۱۰ فعالیت برتری که باید در کاپادوکیا تجربه کنید

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
۱۰ فعالیت برتری که باید در کاپادوکیا تجربه کنید

بدون هیچ شکی، در ترکیه که سرشار از دیدنی‌های تاریخی است، کاپادوکیا همچون نگینی زیبا می‌درخشد. مکانی سرشار ازجاذبه‌های تاریخی و زیبایی‌های طبیعی که به خاطر شرایط خاص خانه‌هایش که در دل غارها کنده شده‌اند، شهرتی جهانی دارد. از بالن سواری بر فراز این شهر صخره‌ای تا بازدید از موزه‌های روباز و سکونت در هتل‌های غاری، فعالیت‌های زیادی هستند که شما می‌توانید با تور کاپادوکیا تجربه کنید، اما ما در این بین می‌خواهیم ۱۰ مورد از برترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

 


پارک ملی گورمه


اگر می‌خواهید واقعا از این مکان زیبا لذت ببرید، حتما سعی کنید زودترین زمانی که برایتان امکان دارد به پاکر ملی گورمه برسید. پارک پر شده از مجموعه کلیساهای قدیمی، غارهای زیبا و مراکز دیدنی متعدد که به صورت آزادانه می‌توانید از تمامی آن‌ها دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های راهنما تهیه کنید یا اینکه از تورهای گردشی بهره ببرید تا بتوانید هم از همه جای پارک ملی گورمه دیدن کرده و هم اینکه اطلاعاتی در مورد نقاط مختلف آن به دست بیاورید.

 

چیزهایی که قبل از سفر به کاپادوکیا باید در مورد آن‌ها بدانید

 

 

پارک ملی گورمه

 


خانه‌های غاری کاپادوکیا


اگر از طرفداران کتاب یا فیلم‌های ارباب حلقه‌ها باشید، احتمالا متوجه شباهت این خانه‌ها با هلمز دیپ شده‌اید، جایی که پناهگاه‌ها در دل کوه کنده می‌شوند و در کاپادوکیا، این خانه‌ها و کلیساها هستند که به این شکل در دل صخره‌ها پدید آورده شده‌اند و به همین دلیل به این جا شهر غارها می‌گویند. خانه‌های زیادی هستند که مردم در گذشته آن‌ها را در صخره‌ها کنده‌اند و به هر کدامشان را به نحوی مورد استفاده قرار داده‌اند. گاهی این غارها کلیسا بوده و گاهی خانه‌های مسکونی، اما حالا به هتل‌های لوکس، موزه‌های زیبا و بسیاری مراکز دیگر بدل شده تا گردشگران از آن‌ها دیدن کنند.

 

 

کاپادوکیا

 


بالن‌های پروانه‌ای


یکی دیگر از چیزهایی که کاپادوکیا به آن معروف است، بالن‌های آن بوده که در آسمان این شهر به پرواز در می‌آیند و تصاویر مختلفی از این منظره‌ی باشکوه در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود. کمپانی‌های زیادی هستند که این تورهای بالون سواری را برپا می‌کنند تا شما بتوانید از بالای آسمان به دره‌های زیبا و صخره‌های استثنایی کاپادوکیا نگاه کنید. در این بین Butterfly Balloons معروف‌ترین مرکز در بین گردشگران بوده که با خدمه‌ای بسیار عالی و امکانات خوب، می‌تواند ساعات خوشی را برایتان رقم بزند.

 

دانستنی‌هایی در مورد بالن‌سواری در کاپادوکیا

 

 

کاپادوکیا

 


فروشگاه‌های خرید سوغاتی


تعداد زیادی فروشگاه‌های سوغاتی بسیار خوب در کاپادوکیا وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید صنایع دستی ترک خریده و با خود به خانه ببرید. کارت پستال، انواع زیورآلات و چشم‌نظر‌های معروف نیز در این فروشگاه‌ها برای فروش تدارک دیده شده‌اند و شما می‌توانید آن‌ها با قیمتی مناسب خریداری کنید. به دنبال فروشگاه‌ها مدرن و برندهای روز در کاپادوکیا نباشید و برای آن‌ها باید با تور استانبول یا تور آنتالیا سفر کنید.

 

 

کاپادوکیا

 


شهر زیرزمینی درینکویو


این شهر بی‌نظیر ۸ طبقه دارد که همگی در دل صخره‌های کاپادوکیا قرار داشته و باور بر این است که زمانی میزبان بیش از ۲۰ هزار نفر بوده اما حالا تنها به عنوان یک مکان گردشگرپذیر درهایش را به روی عموم باز کرده‌اند. دلیل اصلی ساخت چنین شهری، محافظت مردم در مقابل مهاجمان بوده است و بعد از اینکه جمعیت آن طی چند قرن تغییر کرد و مسیحیان در آن سکونت پیدا کردند و در آن چندین کلیسا نیز ساخته شد.

 

 

کاپادوکیا

 


صومعه سلیمه


در اولین نظر، بعید است که بتوان این صومعه را از کوه‌‌های اطرافش تمایز داد، مکانی که با هوشمندی و زیبایی در دل صخره‌های آتشفشانی کنده شده و توانسته ماهیتش را پنهان سازد. این مکان مذهبی، بعد از قرن‌ها هنوز تندیس‌هایی را در خود دارد که روزهای ابتدایی برای مراسمات مختلف از آن‌ها استفاده می‌کردند. نقش و نگارهای باستانی نیز بر روی دیوارها نقش بسته که بخشی مذهبی و بخشی غیر مذهبی بوده و از دیگر دیدنی‌های این صومعه‌ی باستانای محسوب می‌شوند.

 

 

کاپادوکیا

 


دره‌ی رز


این دره مکانی عظیم و بزرگ است که تا چشم کار می‌کند گشترش پیدا کرده و یکی از زیباترین مناظر کاپادوکیا برای عکسای را در خود پدید آورده است. منظره‌ای که نفس را در سینه حبس کرده و نمایشی از تنوع محیطی ترکیه است. جالب اینکه در این مکان شما یک کافه‌ی کوچک پیدا می‌کنید که انگار از آسمان در ناکجاآباد افتاده است. کافه‌ای که تماما با انرژی خوردشید نیرو می‌گیرد و همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در چنین فضایی یک نوشیدنی گرم یا سرد خورده و دسر سفارش دهید.

 

 

کاپادوکیا

 


قلعه یوچی‌سار


غیر از دلایل تاریخی، مهم‌ترین دلیلی که باید به خاطرش به دیدن این مکان بروید، منظره‌ی جذابی است که تقریبا سراسر کاپادوکیا را پوشش می‌دهد. رفتن به این مکان مستلزم این است که شما مسیری نسبتا دشوار را طی کنید، اما رسیدن به آن بالا و دیدن منظره‌ی شگفت‌انگیزش، کاملا ارزش این سختی را دارد و شما در آن لحظه ترکیه را به واسطه گذشته‌، حال و جغرافیای کم‌نظیرش تمجید خواهید کرد.

 

 

کاپادوکیا

 


دودکش های جن و پری


تا به حال شده که از حالت گرفتن سنگ‌ها در طبیعت شگفت زده شوید؟ صخره‌های بسیار کمی در دنیا هستند که تا این حد شما را به شگفتی وا می‌دارند. دودکش‌های جن و پری در واقع صخره‌های آتشفشانی هستند که هزاران سال پیش شکل گرفته و سپس به واسطه باد و باران در نهایت به شکل این چنینی پدید آمده‌اند. به واسطه شمایل ظاهری این صخره‌ها، قصه‌های محلی بسیاری سینه به سینه در مورد این‌ها نقل می‌شود و اگر با مردم در مورد آن‌ها صحبت کنید، احتمالا یکی دو مورد از آن‌ها را برایتان نقل کنند.

 

 

کاپادوکیا

 


پاسابگ


پاسابگ نیز به واسطه صخره‌های خاصی دارد معروف شده است. صخره‌هایی که ظاهر متفاوتشان به واسطه قرن‌ها فرسایش به وجود آمده. اما این محل که برای بازدید از آن بهتر است حتما کفش‌های راحتی بپوشید، مجموعه جذاب از محیط طبیعی زیبا و همچنین تماشای مناظر شگفت انگیز است.

 

 

کاپادوکیا

۰۸ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران