این که آبشار گیتگیت آنقدرها از محیط شهری دور نیست، امکانات خیلی خوبی نیز در نزدیکی آن واقع شده که از آن‌ها می‌توان به اغذیه فروشی، فروشگاه‌هایی برای خرید انواع خوراکی‌ها، سرویس بهداشتی و حتی دکه‌هایی برای تعویض لباس اشاره کرد. پس می‌توانید با خیال راحت به این آبشار بروید. با این حال جایی وجود ندارد که شما وسایل خود را امانت بگذارید، پس تا جای ممکن وسایل قیمتی خود را به این مکان نبرید.

اما از زیبایی‌های خود آبشار برایتان بگوییم. آبشاری که از دل درخت‌ها بیرون آمده و از ارتفاع ۳۵ متری به پایین می‌ریزد و استخری کوچک را پیش پای خود درست می‌کند که امکان شنا و آبتنی در آن نیز برایتان فراهم خواهد بود. همچنین مسیر آب در میان تکه‌های سنگ، مکانی بسیار خوب برای آبتنی را پدید می‌آورند، پس حتی زمانی که جمعیت قابل توجه به این آبشار بیایند نیز، می‌توانید به راحتی در آن‌جا به تفریح بپردازید.

فضای سبز اطراف این آبشار در کنار زیبایی خودش، باعث شده تا جایی عالی برای عکاسی به وجود بیاید. شما می‌توانید روی تخته سنگ‌ها ایستاده و روبروی این آبشار بزرگ که از صخره‌ای سرسبز به پایین می‌ریزد، عکاسی کنید.

بهترین زمان برای رفتن به آبشار گیتگیت

اگر می‌خواهید پر آب‌ترین حالت آبشار را ببینید، باید بین ماه‌های دسامبر تا فوریه که فصل بارانی است به این محل بروید، با این حال پیشنهاد می‌کنیم، هر زمان از سال که به تور بالی و مناطق گردشگری بالی رفتید، از این مکان بازدید به عمل آورید. حتی در فصل‌ کم‌باران نیز این آبشار پر آب بوده و با قدرت از روی صخره‌ها به پایین می‌ریزد.

 

معرفی بهترین ریزورت‌های ساحلی بالی

چطور از آبشار گیتگیت بازدید کنیم؟

اگر چه می‌توانید در تورهای گردشی به این محل شرکت کنید، اما رفتن به این آبشار بسیار ساده است و نیازی نیست تا هزینه‌ی اضافی پرداخت کنید. شما می‌توانید با تاکسی‌های شهری یا اینترنتی به پارکینگ آبشار گیتگیت بروید و از آن‌جا مسیر ۱۵ دقیقه‌ای را پیاده طی کنید. پارکینگ آبشار گیتگیت حدودا ۲ ساعت از اوبود و کانگو فاصله دارد. این مسیر با تابلو مشخص شده و شما به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. برای آن‌هایی هم که در سفر به بالی برای خود موتور اجاره کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم از گوگل مپ برای پیدا کردن راه خود کمک بگیرند.

مسیر پیاده روی در مجموع بسیار ساده است و حتی کوچک‌ترها نیز می‌توانند به راحتی به آن‌جا بروند. پس اگر می‌خواهید یک تفریح خانوادگی نیم روزه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار تورهای تفریحی بالی، رفتن به آبشار گیتگیت را نیز مد نظر داشته باشید.

ورودی این مکان ۲۰ هزار روپیه (حدود یک و نیم دلار) است که باید در همان محل پرداخت نمایید.

 

خرید در بالی، جزیره سفرهای عاشقانه

نکاتی که قبل از رفتن باید مد نظر داشته باشید:

  • در نزدیکی این آبشار، جاذبه‌های دیدنی بیشتری هم هستند که پیشنهاد می‌کنیم در همین گردش نیم روزه، از آن‌جاها نیز بازدید به عمل آورید.
  • اگر به شما پیشنهاد شد که یک راهنما همراه ببرید، قبول نکنید، چون نیازی به هزینه‌ی اضافی نیست و شما به راحتی مسیر خود را پیدا خواهید کرد.
  • فروشگاه‌های متعددی در مسیر هستند که اجناس ارزان به فروش می‌رسانند.
  • سعی کنید صبح به این مکان بروید تا آب و هوایی مناسب را تجربه نمایید.
  • حتما لباس شنا و لباس اضافی همراه داشته باشید.

۰۹ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران