بهترین مکان‌ها برای تماشای بالن‌ها در کاپادوکیا

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
بهترین مکان‌ها برای تماشای بالن‌ها در کاپادوکیا

وقتی در اولین روز تور کاپادوکیا، صبح زود از خواب بیدار می‌شوید، درست زمان طلوع آفتاب بالن‌های هوای گرم را مشاهده خواهید کرد که در آسمان این شهر به پرواز در می‌آیند و آن تصویر جادویی که انتظارش را دارید را در شهر می‌سازند. تصویری شگفت‌انگیز که البته در دره‌ها و بعضی مکان‌ها خاص، زیباتر از جاهای دیگر است و نمای بهتری دارد. برای این که بتوانید، بهترین‌ جاها برای عکاسی و تماشای این بالن‌ها را پیدا کنید، ما مطلبی را گردآوری کرده‌ایم و چند جای خاص را به شما معرفی خواهیم کرد.

اگر اهل عکاسی هستید یا صرفا دوست دارید تا بهترین نما از بالن‌های در حال پرواز را مشاهده کنید، بهتر است در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

تماشای بالن‌های هوای گرم بر فراز کاپادوکیا

یکی از دلایل مهمی که این سال‌ها به واسطه‌ عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از کاپادوکیا، مردم را به سمت این شهر می‌کشاند، همین بالن‌های هوای گرم است. حالا چه بخواهید سوارشان شوید یا این که بخواهید تصویر آن‌ها را از دور تماشا نمایید. البته این تبلیغات به هیچ وجه بیهوده نیست و مسلما یکی از بهترین تجارب شما از تور کاپادوکیا همین فعالیت‌ها خواهد بود. برای سوار شدن بر بالن‌ها باید از ساعت ۵:۳۰ صبح از خواب بیدار شوید و به محل پرواز بروید. اما اگر تنها قصد تماشای آن‌ها را دارید، می‌توانید کمی دیرتر از خواب بلند شوید.

ایده‌آل‌ترین زمان برای تماشای بالن‌ها در منظره‌ی کاپادوکیا، اول صبح است وقتی آفتاب به آرامی از افق طلوع می‌کند و نور نارنجی زیبایی محیط را احاطه کرده است. مواردی که در این نوشته برایتان گرد آورده‌ایم، هر کدام به نحوی، انتخاب‌هایی عالی برای تماشای منظره‌ی بالن‌های هوای گرم هستند و یک سری موارد هم برای انتخابشان لحاظ شده است. مثلا، هیچ کدام فاصله‌ی خیلی زیادی از محل‌ هتل‌ها ندارند و از طرفی، بیش از یک ساعت پیاده روی برای رسیدن به نقطه مورد نظر نیز در نظر گرفته نشده است. پس با در نظر گرفتن موارد گفته شده، نگاهی بندازیم به بهترین جاها برای تماشای پرواز بالن‌های هوای گرم در کاپادوکیا:

 

سفر به کاپادوکیا برای بار اولی‌ها

تپه‌ی بالای گورمه در کاپادوکیا

با اختلاف زیاد، محبوب‌ترین مکان برای تماشای بالن‌های هوای گرم در کاپادوکیا، تپه‌ای است که بالای گورمه (Göreme) قرار گرفته و مردم برای تماشای طلوع خورشید و غروب خورشید به آن‌جا می‌روند. این تپه در واقع از همه‌ی جای شهر پیداست و شما می‌توانید، پرچم ترکیه را بر بالای آن مشاهده کنید. اگر می‌خواهید خودتان به این محل بروید، این لینک نقشه گوگل تپه گورمه است که البته برای رفتن به بالای آن و نقطه‌ای که برای تماشا مناسب است، باید ۳ لیر پرداخت کنید.

این مکان گر چه محبوب‌ترین نقطه برای تماشای پرواز بالن‌ها در کاپادوکیا است اما پیشنهاد این است که موارد دیگر را در نظر بگیرید چون همین محبوبیت باعث می‌شود، تپه مورد نظر اول صبح و زمان غروب خورشید بسیار شلوغ باشد و برای لذت بردن از آن‌جا و پیدا کردن قاب خالی برای عکاسی را سخت کند.

چشم‌انداز رسمی دره عشق در کاپادوکیا

دره عشق (Love Valley) یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری محبوب در کاپادوکیا است که خیلی از توریست‌ها که به این شهر سفر می‌کنند، از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند. اما این مکان، یکی از بهترین جاها برای تماشای بالن‌های هوای گرمی که صبح زود به پرواز در می‌آیند نیز هستند. پیدا کردن این مکان بسیار ساده است اما برای راحتی بیش‌تر، می‌توانید از طریق لینک نقشه دره عشق، آن‌جا را راحت‌تر پیدا کنید.  با توجه به نزدیکی جایی که بالن‌ها از آن‌جا به پرواز در می‌آیند، به این محل، منظره‌ی پرواز بالن‌ها در آن‌جا کمی متفاوت خواهد بود.

با این که دره‌ی عشق به طور کلی بسیار محبوب است، اما صبح زود، جمعیت بسیار کم‌تری نسبت به گورمه را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد با این حال، هنوز هم جایی شلوغ به نظر می‌آید. پیاده روی تا آن‌جا، حدود یک ساعت زمان نیاز دارد، اما مسیر جاده‌ای برای رفتن با تاکسی نیز مهیاست. در کل، دره‌ی عشق، یکی از جاهای جذاب برای عکاسی دو نفره به حساب می‌آید، حالا حساب کنید که اگر این عکس دو نفره را در نور صبح‌گاهی با پس زمینه‌ی بالان‌های متعددی که به هوا پرواز کرده‌اند، ثبت کنید! البته در نظر بگیرید که در این مکان، عکاسی رو به نور خواهد بود و باید تجهیزات مناسب همراه داشته باشید.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره کاپادوکیا

چشم‌انداز دره رز در کاپادوکیا

خیلی‌ها برای تماشای غروب آفتاب به دره رز می‌روند، اما به همان اندازه که این محل در غروب خورشید زیباست، منظره‌ای زیبا از طلوع خورشید را نیز پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد. پیاده روی تا این محل، حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که اگر نیاز باشد، می‌توانید از طریق لینک نقشه گوگل دره رز، آن‌جا را به راحتی پیدا کنید و اگر هم سر صبح حوصله پیاده روی ندارید، امکان طی بیشتر طول مسیر با ماشین را خواهید داشت.

ورودی این محل ۶ لیر به ازای هر نفر است و رسیدن به بالای آن نیز اصلا سخت نیست. رنگ قرمز کم‌رنگ این مکان، باعث شده به آن‌جا لقب دره‌ی رز را بدهند، از دیگر مکان‌های محبوب کاپادوکیا که امکان تماشای بالن‌ها در انوار زیبای صبحگاهی را خواهید داشت. نور خورشید هنگام طلوع آفتاب، در دره رز از پشت سرتان خواهد بود اما وجود گورمه و صخره‌های زیبا در جلوی دوربین و نور ملایمی که به روی آن‌ها می‌تابد، برای عکاسی فوق‌العاده است. زاویه شما نسبت به بالن‌ها در اول پرواز نیز بسیار خوب است و به راحتی می‌توانید، عکس‌هایی عالی از این لحظه ثبت کنید.

بهترین مکان‌ها برای عکاسی از پرواز بالن‌ها در کاپادوکیا

البته که در جاهایی که گفتیم، شما می‌توانید عکس‌هایی زیبا بگیرید، اما آن‌ محل‌ها برای تماشای پرواز بالن‌ها در کنار دیگر توریست‌ها عالی هستند و برای عکاسی، جاهای بهتری را هم می‌توان پیدا کرد. در زیر مروری بر ۲ مورد از این مکان‌ها خواهیم پرداخت:

چشم‌اندازای بالای دره کبوتر در کاپادوکیا

اگر به دنبال بهترین محل برای عکاسی از پرواز بالن‌ها هستید، شک نکرده و مستقیم به سراغ ارتفاعات دره کبوتر بروید. این مکان که از طریق لینک نقشه گوگل دره کبوتر، به راحتی به آن دسترسی پیدا می‌کنید، مشرف به بالن‌های در حال پرواز بوده و از سمتی، قلعه اوچیسار (Uchisar castle) در قابل شما پیدا خواهد بود و فرم صخره‌ها نیز به زیباتر شدن قابی که ثبت می‌کنید کمک خواهد کرد. این محل اول صبح، تقریبا از توریست خالی است و برای عکاسی دو نفره یا عکاسی از بالن‌ها به تنهایی بسیار خوب است. رفتن به این مکان البته نسبت به گزینه‌های قبلی کمی سخت‌تر بوده و از گورمه، پیاده تا آن‌جا ۴۵ دقیقه راه است. البته تا بخش زیادی از راه را می‌توانید با ماشین طی کنید.

 

تجربه فعالیت‌های متفاوت در سفر به کاپادوکیا

حدفاصل دره عشق و گورمه

شما می‌توانید در حد فاصله این دو محل، چند جای عالی و خالی از گردشگر را پیدا کنید که برای عکاسی از بالن‌های در حال پرواز ایده‌آل هستند. جایی که نه جمعیتی در قاب شما خواهد بود و هم این که نور خورشید در بهترین حالت به بالن‌ها می‌تابد. البته برای رفتن به این نقطه، حدودا از گورمه باید ۳۰ دقیقه‌ای راه را پیاده بروید. این را هم در نظر داشته باشید که بهتر است در اولین ساعات طلوع آفتاب در آن‌جا باشید که بهترین نور ممکن را در عکس خود داشته باشید. برای مثال، در ماه اکتبر ساعت ۵:۳۰ تا ۶ صبح اگر به آن‌جا برسید، ایده‌آل خواهد بود.

بهترین روف‌تراس برای تماشای بالن‌های در حال پرواز کاپادوکیا

همه که حال این را ندارند، صبح زود به سراغ صخره‌های سنگی و مسیرهای سنگلاخ بروند تا پرواز بالن‌ها را تماشا کنند. در خود شهر نیز می‌توانید به سراغ تراس‌های بزرگ و اینستاگرامی رفته و از دور این بالن‌ها را تماشا کنید. اگر می‌پرسید کجا؟ این ۳ مورد بهترین انتخاب‌های شما خواهند بود.

تراس سوییت‌های غاری سلطان در کاپادوکیا

سوییت‌های غاری سلطان (Sultan Cave Suites) که در نزدیکی گورمه واقع شده، دارای یکی از معروف‌ترین تراس‌ها در این شهر بوده و هر ساله، عکس‌های زیادی از آن‌جا روی اینستاگرام پست می‌شود. در همین محل، یک صبحانه سنتی ترکیه برای شما سرو شده و از آن بالا می‌توانید، به خوبی نمای جذاب بالن‌های در حال پرواز را تماشا کنید یا عکس بگیرید.

 

بهترین هتل‌های کاپادوکیا متناسب با تمامی بودجه‌ها

تراس هتل غاری میترا در کاپادوکیا

یکی دیگر از جاهای این چنینی که در گورمه واقع شده، هتل غاری میترا (Mithra Cave Hotel) است که درست چسبیده به تهل قبل که معرفی کردیم قرار دارد. ظاهری کلی این تراس کمی متفاوت است اما در نهایت شما دقیقا همان منظره‌ را مشاهده می‌کنید. در این محل نیز، صبحانه‌های محلی بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌شود.

تراس هتل غاری کوزا در کاپادوکیا

اگر به دنبال یک تجربه سوپرلاکچری و فوق‌العاده اما گران‌قیمت هستید، هتل غاری کوزا (Koza Cave Hotel) انتخاب شما خواهد بود. در این مکان نیز با صرف یک صبحانه عالی و تماشای منظره‌ی زیبای بالن‌ها در بالای گرومه، یک روز عالی را در سفر به کاپادوکیا، آغاز نمایید.

البته خیلی دیگر از هتل‌های غاری که در کاپادوکیا، مخصوصا نزدیک به گورمه قرار دارند، چنین تراس‌هایی را برای مهمانان خود آماده کرده‌اند که این‌ها تنها ۳ نمونه از لیست بلندبالای چنین هتل‌هایی است. اما خب خیلی از این هتل‌ها، تنها در اختیار مهمانان خود هتل قرار می‌گیرند اما ۳ هتل ذکر شده، برای ورود عموم باز هستند.

 

بهترین سوغاتی‌های کاپادوکیا

منبع

 

۱۲ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران