تجربه منحصر به فردترین تفریح ها در تور کاپادوکیا

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
تجربه منحصر به فردترین تفریح ها در تور کاپادوکیا

کاپادوکیا منطقه‌ای دیدنی در مرکز آناتولی ترکیه است که زمانی جزء امپراتوری بزرگ ایران باستان بوده و در لغت به معنای سرزمین اسب‌های سیاه می‌باشد. موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی زیاد آن سبب شده تا این منطقه به یکی از مکان‌های توریستی ترکیه تبدیل گردد. پس کسانی که قصد دارند با تور کاپادوکیا سفر کرده و با دیدن میراث تاریخی و فرهنگی و تفریحات منحصر به فرد آن سفری بیاد ماندنی را تجربه کنند بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشند. چرا که این بار تصمیم داریم تا شما همراهان همیشگی مقتدرسیر را با ده تجربه جذاب تفریحی که فقط در کاپادوکیا دست یافتنی هستند را معرفی کنیم.

 

  1. بازدید از پارک ملی گورمه

پارک ملی گورمه یکی از دیدنی‌ترین مکان‌هایی است که مسافران تور کاپادوکیا می‌توانند در آن لحظات تفریحی به یاد ماندنی را سپری کنند. برای تجربه بهترین بازدید توصیه می‌کنیم صبح زود به آنجا بروید. این پارک مجموعه‌ای بی‌نظیر از آثار باستانی، غارهای خیره‌کننده و کلیساهای قدیمی می‌باشد که بازدید از همه آن‌ها رایگان است.

 

سفر به کاپادوکیا برای بار اولی‌ها (قسمت ۱)

پارک ملی گورمه 

  1. گردش در شهر زیرزمینی درینکویو

از جمله مکان‌های متفاوتی که در کاپادوکیا می‌توان از آن دیدن کرد شهر زیرزمینی درینکویو است. محققان زیادی در سده اخیر در مورد شهر زیرزمینی کاپادوکیا پژوهش کرده‌اند و اغلب آن‌ها معتقدند از این زیرزمین‌ها به عنوان پناهگاه استفاده می‌شد و احتمالا ۲۰۰۰۰  انسان در آنها پناه می‌گرفته‌اند.

شهر زیرزمینی درینکویو 

  1. رفتن به صومعه سلیم

از دیگر تفریحات منحصر به فردی که در تور کاپادوکیا می‌توانید از آن لذت ببرید رفتن به صومعه سلیم و بازدید از زیبایی‌های تاریخی و معماری آن است. سنگ تراشان چیره‌دستی با مهارت و در دل کوهستان صومعه سلیم را حجاری کرده‌اند. جنس صخره‌ها آتشفشانی است و دقت زیادی لازم است تا بتوانید صومعه را در میان این صخره‌ها تشخیص دهید. در طول سالیان دراز تلاش بسیاری در راستای حفظ این آثار تاریخی انجام شده است. این مکان دارای نقاشی‌های تاریخی بی‌نظیری است که بهتر است در این بازدید از دیدن آن غافل نشوید.

 

بهترین رستوران‌های کاپادوکیا

صومعه سلیم

  1. تماشای دره رز

اگر دوست دارید در سفر خود به کاپادوکیا لحظاتی از غوغای جهان فارغ شوید و در طبیعت بکر و خیره کننده‌ غرق شوید بهتر است سری به دره رز بزنید. مخصوصا اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید بدون شک این مکان شما را مجذوب خود خواهد کرد. همچنین در صورتی که اهل کارهای رمانتیک هستید می‌توانید به کافه کوچک دره سر زده و خوشمزه‌ترین غذای ممکن را با طعم عشق و آرامش به همراه معشوق خود میل کنید.

دره رز

  1. بازدید از قلعه اعجاب انگیز یوچی سار

با رفتن به قلعه یوچی سار شاهد زیباترین چشم‌انداز از تمام شهر کاپادوکیا به صورت پاناروما خواهید بود و شکوه عظمت دوران باستان را در هر نقطه از آن به چشم خواهید دید. قلعه در واقع آمیزه‌ای از هنر، صنعت و زیبایی طبیعی است و هر انسانی را دست کم برای دقایقی به تحسین وا می‌دارد.

 

۱۰ فعالیت برتری که باید در کاپادوکیا تجربه کنید

 یوچی سار

  1. بازدید از دودکش‌های پری

یکی دیگر از تفریحات تور کاپادوکیا بازدید از دودکش‌های پری است. در این مکان طبیعت با ظرافت و حوصله در طول زمان با استفاده از پدیده‌ فرسایش و به کمک سنگ‌های آتشفشانی اثری بی‌نظیر خلق کرده است. افسانه‌های زیادی در مورد این دودکش‌ها گفته می‌شود. هر یک از این افسانه‌ها به نوبه خود بسیار جذاب هستند. پس توصیه می‌شود رفتن به این مکان را در سفر خود فراموش نکنید و از لحظه به لحظه بازدید خود لذت ببرید.

 دودکش‌های پری

  1. گردش در غارهای مسکونی کاپادوکیا

کاپادوکیا به شهر غارها شهرت دارد. چرا که تعداد بسیاری غار، در سراسر شهر دیده می‌شود که کاربردهای مختلفی دارند. برخی از آن‌ها خانه، بعضی موزه و برخی دیگر کلیسا هستند و بدون شک اسرار تاریخی زیادی از هزاران سال پیش در هرکدام پنهان است. پس از تفریحاتی که فقط در کاپادوکیا فرصت انجام آن را دارید گردش در غارهای مسکونی این شهر زیبا و تاریخی است.

 

بهترین هتل‌های غاری در کاپادوکیا

غارهای مسکونی کاپادوکیا

  1. گردش در بازارها و خرید سوغاتی‌های کاپادوکیا

فروشگاهای زیادی برای خرید سوغاتی در شهر کاپادوکیا دایر هستند. اغلب این بازارها به فروش صنایع‌دستی بومی این ناحیه مشغول بوده و توریست‌ها علاقه بسیاری به گردش در این بازارها از خود نشان می‌دهند. شما نیز می‌توانید به قدم زدن در این بازارها پرداخته و سوغاتی‌های دوست داشتنی را از آن‌جا خریداری کنید.

خرید سوغاتی‌های کاپادوکیا

  1. بالن‌سواری بر فراز آسمان

بالن‌سواری از هیجان‌انگیزترین تفریحات کاپادوکیا است. به طوری که امروزه بالن‌سواری در این شهر تبدیل به تجارتی رقابتی شده و هر شرکت کوشیده بهترین تجربه را در خاطر گردشگران  بگذارد. بعضی از آنها بصورت حرفه‌ای بهترین سواری را با امنیت بالا و هیجان غیر قابل توصیف به گردشگران عرضه می‌کنند. تماشای طلوع و غروب خورشید در بالن بر فراز این شهر افسانه‌ای، رویایی‌ترین منظره‌ای خواهد بود که در زندگی تجربه خواهید کرد.

 

راهنمای خرید در کاپادوکیا

بالن‌سواری بر فراز آسمان

  1. اسب سواری در کاپادوکیا

آخرین مورد از تفریحات منحصر به فرد کاپادوکیا اسب ‌سواری است. تور اسب سواری کاپادوکیا مجموعه‌ای از اسب‌های اصیل، قدرتمند و زیبا را برای دیدن مناظر شگفت‌انگیز و بیاد ماندنی در اختیار شما به یادگار خواهند گذاشت.

اسب سواری در کاپادوکیا

کلام آخر

آنچه گفته شد گوشه‌ای از زیبایی‌ها و تفریحات کاپادوکیا بود. بدون شک تجربه شخصی شما از آنجا متفاوت خواهد بود. همچنین علاوه بر تمامی این موارد می‌توانید از تفریحات متنوع دیگری نظیر تور صخره نوردی، تور جیپ سواری و تور برداشت انگور از باغ‌های سرسبز و ... در این منطقه بهره ببرید. پس می‌توان ادعا کرد هر شخصی با هر سلیقه و بودجه‌ای در کاپادوکیا لحظات تکرار نشدنی را برای خود رقم خواهد زد.

۲۴ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران