ماجراجویی در جیپور هند

جاذبه‌های گردشگری جیپور
ماجراجویی در جیپور هند

معمولا یک گردشگر راجستانی، زمان نسبتا زیادی را در شهر جیپور که پایتخت این ایالت زیباست می‌گذراند. چرا که جیپور از نظر فرصت‌های توریستی، بسیار غنی است.  

این شهر که به‌خاطر رنگ‌های پر هیجان و شاد و خیابان‌های باریک و شلوغ‌اش شناخته می‌شود. در عین حال به دلیل ساختارهای شگفت‌انگیزی که از ماسه‌سنگ صورتی ساخته شده‌اند، در سراسر جهان با عنوان "شهر صورتی" معروف است. از طرفی دیگر بناهای تاریخی شهر که به گذشته باشکوه، جوانمردی و شجاعت پادشاهان راجپوت می‌بالند، از هر مسافر تور هند استقبال می‌کنند. بعلاوه در این شهر، گزینه‌های متعددی پیش روی علاقمندان به خرید است و مقاله معرفی بهترین بازارها در جیپور، می‌تواند بخشی از پتاسیل جیپور را در این رابطه ارائه دهد.

در حالی که شهر صورتی مترادف با تجملات و امکانات لوکس است، در عین حال فضایی عالی برای علاقمندان به هیجان را رقم می‌زند. ما نیز در ادامه قصد داریم به ماجراجویی در جیپور هند بپردازیم و سفری مجازی و جذاب را تجربه کنیم. با ما همراه شوید!

 

زوربینگ

زوربینگ یک فعالیت ماجراجویانه کم شناخته شده، اما بسیار لذت بخش است که می‌توانید در جیپور از آن بهره مند شوید. ایده اصلی این است که علاقمندان، هر یک داخل یک کره بادکنکی شفاف از جنس PVC قرار می‌گیرند و روی زمین و از سراشیبی‌ها شروع به غلتیدن می‌کنند. زوربینگ یک فعالیت بسیار مفرح و هیجان انگیز بوده، بدون اینکه خطری را متوجه شخص و اطرافیانش کند. این ماجراجویی را می‌توانید در سفر با تور جیپور و در جاده اجمر با هزینه‌ای حدود ۲۷۰ تا ۳۱۵ روپیه تجربه کنید.

سافاری جنگل

Amer و جنگل‌های اطراف آن، اکنون بخشی از شهر جیپور محسوب شده و امکاناتی عالی را برای ماجراجویی‌های سافاری جنگلی رقم می‌زند. این منطقه، در حومه جیپور واقع شده و فاصله کمی با شهر دارد. و شما در اینجا می‌توانید در اعماق پارک سافاری رانندگی کنید و پلنگ‌ها، کفتارهای راه راه، روباه‌های صحرایی، شغال‌های طلایی، چیتا‌ها و پرندگانی نظیر پیتای هندی، عقاب سیاه، جغد خالدار و بسیاری دیگر از گونه‌های جانوری را شاهد باشید.

اگر به این فعالیت علاقمندید، می‌توانید با پرداخت ۲،۳۹۹ روپیه در منطقه Amer، لحظاتی به شدت هیجان انگیز را در میان حیات وحش تجربه کنید.

 

راهنمای سفر خانوادگی با کودکان به جیپور

فیل سواری

سافاری و سواری با فیل، در میان گردشگران راجستان بسیار محبوبیت دارد. بنابراین اگر مایل هستید، می‌توانید یک سفر ۴ ساعته را با فیل به بسیاری از نقاط توریستی جیپور از جمله جال محل، هوا محل و کاخ شهر داشته باشید و ماجراجویی سفر را با هیجان نزدیک شدن به یک فیل ترکیب کنید. برای این کار، لازم است به آژانس‌های گردشگری مراجعه کنید و حدود ۲،۷۰۰ روپیه هزینه نمایید.

موتورهای ATV

برای یک بار هم که شده فکر نکنید که فعالیت‌های توریستی جیپور، فقط محدود به گشت و گذار در کاخ‌ها و معابد قدیمی است. در اینجا امکانات بسیاری برای تفریح و هیجان وجود دارد و در این بین موتورسواری ATV، یکی از ورزش‌های ماجراجویی است که می‌توانید در جیپور از آن بهره مند شوید.

حقیقت این است که سوار شدن بر این چهارچرخه‌ها در ناهموارترین مسیرها، خشن‌ترین و لذت بخش‌ترین سواری را برایتان به ارمغان می‌آورد. برای اینکار بهتر است سری به نایلا باغ بزنید و ۴۰۰۰ روپیه را به این امر اختصاص دهید. در ضمن Moto Sports Park نیز که یک پارک انحصاری برای سواری ATV و سایر فعالیت‌های ماجراجویی است، در بین گروه‌های گردشگران ماجراجو بسیار محبوبیت دارد. در اینجا پکیج‌های متنوعی ارائه شده و قیمت‌ها از ۹۰۰ روپیه شروع می‌شوند.

تیراندازی

تیراندازی با تفنگ در آکادمی Star Shooting، هم یک ماجراجویی هیجان انگیز و هم فرصتی برای یادگیری محسوب می‌شود. در اینجا به یک محدوده مناسب تیراندازی دسترسی خواهید داشت که به شما این فرصت را می‌دهد تا در سطح پایه، کار با اسلحه گرم را یاد بگیرید یا حتی مهارت‌هایی را که در حال حاضر دارید کامل کنید. سلاح‌های مورد استفاده در اینجا تفنگ بادی و تپانچه با برد ۱۰ متر هستند. برای شرکت در این فعالیت، لازم است مبلغ ۷۲۰ روپیه را بعنوان شهریه پرداخت نمایید.

 

۱۰ قلعه باشکوه و تاریخی در جیپور

گشت و گذار گروهی

سفرها ممکن است محدود به درون شهر جیپور نباشند و بسیاری از گشت‌وگذارهای ماجراجویانه، از پایتخت شروع شده و به سایر مقاصد عجیب و غریب در داخل ایالت منتهی می‌شوند. بعنوان مثال، پارک ملی Ranthambore یک گشت و گذار ۱۲ ساعته را می‌طلبد که شما را به حوالی جیپور برده و امکان تماشای ببرها و سایر حیات وحش این پارک ملی مشهور جهانی را برایتان فراهم می‌کند.

بنابراین هیچ چیز مهمتر از داشتن همراهان مناسب و برخورداری از سفرهای گروهی برای چنین تفریحات ماجراجویانه‌ای نیست. و البته تاکسی‌های شهر صورتی نیز، می‌توانند کار حمل و نقل این گروه‌های گردشگر را به سرانجام برسانند. اما به هر حال این امر، می‌تواند حدود ۳،۲۰۰ تا ۴،۳۰۰ روپیه هزینه به همراه داشته باشد.

شتر سواری

هنگام جست و جو برای یافتن فعالیت‌های ماجراجویی در جیپور، به شترسواری برمی‌خورید که بارزترین و در عین حال یکی از هیجان انگیزترین گزینه‌هاست. شتر، حیوانی منحصر به فرد است. هم باشکوه و هم مطیع انسان است و قطعا پیمودن زمین‌های داغ بر پشت یک شتر، لحظاتی خاطره انگیز را از این سفر برایتان به ارمغان می‌آورد. اما به هر حال، این گزینه نیز هزینه بر است و ۱،۵۰۰ روپیه نیاز دارد.  

تورهای دوچرخه سواری

سفر به حومه جیپور، تجربه‌ای هیجان انگیز و پرماجرا با فرصت‌های فراوان برای آشنایی با مردم محلی و فرهنگ آنها به شمار می‌آید. و یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از فضای حومه شهر، عضویت در تورهای دوچرخه‌سواری است که به شما فرصت و زمان کافی برای تحسین مناظر اطرافتان را می‌دهد. البته هزینه تورها کمی بالا و در حدود ۱۱،۳۰۶ تا ۱۶،۹۵۹ روپیه است، اما ارزشش را دارد که حداقل یکبار آنرا در سفر با تور جیپور امتحان کنید.

 

معرفی ۵ بازار محلی محبوب جیپور

بازدید از قلعه‌ها

در جیپور، همچنین می‌توانید از تماشای آثار تاریخی و ویرانه‌های باستانی نیز لذت ببرید. یکی از این گزینه‌ها، قلعه بزرگ ناهارگار است که از ترکیب سبک‌های معماری هندی و اروپایی سود برده است.  یکی از ویژگی‌های خیره کننده این کاخ، مادهاوندرا باوان است که مشتمل بر ۱۲ سوئیت یکسان برای ملکه‌هاست. سوئیت‌ها به گونه‌ای ساخته شده بودند که مهاراجه می‌توانست برای دیدار یک ملکه، به اتاقش برود، بدون اینکه دیگران متوجه شوند.

بعلاوه در تراس قصر، می‌توانید از بار رستوران فضای باز Padao در حین تماشای مناظر بی بدیل شهر بهره مند شوید. این مکان، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر پذیرای علاقمندان بوده و هزینه ورودی برای گردشگران خارجی ۵۰ روپیه و برای هندی‌ها ۲۰ روپیه است.

قلعه عامر نیز، یکی دیگر از مکان‌های سرگرم‌کننده در جیپور است که می‌توان در حوالی آن فیل‌سواری کرد و در مسیرهای سنگ‌فرش‌شده و دروازه‌های بزرگ قلعه گردش نمود. گفتنی است قلعه عامر، با ترکیب عناصر و معماری هنری راجپوت و هندو در قرن شانزدهم ساخته شد. همچنین در اینجا، می‌توانید شاهد یک نمایش نورپردازی جادویی باشید که هر شب اجرا می‌شود. برای بازدید از قلعه نیز، می‌توانید همه روزه از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر به این مکان مراجعه کنید. هزینه ورودی برای هندی‌ها ۲۵ روپیه، برای دانشجویان ۱۰ روپیه، برای گردشگران خارجی ۲۰۰ روپیه، برای دانشجویان خارجی ۱۰۰ روپیه و برای فیل سواری ۹۰۰ روپیه است.

دریاچه Sambhar

یکی از تفریحات معروف فضای باز در جیپور، دوچرخه سواری تا دریاچه Sambhar است. در این صورت نه تنها می‌توان در طی سفر از مناظر رودخانه و فرهنگ غنی شهر لذت برد، بلکه چشم اندازها و هوای تازه شهرهای گذری مانند Sawarda را نیز تجربه خواهید کرد.

دهکده Dausa

در میان بسیاری از مکان‌های پاتوق در جیپور، یک تور هیجان‌انگیز به دهکده دائوسا نیز به تعطیلات شما رنگ و بویی خاص و دوست داشتنی می‌بخشد. می‌توانید زندگی کشاورزان ساکن در اینجا را کاوش کنید و خانه‌های ساخته شده از خاک رس، سرگین گاو و یونجه را کشف نمایید که نمایی عاری از موریانه در حومه شهر دارند. شما همچنین می‌توانید مناظر کوه‌های نزدیک روستا را تماشا کرده و در حین گشت و گذار در منطقه، از بهترین نوشیدنی‌ها، یعنی چای ماسالا بنوشید.

 

۸ سوغاتی مشهور در سفر به جیپور

ریزورت خانه درختی

کمپینگ، اکنون به یکی از محبوب‌ترین ماجراجویی‌ها در جیپور تبدیل شده است. می‌توانید به ریزورت Tree House بروید. جایی که امکانات مدرن، تخت‌های آهنی و صندلی‌های چرمی به شما خوشامد می‌گویند. شما می‌توانید در "لانه‌ای" روی درخت Keekar که به نام پرندگان منطقه نامگذاری شده است، اقامت کنید. اینجا یک اقامت لوکس را رقم می‌زند که در کنار تفریحات و سرگرمی‌هایی نظیر موتورسواری ATV، سافاری جنگل، شتر سواری و غیره، گردشی ماجراجویانه را از سفر با تور جیپور برایتان به همراه دارد. هزینه اقامت در این ریزورت به یادمانی نیز بسته به خدمات درخواستی، ۱۴،۶۲۶ تا ۲۰،۰۶۸ روپیه خواهد بود.

آدرس: Amity University, NH 8 | Jaipur-Delhi Highway, Jaipur 302001, India

 

بالون سواری

و در آخر، علاقمندان به ماجراجویی را به یک بالون سواری هیجان انگیز و مفرح بر فراز شهر صورتی دعوت می‌کنیم. بدین ترتیب می‌توانید از ارتفاعات، شاهد مناظر مسحورکننده قلعه‌ها و کاخ‌ها باشید و از انبوه رنگ‌ها و صداهای این شهر لذت ببرید. باید گفت بالون سواری، یکی از فعالیت‌های محبوبی است که بر فراز جاذبه‌های مطرح شهر، به صورت یکروزه و چند ساعت قبل از طلوع و غروب خورشید انجام می‌شود. در ضمن، هر بالون می‌تواند حداکثر ۸ نفر را در خود جای دهد. 

 

هوامحل، قصر صورتی در جیپور هندوستان

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران