۹ رستوران محبوب آگرا را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری آگرا
۹ رستوران محبوب آگرا را بشناسید

به محض این که مردم اسم آگرا را می‌شنوید به سرعت یاد تاج محل و جاذبه‌های تاریخی متعدد این بخش ازهند می‌افتند. آگرا تاریخی پر بار داشته و داستان‌های متعددی از پادشاهان، نبردها و قصرهای آن روایت می‌شود اما خیلی‌ها به این توجه نمی‌کنند که این تاریخ غنی، فرهنگ غذایی فوق‌العاده‌ای را نیز برای مردم پدید آورده است. چیزی که گردشگران تنوع طلب که همیشه به دنبال چشیدن طعم غذاهای جدید هستند، عاشقش خواهند شد. رستوران‌های محبوب زیادی در آگرا وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را به شما معرفی کنیم، اما این ۹ رستوران، بدون هیچ شکی از بهترین‌ها در تور هند خواهند بود.

 

رستوران داساپراکاش (Dasaprakash)

داساپراکاش یکی از بهترین رستوران‌های غذاهای جنوب هندی است که در آگرا واقع شده و در واقع به استانداردی برای چنین غذاها بدل شده است. در این مکان از محصولات تازه و سالم‌ترین مواد اولیه برای پخت غذا استفاهد می‌شود و نه تنها انتخاب‌های زیادی در بین غذاهای گیاهی خواهید داشت، بلکه می‌توانید دسرهای خوشمزه و انواع نوشیدنی‌های گیاهی را نیز برای خود سفارش دهید. فضای خود رستوران نیز جذاب و دلچسب بوه و از نورپردازی بسیار زیبایی برخوردار است.

جالب است معنی اسم این رستوران را نیز برایتان بگوییم که در زبان هندی به معنای "نورِ خادم خدا" است. اما فارغ از همه‌ی این‌ها، اگر به دنبال چشیدن غذاهای جنوبی هند هستید و منویی مملو از غذاهای گیاهی مختلف را می‌پسندید، حتما برای صرف غذا در آگرا به داساپراکاش بروید.

هزینه‌ی تقریبا غذا برای دو نفر: ۷۰۰ روپیه

آدرس: Gwalior Road, Rakabganj

 

رستوران لاکشمی ویلاس (Lakshmi Vilas)

از نظر نوع غذاها لاکشمی ویلاس بسیار شبیه به رستوران قبلی است و منو آن شامل غذاهای جنوبی هند می‌شود. این مکان هم برای نهار و هم برای شام میزبان مشتریان خواهد بود و البته اصلا جای گرانی نیست و غذاهای خوشمزه‌اش اغلب با هزینه‌ای پایین روی میز می‌روند.

همین امر باعث شده تا لاکشمی ویلاس تا این حد محبوب بوده و همیشه میزهایش مملو از مشتریان مختلف باشد. فضای کلی رستوران شیک و تمیز بوده اما خیلی بزرگ نیست و به همین دلیل، در روزهایی که مسافر زیادی به آگرا سفر می‌کند، پیدا کردن میز خالی برای مشتریان سخت می‌شود.

 

غذاهای خیابانی دهلی که محلی‌ها عاشقش هستند

هزینه تقریبا غذا برای دو نفر: ۴۰۰ روپیه

آدرس: 50/A, Taj Rd, beside Nand Talkies, Sadar Bazar, Agra Cantt, Idgah Colony

 

رستوران شانکار جی (Shankar Ji)

اگر به دنبال یک رستوران محشر برای خوردن غذاهای محلی با کیفیت در آگرا می‌گردید، شانکار جی انتخابی عالی برایتان خواهد بود. چیزی که در این محل تجربه خواهید کرد، طعم غذاهای محلی هندی به سبک دابا (dhaba) است که در رستورانی مدرن و زیبا و با کیفیتی فوق‌العاده عرضه می‌شود و همین نیز باعث محبوبیت بالای این محل شده است.

از جمله ویژگی‌های بسیار خوب شانکار جی که همیشه مشتریانش از آن می‌گویند، برخورد گرم و فضای دلنشین این رستوران بوده که باعث می‌شود با لبخندی به روی لب آن‌جا را ترک کنید. همچنین نگران نباشید، این رستوران هندی دارای یک منو انگلیسی زبان است که مواد اولیه هر غذا در آن درج شده‌اند. رستوران سانکار جی از صبحانه تا نیمه‌های شب فعال بوده و هر زمان از روز برای صرف غذا می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید. همچنین با تمام این ویژگی‌های خوبی که درباره رستوران سانکار جی گفتیم، این مکان خیلی قیمت بالایی نداشته و از نظر هزینه به هیچ وجه جایی لوکس به حساب نمی‌آید.

هزینه تقریبا غذا برای دو نفر: ۵۰۰ روپیه

آدرس: Tajmahal, Bhanumati Rd

 

رستوران پینچ آو اسپایس (Pinch of Spice)

احتمالا از نام رستوران متوجه شده‌اید که قرار است در این محل، غذاهای تند هندی با ادویه جات فراوان میل کنید، درست همانطور که سلیقه خود هندی‌ها می‌طلبد. این مکان البته نه به غذاهای تندش بلکه به کباب‌های متنوع و خوشمزه‌ای که ارائه می‌دهد معروف بوده و خیلی از خود مردم آگرا نیز برای خوردن کباب‌های خوشمزه به این محل می‌روند.

یکی از غذاهای بسیار محبوب رستوران، "مورگبوتی ماسالا" است که ترکیبی از تکه‌های مرغ و آب گوشت غلیظ بوده که در نهایت غذایی بسیار خوشمزه و البته تند را می‌سازد. نکته‌ی جذاب در مورد این مکان، وجود یک منوی مخصوص گیاه‌خواران است تا بتوانند، غذاهای مناسب با سلیقه خود را سفارش دهند. پینچ آو اسپایس اگر بهترین رستوران نزدیک به تاج محل نباشد، بدون شک یکی از بهترین‌ها است که تا نیمه شب باز است و به پخت غذا می‌پردازد.

 

بهترین مقاصد هند برای سفر ماه عسل کدام‌ها هستند؟

هزینه تقریبا غذا برای دو نفر: ۱۳۵۰ روپیه

آدرس: 1076, 2, Fatehabad Rd, opposite Hotel ITC Mughal, Tajganj

 

رستوران اصفهان (Esphahan)

بر خلاف انتظار شما، این مکان یک رستوران غذاهای هندی است که البته چند غذای بین‌المللی هم در لیستش دارد. اصفهان یکی از معروف‌ترین‌ها در آگرا به حساب می‌آید و با این که جایی بسیار گران برای خوردن غذا در آگرا محسوب می‌شود باز هم رزرو میز در آن‌جا سخت بوده و همیشه میزهایش برای چند روز آینده پر هستند. البته این مهم به خاطر زمان فعالیتش نیز هست که تنها دو زمان مراجعه بین ساعت ۷ تا ۹:۳۰ شب دارد.

منو رستوران اصفهان خیلی متنوع نیست اما ترکیبی جالب از انواع غذاهای هندی و غیر هندی دارد و غذایی که به روی میز می‌رود نیز کیفیتی فوق‌العاده بوده و در خور تمام این تجملاتی است که در آن‌جا به کار رفته. همچنین همه‌ی شب‌ها صدای موسیقی زنده که با سنتور نواخته می‌شود نیز در آن‌جا می‌پیچد و لذت خوردن غذا را دو چندان می‌کند.

هزینه تقریبا غذا برای دو نفر: ۶۰۰۰ روپیه

آدرس: The Oberoi Amarvilas, Taj East Gate Rd

 

رستوران جانکار (Jhankar)

اگر به دنبال یک رستوران خوب در شهر می‌گردید که فضای آرامی داشته باشد و از شلوغی بیش از حد در آن خبری نباشد، باید به جانکار بروید. در این مکان غذاهای هندی بسیار خوبی سرو می‌شود و منو آن نیز تنوع خوبی دارد به نوعی که می‌توان انواع غذاها از جاهای مختلف هند را در آن مشاهده کرد.

خوشبختانه جانکار نیز از آن رستوران‌هایی است که هم برای افراد گیاه‌خوار و هم برای کسانی که به دنبال غذاهای گوشتی هستند، گزینه‌هایی را دارد. تمامی مواد اولیه استفاده شده در غذاها تازه بوده و این را می‌توان از سبزیجات و سالادها به خوبی مشاهده کرد. همچنین موسیقی زنده و رقص سنتی نیز شب‌ها در محل رستوران اجرا می‌شود.

 

بهترین شهرهای هند برای خوردن تندترین غذاها!

هزینه تقریبا غذا برای دو نفر: ۲۰۰۰ روپیه

آدرس: Tajview, Tajganj

 

رستوران جهانپناه (Jahanpanah)

جهانپناه رستوران شیک و لوکسی نیست اما به خاطر این که غذاهای آوادهی (Awadhi) را به خوشمزه‌ترین شکل ممکن و با طعمی منحصر به فرد به روی میز می‌برد، شهرت بسیاری بین خود هندی‌ها دارد و ما هم پیشنهاد می‌کنیم برای چشیدن غذاهای این رستوران، حتما سری به این محل بزنید.

چیزی که رستوران به آن افتخار می‌کند و البته مهم‌ترین ویژگی آن نیز به حساب می‌آید، اصالت غذاهایی است که پخت کرده و به روی میز می‌برد. از خورشت‌های خوشمزه و تند تا انواع کباب‌ها و بریانی‌ها، تنوع غذاها در رستوران جهانپناه نسبتا خوب بوده و رفتن به آن‌‌جا را به شدت بهتان توصیه می‌کنیم.

هزینه تقریبا غذا برای دو نفر: ۸۵۰ روپیه

آدرس: Shopping Arcade, E-23, Gopi Chand Shivhare Rd, Sadar Bazar, Agra Cantt, Idgah Colony

 

اسکای گریل (Sky Grill)

اسکای گریل را باید بهترین رستوران روفتاپ در کل آگرا به حساب آورد. اما همه چیز در اسکای گریل به منظره‌ی فوق‌العاده زیبایی که از آن بالا مشاهده خواهید کرد خلاصه نمی‌شود بلکه غذاهایی که در این محل پخش می‌شود نیز بسیار خوشمزه هستند.همانطور که از اسم این رستوران پیداست، در این محل بیشتر غذاهای گوشتی ارائه شده و می‌توانید انواع کباب‌ها را سفارش داده و نوش جان کنید.

نکات جذاب زیادی در مورد این محل وجود دارد. اسکای گریل دارای یک استخر کوچک بوده و یک بار نیز دارد که نوشیدنی‌های با کیفیتی در آن‌جا سرو می‌شود. مهم‌ترین این که تمام این موارد که گفتیم، باعث نشده تا هزینه‌ی صرف غذا در آن‌جا به شکلی نامتعارفی بالا باشد. این مکان البته جایی ارزان برای صرف شام و گذراندن شب نیست اما قیمت‌های مناسبی داشته و تجربه‌ای جذاب و کاملا متفاوت را برایتان به همراه خواهد داشت.

هزینه تقریبا غذا برای دو نفر: ۱۰۰۰ روپیه

آدرس: 1c, Fatehabad Rd, Tajganj

 

شانکارا وگیس (Shankara Vegis)

و در آخر نوشته‌ی امروزمان اشاره‌ای داشته باشیم به این رستوران نسبتا کوچک و ارزان که یکی دیگر از محل‌های بسیار محبوب برای صرف نهار و شام در آگرا به حساب می‌آید. این رستوران کوچک با فضای دلنشین خود، هم یک سالن با چند میز داشته و هم فضایی روی روفتاپ خود پدید آورده که از آن بالا می‌توانید مناظر مختلف آگرا را تماشا کرده و در یک محیط روباز به صرف غذا بپردازید.

رستوران شانکارا وگیس برای صرف غذاهای هندی گزینه‌ای مطلوب است و اگر اهل غذاهای گیاهی هستید در این محل گزینه‌های متنوعی برای سفارش پیدا خواهید کرد. شانکارا وگیس از آن جاهایی است که به ما نشان می‌دهد، حتما نباید جایی مجلل و با شکوه و البته گران باشد تا غذاهایی خوشمزه به روی میز ببرد. البته غذاهای محلی در این مکان با همان ادویه جات مخصوص هندی‌ها پخت می‌شود و ممکن است برای ذائقه بعضی‌ها، زیادی تند باشند، پس اگر اهل غذاهای تند نیستید، بیخیال آن‌جا شوید.

 

غذاهای خوشمزه هندی در آگرا

هزینه تقریبا غذا برای دو نفر: 450 روپیه

آدرس: 3/100, Taj East Gate Rd, near Taj Mahal, Kinari Bazar, South Gate, Tajganj

۱۶ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران