دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری جیپور
دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور (قسمت دوم)

هندوستان به عنوان یکی از کشورهای رنگارنگ و جذاب توانسته به قطب گردشگری دنیا در بین گردشگران تبدیل شود. به طوری که اغلب شهرهای این کشور پهناور دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی بوده و سالانه گردشگران بسیاری با تور هند سفر می‌کنند. حال در این میان شهر جیپور هند یکی از مهم‌ترین شهرها از لحاظ صنعت توریستی بوده و کسانی که برای اولین بار به این کشور سفر می‌کنند بازدید از این شهر تاریخی و زیبا را ترجیح می‌دهند. در ادامه بخش اول و برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا و دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور در هند، شما را به خواندن مطالب دعوت می‌کنیم.

 

معبد موتی دوونگری(Moti Dungri Temple)

معبد موتی دوونگری در مرکز شهر و در بالای تپه‌‌ای با چشم‌اندازی خیره‌کننده واقع شده است. به دلیل موقعیت مکانی این معبد، منظره‌ای باشکوه و منحصر به فرد را برای تماشا در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. به غیر از معماری زیبا و جذاب، این معبد دارای نقاشی‌ها و مجسمه‌های بسیار زیبا از لرد گانشا در کنار خدا و الهه‌‌های دیگر است. از طرفی دیگر کاخی زیبا در مجاور این معبد قرار گرفته که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

 

از مشهورترین مراکز خرید جیپور زیباترین سوغاتی‌های هند را بخرید

تججی ماندیر(Tejaji Mandir Temple)

معبد تججی ماندیر به خدای ناگا متعلق می‌باشد. مردم با امید به اینکه معجزه گر Veer Tejaji همه غم‌ها و مشکلات زندگی آن‌ها را از بین ببرد و زندگی پربرکت و سعادتمندانه‌ای را به دست آورند از این معبد دیدن می‌کنند. فضای داخلی و معماری شگفت‌انگیز معبد دیدگان بازدیدکنندگان را می‌نوازد.

معبد نیلکانت ماهادوا(Neelkanth Mahadev Temple)

معبد نیلکانت ماهادوا از جمله دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور و یکی از مقدس‌ترین و عرفانی‌ترین مکان‌های زیارتی توسط پیروان هندو قلمداد می‌شود. در طول سال، بسیاری از معتقدان از این معبد خاص جیپور دیدن می‌کنند تا از نعمت‌های لرد شیوا بهره ببرند. جدا از مجسمه لرد شیوا، این معبد دارای مجسمه‌هایی از هانومان، الهه پرواتی، گاو ناندی و ... است. به طور کلی این معبد یکی از پربازدیدترین معابد جیپور به شمار می‌رود.

 

سفر به جیپور را با حضور در این ۸ رستوران لوکس جذاب کنید

معبد کاله هانومان جی(Kale Hanuman Ji Temple)

همانطور که از نام آن هویدا است این معبد به منظور تقدیم به لرد هانومان ساخته شده است. اعتقاد بر این است که این معبد خاص در جیپور هزار سال قدمت داشته و یکی از قدیمی‌ترین معابد موجود در شهر به حساب می‌آید. مجسمه خدای هانومان که در معبد وجود دارد برخلاف بسیاری از مجسمه‌های معابد دیگر که دارای مجسمه نارنجی یا قرمز هستند، سیاه رنگ است. توصیه می‌کنیم اگر با تور هند به شهر جیپور سفر کردید حتما یک بار از این معبد منحصر به فرد دیدن کنید که قطعا شیفته زیبایی و عظمت آن خواهید شد.

معبد تادکشور جی  Temple)Tadkeshwar Ji)

از دیگر مواردی که می‌توان در لیست دیدنی‌ترین معابد جیپور قرار داد می‌توان به معبد تادکشور جی اشاره کرد. این معبد از جمله معابد متعلق به لرد شیوا بوده و یکی از شاهکارهای بزرگ معماری است که در طول سفر به جیپور بازدید از آن را نباید از دست داد. این معبد با فضای سبز بسیار زیبا و محیطی صلح آمیز احاطه شده که هر بیننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد. این بنا در سال ۱۷۸۴ با معماری و طراحی بسیار زیبایی ساخته شده است.

 

۱۰ تفریح نابی که در سفر به جیپور می‌توانید انجام دهید

معبد ایسکون Temple)  Iskcon)

معبد ایسکون یکی از معابد و جاذبه‌های مهم جیپور است. معبد ساخته شده با سنگ مرمر سفید منظره‌ای خیره کننده و دل ربا را خلق کرده است که فضای آرام اطراف معبد همه را وسوسه به دیدن این همه شگفتی می‌کند. معماری معبد به اندازه‌ای خیره‌کننده است که شما را عاشق خود خواهد کرد.

کلام آخر

موارد معرفی شده تنها بخشی از دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور هستند. ناگفته نماند که تمامی این بناها نه تنها مکان‌های مذهبی و الهی در هند به شمار می‌روند بلکه تجربه‌ای هیجان‌انگیز و تکرار نشدنی را برای بازدیدکنندگان از هر دین و مذهبی را خلق می‌کنند. بنابراین هر کدام از آن‌ها یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر محسوب می‌شوند. چرا که هر یک از این معابد جذابیت‌های خاص خود را داشته و همه را مجذوب خود می‌کنند. اگر مسافر هندوستان هستید برای آشنایی با تاریخ و هنرهای معماری خاص این سرزمین حتما از معابد آن نیز دیدن کنید.

۱۳ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران