چشمه‌های آب گرم پاموکاله، در نزدیکی کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
چشمه‌های آب گرم پاموکاله، در نزدیکی کوش آداسی

بدون هیچ اغراقی می‌توان ادعا کرد که چشمه‌های آب گرم پاموکاله یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری تور ترکیه است. این مکان بی‌نظیر با داشتن استخرهای صخره‌ای طبیعی توانسته امروزه به یکی از پربازدیدترین مقاصد ترکیه و همچنین یکی از زیباترین مکان‌های دنیا تبدیل شود. اگر بازدید از مناظر عجیب و زیبا برای شما نیز جذاب است، تور کوش آداسی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. چرا که کوش آداسی چشمه‌های آب گرم پاموکاله را در خود جای داده است. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با پاموکاله و جذابیت‌های بی‌نظیر آن آشنا کنیم.

 

آشنایی با چشمه‌های آب گرم پاموکاله

با رفتن به پاموکاله در نگاه اول تصور خواهید کرد که گویا در وسط زمستان و یک محیط پر از برف قرار گرفته‌اید. چرا که بافت سفید رنگ آن جلوه‌ای دقیقا شبیه به برف دارد. پاموکاله در زبان ترکی استانبولی به معنای قلعه پنبه‌ای است که کاملا تصویری را که در بازدید با آن روبرو خواهید شد را توصیف می‌کند. پاموکاله واقع در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه و محل شهر باستانی هیراپولیس واقع شده است. این مکان در گذشته محل سکونت یونانیان و رومی‌های باستان بود و امروزه تمام بخش‌های آن مملو از خرابه‌های مربوط به دوران یونان است که قطعا ارزش دیدن را دارند. البته پاموکاله چیزی فراتر از این ویرانه‌ها است. چرا که با داشتن تراس‌های سفید تشکیل شده از سنگ‌های رسوبی تراورتن و آب‌های چشمه گرم که قدمت هزار ساله دارد هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌کنند. چشمه‌های آب گرم پاموکاله در تمامی روزهای سال دمایی بین ۵۰ الی ۱۰۰ درجه سانتی گراد دارد. به همین دلیل در سال‌های اخیر تور کوش آداسی و بازدید از منطقه پاموکاله به یکی از اولین الویت‌های هر گردشگری تبدیل شده است.

 

جاذبه‌های تاریخی کوش آداسی را بشناسید

 

تفریحات و جاذبه‌های دیدنی پاموکاله

پاموکاله چیزهای زیادی برای بازدید و تفریح توریست‌ها دارد. همین موضوع سبب شده تا به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های گردشگری در ترکیه تبدیل شود. اصلی‌ترین جاذبه‌های پاموکاله چشمه‌های آب‌ گرم آن است که علاقه‌مندان فرصت شنا در آن‌ها را خواهند داشت. این آب‌ها علاوه بر جنبه تفریحی خاصیت درمانی نیز دارند. همچنین گشت و گزار در میان بافت ایجاد شده از سنگ تراورتن خود به تنهایی لذتی توصیف نشدنی دارد که می‌توانید این لحظات خود را با عکس‌هایی منحصر به فرد ثبت کرده و با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

توصیه می‌کنیم اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی علاقه دارید حتما هنگام بازدید از پاموکاله، سری به هیراپولیس نیز بزنید. این شهر آبگرم در سال ۱۹۰ قبل از میلاد مسیح تأسیس شد و تا کنون ویرانه‌های تاریخی آن به خوبی حفظ شده‌اند. علاوه بر آن بازدید از نکروپولیس و تئاتر پاموکاله، استخر عتیقه و استخر کلئوپاترا که جاهایی برای حمام افراد مشهور بود، ضروری است.

در کنار تمامی این موارد در سفر به پاموکاله با ستون‌های رومی باشکوهی روبرو خواهید شد که به دلیل زلزله‌ای بزرگ سال‌ها پیش در آب فرو رفته‌اند و هنوز آثاری از آن‌ها به چشم می‌خورد. همچنین یک موزه باستان شناسی نیز در این نزدیکی‌ها وجود دارد. که در صورت داشتن زمان کافی می‌توانید به بازدید از آن نیز بروید. همان طور که متوجه هستید در پاموکاله تفرحات و جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند ساعات مفرح و لذت بخشی را در آن سپری کنند.

 

بهترین زمان برای رفتن به چشمه‌های آب گرم پاموکاله

پاموکاله در تمام طول سال باز است؛ اما شلوغ‌ترین زمان برای بازدید از آن در ماه‌های تابستان می‌باشد. چرا که در این روزهای سال توریست‌های داخلی و خارجی بسیاری از شهرهای توریستی دیگر مثل کوش آداسی، ازمیر، آنتالیا و ... مسیر این چشمه‌های آب گرم را در پیش می‌گیرند. البته گردشگرانی که قصد دارند در ماه‌های سردتر سال از استخرهای آب گرم آن لذت ببرند نیز می‌توانند مسیر این منطقه توریستی را در پیش بگیرند. البته فراموش نکنید که شنا در استخر عتیقه در طول ماه‌های زمستان امکان پذیر نیست چرا که به دلیل سرمای هوا بسته خواهد بود. از ماه‌های ژوئن تا پایان سپتامبر، پاموکاله بسیار شلوغ است. در ماه‌های جولای و آگوست هوا بسیار گرم بوده و شاهد اوج فصل گردشگری در پاموکاله خواهید بود.

 

بهترین هتل‌های سواحل لانگ و بانوان در کوش آداسی

از ماه‌های ژوئن تا سپتامبر، دمای هوا تا ۴۰ درجه سانتی گراد بالا می‌رود. با این حال باز هم در این روزها پاموکاله شاهد سیل عظیم گردشگران خواهد بود. چرا که با آب تنی می‌توانید خود را خنک کرده و نهایت استفاده را از امکانات و چشمه‌های آب گرم بکنید. در ماه‌های می تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر از نظر آب و هوا و ازدحام جمعیت پاموکاله در بهترین حالت خود خواهد بود. به طوری که دما در این روزها بین ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتی گراد بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از لحظه به لحظه خود بدون اذیت شدن از شرایط جوی و محیطی لذت ببرند.

طبق تمامی این گفته‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که تمامی ایام سال بسته به سلیقه و انتظارات توریست‌ها می‌توانند مناسب باشد. به طوری که اگر قصد سفر در روزهای خلوت سال را دارید فصل زمستان و اگر قصد استفاده از تمامی بخش‌های چشمه‌های آب گرم را دارید فصل تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید.

 

بهترین مکان‌ها برای اقامت در پاموکاله

پاموکاله منطقه‌ای توریستی در ترکیه است. به همین دلیل دارای چند هتل و اقامتگاه باکیفیت می‌باشد. البته قیمت این اقامتگاه‌ها کمی بالا بوده و برای کسانی که قصد سفر اقتصادی را دارند توصیه می‌کنیم در محدوده دنیزلی اقامت کنند. چرا که تنها با چند دقیقه رانندگی می‌توانند به پاموکاله دسترسی پیدا کنند. در زیر چند گزینه اقامتی که از نظر اغلب گردشگران پرطرفدار بوده‌اند را معرفی می‌کنیم:

هتل Pamukkale Melrose Viewpoint Suites

این اقامتگاه یک نقطه مرکزی با استخر شنا و صبحانه در پاموکاله است که از امکانات و قیمت مناسبی برخوردار می‌باشد. این هتل علاوه بر قرار گرفتن در مرکز شهر پاموکاله و امکانات بی‌نظیری که دارد از یک رستوران و بار دنج و دوست داشتنی برخوردار است.

 

جذاب‌ترین تفریحات شبانه کوش‌آداسی

هتل Bellamaritimo

این یکی دیگر از هتل‌های بسیار نزدیک به چشمه‌های آب گرم پاموکاله است. این هتل دارای یک استخر و یک رستوران کوچک نیز می‌باشد که هر روز صبح با صبحانه‌ای عالی از شما پذیرایی خواهد کرد.

هتل هیراپارک ترمال و اسپا

اگر چه این هتل کمی دورتر از خود پاموکاله قرار دارد ولی از امکانات و سبک معماری زیبای آن قطعا ارزش اقامت را خواهد داشت. این هتل دارای یک آبگرم و یک استخر بزرگ است. همچنین ترانسفر به تمامی نقاط شهر را دارا است.

هتل ونوس سوئیت

این یک مکان نیز یک هتل بسیار محبوب است و در فاصله‌ کمی از مرکز شهر قرار گرفته است. اتاق‌های این هتل از چشم‌اندازی زیبا برخوردار هستند که مورد پسند هر مسافری قرار خواهند گرفت.

 

تفریح در ساحل بانوان کوش آداسی

هتل لیکوس ریور ترمال

این هتل در فاصله ۲ مایلی از خود پاموکاله قرار داشته و یک هتل پنج ستاره است که بسیاری از مردم آن را برای داشتن اقامتی آرام و لوکس در طول سفر خود انتخاب می‌کنند.

 

نحوه دسترسی به پاموکاله

چشمه‌های آب گرم ترکیه که شهرت جهانی دارند، در فاصله کمی از شهر دنیزلی واقع در جنوب غربی ترکیه قرار دارند. دنیزلی فقط ۱۵دقیقه با پاموکاله فاصله دارد و اتوبوس‌های محلی مدام در حال حرکت در این مسیر هستند که توریست‌ها می‌توانند از آن‌ها برای دسترسی به چشمه‌های آب گرم پاموکاله استفاده کنند. علاوه بر آن گردشگرانی که بودجه کافی برای حمل و نقل و گشت و گزار در سفر خود دارند می‌توانند از تاکسی برای رفتن به پاموکاله استفاده کنند. علاوه بر آن توریست‌های تور ترکیه می‌توانند از مقاصد گردشگری دیگر این کشور به کمک وسیله‌های حمل و نقل عمومی به پاموکاله بروند:

دسترسی به پاموکاله از استانبول

اگر در استانبول هستید، می‌توانید در عرض یک ساعت با هواپیما به دنیزلی پرواز کنید. سپس می‌توانید با اتوبوس شاتل از فرودگاه به مرکز شهر رفته (حدود یک ساعت بسته به ترافیک) و بعد با تاکسی یا اتوبوس به پاموکاله بروید.

دسترسی به پاموکاله از ازمیر

اگر در ازمیر هستید، می‌توانید با قطار، اتوبوس یا رانندگی به دنیزلی بروید. رانندگی در این مسیر حدود ۳ ساعت است، اما اتوبوس بسته به جایی که توقف می‌کند نهایتا تا ۵ ساعت شما را به مقصد خواهد رساند. علاوه بر آن در مسیر بین ازمیر تا پاموکاله قطار نیز وجود دارد که نیاز به پیمودن مسیری ۶ ساعته دارد که مسیر زیبای مسیر قطعا ارزش پیمودن این مسیر را خواهد داشت.

دسترسی به پاموکاله از آنتالیا

علاقه‌مندان می‌توانند در سفر به آنتالیا تجربه سفر یک روزه به پاموکاله را داشته باشند. اگر در منطقه آنتالیا اقامت دارید و می‌خواهید از پاموکاله دیدن کنید، دفاتر گردشگری اغلب یک سفر یک روزه را برای شما ترتیب می‌دهند. اگرچه ما حداقل یک سفر دو شبه را توصیه می‌کنیم.

 

هزینه ورودی چشمه‌های آب گرم پاموکاله

توریست‌ها می‌توانند از سه نقطه مختلف (ورودی مرکز شهر، شمال و جنوب) وارد پاموکاله و چشمه‌های آب گرم آن شوند. هر سه این نقاط دارای دفتر فروش بلیط هستند و گردشگران می‌توانند بسته به شرایط و علاقه خود یکی از این مسیرها را انتخاب کنند. چشمه‌های آب گرم پاموکاله در طول ماه‌های تابستان از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۱ شب باز هستند. اما زمان بازگشایی این چشمه‌های آب گرم در طول زمستان با توجه به شرایط آب و هوایی کمی متفاوت خواهد بود. بنابراین اگر قصد سفر در زمستان را دارید باید قبل از بازدید هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. هزینه ورودی پایه برای بزرگسالان و کودکان ۸۰ لیر ترکیه است. این مبلغ تنها شامل ورود به منطقه پاموکاله بوده و شامل هزینه ورود به استخر عتیقه نمی‌شود. لذا برای آن باید هزینه‌ای جداگانه به مبلغ ۵۰ لیر پرداخت شود. توجه داشته باشید که استخر عتیقه در طول زمستان باز نیست.

 

راهنمای سفری خانوادگی به کوش آداسی

۰۳ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران