سفری ارزان به کاپادوکیا برای گردشگران

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
سفری ارزان به کاپادوکیا برای گردشگران

پاکادوکیا یکی از شهرهای تاریخی و شگفت‌انگیز کشور ترکیه می‌باشد که همواره مورد توجه گردشگران بوده است. زیرا در طول سفر به این شهر زیبا تمامی انتظارات شما از یک مسافرت ایده‌آل برآورده خواهد شد. پاکادوکیا دارای تفریحات و جاذبه‌های گردشگری بیشماری است که می‌تواند هر گردشگری با هر طیف سلیقه‌ای را شیفته‌ی خود کند. همان طور که می‌دانید یکی از فاکتورهای مهمی که باید هنگام سفر به کشورهای خارجی درنظر بگیریم براورد هزینه‌های مختلف مسافرت است، تا در طی این مدت به چالش‌های مختلف برنخوریم. از مزایای سفر با تور کاپادوکیا این است که هم می‌تواند یک مقصد سفر لاکچری و رویایی باشد و هم می‌توان با تحقیق و مدیریت مخارج با کمترین هزینه سفری دلنشین باخاطراتی فراموش نشدنی را رقم زد. در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های تجربه مسافرت ارزان و خاطره‌انگیز به کاپادوکیا با تور ترکیه را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

درباره کاپادوکیا

کاپادوکیا یک شهر نیمه خشک واقع در قلب ترکیه می‌باشد که به واسطه‌ی تاریخ غنی خود از طرف یونسکو در لیست میراث فرهنگی جهانی قرار گرفته است. این شهر تقریبا هشت ساعت و نیم با خودرو از استانبول فاصله دارد . کاپادوکیا شهری افسانه‌ای با طبیعتی بکر و نفس‌گیر است که در دل صخره‌‌های کوچک و بزرگ آرام گرفته است. کوه‌های آتش فشانی منطقه سبب شده تا طبیعت زیبای آن همچون یک اثر هنری خلق شود. این شهرباستانی ۴۰۰۰ ساله به دلیل طبیعت خاص خود که دارای سازه‌های سنگی فراوانی است، جلوه‌ی خاصی دارد و قطعا شما را در سفر به این شهر شیفته خود خواهد کرد. از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا می‌توان کلیساهایی که در دل غارهای رازآلود با معماری منحصر به ‌فرد همراه با تونل‌های تو در تو، شهرهای زیرزمینی کایماکلی و درینکویو و ... را نام برد.

 

مجموعه سوییت‌های غاری گرند الیت در کاپادوکیا

تفریحات ارزان در کاپادوکیا

کاپادوکیا به واسطه جاذبه‌هایی که دارد، از شهرهای مورد علاقه گردشگران تور ترکیه است. هزینه اقامت و بسیاری از تفریحات این شهر جذاب و دیدنی مقداری بالا است. اما با داشتن اطلاعات کافی درباره کاپادوکیا می‌توانید به راحتی هزینه‌های سفر خود را مدیریت کرده و بودجه‌ی سفر خود را صرف کارها و تفریحات مورد علاقه‌ی خود کنید. برای مثال اگر از بالن سواری خوشتان می‌آید می‌توانید از مخارج دیگر صرف نظر کنید و به این تفریح بپردازید؛ یا می‌توانید با همان هزینه تجربه‌های به یادماندنی دیگری را در تور کاپادوکیا کسب کنید. درادامه برخی کارها و تفریحات ارزان و جذابی را که در طول سفر به کاپادوکیا می‌توانید تجربه کنید و اوقاتی خوش برای خود خلق کنید را، برایتان شرح داده‌ایم.

سفرزمینی به کاپادوکیا

هرچند مسافرت هوایی بسیار راحت است و خستگی سفر را به حداقل می‌رساند اما یکی از مهمترین چالش‌های مسافرت‌ در این روزها قیمت بلیط هواپیما است. با انتخاب مسافرت زمینی شاید از طرفی طولانی‌تر باشد و خسته کننده بنظر برسد اما می‌توانید علاوه بر صرفه‌جویی در مخارج سفر از زیبایی‌های مسیر نهایت لذت را ببرید و فرصت کافی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ این کشور را داشته باشید و خاطراتی را برای خود رقم بزنید که در مسافرت هوایی ممکن نیست. اگر قصد مسافرت زمینی به این شهر را دارید می‌توانید با ماشین شخصی خود بروید و یا برای سهولت در رسیدن و راحتی خود از قطار استفاده کنید که هرکدام از موارد گفته شده مزایای خاص خود را دارد. برای سفر با ماشین شخصی نیاز به دریافت اجازه عبور ماشین و یا عبور موقت را دارید.

 

دیدنی‌ترین جاهای کاپادوکیا برای گشت و گذار

پیاده‌روی و کاوش در دل کاپادوکیا

کاپادوکیا یک شهر دل‌انگیز با هوای فوق‌العاده است که قدم زدن در آن در هر فصلی جذابیت‌های خاص خود را دارد و قدم زدن در دل صخره‌های زیبا و تماشای مناظر بکر آن بسیار لذت‌بخش است. اما نکته‌ی مهم این است که شما می‌توانید بجای خرید بلیط‌ها و تورهای مختلف کاپادوکیا و پرداخت هزینه بالا، به گردش و قدم زدن در بین صخره‌ها و دره‌های زیبا و چشم‌نوازی همچون دره رز بپردازید. همچنین می‌توانید به کوهنوردی مشغول شده و از طبیعت و صخره‌ها بلند آن لذت ببرید. از بالای صخره‌ها تماشای طبیعت این شهر بسیار زیبا و جذاب است. اگر خیلی اهل هیجان نیستید و آرامش را ترجیح می‌دهید حتما پیاده‌روی را به خصوص در ساعات خلوت، امتحان کنید.

بازدید از کلیساهای اسرارآمیز و مخفی کاپادوکیا

از دیگر کارهایی که می‌توان در سفر ارزان به کاپادوکیا انجام داد، بازدید از کلیساهای آن است. شهر کاپادوکیا دارای چندین کلیسای مهم و تاریخی است که در دل سنگ‌ها و صخره‌های این شهر به زیبایی بنا شده‌اند. کلیساهای تاریخی از جذابترین مکان‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند که طراحی آن‌ها در دل کوه‌ها و صخره‌ها آنجا را تماشایی کرده است. در واقع همین معماری منحصربفرد و خاص آن‌ها بوده که زیبایی و جذابیت خاصی به این کلیساها بخشیده است. نمای داخلی کلیساهای مخفی با نقاشی‌های قدیمی حیرت‌آوری مزین شده که قدمت برخی از آن‌ها به هزار سال پیش برمی‌گردد. هرچند که برای دیدن نمای داخلی اکثر این کلیساها باید ورودی بپردازید، اما هزینه بالایی ندارند. همچنین گشت و گذار در محوطه‌ی خارجی کلیساها رایگان بوده که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست و می‌توانند بسیار سرگرم کننده باشند.

 

سه تا از بهترین هتل‌های ۵ ستاره کاپادوکیا

بازارگردی در کاپادوکیا

بازارگردی به ویژه برای خانم‌ها در هنگام سفر با تور ترکیه امری اجتناب ناپذیر است. کاپادوکیا دارای بازارچه‌ها و مراکز خریدی است که می‌توانید حتی اگر قصد خرید هم ندارید، از گشت و گذار در آن‌ها لذت ببرید، چرا که بازارگردی و تماشای غرفه‌های رنگارنگ بدون خرید در کاپادوکیا، یک تفریح جالب و رایگان است. با گردش در این بازارچه‌ها و مراکز خرید شما با فرهنگ، پوشش، صنایع دستی و سبک زندگی مردم بومی کاپادوکیا آشنایی پیدا خواهید کرد.

تماشای بالن‌های کاپادوکیا

بالن سواری در کاپادوکیا از تفریحات پرهزینه در سفر به این شهر به حساب می‌آید. اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید تجربه‌ی بالن سواری را به شما پیشنهاد می‌دهیم، زیرا تماشای این شگفتی‌های طبیعی و تاریخی از نمای بالا و در ارتفاعات قطعا فراموش نشدنی خواهد بود. به شما توصیه می‌کنیم برای بالن سواری به سراغ تورها بروید که صبحانه رایگان نیز دارند و این باعث می‌شود که بتوانید در مخارج خود صرفه جویی کنید. اما اگر قصد بالن سواری ندارید و هزینه‌ای برای آن در نظر نگرفته‌اید، تماشای این منظره نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد. تماشای بالن‌های هزار طرح و رنگ در آسمان کاپادوکیا با تم صخره بسیار دل‌انگیز و جذاب خواهد بود و می‌توانید در این محل‌ لحظات ناب و به یاد ماندنی را در کنار عزیزان و همراهان خود سپری کنید.

 

۱۰ فعالیت برتری که باید در کاپادوکیا تجربه کنید

تجربه دوچرخه سواری پرهیجان در کوهستان کاپادوکیا

شاید دوچرخه سواری در این شهر صخره‌ای کمی عجیب و یا از نظر برخی ترسناک به نظر آید. اما در میان کوهستان و صخره‌های این شهر، لاین‌هایی برای دوچرخه سواری طراحی شده‌اند که افراد حرفه‌ای می‌توانند در آنجا خود را به چالش بکشند و اوج شور و هیجان را تجربه کنند. شما می‌توانید با همراهان خود کورس بگذارید و اوقاتی خوش برای خود رقم بزنید. اما اگر توانایی دوچرخه سواری حرفه‌ای را ندارید، مسیرهای هموارتری را نیز می‌توانید برای دوچرخه سواری بیابید. دسترسی به دوچرخه در این شهر بسیار راحت است و می‌توانید به صورت نیمه وقت دوچرخه را با ۲۰ لیر اجاره کنید و یا برای کل روز هزینه‌ای در حدود ۳۰ لیر پرداخت کنید. با توجه به قیمت‌ها، اجاره کل روز دوچرخه، به صرفه‌تر خواهد بود.

یک پیک نیک متفاوت با تم غروب ‌آفتاب در کاپادوکیا

اگر شما نیز از شیفتگان تماشای غروب آفتاب و لذت بردن از طبیعت هستید از این مورد چشم‌پوشی نکنید. شما می‌توانید با رفتن به مکان معروفی به نام سانست پوینت از غروب ‌آفتاب در کاپادوکیا نهایت لذت را ببرید. در این مکان می‌توانید خوراکی‌هایی مانند چایی یا اسنک را خریداری کنید و یا خودتان سبد پیک نیک خود را به همراه ببرید و یک تفریح و گردش ساده و درعین حال خاطره‌انگیز داشته باشید. اگر نمی‌خواهید به سانست پوینت بروید، صخره‌های بلند کاپادوکیا مکان‌هایی مناسب برای تماشای غروب آفتاب هستند.

 

چیزهایی که قبل از سفر به کاپادوکیا باید در مورد آن‌ها بدانید

چطور هزینه‌های سفر به کاپادوکیا را مدیریت کنیم؟

با در نظر گرفتن چند نکته کوچک شما در سفر خود با تور کاپادوکیا این فرصت را خواهید داشت که هزینه‌های خود را مدیریت کنید. در زیر چند مورد از کارهای کلیدی را که در داشتن سفر ارزان به کاپادوکیا می‌توانند مفید باشند را عنوان کرده‌ایم:

  • سراغ رستوران‌های گران نروید و بجای آن به رستوران‌های محلی بروید

اگر شما با تور به کاپادوکیا سفر کنید، می‌توانید انتخاب‌هایی مثل تور با غذا و یا بدون غذا رزرو کنید. در مسافرت بدون تور هم که کلا تهیه وعده‌های غذایی با خودتان است. در کل اگر خود شما غذایتان را تهیه کنید، می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. غذاهای گران را سفارش ندهید. زیرا شما برای لذت بردن از طبیعت و جذابیت کاپادوکیا به این شهر سفر کرده‌اید و می‌توانید با انتخاب وعده‌های غذایی سبک، در هزینه خود صرفه‌جویی کنید و یا آن را در جای دیگر خرج کنید، مگر اینکه قصد امتحان غذای خاصی را داشته باشید.

  • سراغ هتل‌های گران و لاکچری نروید

معمولا هزینه‌ی اقامت در شهر کاپادوکیا بالا می‌باشد؛ زیرا هتل‌های آن اکثرا دارای قیمت بالایی بوده و گران هستند. اما این به معنی نیافتن جایی با قیمت مناسب نیست. زیرا در این شهر برای افراد با توانایی‌های مالی متوسط هم اقامتگاه‌هایی در نظر گرفته شده است. شما با کمی صرف وقت و پرس و جو قادر خواهید بود اقامتگاه‌هایی مقرون به‌صرفه‌تر مانند cave life را پیدا کنید و در اتاق‌های غار مانند آن حس و حال متفاوتی را تجربه کنید.

کلام آخر

همانطور که تا اینجا گفتیم هزینه‌ی سفر به کاپادوکیا ممکن است بالا باشد، اما با کمی مدیریت و صرف وقت به راحتی می‌توانید این مخارج را به حداقل برسانید. اما هرگز فراموش نکنید این شهر به قدری زیبا و دلپذیر است که حتی با صرف هزینه‌های بالا هم هرگز ازمسافرت خود به این شهر تاریخی با پیشینه‌ی چند هزار ساله پشیمان نخواهید شد و اوقات خوش و خاطره‌انگیزی را در این شهر راز آلود و جذاب، سپری خواهید کرد.

 

۷ رستوران و کافه عالی در کاپادوکیا

۰۸ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران