جاذبه‌های گردشگری پوکت را بشناسیم

جاذبه‌های گردشگری پوکت
جاذبه‌های گردشگری پوکت را بشناسیم

پوکت بزرگترین جزیره تایلند و یکی از مشهورترین مناطق توریستی تایلند است. آب‌های آبی، سواحل شنی، غذاهای تند تایلندی، غواصی و ... همه تنها بخشی از جذابیت‌های آن هستند. گردشگرانی که از سراسر جهان پوکت را برای سفر و تفریح خود انتخاب می‌کنند دوست دارند تا از تمامی جاذبه‌های توریستی و جذاب آن دیدن کنند. چنانچه شما نیز دوست دارید تا سفری با تور پوکت داشته و لحظه به لحظه سفر خود را به تفریح و گردشگ بپردازید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری پوکت آشنا کنیم.

 

ساحل پاتونگ (Patong Beach)

طولانی‌ترین ساحل پوکت البته یکی از زیباترین سواحل آن پاتونگ نام دارد. این ساحل تا مدت‌ها یکی از مناطق خلوت پوکت بود. اما بعدها با کشف توریست‌ها به یک مرکز شلوغ گردشگری تبدیل شد. پاتونگ برای افرادی که از تماشای مناظر زیبای طبیعی لذت می‌برند گزینه‌ای بسیار عالی و فراموش نشدنی است. استراحتگاه‌های زیادی در امتداد جاده ساحلی پاتونگ قرار گرفته‌اند و یکی از بهترین هتل‌های جزیره با نام آماری پوکت (Amari Phuket) با بنایی مجلل و فضایی مشرف به دریا در این محدوده قرار دارد.

 

متفاوت‌ترین کارهای رمانتیک در پوکت

 

ساحل کاتا (Kata Beach)

ساحل کاتا که با درختان نخل پوشیده شده منظره‌ای بسیار زیبا از دامنه‌های سرسبز و دریا را در یک قاب به گردشگران عرضه می‌کند. این ساحل دوست داشتنی با جذابت‌های خاص خود توانسته به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری پوکت تبدیل شود. اگرچه ساحل کاتا یکی از توریستی‌ترین مناطق پوکت می‌باشد، اما آرام تر از ساحل پاتونگ است. این ساحل عریض با شن‌های نرم و سفید و نواحی مناسب برای غواصی در دو انتها قطعا شما را شیفته خود خواهد کرد. اگر گرسنه هستید، می‌توانید شیک پاپایا یا میان ‌وعده‌ای را در یکی از غرفه‌های کنار ساحل کاتا میل کنید. همچنین رستوران‌های بزرگ‌تر در چند قدمی هم در این محدوده قرار دارند. در انتهای جنوبی ساحل یک بوتیک هتل مجلل به نام The Boathouse Phuket قرار دارد که اقامت در آن شدیدا توصیه می شود. دنج ترین و خلوت ترین بخش ساحل کاتا قسمت جنوبی آن است.

 

ساحل کارون (Karon Beach)

از آنجایی که اغلب جاذبه‌های گردشگری پوکت سواحل و مناظر طبیعی زیبای آن هستند، نمی‌توان اشاره‌ای به ساحل کارون در این مقاله نکرد. ساحل کارون در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از ساحل محبوب پاتونگ فاصله داشته و به نسبت آن دست نخورده‌تر است. وقتی هوا آرام است، این ساحل مکان زیبایی برای شنا کردن است. اما وقتی باد می‌وزد، امواج بزرگ در خط ساحلی ایجاد می‌شوند و توصیه می‌شود از شنا منصرف شده و فقط به تماشای ابهت موج‌ها بایستید. در امتداد جاده شلوغ ساحل کارون رستوران‌ها و استراحتگاه‌های متعددی گسترده شده‌اند. در بین آن‌ها چند هتل چهار ستاره با ساحل اختصاصی وجود دارند که اقامت در آن‌ها بهترین روزها را در سفر به پوکت برای شما رقم خواهند زد.

 

مرکز شهر پوکت (Phuket City Center)

خیابان‌ها و کوچه‌های پوکت خود به تنهایی از جذابیت‌های خاصی برای گشت و گذار برخوردار هستند. پس اگر قصد آشنایی با فرهنگ بومیان منطقه را در کنار بازدید از بافت شهری دارید حتما یک روز خود را برای قدم زدن در خیابان‌های این جزیره زیبا اختصاص دهید. شهر پوکت در ساحل جنوب شرقی جزیره در خلیجی زیبا قرار دارد. این شهر جزیره‌ای به لطف هتل‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های ماساژ و سایر جاذبه‌های گردشگری که در دهه‌های پس از افتتاح ساحل پاتونگ در سال ۱۹۸۰ ایجاد شده‌اند، شلوغ است.

معماری‌هایی که در این گشت و گذار درون جزیره‌ای مشاهده خواهید کرد متاثر از مهاجران چینی و پرتغالی در این منطقه هستند که تضاد جالبی با سبک‌های سنتی تایلندی ایجاد کرده‌اند. در خیابان‌های شهر قدیمی پوکت، با مغازه‌های سنتی، عمارت‌های چینی / پرتغالی، معابد و زیارتگاه‌های تاریخی روبرو خواهید شد. از جمله کارهایی که باید انجام دهید بازدید از موزه تریک آی پوکت، گالری هنری سه بعدی و بازدید از معبد Jui Tui که یک معبد رنگارنگ چینی است، می باشند.

 

معرفی ۷ رستوران مناسب کودکان در پوکت

 

بودای بزرگ پوکت (Phuket Big Buddha)

بودای بزرگ پوکت که در ارتفاعات جزیره و در بالای تپه‌های ناکارد بین کاتا و چالونگ قرار دارد، یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی جزیره است. پس از رسیدن به قله، جایی که این بنای تاریخی با ارتفاع ۴۵ متر در آن قرار دارد، مناظر دیدنی پانوراما از شهر را مشاهده خواهید کرد. این مجسمه با سنگ مرمر سفید یشم در سال ۲۰۰۴ ساخته شد. این یک مکان آرام برای استراحت بوده و در آن صدای ناقوس‌های کوچک شنیده می‌شوند. علاقه‌مندان می‌توانند با تاکسی یا توک توک از جاده بادخیز شش کیلومتری به بالای تپه بروند، اما باید در ابتدا از پله‌های شیب‌دار به سمت بنای یادبود حرکت کنند.

 

روستای راوای (Rawai Village)

برای تجربه یک روز متفاوت در پوکت، به این دهکده کوچک در ساحل شرقی جزیره بروید تا سبک زندگی قبیله‌ای از کولی‌های دریایی را ببینید. آنها ریشه در جزایر آندامان و نیکوبار دارند که در طول سال‌ها به اعتقادات و آداب و رسوم خود پایبند مانده‌اند. برخی از آن‌ها در کنار دریا زندگی می‌کنند و برخی دیگر زندگی نیمه عشایری در خشکی دارند. مردان روستا بیشتر به عنوان ماهیگیر و گاهی اوقات به عنوان راهنمای سفرهای دریایی فعالیت می‌کنند. خود راوای یک بندر ماهیگیری کوچک و تکه‌ای از ساحل پوشیده از نخل‌های نارگیل، بلوط‌های باتلاقی و قایق‌های ماهیگیری دارد. ساحل نای هارن یکی از بهترین‌های منطقه است. شما می‌توانید در اینجا قایق‌هایی را برای سفر به جزایر اطراف اجاره کنید. این روستا همچنین به خاطر بازارهای غذاهای دریایی‌اش برای تهیه صید روز و رستوران‌های محلی معروف است.

 

تپه سه ساحل (Three Beaches Hill)

درست در جنوب ساحل کاتا نوی، تپه سه ساحل، منظره‌ای دوست داشتنی از سه تا از زیباترین سواحل پوکت را به شما ارائه می‌دهد. یعنی با رفتن به این مکان می‌توانید به تماشای کاتا نوی، کاتا یای، و ساحل کارون بپردازید. در این نقطه از پوکت همه چیز از قبیل دامنه‌های زمردی، دریاهای آبی و موج‌های سفید با زیبایی هر چه تمام دیده می‌شوند. بدون اغراق تپه سه ساحل یکی از پر زیباترین مناظر جزیره پوکت است. می توانید با حرکت در امتداد جاده فرعی روبروی ساحل کاتا نوی در جهت جنوب غربی به سمت نوک جنوبی جزیره به این مکان دست یابید.

 

بهترین تفریحات گروهی در پوکت

 

معبد وات چالونگ (Wat Chalong Temple)

معبد وات چالونگ بزرگترین، محبوب‌ترین و بدون شک زیباترین معبد در بین ۲۹ معبد پوکت است. پس جای تعجب نیست که نام آن را در لیست جاذبه‌های گردشگری پوکت بگنجانیم. این معبد به دو راهب بسیار مهم بودایی تقدیم شده و شما می‌توانید مجسمه‌های مومی در اندازه واقعی آنها و سایر چهره‌های مهم را در نمایشگاه این معبد ببینید. بتکده معبد از قطعه‌ای از استخوان لرد بودا محافظت می‌کند و دارای نقاشی‌های دیواری است که تصاویری از داستان زندگی بودا را به تصویر می‌کشند. همانطور که در مجتمع پرسه می‌زنید، به تعداد زیادی بودای طلایی در حالت‌های مختلف توجه کنید. توصیه می‌کنیم در این بازدید از پوشیدن لباس‌های باز خودداری کنید. همچنین توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان مجاز به پوشیدن کفش در داخل معبد نیستند و زنان باید شانه و زانوهای خود را بپوشانند.

 

مرکز توانبخشی گیبون و آبشار بنگ پی (Gibbon Rehabilitation Center & Bang Pae Waterfall)

مرکز توانبخشی گیبون که در منطقه غیر شکاری واقع شده، مکانی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موجودات باهوش و نگه‌داری از آن‌ها است. این مکان با هدف نجات، مراقبت و بازگرداندن گیبون‌ها به محیط طبیعی تاسیس شده است. بسیاری از این حیوانات در دوران نوزادی از مادرانشان شکار شده و به عنوان حیوان خانگی فروخته می‌شدند یا در تجارت توریستی استفاده می‌شدند. در این مکان شما این فرصت را خواهید داشت که با برخی از حیواناتی که به طور تمام وقت در پناهگاه زندگی می‌کنند ملاقات کنید و داستان‌هایی در مورد نجات معجزه آسای آن‌ها بشنوید.

این مرکز برای ورود به پارک هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. پس از بازدید از مرکز، از میان جنگل‌های سرسبز استوایی به سمت آبشار پانگ پی (Bang Pae) بروید و از لذت شنا در آنجا بهره‌مند شوید.

 

موزه تریک آی پوکت (Phuket Trickeye Museum)

اگر به دنبال مکان‌های سرپوشیده برای بازدید در روزهای گرم پوکت هستید، موزه تریک آی پوکت یک گزینه عالی خواهد بود. این گالری هنری سه بعدی به شما این امکان را می‌دهد که طوری به نظر برسید که انگار بخشی از خود نقاشی‌ها هستید. در این موزه حدود ۹۵ نقاشی سه بعدی وجود دارد که توسط هنرمندان کره‌ای خلق شده‌اند. موزه تریک آی پوکت انتخابی بسیار مناسب برای داشتن روزی عالی به همراه کل خانواده است.

 

بهترین شهرها و روستاهای پوکت

 

پارک ملی سیرینات (Sirinat National Park)

پارک ملی سیرینات که قبلا پارک ملی نای یانگ نامیده می‌شد، بخش ساکت‌تری از این جزیره توریستی را به گردشگران ارائه می‌دهد. این پارک ساحلی وسعتی در حدود ۹۰ کیلومتر مربع داشته و در ساحل شمال غربی جزیره قرار گرفته است. اغلب مناطق دریایی که این پارک شامل آن‌ها می‌شود به حالت دست نخورده باقی مانده‌اند. از جمله اصلی‌ترین سواحل این جاذبه گردشگری پوکت هات نای یانگ و هات مای خائو نام دارند. از جذابیت‌های این مناطق می‌توان به لاک‌پشت‌های چرمی که شب‌ها برای تخم گذاری به ساحل می‌آیند، اشاره کرد. بهترین زمان برای دیدن آنها ماه‌های نوامبر تا فوریه است.

 

معبد وات فرا ثونگ (Wat Phra Thong Temple)

این معبد که غرق در افسانه‌های محلی است و مجسمه شکسته بودا را که در طول تهاجم برمه آسیب دید را در خود جای داده یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پوکت است. افسانه‌ها حاکی از آن است که پسری مراقب یک گاومیش آبی بود که با استفاده از طناب کنفی آن را به تکه‌ای فلزی که از زمین بیرون زده بود متصل کرد. ناگهان پسر درگذشت، اما در خواب به پدرش ظاهر شد و در مورد قطعه فلز به او گفت. پدر شروع به حفاری کرد و به مجسمه بودا رسید که از طلای خالص ساخته شده بود. تاریخ ساخت این معبد به سال ۱۷۸۵ برمی‌گردد. زمانی که برمه‌ها این مکان را فتح کردند، در پی کندن مجسمه بودند که در آن زمان مجسمه به دو نیم تقسیم شد. یک نیمه آن ناپدید گردید اما دیگری هنوز در معبد باقی است.

 

بازارهای محلی پوکت (Phuket's Traditional Markets)

پیشنهاد می‌کنیم اگر با تور پوکت سفر کردید هرگز بدون بازدید از بازارهای محلی جزیره به سفر خود خاتمه ندهید. این بازارها شما را وارد فرهنگ بومیان پوکت کرده و می‌توانید ساعت‌های بسیار خاصی را بین آن‌ها سپری کنید. از جمله جذاب‌ترین این بازارها می‌توان به بازار یکشنبه واکینگ استریت اشاره کرد. این یکی از بزرگترین جاذبه‌های جزیره پوکت است که در قلب بخش تاریخی شهر قرار دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این بازار فقط یکشنبه‌ها دایر بوده و ساعات برگزاری آن از ۴ بعد از ظهر تا ۹ شب است.

بازار سرپوشیده بانزان فرش مارکت (Banzaan Fresh Market) با طراحی خاص خود از دیگر بازارهای محلی است که در تور پوکت باید به آن سر بزنید. این بازار مکان خوبی برای کشف میوه‌های عجیب و غریب، چیدن برخی سبزیجات یا میوه‌ها و مزه کردن یک لیوان آب نارگیل با طراوت است. اگر به دنبال سوغاتی‌های تایلندی هستید این بازارها گزینه‌های مناسبی برای شما خواهند بود.

 

غروب آفتاب در دماغه پرومتپ پوکت

۰۱ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران