اینستاگرامی‌ترین نقاط بالی برای بازدید

جاذبه‌های گردشگری بالی
اینستاگرامی‌ترین نقاط بالی برای بازدید

در کنار لذت‌هایی که سفر برای گردشگران دارد، توریست‌ها به دنبال عکاسی و ثبت لحظات خوش خود در طول مسافرت هستند. به خصوص اینکه امروزه اکثر افراد لحظات خوب زندگی خود را در اینستاگرام با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری که هر کسی آرزو دارد یک بار هم شده به آنجا سفر کند، بالی است. بالی با مناظر زیبای طبیعت و جاذبه‌های منحصر به فرد خود برای تمامی لحظات سفر گزینه‌هایی برای ارائه دارد. چنانچه شما نیز عاشق سفر با تور بالی هستید در این مقاله ما را همراهی کنید تا با اینستاگرامی‌ترین نقاط بالی برای بازدید آشنا شوید.

 

آبشار دوقلو بانیومالا، بالی (Banyumala Twin Waterfall, Bali)

آبشار دوقلوی بانیومالا از جمله جذاب‌ترین آبشارها در بالی به شمار می‌رود که توانسته زیبایی طبیعی ناب خود را حفظ کند. این آبشار خیره‌کننده در حاشیه بین موندوک و بزرگراه اصلی از Singaraja به Denpasar قرار دارد. البته برای دسترسی به آن باید مسیری را پیاده روی کنید که قطعا ارزش آن را دارد. کل این مسیر مملو از درختان سرسبز، صخره‌ها و رودخانه‌های زیبایی است که دور تا دور آبشار را احاطه کرده و زیبایی‌ دوچندانی به آن بخشیده‌اند.

 

پیاده روی در خط الراس کامپوهان، بالی (Campuhan Ridge Walk, Bali)

یکی از مواردی که هر گردشگری حتما باید در سفر با تور بالی از آن دیدن کند، خط الراس کامپوهان است. این مسیر پیاده‌روی در دره کوهستانی خوش‌منظره در اوبود بالی قرار گرفته و چشم‌اندازهایی فوق‌العاده برای عکاسی و به اشتراک گذاشتن با دوستان و آشنایان را فراهم می‌کند. علاوه بر زیبایی طبیعت این محدوده دارای آب و هوایی بسیار تمیز و دلنشین بوده و بهترین مکان برای تفریح و استراحت به همراه خانواده است. گردشگران در طول مسیر نه کیلومتری در این مکان شاهد مسیر تپه‌ای با چشمگیرترین مناظر از دره‌‌های سرسبز و رودخانه Sungai Wos  خواهند شد. اگر خوش شانس باشید و هوا خیلی خوب باشد، فرصت تماشای کوه آگونگ را نیز خواهید داشت که در پشت صحنه عکس‌های شما خودنمایی می‌کند.

 

بهترین مکان‌های بالی برای تفریح سال نو

 

معبد گونونگ کاوی، بالی (Gunung Kawi Temple, Bali)

معبد گونونگ کاوی، یکی از منحصربه‌فردترین مکان‌های باستان‌شناسی بالی بوده و مجموعه‌ای از نقوش برجسته‌ را در خود دارد که روی صخره‌های آن حک شده‌اند. البته که کل جذابیت این معبد در بافت تاریخی آن خلاصه نشده و بازدیدکنندگان می‌توانند از مناظر شگفت انگیز رودخانه پاکیسان و حیاط سرسبز آن نیز لذت ببرند. قرار گرفتن بنای معبد در میان این حجم از جذابیت طبیعی پشت زمینه‌ای زیبا برای عکس‌های شما ایجاد خواهد کرد که می‌توانید در اینستاگرام خود قرار داده و لایک‌های زیادی را به دست آورید.

 

پارک فرهنگی جی دابلیو کی، بالی (GWK Cultural Park, Bali)

مورد بعدی از اینستاگرامی‌ترین نقاط برای بالی، پارک فرهنگی جی دابلیو کی است که یکی از مشهورترین پارک‌های بالی است. البته جدای از فرصت عکاسی این مکان امکان بازدید از فرهنگ غنی بالیایی، بنای تاریخی باشکوه، رقص های سنتی عجیب و غریب و رویدادهای هیجان انگیز را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. گردشگران می‌توانند در این مکان به تماشای رقص‌های زیبای کچاک (Kecak)، رقص سلطنتی رقص لگونگ و بسیاری دیگر از نمایش‌های فرهنگی نشسته و عکس‌های زیبایی را در مقابل مجسمه‌ها و جاذبه‌های دیدنی اطراف ثبت کنند.

 

معروف‌ترین گالری‌های هنری در بالی

 

دروازه زمین گلف هاندارا، بالی (Handara Golf Course Gate, Bali)

یکی دیگر از مکان‌های جذاب برای به یادگار گذاشتن عکس‌های زیبا در بالی، دروازه زمین گلف هاندارا است. به طوری که این منطقه آرام و دنج این روزها به یکی از داغ‌ترین نقاط برای پست‌های اینستاگرام تبدیل شده است. دروازه زمین گلف هاندارا با مناظر سبز زیبا و محیطی آرام، افراد زیادی را مجذوب خود کرده و بازدید از آن باید در لیست برنامه‌های هر گردشگری در تور بالی قرار بگیرد. جدای از دروازه سنتی باشکوه بالی، تصاویر شگفت انگیز از تپه‌های سرسبز و زمین گلف هاندارا هر گردشگری را در این مکان شیفته خود خواهد کرد.

 

ساحل کلینگکینگ نوسا پنیدا، بالی (Kelingking Beach Nusa Penida, Bali)

بالی دارای سواحل خیره‌کننده بسیار زیادی است که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود از جذابیت منحصر به فردی برخوردار هستند. به طوری که زیبایی طبیعی سواحل بالی شهرت جهانی پیدا کرده و هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. اما در میان تمامی سواحل بالی آنچه که بیش از دیگر گزینه‌ها چشم‌اندازی بی‌نظیر برای عکاسی و لذت بردن از جلوه‌های طبیعی در اختیار افراد قرار می‌دهد، ساحل کلینگکینگ نوسا پنیدا نام دارد. این ساحل با صخره‌های بیرون آمده از آب، ساحل زیبا و آب نیلگون دریا عکس‌های زیبایی را برای هر گردشگری هدیه خواهد داد.

 

بهترین کارهای توریستی در سانور بالی

 

پورا لوهور لمپویانگ، بالی (Pura Luhur Lempuyang, Bali)

یکی دیگر از نقاط مورد علاقه گردشگران بالی در اینستاگرام، معبد پورا لوهور لمپویانگ است. پورا لوهور لمپویانگ یک معبد کوهستانی - باستانی بوده که در شرق بالی واقع شده است. اعتقاد بر این است که این معبد مربوط به اکثر معابد هندو در جزیره است و در ارتفاع ۱۱۷۵ متری از سطح دریا قرار دارد. برای رفتن به بالای این معبد باید از بیش از ۱۷۰۰ پلکان بالا رفت. البته چشم‌انداز اطراف به قدری زیبا است که هرگز این حجم از پله شما را خسته نخواهد کرد. همچنین در طول مسیر می‌توانید عکس‌های زیبایی از خود و مناظر اطراف گرفته و در صفحه اینستاگرام با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

معبد اولون دانو براتان، بالی (Ulun Danu Bratan Temple, Bali)

معبد اولون دانو براتان، یکی از برترین جاذبه‌های گرذشگری بالی است که از مجموعه معبد تاریخی تشکیل شده و محبوبیت بالایی در بین گردشگران و مردم محلی دارد. این مکان استراتژیک شمال و جنوب بالی را به هم متصل می‌کند. معبد اولون دانو براتان که امروزه به یکی از نمادهای بالی تبدیل شده، توسط یک سطح صاف احاطه شده و تصوری از یک معبد شناور را به نمایش می‌گذارد که فرصت برای لذت بردن از عکس‌های زیبا را برای گردشگران فراهم می‌کند. اگرچه جاذبه اصلی این مکان معبد شناور آن است، اما کل مجموعه دارای حس و حالی تاریخی و آرامش بخش است که اغلب بیش از زیبایی معبد مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

 

دانستنی‌هایی برای سفر به نوسا پنیدا بالی

 

تانا لات، بالی (Tanah Lot, Bali)

یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی بالی، تاناه لوت نام دارد. این مکان زیارتگاه هندوهای باستانی بوده و در بالای صخره‌ای در میان امواج پرتلاطم قرار دارد. شهرت این منطقه بیشتر به خاطر تصویر خیره‌کننده‌ای است که از غروب خورشید در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم ساعات بازدید خود را به موقع غروب خورشید در این مکان تنظیم کرده و برای ثبت این لحظات به همراه داشتن دوریین عکاسی را فراموش نکنید. بعد از تماشای معبد تانا لات و منظره زیبا از غروب خورشید بهتر است به گشت و گذار در مناطق اطراف رفته و با خرید سوغاتی‌های بالی از قبیل کیف‌های سنتی و دیگر صنایع دستی مخصوص منطقه خود را سرگرم کنید.

 

تراس برنج تگالالانگ، بالی (Tegalalang Rice Terraces, Bali)

اگر تنها یک مکان زیبا در بالی وجود داشته باشد، آن جایی جز تراس برنج تگالالانگ که یکی از بهترین تراس‌های برنج در بالی نخواهد بود. این مکان زیبا و منحصر به فرد در منطقه اوبود قرار گرفته و چشم‌اندازهای زیبایی از شالیزارهای برنج پلکانی را به نمایش می‌گذارد. شالیزارهای زیبای برنج در دامنه دره‌ها و همچنین درختان سرسبز رشد کرده در این منطقه آب و هوایی تازه و دلنشین به آنجا بخشیده و هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. بدون شک آلبوم تصاویر شما بدون عکاسی در این شالیزرهای برنج بالی ناقص خواهد بود.

 

زیباترین هتل‌های جنگلی بالی

 

تاب بالی، بالی (The Bali Swing, Bali)

بالی سوئینگ یا همان تاب بالی یکی از مناطقی است که این روزها افراد زیادی را برای عکاسی مجذوب خود کرده است و یکی از فعالیت مهیج در سفر به بالی است. به طوری که اغلب افراد قبل اینکه اشتیاق به تاب سواری داشته باشند، به منظور گرفتن عکس‌های اینستاگرامی مسیر تاب بالی را در پیش می‌گیرند. ناگفته نماند که تنها یک تاب در بالی وجود ندارد و علاقه‌مندان می‌توانند چندین تاب مختلف در ارتفاعات مشرف به دره‌های بالی را پیدا کرده و عکس‌های خاصی را برای خود به یادگار بگذارند.

 

تیرتا امپول، بالی (Tirta Empul, Bali)

تیرتا امپول از جمله مجموعه معابد دیدنی در بالی است که چشم‌اندازی زیبا از چشمه کوه مقدس در روستای مانوکایا در بخش مرکزی بالی را به نمایش می‌گذارد. این مکان یک سایت میراث فرهنگی ملی بوده که به عنوان یک فضای افسانه‌ای الهام گرفته از یک داستان سنتی در مورد خیر در مقابل شر طراحی گردیده است. تیرتا امپول به معنای چشمه آب مقدس بوده که در واقع به منبع آبی که در داخل معبد قرار دارد، اشاره می‌کند. این چشمه استخرها و حوضچه‌های ماهی محیط بیرونی اطراف را تغذیه می‌کند که همگی به رودخانه توکاد پاکیسان می‌ریزند. کسانی که به تاریخ، اسطوره‌ها و افسانه‌های بالی علاقه‌مند هستند، از تمام لحظات خود در این قسمت از بالی نهایت لذت را خواهند برد.

 

کاخ آبی تیرتا گانگا، بالی (Tirta Gangga Water Palace, Bali)

کاخ آبی تیرتا گانگا که به خاطر باغ آبی باشکوه خود مشهور است، به یکی از مقاصدی تبدیل شده که بسیاری از علاقه‌مندان به زیبایی شناسی را جذب خود می‌کند. به طوری که بسیاری از گردشگران صرفا به این مکان می‌آیند که عکس‌های زیبایی را در آنجا گرفته و در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارند. مجموعه حمام سلطنتی، باغ‌های استوایی، استخرهای گذرگاهی، حوضچه‌های ماهی و فواره‌هایی که اطراف آن را احاطه کرده‌اند، از جمله مواردی هستند که در بازدید از کاخ آبی تیرتا گانگا شاهد آن خواهید بود. این مکان بی‌نظیر در روستایی به نام آبابی و در فاصله تقریبی ۷۵ کیلومتری شرق دنپاسار قرار دارد.

 

جذاب ترین تفریحات شبانه بالی

 

معبد اولوواتو، بالی (Uluwatu Temple, Bali)

این مکان که در ابتدا پورا لوهور اولوواتو نام داشت، یکی از شش معبد کلیدی است که گفته می‌شود ستون‌های معنوی بالی هستند. همچنین معبد اولوواتو در بالی به دلیل موقعیت باشکوه خود نیز مشهور است که بر بالای صخره‌ای شیب‌دار به ارتفاع تقریباً ۷۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. به خصوص اگر لحظه غروب آفتاب در آنجا باشید عکس‌های بی‌همتایی را از معبد و منظره مشرف به اقیانوس زیبا هند از خود به یادگار خواهید گذاشت. بنابراین توصیه می‌شود قبل از غروب آفتاب به اینجا بروید و به همراه داشتن دوربین خود را فراموش نکنید.

 

منبع

 

۱۷ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران