راهنمای بهترین کارها در کانگو بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
راهنمای بهترین کارها در کانگو بالی

تور بالی یکی از توریستی‌ترین مقاصد کل اندونزی است که سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا برای تعطیلاتی رویایی به این جزیره گرمسیری سفر می‌کنند. اگرچه بالی به طور کلی شناخته شده و محبوب است اما این جزیره خود ایالتی با شهرستان‌ها و دهکده‌های ساحلی جذابی است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به اوبود و کوتا اشاره کرد. با این همه سراسر این جزیره دیدنی بوده و تجارب منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهد. یکی از نقاط جذاب بالی، کانگو در انتهای ساحل جنوب غربی جزیره است که کارهای زیادی می‌توان در آن انجام داد، از جمله اسب سواری در امتداد سواحل شنی سیاه کانگو، گردش در پارک، یا شرکت در کلاس آشپزی، موج‌سواری و فعالیت‌های خانوادگی که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

ساحل اکو

ساحل اکو یکی از محبوب‌ترین نقاط موج سواری بالی و قسمت اصلی کانگو است. این منطقه دارای شکاف‌های صخره‌ای عظیم، مناظر دریایی ۱۸۰ درجه و غروب خورشید و همچنین کافه‌های غذاهای دریایی است که در نقطه‌ای بلند قرار گرفته‌اند. این ساحل ماسه سیاه تقریبا در ۳۵ کیلومتری شمال غربی کوتا و سمینیاک و ۱۴ کیلومتر رانندگی از غرب مرکز استان دنپاسار قرار گرفته است. در طول روز و قبل از این که تاریکی هوا جو ساحل را عوض کند، اکو در تصرف موج سواران قرار دارد. این ساحل به لطف تلاش‌های مشترک بین مدارس موج‌سواری و باشگاه‌های مختلف در امتداد ساحل کانگو که پاکسازی‌های معمولی ماسه را انجام می‌دهند همیشه تمیز است.

 

تور نوروز بالی ۱۴۰۱، بهترین زمان برای سفر به بالی

آدرس: Jalan Pura Batu Mejan, Echo Beach, Canggu, Badung, Bali 80351, Indonesia

 

Finns Recreation Club

این یک کلاب سرگرمی و تفریح سطح جهانی در کانگو است که امکانات ورزشی و مراکز سرگرمی فراوانی از جمله باشگاه بدنسازی کامل، مرکز ترامپولین بانس بالی، پارک آبی اسپلش در بالی، استرایک بولینگ، مرکز تنیس، باشگاه کودکان و مرکز اسپا را در دسترس بازدیدکنندگان در تور بالی قرار می‌دهد. این باشگاه تفریحی در تمام طول سال با مجوزهای روزانه و عضویت‌های بلندمدت و قیمت‌های مناسب در دسترس عموم مردم قرار دارد. همچنین در اینجا یک نوار ورزشی وجود دارد که رویدادهای ورزشی زنده، از AFL و NFL گرفته تا مسابقات کریکت و فوتبال را نمایش می‌دهد.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۸ شب

آدرس: Jalan Pantai Berawa, Tibubeneng, Canggu, Badung, Bali 80361, Indonesia

 

پارک آبی اسپلش

پارک آبی اسپلش در بالی با مساحت ۲۴۰۰ متر مربع دارای تعداد زیادی استخر و سرسره آبی با کیفیت بالا و امکانات پشتیبانی است که نوید یک روز مفرح و ایمن را برای همه سنین می‌دهد. درست در کنار امکانات اصلی Finns Recreation Club، یک مجموعه ورزشی و تفریحی در امتداد جاده منتهی به ساحل براوا واقع شده که می‌توانید در صورت تمایل با یک تیر دو نشان بزنید و از هر دو در یک روز بازدید کنید. یکی از گزینه‌های جذاب برای بزرگسالان و بچه‌های بزرگ‌تر، Giant Racer یک سرسره بلند ۹۰ متری با سرعت‌سنج یکپارچه است که مسابقه شما را ردیابی می‌کند و در صورت نیاز به حل و فصل هر گونه اختلاف، می‌توانید در پایان از روی ویدئو چک مسابقه را بررسی کرده و برنده واقعی را اعلام کنید. Speed Racer یک اسلاید کوچک‌تر است که برای بچه‌های کوچک طراحی شده تا سرگرمی در این مجموعه تفریحی را از دست ندهند.

 

۲۰ فعالیت عاشقانه جذاب در بالی

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر

آدرس: Jalan Pantai Berawa, Tibubeneng, Kuta Utara, Badung, Bali 80361, Indonesia

 

Tanah Lot

این معبد یکی از نمادی‌ترین جاذبه‌های دیدنی بالی است که بر روی صخره‌ای که همیشه امواج اقیانوسی به آن می‌کوبند ساخته شده است. همین پس زمینه منحصر به فرد آن را تبدیل به جایی محبوب برای عکاسی در غروب خیره کننده آفتاب تبدیل کرده است. اگرچه نمی‌توانید وارد محوطه اصلی معبد Tanah Lot شوید، اما مناظر پانوراما و پیشنهادات فرهنگی اطراف از نکات برجسته برای لذت بردن هستند. همچنین معبد دارای زیارتگاه‌های کوچک‌تر، رستوران‌ها، مغازه‌ها و یک پارک فرهنگی است که در آن برنامه‌های رقص به صورت منظم برگزار می‌شود.

آدرس: Jalan Raya Tanah Lot, Beraban, Kediri, Tabanan, Bali 82121, Indonesia

 

مرکز سوارکاری بالی

مرکز سوارکاری بالی یک مرکز ۲۵۰۰۰ متر مربعی است که توسط مربیان معتبر بین‌المللی اداره می شود. این اصطبل خانه بیش از ۳۰ اسب آموزش دیده از نژادهای محلی و وارداتی دارد که با اسب سواری آرام و کمپ‌های روزانه برای بچه‌ها پذیرای خانواده‌ها می‌شود. همچنین اگر قبلا هرگز اسب سواری نکرده‌اید، مرکز اسب سواری بالی برای بزرگسالان و کودکان کلاس‌هایی ارائه می‌دهد. صبحانه و ناهار در رستوران مرکز سرو می‌شود. همچنین یک استخر و زمین بازی که مشرف به میدان اصلی سوارکاری است هم در مجموعه وجود دارد.

 

بهترین موزه‌های بالی را بشناسیم

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۱:۴۵ و از ۱۴:۴۵ تا ۱۸:۴۵

آدرس: Perumahan Canggu Asri, Jalan Karang Suwung, Brawa, Canggu, Kuta Utara, Badung, Bali 80361, Indonesia

 

ساحل براوا

ساحل براوا که به طور مستقیم با سمینیاک در همسایگی خود هم مرز است ترکیبی از ماسه‌های خاکستری تیره و سیاه و یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌ها در امتداد خط ساحلی کانگو را در خود جای داده است. این یک ایستگاه محبوب برای موج سوارانی است که به دنبال مکانی آرام برای موج سواری در بالی هستند. البته به خاطر صخره‌های سنگی و جریانات شدید آبی که در این ساحل جریان دارد شنای تفریحی در آن اصلا توصیه نمی‌شود. همچنین بارهای منحصر به‌ فرد در کنار ساحل، مکان‌های زیبایی را برای لذت بردن از غروب‌های معروف بالی در دسترس قرار می‌دهند.

آدرس: Jalan Pemelisan Agung, Tibubeneng, Kuta Utara, Badung, Bali 80361, Indonesia

 

آیین‌های مکوتک

مکوتکان یا مکوتک یک آیین سنتی در روستای مونگو در حدود ۶ کیلومتری شرق معبد Tanah Lot است که از روز شنبه کونینگان، یک مراسم مذهبی هندوهای بالی شروع می‌شود و تا ۱۰ روز بعد برگزاری آیین‌ها ادامه دارد. این مراسم معمولا در ژوئیه یا آگوست برگزار می‌شود. در طی این مراسم در روز مکوتکان گاهی بیش از هزار نفر مرد بالغ از چندین روستا در مونگو در حال قدم زدن به سمت معبد پورا دالم، با میله‌های بامبو دراز صداهایی در می‌آورند. سپس با بامبوها هرم‌هایی درست می‌کنند و مردهای روستاهای مختلف بالای آن می‌روند و در رقابتی با یکدیگر سعی می‌کنند طرف مقابل‌شان را از بالا به پایین بیاندازند.

 

گردشی جذاب در ۱۲ تا از بهترین سواحل بالی

آدرس: Munggu, Mengwi, Badung, Bali, Indonesia

 

ساحل نلایان

ساحل نلایان ۳.۵ کیلومتر ماسه سیاه را پوشش می‌دهد و بین پانتای باتو بولانگ و براوا کانگو واقع شده است. این ساحل ماهیگیری کمی خلوت و مکانی خوب برای غروب‌های آرام ارائه می‌دهد. دو دهانه رودخانه کوچک در هر انتهای ساحل قرار دارند که طول ساحل را تعیین می‌کنند. چندین ویلا لوکس که استراحتگاه‌های دنج را ارائه می‌دهند، درست فراتر از باغ‌های نارگیل در دسترس هستند. توجه داشته باشید که امواج در ساحل نلایان چیز زیادی برای موج سواران ارائه نمی‌دهند بنابراین بهتر است به منطقه همسایه Batu Bolong که دارای امواج طولانی و صخره‌های سنگی با آب‌های خروشان است بروید.

آدرس: Jalan Nelayan, Canggu, Kuta Utara, Badung, Bali, Indonesia

 

مزارع برنج پررنان و سسه

رانندگی در مناظر زیبا را در جاده‌های اصلی روستاهای ساحلی کانگو تجربه کنید، جایی که می‌توانید مزارع برنج Pererenan و Seseh را ببینید. می‌توانید هر زمان که خواستید به آنجا بروید و کشاورزان محلی را ببینید که از نزدیک به محصولاتشان رسیدگی می‌کنند. بیشتر مردمی که از اینجا دیدن می‌کنند به خاطر فضای آرامش بخش مزارع سبز برنج و نزدیکی به اقیانوس هند به این روستاها می‌آیند. همچنین یک توقفگاه محبوب برای کسانی است که در سفرهای یک روزه به معبد معروف Tanah Lot هستند.

 

۸ مکان برای خوردن بهترین برگرهای بالی

آدرس: Jalan Raya Seseh, Munggu, Mengwi, Badung, Bali, Indonesia

 

ساحل پررنان

ساحل Pererenan یکی از محبوب‌ترین سواحل اسب سواری در جزیره است که تا حدودی به دلیل وجود اصطبل‌های متعدد در امتداد خط ساحلی است. دهکده همنام آن با مزارع برنج سرسبزش مناظری ‌آرام ارائه می‌کند، در حالی که ساحل ۷۰۰ متری آن مکانی زیبا برای موج‌سواری است. بهترین زمان برای برای بازدید از این ساحل در تور بالی بین آوریل و اکتبر است. شنا در اینجا ایده خوبی نیست زیرا پررنان جزر و مد شدید با جریان‌های آبی زیر زمینی دارد. با این همه اگر می‌خواهید از جمعیتی که معمولا به سواحل محبوبی مانند کوتا و دابل سیکس می‌روند دور شوید، مکان خوبی است.

آدرس: Jalan Pantai Pererenan, Pererenan, Mengwi, Badung, Bali, Indonesia

 

بازی بولینگ استریک در باشگاه تفریحی فنلاندی بالی

بولینگ استریک در باشگاه تفریحی فنلاندی‌ها دارای ۶ مسیر با پین‌ستترهای خودکار، همراه با یک سیستم کامپیوتری است که امتیازات شما را به درستی رصد و بر روی تابلو درج می‌کند. این مرکز مناسب برای کودکان همچنین دارای مسیرهای بولینگ با ضربه گیرهایی است که مانع از رفتن توپ به داخل ناودان می‌شود. هر خط می‌تواند حداکثر ۶ نفر را در خود جای دهد، که آن را به یک فعالیت گروهی محبوب در بالی تبدیل می‌کند. همچنین رستوران و بار Strike Bowling در محل، هر روز از ساعت ۱۲ تا ۲۰، طیف وسیعی از تنقلات، غذاها و نوشیدنی ها را سرو می‌کند.

 

بازدید از آبشار گیتگیت در سفر به بالی

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب

آدرس: Jalan Pantai Berawa, Tibubeneng, Canggu, Badung, Bali 80361, Indonesia

 

گاردن بالی

باغ بالی یک مرکز مراقبت از کودکان است که محیط آموزشی سرگرم کننده و هیجان‌انگیزی را برای کودکان ارائه می‌دهد. این مرکز دارای ۷ کلاس درس، یک اتاق فوق برنامه اختصاصی، چندین زمین بازی و یک محوطه باغ بزرگ است. بیشتر کلاس‌های آن برای کودکان ۱۸ ماهه تا ۶ ساله با برنامه‌های چند روزه مانند هنرهای بالیایی و صنایع دستی و کلاس‌های آشپزی برگزار می‌شود. اگر فقط چند ساعت وقت دارید، The Garden Kids Club یک مرکز آموزشی است که در آن کودکان ۲ تا ۱۲ سال می‌توانند از بازی، هنر و صنایع دستی، قصه گویی و باغبانی لذت ببرند.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر

آدرس: Jalan Raya Semat No.18A, Canggu, Kuta Utara, Badung, Bali 80361, Indonesia

۲۵ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران