۸ فعالیت هیجان‌انگیز در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
۸ فعالیت هیجان‌انگیز در دبی

آن‌هایی که فعالیت‌های هیجان انگیز همچون سقوط آزاد، زیپلاین، بانجی جامپین و امثلهم را دوست دارند، در تور دبی انتخاب‌های زیادی پیش رو خواهند داشت. بهترین شرکت‌های دنیا تجهیزات و مربیان خیلی خوبی را گرد هم آورده‌اند تا در ایمنی کامل و بهترین شرایط بتوانید، فعالیت‌های هیجان انگیز را انجام داده و خاطراتی عالی از این سفر به خانه ببرید. پس اگر جرات کافی دارید و ناراحتی قلبی ندارید، با نوشته امروز ما همراه شوید تا بهترین فعالیت‌های هیجان انگیز در تور دبی را به شما معرفی نماییم.

 

سقوط آزاد

این روزها دبی به یکی از مقاصد اصلی برای تجربه سقوط آزاد دردنیا بدل شده است. کمپانی Skydive Dubai با تجهیزاتی بسیار خوب و مربیانی عالی، شما را به یک تجربه باورنکردنی می‌برند. دلیل اصلی تفاوت و جذابیت سقوط آزاد در دبی، به خاطر پرش بالای جزیره نخل است که باعث می‌شود، نمایی بی‌ظیر را در طول پرش مشاهده کنید.

این کمپانی برای آن‌هایی که اولین بار است، پرش انجام می‌دهند یا به طور کلی آماتور محسوب می‌شوند، امکانات خاصی در نظر گرفته و این دسته افراد با اتصال به مربی، همراه او می‌پرند و در واقع تنها نظاره‌گر منظره هستند و از نظر فنی، نیاز نیست کار خاصی انجام دهند. در طول تجربه‌ی سقوط آزاد در دبی می‌توانید با دوربین‌های گوپرو عکاسی کرده و این تجربه را برای خود ثبت کنید. هزینه‌ی سقوط آزاد همراه با عکس و ویدیو ۲۳۰۰ درهم خواهد بود که شامل بیمه نیز می‌شود. البته آن‌هایی که سقوط آزاد بالای صحرا را انتخاب می‌کنند، حدودا ۶۰۰ درهم کم‌تر باید پرداخت کنند. این مجموعه دوره‌های آموزشی هم دارد که با توجه به بلند مدت بودن به درد گردشگران نمی‌خورد.

آدرس دفتر Skydive Dubai‌: Al Seyahi Street, Dubai Marina

 

فلای بورد

یکی از تفریحات آبی جذابی که این روزها طرفداران بی‌شماری پیدا کرده، فلای برد است. یک تفریح هیجان انگیز و عالی که در آن شما سوار بر تخته‌های مخصوص، با موتورهای جتی که آب را از کف آن پمپاژ می‌کنند به آسمان خواهید رفت. با استفاده تجهیزات این بازی، تا ارتفاع ۱۵ متری اوج خواهید گرفت که لحظاتی جذاب را برای شما رقم می‌زند.

البته هدایت فلای بوردها اصلا ساده نیست و قدرت زیادی از کف پای شما خارج می‌شود که شما با سرعت به هوا می‌روید. با این حال بعد از چند دقیقه تمرین هدایت معمولی آن دستتان خواهد آمد و می‌توانید به خوبی در هوا بمانید. آن‌هایی که در این زمینه کار بلد هستند، می‌توانند در هوا مانده، چرخ بزنند و حتی با همان فشار در آب شیرجه زده و کارهای آکروباتیک انجام دهند. البته بهتر است در اولین تجربه این کارها را نکنید چون احتمالا با چند جای کبودی به کارتان خاتمه خواهید داد. در کنار فلای برد می‌توانید جت پک را نیز تجربه کنید که کلایتشان یک شکل است اما به جای یک تخته مخصوص از جت پکی که پشتتان نصب می‌شود، استفاده خواهید کرد. یکی از شرکت‌های مطرح که برای فلای برد و تورهای قایق سواری می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید، Hydro Watersports است که در نزدیکی دبی مارینا واقع شده. هزینه انجام این فعالیت نیز ۲۵۰ درهم برای یک ربع و ۳۵۰ درهم برای نیم ساعت است.

 

معرفی ۸ رستوران رمانتیک دبی

آدرس Hydro Watersports:  The Beach at Jumeirah Beach Residences

 

راه رفتن بر لبه‌ی آسمان خراش

آیا راه رفتن بر لبه‌ی یک آسمان خراش در ارتفاع ۲۱۹.۵ متری به اندازه‌ی کافی برای شما هیجان انگیز خواهد بود؟ Sky Views Dubai تازه‌ترین جاذبه‌ای است که در هتل Sky Views بنا شده و شما می‌توانید به بالا این آسمان خراش رفته و از آن بالا هم در محفظه‌ی شیشه‌ای قرار بگیرید و هم این که با تجهیزات مخصوص به تراس باریکی بروید و از آن بالا بدون دیوار و بدون هیچ چیز دیگری، دبی را از ارتفاعی بلند مشاهده کنید.

بودن در محفظه شیشه‌ای رصدخانه این بنا جذاب است و حتی همان جا نیز برای کسانی که کم‌ترین ترس از ارتفاع هم داشته باشند، قابل رفتن نیست اما Edge Walk یا همان راه رفتن روی لبه است که آن هیجان واقعی را به شما تزریق کرده و آدرنالین خونتان را بالا می‌برد. همانطور که می‌بینید، تجهیزاتی برای ایمنی به شما وصل خواهد شد که کاملا امنیت شما را تضمین می‌کند و به همین دلیل است که شما از آن بالا می‌توانید آویزان شده و زیر پای خود را ببینید. هر چقدر که این فعالین هیجان انگیز است و آدم دوست دارد انجامش دهد، به هیچ وجه برای کسانی که ناراحتی‌های قلبی یا بیماری‌های خاص دارند پیشنهاد نمی‌شود. نکته آخر این که هتل Sky Views در نزدیک برج العرب بوده و شما از آن‌جا می‌توانید این برج را نیز از نزدیک ببینید. بازدید از رصدخانه حدود ۱۰۰ درهم برایتان هزینه در پی دارد اما قیمت پیاده روی بر روی لبه برج، ۷۰۰ درهم خواهد بود!

آدرس: Address Sky View hotel, Emaar Square Area

 

اسکی روی شن‌های صحرا

نباید فراموش کرد که دبی به صحرایی بزرگ و زیبا راه دارد و سافاری صحرای دبی نیز از فعالیت‌های بسیار محبوب در این شهر محسوب می‌شود. اما جدا از تمام کارهای جالبی که می‌توانید در این صحرا انجام دهید که شامل جیپ سواری بر روی تپه‌های شنی و عکاسی در طبیعت و کارهای مختلف می‌شود، اسکی روی تپه‌های شنی یکی از هیجان‌انگیز‌ترین کارهاست.

شکل خاص تپه‌های شنی این صحرا به گونه‌ای است که بعضی از تپه‌های شنی تا چند ده متر ارتفاع دارند و شما می‌توانید با تخته‌های مخصوص که در اختیارتان قرار داده می‌شود، با سرعت بالا از آن بالا سواری کرده و به پایین برسید.  بر خلاف اسنو بوردینگ، این فعالیت نسبتا ساده بوده و خیلی راحت دستتان می‌آید. البته اگر زمین بخورید نیز، آنقدر شن مر هست تا با مشکل مواجه نشوید. برای این که این فعالیت را تجربه کنید، باید قبل از شروع سافاری صحرا از مسئولان آن بخواهید که حتما تجهیزات مخصوص این کار را همراه داشته باشند. فعالیت‌های دیگری همچون موتورهای چهار چرخ، جیپ سواری و کارهایی از این دست نیز در سافاری صحرا انجام می‌شود که مسلما هیجان انگیز و عالی خواهند بود.

 

بهترین رستوران‌های نزدیک به دبی مال

زیپلاین XLine

XLine طولانی‌ترین مسیر زیپلاین شهری در تمام دنیاست و شما مسیر حدودا ۱ کیلومتری را با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت طی خواهید کرد که آن را به سریع‌ترین در جهان نیز بدل می‌کند. این زیپلاین از آن دست مسیرهای سریعی است که شما به جای نشسته، به استایل به قول معروف سوپرمنی، یعنی درازکش سوار می‌شوید و به پایین مسیر پیش خواهید رفت.

برای سواری روی این زیپلاین باید مبلغ سنگین ۴۹۹ دلار را پرداخت کنید که تقریبا یک چهار قیمت سقوط آزاد بوده که در آن سوار هواپیما خواهید شد، مربی به شما آموزش می‌دهد و خود همراهتان می‌پرد! با این حال زیپلاینی که در مرکز دبی واقع شده و سریع‌ترین در جهان به حساب می‌آید، ارزش هزینه کردن دارد. البته این را در نظر بگیرید که XLine روزهای سه شنبه و چهار شنبه تعطیل است.

آدرس: Level P - Dubai Marina Mal

 

غواصی با کوسه‌ها

دبی مال بزرگ‌ترین آکواریوم جهان را در خود جای داده که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز محسوب می‌شود. این آکواریوم به اندازه ۱۰ میلیون لیتر آب را در خود جای داده و انواع ماهی‌های مختلف و جانوران دریایی از جمله بزرگ‌ترین مجموعه از ببر کوسه‌های جهان را در خود نگهداری می‌کند. حالا فکرش را کنید که شما می‌توانید در کنار این کوسه‌ها قرار بگیرید و آن‌ها را داخل آب ببینید.

نکته خیلی خوب این است که شما نه نیاز است که غواصی بلد باشید یا این که حتی با تجهیزات غواصی آشنایی داشته باشید، چون برای این فعالیت با یک قفس آهنی به داخل آب خواهید رفت و در آن‌جا کوسه‌ها در اطراف شما شنا می‌کنند. برای این کار باید  حتما بالای ۱۵۲ سانت قد داشته باشید و کل بازه‌ی زمانی که به آب می‌روید، ۳۰ دقیقه است. هزینه‌ی این فعالیت نیز ۶۳۰ درهم خواهد بود که البته این بلیط شامل گشت در خود آکواریوم و بازدید از تونل آبی نیز می‌شود.

آدرس: Dubai Mall, Financial Center Rd

 

پارک‌های بازی و آبی دبی

اگر به دنبال فعالیت‌های هیجان انگیز هستید، حتما باید به سراغ پارک‌های بازی و آبی دبی بروید. جاهایی مثل موشن گیت، آکواونچر، IMG Worlds of Adventures هر کدام بازی‌های خاصی دارند که هر کسی جرعت شرکت در آن‌ها را ندارد. پارک آبی آتلانتیس سرسره آبی بسیار بزرگی دارد که بخشی از آن یک تونل آبی شیشه‌ای‌ست که در اطرافتان کوسه‌ها شنا می‌کنند و پارک بازی وایلد ولی نیز چند مورد از سریع‌ترین تونل‌ها و سرسره‌های آبی را در خود میزبانی می‌کند.

IMG Worlds of Adventure و موشن گیت، هر دو ترن‌های هوایی خاصی دارند که تنها نگاه کردن به آن‌ها نیز ترس به دل آدم راه می‌دهد. این مجموعه‌ها با سواری‌های هیجان انگیز خود، همیشه جزو اولین انتخاب در میان آن‌هایی به شمار می‌رود که در سفر به دبی به دنبال هیجان هستند.

 

بهترین سالن‌های بولینگ در دبی

Autodrome

در نهایت می‌رسیم به مجموعه Autodrome دبی که در واقع یک پیست اتوموبیل رانی در کلاس جهانی است که در آن‌جا به شما اجازه داده می‌شود تا انواع ماشین‌های مسابقه‌ای را برانید. از جمله انتخاب‌های شما در این محل ماشین‌های Ferrari GT ، Porsche GT4، Mclaren Sprint و Renault Clio Cup Race Car است که بعد از یک آموزش کوتاه درباره نکات ایمنی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته برای رانندگی در این محل باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید و سپس پا به این پیست باشکوه بگذارید.

قیمتی که برای سواری در این ماشین‌ها باید پرداخت کنید از ۳۵۰ درهم آغاز شده و تا ۳ یا ۴ هزار درهم می‌رسد که شامل دوره آموزشی و یک ربع تا نیم ساعت رانندگی می‌شود. اما یک ماشین F1 مخصوص فرمول یک در مجموعه قرار دارد که راندن آن برای همان زمان، ۱۰ هزار درهم برایتان هزینه در پی خواهد داشت. هزینه‌ای بسیار سنگین که برای یک تجربه منحصر به فرد باید پرداخت نمایید.

فعالیت‌های دیگری هم هست که می‌توانید در دبی انجام دهید. کارهایی مثل سواری بر بالن‌های هوای گرم، اسکی روی آب، پاراسیلینگ، سقوط آزاد در شبیه ساز، اسکی در پارک برفی Ski Dubai و ... . با این حال لیستی که برایتان تهیه کرده‌ایم، بهترین و هیجان‌انگیزترین فعالیت‌ها را شامل می‌شوند.

۱۶ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران