جزیره زیبای ساموس در نزدیکی کوش آداسی را ببینیم

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
جزیره زیبای ساموس در نزدیکی کوش آداسی را ببینیم

کوش آداسی یکی از پرگردشگرترین شهرهای ترکیه است. سالانه افراد زیادی از کشورهای مختلف از جمله ایران با تور ترکیه به این شهر توریستی سفر می‌کنند. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری بسیاری که این شهر داراست، چندین جزیره یونانی از جمله جزیره ساموس با مناظری زیبا و خیره کننده نیز در نزدیکی ای جزیره وجود دارد که در سفرتان با تور کوش آداسی نباید دیدن آن را از دست بدهید.


پیشینه جزیره ساموس


ساموس یک جزیره یونانی در شرق دریای اژه است که توسط تنگه‌ای از ترکیه جدا شده است. این جزیره زادگاه ریاضیدان فیثاغورث و فیلسوف اپیکور است. همچنین در ساحل جنوب شرقی جزیره، بخشی از بندر باستانی Pythagoreion شامل قنات زیرزمینی آپادانا Eupalinian، که در قرن ششم ساخته شده، باقی مانده است.

 

برجسته‌ترین مکان‌ها برای گردش در کوش آداسی

 

جزیره ساموس

 

 

پوشش گیاهی ساموس


جزیره ساموس دارای کوه‌ها و درختان کاج، سرو و زیتون است که زیبایی خط ساحلی جزیره ساموس را دوچندان کرده است. کشاورزی در این جزیره مخصوصا پرورش زیتون و کاشت میوه رونق بسیار دارد و منبع درآمد اصلی مردمان آن به حساب می‌آید.

 

جاذبه‌های گردشگری و باستانی جزیره ساموس


از جاذبه‌‌های دیدنی ساموس، تونل (Efpalino)، موزه باستان شناسی، مجموعه باستان شناسی در منطقه (Pythagorio) ، تعدادی کلیسای باستانی و معبد هرا را می‌توان نام برد. با توجه به داستان‌های گفته شده درباره اسطوره‌ها، جزیره ساموس را محل تولد الهه هرا که مستعمره یونان در هزاره قبل از میلاد است می‌دانند. البته همچنان خرابه های عبادتگاه او وجود دارد و قابل بازدید برای عموم است. این جزیره در قرن پنجم و ششم از نظر اقتصادی و فرهنگی رشد بسیاری داشته و با یونان و ایران تجارت می‌کرده است ولی بعدها آزادی خود را از دست می‌دهد.

 

گشت و گذار در کوش آداسی و جزایر آن به همراه تور کشتی

 

جزیره ساموس

 


یکی از راه‌های گردش و کشف این جزیره کرایه اتومبیل است. جزیره ساموس کوهستانی است. در غرب ساموس جزیره ایکاریا و در چند مایلی جنوب آن جزایر آگاتونیسی، پاتموس و لیپسی واقع شده و در شمال آن جزیره خیوس و لوسوس قرار دارد. قبلا نام جزیره ساموس، آنتمیا به معنی شکوفه گل بوده است که به دلیل زیبایی طبیعی این جزیره بر روی آن گذاشته شده بود. این جزیره دارای سه خلیج بزرگ است که مساحت آن ۴۷۲٫۴۸ کیلومتر مربع است و سواحلی به طول ۱۵۹ کیلومتر دارد. کوه کرکیس یکی از بلندترین کوه‌های حزیره ساموس است که دامنه‌ای شیب دار و دره‌های باریکی دارد.

 

 

جزیره ساموس

 


معمولا گردشگرانی که به کوش آداسی سفر می‌کنند و قصد گردش در ساموس را دارند، به شهر پیتاگوریون، پایتخت باستانی جزیره و یا به دهکده کوکاری می‌روند. دهکده کوکاری در ۱۰ کیلومتر شهر واسی در شمال جزیره منظره‌ای بی‌نظیر دارد. همچنین دارای دو تفریحگاه است که محل مناسبی برای موج‌سواری است. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های بسیار دارد.


تعداد دیگری از گردشگران نیز به شهر واسی، یکی از شهرهای اصلی و پایتخت ساموس می‌روند. واسی دو بخش دارد، شهر جدید و شهر قدیمی. بیشتر هتل‌ها و رستوران‌ها در شهر قدیمی شهر است.

 


دسترسی به جزیره ساموس


همه روزه چندین کشتی بین کوش‌آداسی و جزیره ساموس در رفت و آمد هستند و گردشگران زیادی را بین این دو جزیره جابجا می‌کنند. هنگامی که پس از اقامت در کوش آداسی تصمیم به گردش در ساموس گرفته و با کشتی به این جزیره برسید، امکان این را خواهید داشت که توسط قایق از آنجا به جزایر اطراف نیز سفری کوتاه و چند ساعته نیز داشته باشید. چون جزایر دیگر تقریبا خالی از سکنه هستند و فضایی دل‌انگیز و آرام برای لذت بردن از مناظر زیبا، آفتاب گرفتن و ورزش‌های آبی و شناست. همچنین اگر علاقه‌مند به تفریح و ورزش باشید، جزیره ساموس به دلیل کوهستانی بودن، مورد توجه کوهنوردان نیز قرار می‌گیرد و عده‌ای آنجا به شکار می‌روند.

 

۵ جاذبه دیدنی نزدیک به کوش آداسی

 

Samos

 


زمان حرکت کشتی‌ها از کوش آداسی به ساموس، یکی در اوایل صبح و دیگری در بعد از ظهر است و این برنامه به طور منظم از اپریل تا پایان ماه اکتبر می‌باشد. این کشتی ها در ساعت ۸:۳۰ کوش آداسی را به مقصد جزیره ساموس ترک کرده و در ساعت ۱۷ از جزیره ساموس به سمت کوش آداسی باز می‌گردند. مدت سفر دریایی یک ساعت است.
همچنین به غیر از کوش آداسی، کشتی و قایق‌ها مجموعا از ١٠ بندر ترکیه حرکت می‌کنند که شلوغ‌ترین آنها بنادر بدروم، مارماریس، کوش آداسی و بنادر یونان از جمله رودس، کاس و کی‌اُس هستند.

۰۳ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران