۱۴ فعالیت جذاب توریستی در صحرای دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
۱۴ فعالیت جذاب توریستی در صحرای دبی

تور دبی یکی از متنوع‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا به حساب می‌آید و از همین رو هم هست که هر سال میلیون‌ها نفر به این شهر در حاشیه‌ی خلیج فارس سفر می‌کنند. اما چیزی که بسیاری مواقع در میان مراکز خرید بزرگ، آسمان خراش‌ها و مراکز تفریحی گم می‌شود، جاذبه‌های طبیعی این شهر است. شهری ساحلی که سواحل جذابی داشته و البته دورش را صحرایی زیبا و جذاب احاطه کرده که فعالیت‌های مختلفی را می‌توان در آن به انجام رساند. می‌پرسید چه فعالیت‌هایی؟ خب همراه ما باشید تا بعضی از بهترین‌هایشان را به شما معرفی کنیم.

 

۱- سافاری جیپ

برای دیدن این صحرای زیبا، می‌توانید سوار ماشین‌های چهار محوره شده و با خیال راحت در این مکان بزرگ بگردید و به سراغ دیگر فعالیت‌هایی که در لیست به آن‌ها اشاره خواهیم کرد بروید. در واقع تمامی تورها به این منطقه به وسیله این ماشین‌ها انجام می‌شود اما برخی تنها گشت‌های ساده هستند و برخی دیگر طولانی مدت بوده و شما را برای انجام دیگر فعالیت‌ها به جاهای مختلف می‌برند. یک سری سافاری‌ها هم هستند که توسط رانندگان حرفه‌ای برگزار شده و در این مواقع شما بر روی تپه‌های شنی رفته و با ماشین از بالای این تپه‌ها به پایین حرکت می‌کنید. کاری جذاب و هیجان انگیز که البته مناسب همه نیست.

 

۱۰ تا از بهترین هتل‌های ۳ ستاره دبی

۲- بالن سواری بر فراز صحرا

اما یکی دیگر از روش‌های تماشای صحرای دبی، رفتن به تورهای بالن سواری در دبی است که عموما صبح خیلی زود برگزار شده و هنگام طلوع خورشید در آسمان خواهید بود و می‌توانید، منظره‌ی شگفت انگیز طلوع را در افق صحرا تماشا کنید. بالن سواری در دبی یکی از تفریحات فوق‌العاده جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود که البته با توجه به هزینه‌ی نسبتا بالا شرکت در آن به صورت گروهی گران تمام خواهد شد اما این فعالیت را به شدت به زوج‌های جوان پیشنهاد می‌کنیم. فراموش نکنید که دوربین خود را همراه داشته باشید تا از آن‌ بالا عکس‌های زیبایی را ثبت کنید.

۳- سواری بر روی تپه‌های شنی

یکی از تفریحات خیلی محبوب در صحرای دبی، سواری بر روی تخته‌هایی است که مخصوص سند بورد و سواری روی شن تهیه دیده شده‌اند. در این تفریح شما به بالای این تپه‌های شنی رفته و از آن بالا با کمک این صخره‌های به پایین سر می‌خورید. پر واضح است که انجام این تفریح و خیلی دیگر از فعالیت‌ها تنها در ماه‌های خنک‌تر سال ممکن است و در روزهای گرم تابستان به هیچ وجه نمی‌توانید سراغ این کار بروید. سند بوردینگ یکی از کارهایی است که عموما در تمامی سافاری‌های صحرا انجام می‌شود.

۴- شتر سواری در صحرا

سواری بر روی حیوانات از گذشته جزو فعالیت‌های گردشگری در دنیا بوده اما این کار به مرور در حال حذف شدن در مقاصد مختلف است اما در صحرای دبی شما می‌توانید در سافاری‌های مخصوص شرکت کرده و سوار بر شترها، مسافت زیادی را به صورت گروهی در صحرا بگردید. این حیوانات آرام و دوست داشتنی یک سواری بدون مشکل و آرامش‌بخش را برایتان به همراه خواهند داشت و شما هم نیازی نیست که سواری بر آن‌ها را بلد باشید، چون صاحب این شترها تمام مدت پای پیاده آن‌ها را هدایت خواهد کرد.

 

کارهایی که نباید در دبی انجام دهید

۵- اسب سواری

اسب سواری اما شرایط متفاوتی داشته و شما در اقامتگاه‌های خاصی که در صحرا تدارک دیده شده، می‌توانید با پرداخت هزینه، در محدوده‌ای مشخص شده به سواری بپردازید. اگر اسب سواری بلد باشید، خود این امکان را دارید که در محیط مشخص شده به تاخت و تاز بپردازید، در غیر این صورت شما تنها سوار اسب خواهید بود و مربی پیاده آن را هدایت می‌کند و شما تنها از سواری آرام خود لذت می‌برید. البته یک سری آموزش‌های کلی به شما داده می‌شود تا خودتان اسب را هدایت کنید اما خب این کار آن‌قدرها هم آسان نیست.

۶- هدایت باگی یا موتورهای چهار چرخ در صحرا

یکی از فعالیت‌های ماجراجویانه و لذت بخش در صحرای دبی، هدایت موتورهای چهار چرخ جذاب یا باگی‌های صحرایی است که در سافاری‌ها به شما پیشنهاد می‌شوند. البته این فعالیت هم مثل تمام گزینه‌های دیگر لیست ما، هزینه‌ای اضافی برای شما در پی خواهد داشت اما شدیدا جذاب است وش ما می‌توانید این وسایل نقلیه را در تپه‌های شنی و مسیرهای هموار برانید و لذت ببرید. حتما موارد ایمنی گفته شده را رعایت کنید تا به خودت و وسیله‌ای که سوار هستید، آسیب نرسانید. هدایت باگی‌های بسیار راحت‌تر است و پیشنهاد ما این است که به جای موتورهای چهار چرخ، سراغ آن‌ها بروید.

 

گردش و خرید در بازارهای محلی دبی

۷- بازدید از دهکده‌ی تاریخی حتا

این دهکده‌ی کوهستانی بسیار قدیمی در منتهی الیه بخشی از صحرا واقع شده و در بعضی از سافاری، شما را به دیدن این مکان می‌برند. البته که بعضی خانه‌ها در منطقه تاریخی حتا در دبی بازسازی شده‌اند اما در هر حال این مکان به گونه‌ای حفظ شده تا شما آن حس و حالی که مردم در گذشته در این مکان داشته‌اند و شیوه‌ی زندگی آن‌ها را حس کنید. جایی که به واسطه‌ی وجود آب، مامنی برای مردم در این سرزمین خشک و گرم بود.

۸- بازدید از حیات وحش صحرای دبی

این سافاری‌های مخصوص با رنج روورهای کلاسیک و توسط تور لیدرهای حرفه‌ای برگزار شده و شما به نقاط خاصی از صحرا می‌روید و در آن‌جاها حیواناتی که در این طبیعت جذاب زندگی می‌کنند را مشاهده خواهید کرد. طبیعتی که دولت با وسواس زیاد از آن مراقبت می‌کند تا اکوسیستم آن به هم نخورد. در صحرای دبی حیواناتی نظیر غزال عربی، غزال شنی، گرگ عربی، گربه‌ی خاکی، شتر و ... زندگی می‌کنند. البته بیشتر تمرکز سافاری‌ها بر روی غزال‌ها خواهد بود و در این بین چند گونه پرنده‌ی زیبا مخصوص این نواحی را نیز مشاهده خواهید کرد.

۹- اقامت شبانه در کمپ‌های صحرایی

کمپ‌های لوکس و جذابی در دل صحرا درست شده‌اند که اقامتی استثنایی را برایتان به همراه خواهند داشت. در این کمپ‌ها اقامتگاه‌های بسیار شیک با امکانات عالی تدارک دیده شده و همچنین فعالیت‌های تفریحی مختلفی نیز برای گردشگران آماده می‌شود تا شبی خاطره‌انگیز را در آن‌جا سر کنند. از رقص عربی تا فعالیت‌های گروهی و صرف نوشیدنی، این کمپ‌ها همه‌ی سعی خود را دارند تا ساعاتی مفرح را تجربه کنید. البته ویژگی‌های خاص دیگری نیز این کمپ‌ها دارند که در ادامه‌ی لیستمان، آن‌ها را نیز معرفی می‌کنیم.

 

آشنایی با جدیدترین هتل‌های دبی

۱۰- چشیدن طعم غذاهای محلی

چه شب را در محل کمپ‌های صحرایی دبی باشید و یا این که در طول روز به آن‌جا بروید، می‌توانید برای صرف غذا به آن‌جاها مراجعه کنید. غذاهایی که در این کمپ‌ها پخت می‌شوند، همگی غذاهای محلی بوده و طعم و مزه‌ا‌ی عالی و متفاوت دارند. البته اغلب توریست‌ها وقتی قرار باشد شب را در یکی از کمپ‌ها بگذرانند، شام را نیز در این محل صرف کرده و یکی از این غذاهای اغلب گوشتی که همگی از مواد اولیه تازه درست می‌شوند را انتخاب خواهند کرد.

۱۱- تماشای آسمان پر ستاره صحرا

یکی از ویژگی‌هایی که همیشه در مورد صحرا از آن اسم می‌بریم، آسمان پر ستاره‌ی آن و به دور از هر گونه آلودگی نوری است. صحرای دبی نیز به دور از آلودگی نوری بسیار زیاد مرکز شهر، آسمانی ستاره باران و فوق‌العاده جذاب را برایتان به نمایش می‌گذارد. یکی از ویژگی‌های اقامت شبانه در کمپ‌های صحرایی، حضور کارشناسان حرفه‌ای و تجهیزات ستاره شناسی است که این امکان را به شما می‌دهد تا نمایی بهتر و دقیق‌تر از آسمان را دیده و با جزییات و نام‌های صورت‌های فلکی که مشاهده می‌کنید نیز، آشنا شوید. اما فارغ از همه‌ی این موارد، تماشای چنین منظره‌ای حتی بدون چنین تجهیزاتی نیز، یکی تجربه‌ی فوق‌العاده جذاب برای هر کسی خواهد بود.

۱۲- سافاری صحرا در شب

یک سافاری‌های خاص با ماشین‌های ۵ محوره و در مدت زمان ۵ ساعت در دبی برگزار می‌شود که مخصوص شب‌هاست و به محض این که آفتاب غروب می‌کند، ماشین‌ها به حرکت در می‌آیند. این سافاری کاملا با تجربه‌ی شما در طول روز متفاوت بوده و حتی حیات وحشی که در این سفر می‌بینید نیز با آن چه در روز دیده‌اید، فرق می‌کند. کمپانی‌های زیادی هستند که با رانندگان حرفه‌ای شما را به چنین سافاری‌های هیجان انگیزی می‌برند و ما هم به خاطر تجربه‌ی متفاوتش و همچنین خنکی هوا، آن را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

اوج هیجان با اسکای دایوینگ در دبی

۱۳- موتور سواری در صحرا

یکی دیگر از تجربه‌های نسبتا گران در صحرای دبی، سواری بر موتورهای کراسی است که برای گردشگران مهیا شده. نگران این که خیلی موتور سواری بلد نیستید، نباشید چون در این محل برای افراد تازه کار، یک سری آموزش‌های پایه در نظر گرفته می‌شود و سپس بعد از در اختیار گرفتن تمامی وسایل ایمنی، موتور تحویل شما می‌شود. این سواری عموما نیم ساعت تا یک ساعت بوده و بر روی مسیرهای شنی مختلف برگزار می‌شود. اگر اهل موتور سواری هستید، به هیچ وجه این فعالیت هیجان انگیز را از دست ندهید.

۱۴- دوچرخه‌های مخصوص صحرا

اما اگر اهل موتور نیستید و روش آرام‌تری را برای گشت و گذار و تفریح در صحرا می‌پسندید، می‌توانید سوار دوچرخه‌های مخصوص شوید که با چرخ‌های پهن خود، امکان حرکت در شن‌های نرم صحرا را می‌دهند. این دوچرخه‌ها را در کمپ و در سافاری‌های مختلف می‌توانید کرایه کرده و عموما آن‌ها حدود ۵ ساعت در اختیار شما خواهند بود. هزینه‌ی زیادی برای این دوچرخه‌ها از شما گرفته نمی‌شود اما با توجه به سختی راندن آن‌ها، یک حداقل آمادگی بدنی باید داشته باشید. با توجه به این که تورهای دوچرخه سواری به صورت گروهی برگزار می‌شود، از شما تست آمادگی بدنی گرفته شده و سپس دوچرخه در اختیارتان گذاشته می‌شود.

 

پارک صفا، قدیمی‌ترین پارک دبی

۱۴ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران