لوکس‌ترین هتل‌های جیپور: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری جیپور
لوکس‌ترین هتل‌های جیپور: قسمت اول

سفر با تور هند بدون بازدید از شهر جیپور، پایتخت راجستان کامل نمی‌شود. این شهر که لقب "شهر صورتی" را از آن خود کرده، دارای ساختمان‌های تاریخی قرمز رنگ و جاذبه‌هایی خارق العاده از فرهنگ و میراث این کشور بوده و مملو از جواهرات معماری است. بعلاوه این منطقه، یک توقف عالی در مثلث طلایی معروف هند را بعنوان یک مسیر محبوب توریستی رقم می‌زند.

از کاخ‌ها وقلعه‌های سلطنتی گرفته تا رستوران‌های مجلل، در چنین محیطی گرم و پر جنب و جوشی به استقبالتان می‌آیند و فقط یک کار وجود دارد که باید انجام دهید: غوطه ور شدن در شکوه و جلال شهر!

در این رابطه کافی است سری به مقاله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری جیپور بزنید و با گوشه‌ای از زندگی توریستی این خطه آشنا شوید. بسیار خب! اگر آماده‌اید تا سفر خود به "پاریس هند" را به یک تجربه به یاد ماندنی بدل کنید، بهتر است قبل از هر چیز به فکر اقامتگاهی مناسب خود و همراهانتان باشید. و اگر دغدغه هزینه را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به یکی از لوکس‌ترین هتل‌های جیپور فکر کنید.

 

The Oberoi Rajvilas Jaipur

این هتل بوتیک زیبا و آرامش بخش، اقامتی ۵ ستاره و منحصر به فرد را در شهر جیپور هند ارائه می‌دهد.  این ملک مجلل که در میان فضای سبز قرار دارد، دارای یک استخر، پارکینگ رایگان اختصاصی، مرکز اسپا و سالن تناسب اندام است. گفتنی است این هتل، ۷۱ اتاق شیک و مدرن را در برگرفته که با رنگ‌های خنثی تزئین شده‌اند و پنجره‌های بزرگی دارند که مشرف به فضای سبز هستند. وای فای رایگان، قسمت نشیمن مبله، تلویزیون صفحه تخت و حمام با وان، از مهمترین امکانات اتاق‌ها به شمار می‌آیند. همچنین در این اقامتگاه، تهیه بلیط و کرایه ماشین را می‌توان در میز تور انجام داد.

بعلاوه ۲ گزینه غذاخوری را می‌توانید در این ملک بیابید. رستوران Surya Mahal & Courtyard که برای صرف غذا، در تمام روز در دسترس بوده و غذاهای بین‌المللی و نوشیدنی‌های باکیفیت سرو می‌کند. و رستوران Rajmahal که غذاهای هندی را برای شام ارائه می‌کند. گفتنی است این هتل، ۸ کیلومتر با مرکز شهر و ۱۰ کیلومتر تا هوامحل، ۱۴ کیلومتر تا ایستگاه راه آهن جیپور و ۲۵ دقیقه رانندگی تا فرودگاه جیپور فاصله دارد.

 

بازدید از موزه آلبرت هال جیپور

آدرس: Goner Road, 302031 Jaipur, India

 

Rajmahal Palace RAAS

این هتل جذاب بسیار ظریف با طراحی داخلی فوق العاده، در ۲.۲ کیلومتری کمپ سندی واقع شده است. گفتنی است معبد بیرلا ماندیر ۲.۷ کیلومتر،  پارک بانی ۳ کیلومتر و فرودگاه بین المللی جیپور، ۵.۶ مایل از ملک فاصله دارند.

این اقامتگاه ۵ ستاره، دارای وای فای رایگان، ۳ رستوران و سایر امکانات رفاهی است. در اینجا رزرواسیون ۲۴ ساعته، پارکینگ اختصاصی رایگان و خدمات کرایه خودرو برای گشت و گذار در شهر نیز ارائه می‌شوند. همچنین باید گفت این ملک، ۱۳ اتاق را در خود جای داده که همگی مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، حمام اختصاصی همراه با لوازم بهداشتی رایگان و حوله و دمپایی هستند. برخی از اتاق‌ها نیز برای راحتی بیشتر، از فضای نشیمن برخوردارند.

آدرس: Sardar Patel Marg, C-Scheme, 302001 Jaipur, India

 

Fairmont Jaipur

این هتل لوکس، در نزدیکی جاده امبر و در ۷.۶ کیلومتری قلعه امبر واقع شده است. این ملک دارای یک استخر روباز، اسپا و چندین گزینه غذاخوری است. قلعه ناهارگار در ۱۷.۳ کیلومتری، جال محل در ۹.۴ کیلومتری و باپو بازار و بازار جوهری، در شعاع ۱۶ کیلومتری از این ملک واقع شده‌اند.

در این هتل ۵ ستاره، می‌توانید شاهد ۳۲۶ اتاق باشید. هر اتاق با تخت‌های بزرگ و راحت، حمام اختصاصی با وان، تلویزیون صفحه تخت، مینی بار و سایر امکانات به استقبال مهمانان تور جیپور می‌آید. در ضمن گزینه‌های غذاخوری عبارتند از Zoya، که یک رستوران تمام روز است و غذاهای بین‌المللی و راجستانی را سرو می‌کند و رستوران Zarin که غذاهای سلطنتی هند را ارائه می‌دهد. بعلاوه مهمانان می‌توانند از نوشیدنی‌های گوارا در بار Aza، و چای در کافه Anjum با تنوع محلی لذت ببرند. جالب است بدانید این ملک، سرگرمی‌های شبانه مانند رقص محلی و نمایش عروسکی را به مهمانان ارائه می‌کند.

 

۱۰ گالری و موزه هنرهای معاصر جیپور در ایالت راجستان

آدرس: 2,Riico Kukas, 303101 Jaipur, India

 

Buena Vista

این ریزورت محبوب پررفت و آمد و رمانتیک، در عامر و در دامنه تپه‌های آراوالی واقع شده است. این ملک، اقامتگاهی به یادماندنی را همراه  با استخر روباز، مرکز تناسب اندام، رزرواسیون ۲۴ ساعته، پارکینگ خصوصی رایگان و باغ ارائه می‌دهد. مرکز سلامتی ملک نیز، شامل یک جکوزی است. همچنین شما می‌توانید در این استراحتگاه، مینی گلف بازی کنید.

این ریزورت، دارای وای فای رایگان و بار است و ۵۲ اتاق را در دل خود جای داده است. اتاق‌ها از تهویه مطبوع، حمام اختصاصی مجهز به لوازم بهداشتی رایگان، دستگاه قهوه ساز، توستر و سایر امکانات برخوردارند. برخی واحدهای خاص در این اقامتگاه، همچنین دارای پاسیو هستند. در این ملک زیبا، می‌توانید هر روز از بوفه صبحانه برخوردار شوید. گفتنی است نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی جیپور است که ۲۰ کیلومتر با این ریزورت فاصله دارد.

آدرس: Buena Vista Resorts, Jaipur, 302028 Jaipur, India

 

Royal Heritage Haveli

این فضای آرامش بخش و شاعرانه قرن هجدهمی، پس از ۱۵۰ سال، بعنوان یک هتل بوتیک درهای خود را به روی علاقمندان و مسافران تور هند باز کرده است. این ملک با یک استخر روباز، فضای سبز مفرح و شاد، درگاه‌های قوسی شکل و نقاشی‌های دیواری، مرکز تجاری و میز تور به استقبال مهمانان می‌آید. در اینجا صبحانه‌هایی عالی سرو می‌شوند. این هتل، یک رستوران چند آشپزی دارد که غذاخوری در اتاق نیز ارائه می‌دهند. همچنین نوشیدنی‌های سبک در بار و کافی شاپ هتل سرو می‌شوند.

این هتل رویایی، ۱۹ اتاق با فضای مجلل و بخش نشیمنی باشکوه همراه با وای فای رایگان، تلویزیون صفحه تخت و کلیه امکانات رفاهی برای مهمانان فراهم می‌کند. بعلاوه این ملک، جلسات یوگا را برای کاهش استرس ارائه می‌دهد. در کنار اینها، مهمانان می‌توانند در اتاقشان از ماساژ سوئدی یا کرالا برخوردار شوند. گفتنی است این اقامتگاه، تا ایستگاه راه آهن جیپور ۵.۹ کیلومتر و تا فرودگاه جیپور ۱۷ کیلومتر فاصله دارد.

 

۱۰ قلعه باشکوه و تاریخی در جیپور

آدرس: Khatipura, 302012 Jaipur, India

 

Samode Haveli

این ملک زیبا و  تاریخی که در بین مردم محلی و گردشگران خصوصا بانوان بسیار محبوبیت دارد، بیش از ۱۷۵ سال پیش در شهر جیپور بعنوان عمارت خانواده سلطنتی ساخته شد. در اینجا می‌توانید از  یک استخر روباز و یک مرکز اسپا و سلامتی، بار روی پشت بام، نمایش عروسکی، موسیقی راجستانی و اجرای رقص شبانه لذت ببرید. بعلاوه میز تور، انبار چمدان، صرافی و مرکز تجاری، امکانات این اقامتگاه را به حد کمال می‌رسانند.

در این اقامتگاه ۵ ستاره، ۳۹ اتاق وجود دارند که همگی مجهز به تهویه مطبوع، کاناپه‌های آنتیک، آثار موزاییکی غنی و طاق‌های رنگ‌شده، حمام اختصاصی و تلویزیون کابلی صفحه تخت هستند. بعلاوه این ملک، دارای رستورانی است که با نقاشی‌های دیواری رنگارنگ تزئین شده و غذاهای محلی و بین المللی سرو می‌کند.

آدرس: Gangapole, 302002 Jaipur, India

 

Devi Ratn-IHCL SeleQtions

این محیط دنج، از موقعیت مکانی عالی و مناظر بی بدیل برخوردار بوده و به دلیل فضای رمانتیک، محبوبیت زیادی در میان زوج‌ها دارد. در این ساختمان مدرن یک استخر روباز، یک مرکز تجاری بزرگ، وای فای رایگان در سراسر ملک، رزرواسیون ۲۴ ساعته، میز تور، انواع درمان‌های اسپا و همچنین امکانات سونا برای مهمانان مهیا هستند.

بعلاوه در این هتل ۵ ستاره رنگارنگ و شاد، ۵۷ اتاق مشرف به کوه و مجهز به کلیه امکانات رفاهی از جمله تلویزیون صفحه تخت ماهواره‌ای و مینی بار، حمام اختصاصی و فضای نشیمن وجود دارند.

به جهت خورد و خوراک نیز شرایطی ایده آل مهیاست ومیهمانان می‌توانند در رستوران Vyom غذا بخورند که مجموعه‌ای از غذاهای آسیایی و قاره‌ای را سرو می‌کند. دیگر گزینه‌های غذاخوری عبارتند از Jal، کافه کنار استخر و بار Mandala. امکان غذاخوردن در اتاق نیز فراهم است.

در ضمن باید گفت این اقامتگاه خاطره انگیز، در ۱۸ کیلومتری فرودگاه جیپور و ۱۰ کیلومتری از ایستگاه راه آهن جیپور واقع شده است. هتل تاریخی هوا محل نیز، ۱۰ کیلومتر با هتل فاصله دارد.

 

گشتی در دریاچه زیبای من ساگر جیپور

آدرس: Ballupura Farms, Village Jamdoli, Agra Road , 302031 Jaipur, India

 

Alila Fort Bishangarh Jaipur

این ملک منحصر بفرد که به طرزی باشکوه بر روی تپه‌ای گرانیتی در منوهارپور قرار گرفته، منظره‌ای ۳۶۰ درجه از چشم‌انداز راجستانی ارائه می‌کند. طراحی و معماری این بنا نیز، الهام گرفته از سبک‌های راجپوت و مغول است. در اینجا وای فای رایگان، تراس آفتاب‌گیر با استخر، مرکز تناسب اندام و اسپا، باغ ، یک سالن مشترک و یک بار، زمین بازی کودکان و رزرواسیون ۲۴ ساعته به مهمانان ارائه می‌شوند. تعداد ۵۹ اتاق این ملک همگی دارای حمام اختصاصی، کمد لباس و تلویزیون صفحه تخت بوده و برخی از آنها از بالکن برخوردارند و امکان بهره مندی بهتر از زیبایی‌های محیط اطراف را به مخاطبان رقم می‌زنند.

گفتنی است پرسنل این هتل به زبان‌های هندی و انگلیسی مسلط هستند و از این رهگذر، امکان ارتباط و تعاملی بهتر با مهمانان فراهم است. همچنین صبحانه قاره‌ای در اینجا سرو می‌شود و رستوران تمام روز Amarsar، غذاهای بین المللی را با الهام از دستورپخت‌های قدیمی و اصیل ارائه می‌دهد.  

به لحاظ موقعیت مکانی باید گفت این منطقه برای دوچرخه‌سواری بسیار پرطرفدار است و کرایه دوچرخه و ماشین، در این قلعه امکانپذیر می‌باشد. این ملک، به راحتی از دهلی و جیپور قابل دسترسی است. فرودگاه جیپور در ۶۹ کیلومتری و فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی در حدود ۱۹۷ کیلومتری این اقامتگاه قرار دارند.

آدرس: Off NH-8 at Manoharpur Bishangarh,, 303103 Jaipur, India

 

Jai Mahal Palace

قدمت این هتل بوتیک که از ساختاری تاریخی و معماری هندو ساراسنیک و فضای داخلی به سبک استعماری برخوردار است، به سال ۱۷۴۵ بازمی‌گردد. این اقامتگاه در قلب جیپور، بهترین ترکیب را از میراث و فرهنگ ارائه می‌دهد. در اینجا می‌توانید از گشت و گذار در ۱۸ هکتار باغ زیبا لذت ببرید و یا از استخر روباز، مرکز اسپا و خدمات ماساژ و امکانات تناسب اندام برخوردار شوید. در این کاخ ۵ ستاره ، ۱۰۰ اتاق را خواهید یافت که از دکوراسیون مدرن و کلاسیک به سبک هندی بهره مند هستند. کفپوش چوبی یکپارچه، تلویزیون صفحه تخت و حمام‌های مجلل با وان استاندارد در همه اتاق‌ها به چشم می‌خورند.

مهمانان این اقامتگاه همچنین به پارکینگ رایگان، خدمات دربانی و مرکز تجاری دسترسی دارند. گفتنی است برای شکم گردی، گزینه‌های متعددی فراهم هستند از جمله رستوران‌های Cinnamon و Giardino و Marble Arch. نوشیدنی‌های تازه را هم می‌توانید در بار Marigold میل کنید. در حالی که مجموعه‌ای از کیک‌ها، شیرینی‌ها و نان‌های تازه در کافه La Patisserie سرو می‌شوند. و Oasis نیز، یک بوفه روباز در کنار استخر است که تنقلات سرو می‌کند.

در ضمن باید گفت این استراحتگاه، ۷ کیلومتر با جاذبه‌هایی نظیر کاخ شهر و هوا محل فاصله دارد و به فاصله  ۱.۵ کیلومتری از ایستگاه راه آهن جیپور و ۱۴ کیلومتری از فرودگاه بین المللی جیپور واقع شده است.

 

معرفی ۵ بازار محلی محبوب جیپور

آدرس: Jacob Road, Civil Lines, 302005 Jaipur, India 

۰۱ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران