۱۰ ساحل زیبا و بکر ال نیدو را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۱۰ ساحل زیبا و بکر ال نیدو را بشناسید

ال نیدو یکی از زیباترین و خاص‌ترین نقاط دنیاست که می‌توانید به آن‌جا سفر کنید. جایی در استان پالاوان در فیلیپین که عملا به خاطر طبیعت متفاوت، سواحل بکر و البته مناظر چشم نوازش معروف شده است. بسیاری از سواحل ال نیدو تنها با قایق قابل دسترسی هستند و به همین خاطر، خیلی‌ها تنها ماندن در سواحل اصلی آن‌جا را انتخاب می‌کنند. اما اگر می‌خواهید تجربه واقعی حضور در ال نیدو را در تور فیلیپین داشته باشید، حتما باید سری به این سواحل بکر و زیبا که در نوشته‌ی امروز به شما معرفی می‌کنیم، بزنید.

 

ساحل ناکپان و کالیتانگ

در صدر لیست ما این سواحل دو قلو قرار می‌گیرند که در واقع دو سمت یک باریکه‌ی ماسه‌ای هستند. این مکان از آن جاهایی است که برای دسترسی به آن، نیازی به قایق نیست و می‌توانید با موتورسیکلت‌های کرایه‌ای نیز خیلی راحت به این محل برسید. فضای آرامش بخش، منظره‌ی بی‌نهایت زیبا و ساحلی بزرگ که خیلی از اوقات سال خلوت است، باعث شده تا ناکپان و کالیتانگ، یکی از بهترین انتخاب‌ها در سفر با تور فیلیپین به ال نیدو به حساب بیایند.

به عقیده‌ی بسیاری، این ساحل دو قلو، زیباترین ساحل بزرگ ال نیدو به حساب می‌آید و در آن‌جا می‌توانید به شنا، آبتنی و البته آفتاب گرفتن بپردازید و اگر خواستید، در محیط جنگلی اطراف به گردش پرداخته و کمی به ارتفاعات بروید و عکس‌هایی زیبا از این منطقه بگیرید.‌

 

گشت و گذاری گرمسیری در سبو فیلیپین

ساحل سابان

این ساحل بسیار زیبا در شرق خط ساحلی پالاوان واقع شده و با توجه به این که هیچ ساخت و سازی در آن صورت نگرفته و همچنین پوشش گیاهی اطرافش، از جمله زیباترین سواحل جزیره به حساب می‌آید. خوشبختانه با این که این ساحل بسیار زیباست و محبوبیت زیادی نیز دارد، اما هنوز به قدر سواحل معروف نزدیک به شهر شلوغ نخواهد شد و فضای آن آرام و فوق‌العاده باقی مانده است.

ساحل ۷ کاماندو

شن‌های سفید، آب بسیار شفاف و کریستالی و همچنین آرام و ساکن، درخت‌های نارگیل که تا نزدیکی ساحل رشد پیدا کرده‌اند و زیبایی خیره‌کننده‌ای که این مجموعه پدید آورده، ساحل ۷ کاماندو را باید یک تکه از بهشت نامید که در گوشه‌ای از فیلیپین جا خوش کرده است. یکی از مشکلات رفتن به این ساحل زیبا این است که تنها می‌توان با قایق به آن جا رفت. به طور حتم، این ساحل سفید ممکن است یکی از بهترین سواحل جهان با آب‌های کم عمق و شن‌های سفید پودری باشد، اما اگر به موج سواری و کایت بردینگ علاقه‌ دارید، باید به ساحل بولابوگ بروید. برای ماجراجویی‌های زمینی، نیز می‌توانید مسیرهای جزیره را با اسب بپیمایید یا فقط برای ماساژ به یکی از آبگرم‌های جزیره بروید.

 

آشنایی با شهرهای بزرگ فیلیپین

ساحل لانگ

سن ویسنته به نسبت النیدو گردشگران کم‌تری به خود می‌بینید، به همین خاطر است که زیباترین ساحل این بخش از پالاوان نیز، به نسبت خیلی از سواحل دیگر خلوت‌تر است و شما بتوانید در آرامش از جایی به این زیبایی لذت ببرید. ساحلی که در بسیاری از کشورها اگر وجود داشت، با توجه به تک بودنش، شلوغ و مملو از جمعیت می‌شد. ساحل لانگ چیزی حدود ۱۴ کیلومتر طول دارد که با شن‌های طلایی و با پهنه‌ای عالی پوشیده شده و آب شفاف و جذابش آن را به جایی ایده‌آل برای آبتنی و انجام انواع فعالیت‌ها بدل می‌کند. هرچند مسیر رسیدن به این مکان نسبت به سایر جزایر و سواحل فیلیپین آسان نیست، اما بسیاری از گردشگران و مسافران تور فیلیپین که علاقه‌ی وافری به سفرهای ماجراجویی و هیجان‌انگیز دارند، رفتن به این جزیره‌ی آسیایی را در اولویت‌ جزیره‌گردی‌های خود، قرار می‌دهند.

ساحل لاس کاباناس

نزدیک‌ترین ساحل به ال نیدو که این روزها به محبوب‌ترین ساحل برای کسانی که به این بخش از پالاوان سفر کرده‌اند، بدل شده است. این ساحل بسیار زیباتر از ساحلی است که در خود شهر وجود دارد و با توجه به این که خارج از شهر است، آرامش و خلوتی بهتر نیز دارد. گرفتن عکس‌های زیبا در منظره‌ی دیدنی این ساحل در هر سمتش و همچنین خوردن یک غذای عالی در رستوران اقامتگاهی که در همان نزدیکی‌هاست، در کنار فعالیت‌های آبی از جمله بهترین کارهایی است که می‌توانید در لاس کاباناس به انجام برسانید.

ماسه‌های خاکستری حاصل آتشفشان و پوشش درخت کاسوارینا باعث می‌شود که وارد دنیای دیگری شوید. این مکان یکی از بهترین مکان‌ها برای کمپ زدن است، چرا که هیچ هتلی در آن وجود ندارد. یک پارک بازی طبیعی در این منطقه برایتان فراهم است، از پیاده‌روی در دامنه کوه در همان نزدیکی گرفته تا اجاره قایق و لذت بردن از سواحل این مکان همه چیز برای شما به همراه دارد.

 

گشت و گذار در مانیل، پایتخت فیلیپین

ساحل ناکتابون

ساحل زیبایی به طول ۸ کیلومتر که خط جنگلی گرمسیری آن را احاطه کرده و یک منظره‌ی کم‌نظیر را پدید آورده است. این ساحل بزرگ جا برای همه دارد و شما هم می‌توانید در گوشه‌ای آرام از آن بمانید و از منظره لذت برده و آبتنی کنید. این ساحل در پرتو پرنسسا واقع شده که منطقه‌ای زیبا در پالاوان است و در سفر به این جزیره حتما باید از آن جا نیز دیدن کنید. جایی که می‌توان انبوهی باشکوه از سواحل شنی و ماسه‌ای را مشاهده کرد که در بین گردشگران و مسافران تور فیلیپین بسیار مشهور است. گردشگرانی که وقت بیشتری برای ماندن در جزیره دارند، می‌توانند سفری ۳ ساعته با ماشین به شمالی‌ترین نقطه در جزیره، جایی که قایق‌های پمپی می‌توانند گردش و سیاحتی ۱۰ دقیقه‌ای را به یک جزیره‌ی رویایی به نام «مالا پاسکوا» (Malapascua)، مهد غواصی در فیلیپین، ترتیب دهند، تجربه کنند.

ساحل ناکتابون یکی از بهترین سواحل برای حمام آفتاب گرفتن و همچنین شنا در این منطقه است، می‌توانید یک قایق اجاره کنید و به تماشای دلفین‌ها در خارج از این جزیره نیز بروید یا از جزایر همسایه این جزیره یعنی بالیکاگاگ و پونگدود دیدن کنید. در کنار ساحل آلونا می‌توانید از ناهارخوری‌ها و رستوران‌های اروپایی لذت ببرید یا به جزیره بوهول بروید، جایی که می‌توانید از تپه‌های شکلاتی در فیلیپین یا از کلیساهای قدیمی بازدید کنید.

ساحل دولی

رفتن به این ساحل کمی سخت است، اما ما به شما تضمین می‌کنیم که ارزشش را دارد. ساحلی آرام که هیچ ساخت و سازی در آن صورت نگرفته و در نزدیکی‌اش هیچ اقامتگاهی نیست و شما می‌توانید از آبی معرکه و تمیز لذت ببرید و در ساحل شنی‌اش لحظاتی شاد و فرح‌بخش را طی کنید. جنگلی گرمسیری و مملو از درختان زیبا نیز این ساحل را در آغوش گرفته تا به زیبایی آن بیافزاید. موج‌های بزرگ باعث می‌شود تا این مکان به شدت برای موج سواران پیشنهاد شود. ساحل دولی در ال نیدو قرار گرفته و با توجه به مسیری که دارد، کم‌تر مسافر معمولی به آن‌جا خواهد رفت، اما شما طبع ماجراجویی خود را حفظ کرده و برای دیدنش بروید.

 

معرفی بزرگ‌ترین مراکز خرید فیلیپین

ساحل پامویانا

اگر در سفر به پالاوان، بخواهید به بندر بارتون بروید، حتما باید سری به این ساحل زیبا بزنید. این ساحل زیبای یک و نیم کیلومتری با شن سفید و آب شفاف و آرامش، جایی عالی برای یک روز خانوادگی است. مخصوصا این که سایه‌ی درختان تا نزدیکی ساحل کشیده شده و غذاخوری‌هایی نیز در اطرافش ساخته‌اند. فراموش نکنید که این ساحل از جمله بهترین‌ها برای گرفتن چند عکس اینستاگرامی عالی است. لذت بردن از طبیعت بکر و حیرت‌انگیز آن و تماشای مناظر خارق‌العاده‌ی جزیره‌ی «سیکیخور» یا «سیویجور» و قدم زدن در سواحل استخوانی سفید رنگ این منطقه‌ی بی‌نظیر و توقف در استراحتگاهی فوق‌العاده، یکی دیگر از کارهایی است که می‌توان در جنوب نگرو انجام داد. مرحله‌ی بعدی سفر در نگرو، رفتن به ساحل جادویی «سایپالای» (Sipalay's Sugar) با اتوبوس و عبور از یک مسیر چهارساعته است که با ورود به آن، گویا به انتهای زمین قدم گذاشته‌اید.

ساحل تالادیونگ

این ساحل زیبا بهترین جا برای شنا و آفتاب گرفتن است. شن‌های قهوه‌ای و جذاب، جنگل پرپشت و آب آرام همه‌ی ویژگی‌های عالی برای یک ساحل معرکه را در کنار هم قرار داده است. در این نقطه از جزیره، غیر از فروشنده‌ها، بومی‌های بسیار کمی می‌بینید و اکثر کسانی که در این‌مکان هستند، گردشگرند. برای رفتن به آن‌جا نیز وسایل نقلیه عمومی نیست و باید با کرایه موتور یا کرایه ماشین به این جا برسید. این مکان یکی دیگر از بخش‌های زیبا در «ال نیدو» است که به‌ اندازه‌‌ی ۴۵ دقیقه رانندگی با موتورسیکلت از شهر فاصله دارد. نقپان، با ۳ کیلومتر وسعت با ساحلی شنی و ماسه‌ای به رنگ بژ، مکانی بسیار مناسب و ایده‌آل برای شنا کردن است. همچنین تعدادی کلبه‌ی مخصوص فروش غذاهای دریایی خوشمزه و پرطرفدار با اسنک‌های لذیذ در این بخش از ساحل وجود دارد که در بین گردشگران تور فیلیپین مشهور و محبوب است.

 

۷ هتل جذاب روی آب در فیلیپین

بانول بیچ کرون

آخرین انتخاب ما برای شما یک ساحل بسیار کوچک اما فوق‌العاده زیباست. ساحلی معرکه با آبی کریستالی تا جایی که به راحتی می‌توانید کف آن را ببینید. صخره‌های پوشیده از درختان این ساحل را احاطه کرده و نمایی بی‌نظیر را به آن داده است. برای این که یک روز متفاوت را در سفر به پالاوان تجربه کنید و از بودن در یک مکان زیبا لذت ببرید، حتما سری به بانول بیچ کرون زده و زیباترین عکس‌های خود را در این سفر ثبت نمایید.

این منطقه اولین بار توسط غواصان خارجی در دهه ۱۹۸۰ کشف شد. شهر آنیلائو در طی فصل غواصی بین اکتبر و ژوئن تعداد زیادی از غواصان را به خود جلب می‌کند. برای کشف باغ‌های مرجانی که زیستگاه ماهیان مختلف و لاک پشت‌ها هستند، به این منطقه زیبا در فیلیپین سفر کنید.

۱۸ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران