۵ فعالیت متفاوت و جذاب که باید در جیپور هند تجربه کنید

جاذبه‌های گردشگری جیپور
۵ فعالیت متفاوت و جذاب که باید در جیپور هند تجربه کنید

جیپور پایتخت راجستان است، سرزمینی رنگارنگ و منزلگاه تاریخ شاهانه هند. چیزی که جیپور را تا این حد در میان گردشگران محبوب کرده، امکانات و زیرساخت‌های بسیار خوب آن در کنار تاریخ و هنری است که از دیرباز راجستان به ارث برده و این توازن باعث شده تا مسافران جیپور، از بودن در این منطقه لذت ببرند.
فعالیت‌هایی هستند که تقریبا تمام گردشگران در جیپور به دنبال آن خواهند بود و اگر اولین بارتان باشد که با تور هند به این شهر زیبا سفر می‌کنید، مسلما شما نیز باید بازدید از آن‌ها را تجربه کنید. اما اگر روزهای زیادی در جیپور هستید یا اینکه برای بار چندم است که به این محل سفر می‌کنید، شاید بهتر باشد به سراغ تجربه‌ی فعالیت‌هایی متفاوت اما جذاب نیز باشید. ما ۵ مورد از این فعالیت‌ها را این‌جا برایتان لیست کرده‌ایم تا شاید کمکی باشد به کیفیت سفر شما به جیپور.


در نزدیکی جال محل بگردید


جال محل در ۵ کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته و جایی بسیار زیبا در وسط دریاچه‌ی مان ساگار است. دیدن این محل از دور آن هم صبح‌هایی که انعکاس نقش زیبای بنا در آب می‌افتد، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در جیپور است. شما می‌توانید دقایقی را به این تصویر نگاه کرده از آن عکاسی کنید و سپس به گشت زدن در همین محله بپردازید. چندین بخش مختلف برای خوردن غذاهای خیابانی خوشمزه در این‌جا وجود داشته و همچنین مغازه‌هایی هم هستند که می‌توانید ازآن‌ها خرید کنید. همچنین فراموش نکنید که این محل به خاطر نزدیکی به دریاچه، آب و هوای بسیار خوبی دارد و برای قدم زدن جایی مناسب خواهد بود.

 

  جیپور؛ شهر صنایع‌دستی و جواهرات هندوستان

 

 جال محل

 


به دیدن معبد گالتا بروید


۱۰ کیلومتر دورتر از مرکز شهر جیپور، معبدی وجود دارد که یک قبیله معروف میمون‌ها در آن حضور داشته و به نوعی این مکان را منزلگاه خود می‌دانند. جدا از جاذبه‌ای که این حیوانات برای معبد به وجود آورده‌اند، معبد گالتا که دو صخره آن را احاطه کرده‌اند، جایی بسیار زیبا است. یک حوض بسیار بزرگ و زیبا با یک آبنما و همچنین باغی در پیش رو دارد و مراسمات مذهبی هندو نیز در ان برگزار می‌شود. در مجموع زحمت رفتن به این منطقه با توجه به جذابیت‌هایی که معبد گالتا دارد، کاملا ارزش را دارد.

 

 ۱۰ تفریح نابی که در سفر به جیپور می‌توانید انجام دهید

 

 معبد گالتا

 


از دهکده‌های اطراف جیپور دیدن کنید


اگر شما هم از آن دست کسانی هستید که از دیدن فرهنگ مردم مناطق مختلف دنیا لذت می‌برید و در هند نیز می‌خواهد شکلی خالص از زندگی این مردم را مشاهده کنید، حتما سری به دهکده‌های زیبای اطراف جیپور بزنید. بیشتر صنایع دستی که در جیپور می‌بینید از همین دهکده‌ها آورده شده‌اند و شما می‌توانید مراحل ساخت این صنایع را در محیط‌هایی متفاوت تماشا کنید. در این دهکده‌ها امکان شترسواری نیز البته با صرف هزینه برایتان امکان پذیر خواهد بود.

 

 

 جیپور

 


از تونلی بگذرید که جیپور را به آگرا متصل می‌کند


تونلی بسیار معروف در جیپور وجود دارد که این شهر را به آگرا وصل می‌کند. اگر چه این تونل از نظر راهبردی برای مردم منطقه بسیار اهمیت دارد، اما چیزی که آن را برای گردشگران جذاب می‌کند، محیط خاص و جالب تونل است که صخره‌های سبز و زیبا آن را احاطه کرده‌اند. این مهم آنقدر جذاب است که برای ماشین‌های کرایه‌ای شهر عجیب نخواهد بود اگر از آن‌ها بخواهید شما را به این مسیر ببرند تا تنها یک تونل را تماشا کنید.

 

 ۱۳ دلیل برای اینکه گشت‌وگذار در راجستان و جیپور را اصلا از دست ندهید 

 

جیپور

 


از چاند بائوری دیدن کنید


این بنا را با اسم دیگر پانا مینا کا کوند نیز می‌شناسند، جایی متفاوت که نمونه‌اش را در هیچ کجای دنیا نخواهید دید. این بنا که متعلق به قرن ۱۶ میلادی است، مسیری پلکانی و عجیب به سمت حوضی دارد که در پایین بنا و در مرکزش قرار گرفته است. این بنا جایی متفاوت و بسیار زیباست که دیدنش، باید از جمله کارهایی باشد که حتی در اولین سفر به جیپور آن را امتحان کنید و عکس‌هایی بگیرید که باورش برای خیلی‌ها دشوار باشد.

 

 

چاند بائوری

 


استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به جای تاکسی و ماشین‌های کرایه‌ای برای درک بهتر وضعیت مردم واقعی شهر، خرید از مراکز خرید جیپور و یا غذا خوردن در رستوران‌های محلی جیپور از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانید در جیپور تجربه کنید تا از آن پوسته‌ی مصنوعی که برای گردشگران ایجاد کرده‌اند، خارج شده و نمایی از واقعیت جیپور را مشاهده نمایید.

۳۰ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران