بهترین تفریحات در سفر به لنکاوری

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
بهترین تفریحات در سفر به لنکاوری

تور لنکاوی سفر به جزیره‌ای در سواحل پنانگ است با فضایی آرامش بسیار متفاوت از سایر نقاط تور مالزی دیده می‌شود به همین دلیل هم بسیاری از مردم برای سواحل زیبا و مناظر طبیعی به اینجا می‌آیند. برخی از نقاط برجسته این جزیره شامل قله‌های سر به فلک کشیده با چشم اندازهای وسیع و همچنین تله کابین نمادین آن است. اگرچه لنکاوی کوچک است، اما کارهای زیادی برای انجام دادن در اینجا مثل رفتن به موزه‌های جذاب، مراکز خرید و مکان‌های دیگری مانند آکواریوم‌ها و دهکده‌های صنایع دستی وجود دارد که شما را سرگرم کند. این جزیره همچنین وضعیت معافیت از عوارض گمرکی دارد، بنابراین اگر عاشق خرید هستید، اینجا مقصدی محبوب و خاطره‌انگیز برای شما خواهد بود.

 

از میدان عقاب دیدن کنید

میدان عقاب لنکاوی که در زبان مالایی دیاتران لنگ نامیده می‌شود یکی از نمادین‌ترین نقاط لنکاوی است. این میدان در کوآه، شهر اصلی جزیره قرار دارد. این مجسمه عظیم عقابی در حال پرواز است که ۱۲ متر ارتفاع دارد. همچنین این میدان به مجموعه‌ای از جاذبه‌های دیگر مانند Taman Legenda Langkawi نزدیک است، بنابراین می‌توانید سفر به اینجا را با رفتن به چندین نقطه دیدنی دیگر ترکیب کنید. داتران لنگ علاوه بر مجسمه، فواره‌های زیبا، پل‌های دیدنی، و چند رستوران و کافه در اطراف منطقه دارد.

از گالریا پردانا دیدن کنید

گالریا پردانا یکی از جالب‌ترین موزه‌های لنکاوی است که توسط دکتر ماهاتیر محمد که نخست وزیر سابق مالزی بود تاسیس شد. این موزه به نمایش هدایایی اختصاص داده شده است که ماهاتیر در دوران ریاست جمهوری خود دریافت کرده است که اکثریت آن‌ها توسط سران قبلی کشورها به او داده شده است. برخی از موارد به نمایش گذاشته شده در موزه شامل اتومبیل‌های مسابقه فرمول یک و تعدادی وسیله مانند گلدان می‌شود با این همه خود موزه به خاطر سقف‌های سر به فلک کشیده که همگی با دست نقاشی شده‌اند ارزش بازدید دارد.

 

پارک آبی Wet World Water در شاه عالم مالزی

آدرس: Jalan Ayer Hangat, Kampung Kilim, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

آرامگاه و موزه ماهسوری

لنکاوی مقصدی پر از داستان و افسانه‌های محلی است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به ماهسوری اشاره کرد که طبق افسانه‌های بومی زنی بسیار زیبا بود اما به خاطر ظاهرش مورد حسادت مردم قرار می‌گرفت تا جایی که ناعادلانه محکوم به اعدام شد. بعد بر سر زبان‌ها افتاد که لنکاوی تا هفت نسل نفرین شده که می‌توانید کل داستان آن را در موزه ماهسوری دنبال کنید. به علاوه تعدادی گالری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و حتی می‌توانید خانه سابق ماهسوری و آرامگاه او را که در مرکز مجموعه قرار دارد، ببینید.

سوار تله کابین لنکاوی شوید

یکی از جواهرات برجسته تور لنکاوی تله کابین لنکاوی است که شما را به بالای کوه Mat Cincang می‌برد. این سفر حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، اما در راه می‌توانید مناظر شگفت‌انگیزی را تماشا کنید که در جنگل‌های بارانی سرسبز و آبشارهای پر جنب و جوش  گذر می‌کند. این قله در ارتفاع ۷۰۸ متری قرار گرفته و دارای یک عرشه رصد در قله است که می‌توانید در گردی یک روزه تمام مسیر را تا سوماترا در کشور همسایه اندونزی ببینید. تله کابین از دهکده اورینتال (شرقی) حرکت می‌کند که می‌توانید قبل یا بعد از گردش‌تان از آن هم بازدید کنید.

از دنیای ماهی‌ها در دنیای زیر آب لنکاوی دیدن کنید

دنیای زیر آب لنکاوی مکانی عالی برای تمامی گروه‌های گردشی است اگر می‌خواهید درباره حیات دریایی که این جزیره را معروف کرده بدانید باید بازدید از آن را در برنامه سفرتان بگنجانید مخصوصا خانواده‌های دارای فرزند می‌توانند اوقات بسیار خوبی را در این مرکز تجربه کنند. در اینجا حدود ۵۰۰ گونه مختلف وجود دارد که شامل اسب‌های دریایی، فوک‌ها و حتی پنگوئن های راک هاپر می‌شود. ویژگی برجسته این تاسیسات یک تونل زیر آب است که حدود ۱۵ متر امتداد دارد و به این معنی است که می‌توانید آبزیان را از نزدیک از هر زاویه مشاهده کنید. برخی از گونه‌هایی که در اینجا خواهید دید شامل لاک‌پشت‌ها، سفره ماهی‌ها و کوسه‌ها می‌شوند. اشاره کنیم که این آکواریوم بخشی از مجموعه خرید زون شاپینگ پارادایس (Zon Shopping Paradise) و کوکو ولی (Coco Valley) است که دو نقطه اصلی خرید معاف از مالیت در جزیره محسوب می‌شوند.

 

معرفی ۶ رستوران عالی در لنکاوی

در تور جنگل مانگرو در ژئوپارک کیلیم شرکت کنید

لنکاوی پوشیده از جنگل‌های مانگرو زیبا است و گفته می‌شود که آن‌ها از جزیره محافظت کرده و آسیب‌های ناشی از سونامی در سال ۲۰۰۴ را کاهش داده‌اند. به این ترتیب، این یکی از مهم‌ترین اکوسیستم‌ها در این بخش از مالزی است و بهترین راه برای بازدید از آن شرکت در تور دیدنی با قایق در منطقه است. علاوه بر قایق سواری در اطراف باتلاق، غارهای ناهموار، استخرهای شفاف و مناطقی از زمین های جنگلی را نیز خواهید دید. بیشتر تورهای قایق حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد و می‌توانید در نقاط خاصی در باتلاق‌های مانگرو پیاده شوید و در اطراف قدم بزنید تا برخی از زیبایی‌های طبیعی را با پای پیاده کاوش و تماشا کنید.

تا گونونگ رایا پیاده روی کنید

گونونگ رایا که تا ارتفاع ۸۸۱ متری بالا رفته بلندترین قله لنکاوی محسوب می‌شود. یکی دیگر از افسانه‌های محلی راجب این قله است که گفته شده توسط به نام مت رایا نفرین شده است. پیاده روی به بالای کوه در قسمت‌هایی نسبتا شیب دار است که می‌توانید به تنهایی آن را طی کنید یا راهنما بگیرید. در راه خود به سمت قله، از بخش‌های وسیعی از جنگل های بارانی اولیه عبور خواهید کرد و می‌توانید منتظر دیدن حیواناتی مانند روباه پرنده، میمون، عقاب و نوک شاخ باشید.

 

بهترین هتل‌های پنانگ برای گردشگران

از پارک حیات وحش لنکاوی و بهشت پرندگان دیدن کنید

اگر عاشق حیوانات هستید، به پارک حیات وحش لنکاوی و بهشت پرندگان بروید، جایی که حدود ۱۵۰ گونه از پرندگان رنگارنگ را زیر یک سقف پیدا خواهید کرد. برخی از این‌ها شامل اردک، جغد، توکان و حتی فلامینگو می‌شود. این پارک به گونه‌ای طراحی شده است که محیطی طبیعی را برای حیوانات به وجود بیاورد. در این مجموعه از آبشارها استفاده شد و می‌توانید در ساعت غذا دادن به پرندگان شرکت کنید و حتی عکس‌های زیبایی بگیرید. برخی از حیواناتی که می‌توانید به آن‌ها غذا دهید شامل راکون‌ها، تمساح و پلیکان می‌شوند بازدید از این مرکز نگه‌داری همراه با بچه‌ها تبدیل به گردشی خاطره‌انگیز و خانوادگی خواهد شد.

از انجام ورزش‌های آبی در پانتای سنانگ لذت ببرید

پنتای سنانگ یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سواحل لنکاوی است و اگر عاشق فعالیت‌های آبی هستید با توجه به طیف زیاد فعالیت‌هایی که در دسترس هستند عاشق این ساحل خواهید شد. برخی از این فعالیت‌ها شامل اسکی، پاراگلایدر، و البته غواصی و شنا، حتی می‌توانید یک سواری هیجان انگیز با قایق موزی انجام دهید. به علاوه این ساحل به خاطر غروب‌هایش نیز معروف است، پس حتما بعد از ظهر به آنجا بروید تا بتوانید نمایش نور زیبای پایان روز را تماشا کنید.

تور جزایر

لنکاوی در واقع مجمع الجزایری با ۱۰۴ جزیره مختلف در دریای آندامان است که بسیاری از آن‌ها خالی از سکنه هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانید در تور قایق شرکت کنید که برای شما سرفای جزیره‌ای تدارک می‌بینند مثلا برخی از جزایر پربازدید شامل پولو دایانگ بونتینگ می‌شود. می‌توانید به تور سازمان‌دهی‌شده ملحق شوید یا می‌توانید یک قایق از اسکله Kyah یا Tanjung Rhu Jetty کرایه کنید که به شما آزادی بیشتری می‌دهد تا هر طور که می‌خواهید به هر جایی دوست داشتید سرک بکشید. همچنین می‌توانید برای تورهای دیگری مانندCastaway Picnic  ثبت نام کنید که همانطور که از نامش پیداست شامل سفر به جزیره‌ای خلوت می‌شود که در آن از یک پیکنیک عاشقانه لذت می‌برید.

 

بهترین شهرهای مالزی برای سفر خانوادگی

پارک دریایی Pulau Payar را کاوش کنید

پارک دریایی Pulau Payar در حدود ۳۰ کیلومتری جزیره اصلی لنکاوی واقع شده که می‌توانید با ۴۵ دقیقه سواری با قایق تندرو خوش منظره به اینجا برسید. دلیل اصلی آمدن به پارک دریایی، بازدید از برخی مناطق حفاظت شده از زیبایی‌های طبیعی در این بخش از مالزی مانند باغ مرجانی که در طیفی از انواع مختلف مرجان‌های رنگارنگ پوشیده شده، است. به علاوه اگر می‌خواهید نگاهی به زیباترین زیستگاه‌های زیر آب در لنکاوی داشته باشید، می‌توانید در اینجا غواصی کنید.

از موزه سه بعدی Art in Paradise دیدن کنید

اگر به دنبال فعالیت سربسته در روز بارانی هستید، گردشی به موزه سه بعدی Art in Paradise ترتیب بدهید. در اینجا شما حدود ۲۰۰ اثر هنری مختلف را خواهید دید که به نظر می رسد سه بعدی هستند و قادرند تا ذهن شما را به چالش بکشند. این مرکز ادعا می‌کند که بزرگ‌ترین موزه هنر سه بعدی در مالزی است. ساختمان این موزه به ۹ منطقه مختلف تقسیم شده که شامل موضوعات مختلفی از جمله آنها منطقه قلعه، منطقه سافاری، منطقه مصری و منطقه مالزی می‌شود.

از پارک فناوری کشاورزی MARDI Langkawi دیدن کنید

پارک فناوری کشاورزی MARDI Langkawi یکی از بهترین مکان‌های جزیره برای دیدن و کاوش در  شیوه پایدار کشت میوه‌ها و سبزیجات در این منطقه است. در این پارک طیف وسیعی از میوه‌های استوایی عجیب و غریب رشد می‌کند که می‌توانید هنگام بازدید از آن‌ها نمونه بردارید. هدف این پارک آموزش بازدیدکنندگان در مورد نحوه تلاش دولت مالزی برای حفظ و نمایش محصولات محلی است. برخی از میوه های خوشمزه ای که می توانید در اینجا امتحان کنید عبارتند از جک فروت، منگوستین، دوریان، رامبوتان، میوه اژدها و انبه.

 

معرفی باغ‌های گیاه‌شناسی پنانگ

۳۰ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران