جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری داخلی
جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز ۱۴۰۱

فصل بهار و آغاز سال نو همواره برای ایرانیان فرصتی مناسب برای سفر و تفریح بوده است. چرا که مدارس تعطیل بوده و کارمندان فرصت بسیاری برای سفر و استفاده از تعطیلات خود خواهند داشت. اما اینکه چه مقصدی را برای سفر انتخاب کنید خود از اهمیت بالایی برخوردار است. با نزدیک شدن به ایام نوروزی در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به معرفی جذاب‌ترین مقاصد گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۱ بپردازیم. اگر شما نیز قصد سفر در داخل کشور را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین گزینه‌های مسافرتی آشنا کنیم.

 

تور کیش نوروز ۱۴۰۱

اگر به دنبال سفری متنوع و لوکس در تعطیلات بهاری خود هستید تور کیش نوروز ۱۴۰۱ بهترین انتخاب شما خواهد بود. چرا که در این ماه از سال کیش از آب و هوایی مطلوب برخوردار بوده و هنوز وارد روزهای گرم و شرجی سال نشده است. همچنین به دلیل مصادف شدن سفر شما با ایام نوروزی امکان استفاده و لذت بردن از فستیوال‌ها و جشنواره‌های شاد و متنوع نیز فراهم خواهد شد. از طرفی دیگر فرصت کافی برای لذت بردن از انواع تفریحات آبی و دریایی را نیز خواهید داشت. چنانچه تصمیم خود را برای سفر به جزیره زیبای کیش گرفته‌اید در خواندن ادامه مطالب همراه ما باشید.

 

بهترین زمان برای رزرو تور کیش نوروز ۱۴۰۱

تورهای نوروز کیش ۱۴۰۱ از اواخر اسفند آغاز شده و تا نیمه‌های فروردین ادامه می‌یابند. این تاریخ‌ها اوج فصل گردشگری می‌باشد. چرا که اغلب افراد سعی دارند تا توری را رزرو کرده و سفر مناسبی را برای خود و خانواده رقم بزنند. اما بهترین زمان برای رزرو تور نوروز کیش چه زمانی است؟ شما در هر زمانی می‌توانید برای رزرو تور کیش در تعطیلات ایام نوروزی اقدام کنید. اما اگر قصد دارید تا هتل و پرواز خود را با آرامش خاطر انتخاب کرده و به دلیل تکمیل شدن ظرفیت‌ها با محدودیت‌های خاصی روبرو نشوید توصیه می‌کنیم هر چه زودتر تصمیم قطعی را گرفته و تور خود را رزرو کنید. از طرفی دیگر برای اینکه تور کیش با قیمت مناسبی را رزرو کنید بهتر است از بهمن ماه اقدام‌های لازم را در این خصوص انجام دهید.

 

آشنایی با تفریحات لاکچری کیش

 

شرایط آب و هوایی در تور کیش نوروز ۱۴۰۱

یکی از مسائلی که در هر فصلی برای گردشگران اهمیت دارد، شرایط آب و هوایی و دمای کیش است. چرا که جزیره زیبای کیش دارای آب و هوای گرم و شرجی بوده و این موضوع در برخی از روزهای سال می‌تواند آزاردهنده باشد. خوشبختانه در ایان نوروز که مصادف با آغاز فصل بهار می‌باشد جزیره کیش دمای معتدل و ملایمی دارد. بنابراین بدون اینکه از گرما و رطوبت هوا اذیت شوید می توانید به گشت و گزار و تفریح در سطح شهر پرداخته و از طرفی فرصت استفاده از تفریحات دریایی و آبی را نیز خواهید داشت. پس در تور کیش نوروز ۱۴۰۱ نگران شرایط هوایی نبوده و همین حالا برای رزرو تور خود اقدام کنید.

 

تور مشهد نوروز ۱۴۰۱

از دیگر تورهای محبوب گردشگری در ایام نوروز تور مشهد می‌باشد. چرا که با رزرو این تور می‌توانید تجربه حضور در حرم امام رضا (ع) را در لحظه تحویل سال داشته باشید. ورود به سال ۱۴۰۱ در حضور امام رضا (ع) بدون شک یکی از بهترین لحظات زندگی هر زائری خواهد بود. با انتخاب تور مشهد نوروز ۱۴۰۱ نه تنها سفری تفریحی را برای خود رقم خواهید زد بلکه می‌توانید به زیارت و عبادت نیز مشغول شوید. در ایام نوروزی مسئولین حرم و شهر مشهد نیز برنامه‌های ویژه‌ای را برای گردشگران تدارک می‌بینند.

 

بهترین زمان برای رزرو تور مشهد نوروز ۱۴۰۱

از آنجایی که تقاضا برای سفر به مشهد در ایام نوروزی بالا است احتمال تکمیل شدن ظرفیت تورها در این روزها دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین اگر تصمیم خود را برای حضور در شهر مقدس مشهد در تعطیلات نوروزی و به خصوص لحظه تحویل سال گرفته‌اید بهتر است هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهید. فرقی نمی‌کند که قصد سفر زمینی به مشهد با قطار یا سفر هوایی به مشهد را در سر دارید. در هر صورت به منظور داشتن این سفر زیارتی و تفریحی توصیه می‌کنیم رزرواسیون خود را همین روزها نهایی کنید. البته در نظر داشته باشید که شهر مشهد در روزها اول سال یعنی بازه ۲۸ اسفند الی ۲ فروردین بسیار شلوغ خواهد بود. پس اگر دوست ندارید در روزهای شلوغ سال سفر کنید بهتر است سفر خود را به روزهای ۹ فروردین الی ۱۳ و ۱۵ فروردین موکول کنید.

 

برترین جاذبه‌های طبیعی مشهد

 

شرایط آب و هوایی در تور مشهد نوروز ۱۴۰۱

شهر مشهد زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرمی را تجربه می‌کند. بنابراین متعادل‌ترین شرایط از لحاظ دمایی مربوط به روزهای اوایل بهار خواهد بود. پس اگر دوست دارید در فصلی خنک از سال سفر کرده و از طبیعت زیبای مشهد لذت ببرید تور مشهد نوروز ۱۴۰۱ ایده‌آل‌ترین گزینه ممکن برای شما خواهد بود. میانگین دمایی در این روزهای سال تقریبا ۱۵ الی ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

 

تور قشم نوروز ۱۴۰۱

کشور ایران دارای مقاصد گردشگری فوق‌العاده زیبا و جذابی برای سفر در تمامی روزهای سال دارد. یکی از این مکان‌ها که بازدید از آن‌ها در روزهای تعطیلات نوروزی جلوه‌ای ویژه و جذاب خواهد داشت، تور قشم است. قشم به عنوان بزرگترین جزیره کشور سالانه مقصد توریست‌ها داخلی و حتی خارجی بسیاری می‌باشد. چرا که از طبیعتی خارق العاده برخوردار بوده و در روزهای تعطیل اول سال گردشگران ایرانی فرصت کافی برای بازدید از تمامی این مکان‌ها را خواهند داشت. همچنین در ایام نوروز قشم شاهد جشن‌ها، کنسرت‌ها و فستیوال‌های جذاب و دوست داشتنی خواهد بود.

 

راهنمای کامل سفر به قشم برای بار اولی‌ها

 

جشنواره‌های تور قشم نوروز ۱۴۰۱

همانند تمامی سال‌های دیگر در تور قشم نوروز ۱۴۰۱ نیز شاهد جشنواره‌ها و برنامه‌های شاد و متنوع بسیاری در سطح جزیره خواهیم بود. شرکت در این جشنواره‌ها و تفریحات لذت سفر شما را چندین برابر خواهد کرد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به جنگ‌های شادی که در ساعات شب برگزار می‌شوند اشاره کرد. علاوه بر آن علاقه‌مندان می‌توانند بلیط کنسرت‌های دلخواه خود را خریداری کرده و ساعاتی خوش و به یادماندنی را در کنار خانواده خود تجربه کنند. علاوه بر آن در ایام نوروزی با جشنواره خرید در قشم همراه خواهید بود که می‌توانید اجناس بسیار خوبی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

 

شرایط آب و هوایی در تور قشم نوروز ۱۴۰۱

در روزهای نوروز قشم آب و هوایی ملایم و دلنشین دارد. چرا که نوروز در اوایل فصل بهار بوده و هنوز وارد روزهای گرم تابستان نشده است. پس اگر تحمل گرما و رطوبت بالا را ندارید بدون شک تور قشم نوروز ۱۴۰۱ بهترین انتخاب از لحاظ زمانی برای سفر به این جزیره زیبا و رنگارنگ خواهد بود.

 

تور شیراز نوروز ۱۴۰۱

از دیگر مقاصد گردشگری جذاب و پرطرفدار در ایام نوروزی، تور شیراز است. شیراز شهری شاد با مردمانی خونگرم و صمیمی همواره مقصد اصلی توریست‌های داخلی بوده است و چه فرصتی می‌تواند بهتر از تعطیلات عید نوروز باشد؟ اگر به دیدن جاذبه‌های گردشگری تاریخی علاقه دارید و دوست دارید در فصل بهار و اوج زیبایی طبیعت سفر کنید تور شیراز نوروز ۱۴۰۱ بهترین گزینه برای شما عزیزان خواهد بود. در این سفر می‌توانید به بازدید از تخت جمشید و دیگر بناهای تاریخ باستان ایران بروید و از لحظه به لحظه سفر خود لذت ببرید.

 

شرایط آب و هوایی در تور شیراز نوروز ۱۴۰۱

شیراز در مرکز استان فارس قرار گرفته و در فصل بهار آب و هوایی معتدل دارد. این شهر جنوبی به دلیل آب و هوای گرم گزینه مناسبی برای سفر کردن در فصل تابستان و روزهای گرم سال نیست. از طرفی دیگر زمستان نیز به دلیل بارش‌های باران و هوای سرد مانع از گشت و گزار در هوای آزاد شیراز خواهد بود. در روزهای اول بهار که همزمان با تعطیلات نوروز می‌باشد هوای شیراز دمایی بین ۱۴ الی ۲۰ درجه سانتی‌گراد خواهد داشت.

 

جاذبه‌های اصلی کیش از تاریخی تا ساحلی

 

جشنواره‌های تور شیراز نوروز ۱۴۰۱

شیراز یکی از شهرهای باستانی ایران به حساب می‌آید. بنابراین از فرهنگ و پیشینه تاریخی غنی برخوردار است. در صورتی که دوست دارید سفری کاملا هماهنگ با فرهنگ‌ها و سنت‌های ایران باستان را داشته باشید هیچ مقصد گردشگری در ایام نوروز بهتر از تور شیراز نخواهد بود. علاوه بر فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری تاریخی و باستانی در تور شیراز نوروز ۱۴۰۱ فرصت حضور در برخی جشنواره‌های جذاب نوروزی را خواهید داشت. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به مراسم باشکوه چهارشنبه سوری (حوض ماهی)، عروسی درخت نارنج در اولین روزهای بهار، حضور در آرامگاه شاعر معروف سعدی و شرکت در مراسم شعر خوانی در این مکان اشاره کرد. در کنار تمامی این موارد در روزهای نوروزی مراسم شاد و باشکوهی از قبیل کنسرت‌ها و برنامه‌های جانبی و تفریحی دیگری نیز برگزار و اجرا می‌شوند.

۱۶ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران