۱۸ فعالیت در سفر ۴ روزه به کاپادوکیا

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
۱۸ فعالیت در سفر ۴ روزه به کاپادوکیا

کاپادوکیا مقصدی معروف و البته بسیار متفاوت در ترکیه است که به خاطر شکل خاص صخره‌های سنگی و هتل‌های غاری‌اش معروف است. تصویری که بسیاری از کاپادوکیا در سر دارند، نمای بالن‌هایی است که بر بالای این منطقه‌ به پرواز در می‌آیند و یک قاب رویایی را می‌سازند. با این حال کارهای بسیار زیادی هستند که شما در سفر به این شهر می‌توانید انجام دهید و ما در این نوشته به سراغ ۱۸ فعالیتی رفتیم که برای انجامشان، حداقل باید ۴ روز با تور کاپادوکیا سفر کنید.

 

۱- پرواز با بالن در زمان طلوع خورشید

بدون شک یکی از فعالیت‌هایی که می‌تواند برای خیلی‌ها دلیل این سفر باشد، بالن سواری در کاپادوکیا است. در این سفر شما به بالای شهر گورمه می‌روید و از آن بالا می‌توانید همه‌ی کاپادوکیا را از نمایی متفاوت تماشا کنید. پیشنهاد ما این است که حتما سوار بالن‌هایی شوید که برای تماشای طلوع خورشید برنامه ریزی شده‌اند چون زیباترین نمای ممکن را در این ساعت مشاهده خواهید کرد.‌ هر روز در زمان طلوع خورشید، بیش از ۱۰۰ بالن بالای گورمه به پرواز در می‌آیند.

 

سه تا از بهترین هتل‌های ۵ ستاره کاپادوکیا

۲- پیاده روی در دره قرمز و تماشای غروب آفتاب

وقتی صحبت از طبیعت گردی و کوهپیمایی در کاپادوکیا می‌شود، سخت است که دره قرمز را کنار بگذارید. فرم خاص صخره‌ها و مسیری که شما را به دل دره می‌برد واقعا مسیری رویایی برای آن‌هاست که عاشق کوهپیمایی هستند. سعی کنید همراه گروه‌های گردشگری به این منطقه رفته و غروب خورشید را در دره قرمز تماشا کنید. ‌نمایی بی‌نظیر که عکس‌هایی رویایی را برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

۳- دره رُز

این مسیر تجربه‌ای مشابه با دره قرمز برای شما خواهد بود با این تفاوت که رنگ خاک و البته کمی فرم صخره‌های این دو دره با هم متفاوت است. اگر زمان کمی در کاپادوکیا بودید، تجربه یکی از این مکان‌‌ها کافی خواهد بود، اما اگر سفر با تور کاپادوکیا را برای بیش از ۴ روز برنامه ریزی کرده‌اید، حتما به این دره نیز رفته و زیبایی‌های خاص آن را از نظر بگذرانید. در این دره چند مکان تاریخی نیز وجود دارد که بهتر است از آن‌ها نیز بازدید نمایید.

 

سفر به کاپادوکیا برای بار اولی‌ها (قسمت ۱)

۴- دره عشق

دره عشق یکی از دره‌های کاپادوکیا در فاصله‌ی بسیار کمی از گورمه واقع شده و رفتن به آن‌جا بسیار ساده خواهد بود. مسیر پیشنهاد ما دره عشق به قلعه اوچیسار است که از بهترین بخش دره گذشته و در نهایت به این قلعه خاص می‌رسد. این مسیر حدودا یکی دو ساعت از شما زمان می‌برد و شما در راه می‌توانید صخره‌های معروف دره را نیز مشاهده نمایید.

۵- دره پاشا باغ

دره پاشا باغ یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری در گورمه به حساب می‌آید که البته دودکش‌های جن و پری معروف و چندین خانه غاری نیز در همین جا واقع شده‌اند. اگر در طول تور پاییزی کاپادوکیا یا تورهای بهاری به دره پاشا باغ بروید، جمعیت زیادی از گردشگران را می‌بینید که با اتوبوس‌های توریستی برای بازدید به این محل می‌آیند. به همین خاطر بهتر است در ساعات اولیه صبح به دره بروید که هم هوای بهتری را تجربه کرده و هم این که در فضایی آرام‌تر به بازدید از این مکان بپردازید.

 

اقامت ارزان در بهترین هاستل‌های کاپادوکیا

۶- موزه روباز گورمه

موزه روباز گورمه یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا است. یک مکان تاریخی بسیار مهم در کاپادوکیاست که شما می‌توانید از اطلاعاتی که به صورت صوتی در آن‌جا گذاشته شده، استفاده کنید و همه چیز را در رابطه با نقاشی‌ها، خانه‌های غاری و همچنین کلیساهای این محل بدانید.

این موزه بسیار به مرکز شهر گورمه که از محبوب‌ترین جاهای کاپادوکیا برای اقامت محسوب می‌شود، نزدیک بوده و رفتن به آن‌جا زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

۷- تماشای طلوع خورشید در تپه عاشقان

همانطور که برای تماشای طلوع آفتاب بر روی بالن باید خیلی زود از خواب بیدار شوید، حتما یک بار دیگر این کار را برای تماشای طلوع آفتاب از بالای تپه‌ی عاشقانه نیز انجام دهید. بهترین عکس‌هایی که از کاپادوکیا و پرواز بالن‌ها در زمان طلوع خورشید گرفته می‌شود از این محل است و بدون شک شما هم می‌توانید، عکس‌هایی عالی از این محل ثبت کنید.

 

بهترین هتل‌های غاری در کاپادوکیا

۸- گشت و گذار در دره ایهلارا

دره ایهلارا اصلا شبیه دیگر دره‌هایی نیست که در این نوشته به آن‌ها اشاره کردیم و دلیلش وجود یک رودخانه‌ی زیباست که در مسیری ۱۶ کیلومتری از دل صخره‌های آتش‌فشانی رد می‌شود و منظره‌ای فوق‌‌العاده را در این محل می‌سازد. این محل برای کسانی که می‌خواهند در فضایی سبز و دوست داشتنی قدم بزنند، جایی عالی خواهد بود. در این مسیر شما کلیساهای زیادی را خواهید دید که تنها ۱۶ مورد از آن‌‌ها برای بازدید عمومی باز هستند و در آن‌ها نقاشی‌ها و کنده‌کاری‌های فوق‌العاده زیبایی برای تماشا وجود دارد.

۹- پیاده روی در دره کبوتر

دره کبوتر که آن را با نام دره‌ی گوورچینلیک (Guvercinlik) نیز می‌شناسند، بین کسانی که برای طبیعت گردی به کاپادوکیا می‌آیند، خیلی معروف است. تنها بعد از این که چند دقیقه در مسیری خاکی پیش رفتید، به قلب این دره‌ی زیبا خواهید رسید. وقتی درون دره هستید، در بخش‌هایی از آن تنها باریکه‌ای از آسمان را خواهید دید و در جایی دیگر باید از روی یک پل چوبی گذر کنید.

 

۱۰ فعالیت برتری که باید در کاپادوکیا تجربه کنید

۱۰- موزه روباز زِلو

موزه روباز زلو یک سایت تاریخی بسیار مهم است که زمانی جمعیتی زیاد در آن‌جا خانه داشتند. در این شهر غاری شما می‌توانید در میان خانه‌های باستانی گشته، کلیساهای غاری را ببینید و نگاهی از نزدیک به یکی از متفاوت‌ترین شیوه‌های زندگی در جهان بیندازید. این موزه روباز از بسیاری جهات جذاب‌تر از موزه روباز گورمه است و توریست‌های خیلی کم‌تری از آن‌جا بازدید می‌کنند. به همین دلیل خیلی درگیر شلوغی‌هایی که در موزه گورمه دیده‌اید نیز، نخواهید شد.

۱۱- بازدید از دره دِورِنت

در منطقه‌ای که فرم خاص صخره‌هایش معروف است، دورنت خود به نوعی منحصر به فرد محسوب می‌شود و بعضی از اشکال تخته‌ سنگ‌های بزرگی که در آن‌جا می‌بینید، شبیه به حیوانات هستند. در این دره شما می‌توانید در میان ستون‌های سنگی بزرگ راه بروید، با آن‌ها عکس بگیرید و مسیری را طی کنید که در کم‌تر جایی از دنیا قابل مشاهده است.

 

بهترین رستوران‌های کاپادوکیا

۱۲- تماشای غروب آفتاب از بالای قلعه اوچیسار

تماشای غروب آفتاب در هر جایی از کاپادوکیا که باشید، جذاب است. با این حال باید قلعه اوچیسار را یکی از بهترین جاها برای تماشای این منظره‌ به حساب آورد. در مجموع شما حتما در سفر به کاپادوکیا باید از این قلعه دیدن کنید، چه بهتر که جوری برنامه ریزی نمایید تا بعد از طی کردن ۱۰۰ پلکان برای رسیدن به بالاترین نقطه قلعه و البته تماشای جنبه‌های مختلف آن، در نهایت پایین رفتن خورشید در افق را از بالاترین نقطه این قلعه تماشا نمایید.

۱۳- دره مسکیندار

دره‌های زیبای کاپادوکیا بسیار بیش‌تر از آن است که فکرش را کنید و هر گوشه از این منطقه، یک زیبایی بی‌بدیل انتظار شما را می‌کشد. دره مسکیندار به خاطر شرایط متفاوتش، مسیری را برای طبیعت گردی پیش پای شما می‌گذارد که در بیش‌تر طول راه سایه است و برای آن‌ها که روزهای گرم سال به کاپادوکیا می‌روند، یک انتخاب ایده‌آل به حساب می‌آید. در این دره نیز تونل‌هایی را می‌بینید که نمونه‌اش را در دره‌ی عشق مشاهده کرده‌اید با این تفاوت که تونل‌ها طول و درازتر بوده و ارتفاع آن‌ها نیز بیش‌تر است. غارهای شگفت‌انگیزی در این دره هستند که حتما باید از آن‌ها دیدن نمایید.

 

سفری عاشقانه به کاپادوکیا

۱۴- کشف دهکده زیرزمینی درینکویو

درینکویو یک شهر غاری است که در نوع خود بی‌نظیر بوده و در ۵ طبقه از این سیستم غاری، زمانی بیش از ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کردند. این شهر برای قرن‌ها یک راز پنهان بود تا این که یک مرد محلی این شهر باستانی را کشف کرد. شما نیز می‌توانید به دیدن این شهر که از منحصر به فردترین تفریح ها در تور کاپادوکیا است رفته و از تمام بخش‌های آن دیدن کنید.

۱۵- بازدید از دره‌ی زِمی

کوه پیمایی در مسیر دره‌ی زمی حدود ۶ کیلومتر است و خیلی از گردشگران این سختی را به خود نمی‌دهند. با این حال وقتی به زمی می‌رسید متوجه می‌شوید که چرا محلی‌ها تا این حد آن‌جا را برای بازدید پیشنهاد می‌دهند. این دره نه تنها چندین خانه غاری دیگر را در خود دارد، بلکه به خاطر موقعیت خاصی که دارد، سرسبز بوده و درختان زیادی در آن‌جا هستند. زمی از هر نظر جایی زیباست که حتما در سفر با تور کاپادوکیا باید از آن دیدن نمایید.

 

راهنمای خرید در کاپادوکیا

۱۶- دودکش‌های دو قلو جن و پری

در کاپادوکیا چنین دودکش‌هایی زیاد هستند که محلی‌ها داستان‌های عجیب و غریب متفاوتی در موردش نقل می‌کنند. اما دودکش‌های دو قلو بیش‌تر از بقیه معروف هستند. دودکش‌هایی که میلیون‌ها سال پیش به صورت طبیعی شکل گرفته‌اند اما بیش‌تر شبیه تندیس‌هایی هستند که فضایی‌ها به جا گذاشته‌اند. دودکش‌های دو قلو جن و پری در مسیر جاذبه‌های مختلف گردشگری کاپادوکیا قرار داشته و یک توقف جذاب در این مسیرها به شمار می‌روند.

۱۷- دریاچه صورتی توز

دریاچه توز یک دریاچه‌ی نمکی بسیار زیبا در نزدیکی آکسارای است که تنها یک ساعت از کاپادوکیا دور بوده و اگر موقعیت دارید، حتما باید آن را از نزدیک ببینید. این دریاچه نمکی با توجه به دور بودن از مقاصد اصلی، خیلی در میان گردشگران معروف نیست، اما منظره‌ی فوق‌العاده جذاب آب صورتی رنگ و ساحل سفیدش، واقعا چیزی نیست که بخواهید از دست بدهید. حتی از خود کاپادوکیا تورهایی برگزار می‌شود که خیلی راحت شما را به این محل برده و باز می‌گردانند. در مجموع شاید دریاچه صورتی توز از نظر فنی یکی از فعالیت‌های درون کاپادوکیا نیست، اما با توجه به این که خیلی مهجور مانده، حتما بایدر در لیستمان از آن یاد می‌کردیم.

 

چیزهایی که قبل از سفر به کاپادوکیا باید در مورد آن‌ها بدانید

۱۸- فعالیت‌های تفریحی در کاپادوکیا

البته کاپادوکیا تنها به طبیعت گردی با پای پیاده و بالن سواری محدود نمی‌شود و فعالیت‌های تفریحی مختلفی را می‌توانید در این بخش از ترکیه تجربه نمایید. تورهای مختلف ماشین‌های ۴ محوره یا موتورهای چهار چرخ در این محل برگزار می‌شود که اگر چه کمی آرامش این محل را به هم می‌زند اما لذت خاص خودش را دارد.

همچنین شما می‌توانید اسب سواری، دوچرخه سواری یا خرید در بازارهای کاپادوکیا را نیز در این سفر امتحان نمایید.

۰۳ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران