کارهایی که توریست‌ها را عاشق بمبئی می‌کند

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
کارهایی که توریست‌ها را عاشق بمبئی می‌کند

بمبئی شهری بزرگ و فوق‌العاده با تاریخی پر فراز و نشیب است که زیبایی‌های منحصر به فرد خود را داشته و با طیف وسیعی از فعالیت‌های بی‌نظیر پر شده که هرگز فکرش را نمی‌کنید. تازه بعد از روبرو شدن با این فعالیت‌های برجسته و دلخواه است که عاشق تور بمبئی می‌شوید و برای سفر بعدی‌تان با تور هند در ذهن برنامه ریزی می‌کنید. شاید حالا که می‌گوییم کمی باورنکردنی به نظر برسد اما بمبئی دقیقا همان جادویی است که تصورش را ندارید. در این مقاله شما را با فعالیت‌هایی آشنا می‌کنیم که مهر این شهر را به دل‌تان می‌اندازد.

 

تم پارک ایمجیکا

اگرچه اسل ورد بمبئی به عنوان نقطه‌ای توریستی بسیار محبوب است اما همیشه خدا لبریز از بازدیدکنندگان است بنابراین اگر به دنبال تفریح در جایی خلوت‌تر هستید می‌توانید به ایمجیکا بروید و به همان اندازه هم لذت ببرید. ایمجیکا مکانی مناسب برای یک گردش خانوادگی در تور هند است که مملو از جادو، سرگرمی، آرامش، ناهار خوری، خرید و اقامت در یک مکان برای خانواده‌ها، بچه‌ها و زوج‌ها است. بازدید از این پارک موضوعی کلاس جهانی، پارک برفی، و پارک آبی مطمئنا یکی از بهترین کارهایی است که در بمبئی برای بچه‌ها انجام می‌شود. این پارک از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۸ شب باز است اما ساعات اولیه روز جمعیت کم‌تری به آن می‌روند و این یعنی شما آزادی بیشتری خواهید داشت.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره در دهلی

آدرس: No. 30 31, State Highway 92 near Lonavla, Sangdewadi, Khopoli, Maharashtra

 

غارهای کانهری

این ترکیبی از بیش از صد غار بودایی در بمبئی است که با هم غارهای کانهری نامیده می‌شود و بی‌سر و صدا در میان محیط‌های آرام و ساکت پارک ملی سانجی گاندی قرار گرفته‌اند. اگر می‌خواهید بینش عمیقی از تکامل و بودیسم از قرن اول قبل از میلاد تا قرن یازدهم پس از میلاد داشته باشید، بازدید از این مکان یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در گردشی دوستانه در بمبئی انجام دهید. این غارها علاوه بر اینکه در طی قرن‌ها مراکز دانشی عظیم برای بودیسم بوده‌اند، به داشتن بیشترین حجم کاوش‌های غار از یک کوه نیز افتخار می‌کنند. هنگامی که داخل آن می‌شوید، می‌توانید عناصری مانند نمازخانه، ستون‌های حکاکی شده و مجسمه‌سازی شده پیچیده، استوپاهای زیبای بودایی، و کانال‌های آب را که به طرز ماهرانه‌ای از سنگ حکاکی شده‌اند، پیدا کنید. اینجا از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر برای بازدید باز است.

آدرس: Sanjay Gandhi National Park, Borivali East, Mumbai, Maharashtra

 

Amazing Escape Game Room

به دنبال هیجان و تفریح در بمبئی هستید و نمی‌دانید که چه کنید؟ به حل معما و فرار از مخمصه فکر کرده‌اید؟ به اتاق بازی فرار شگفت‌انگیز در بمبئی بروید و آماده به چالش کشیدن دوستان و خودتان شوید. بازدید از این اتاق و شرکت در بازی مطمئناً یکی از بهترین کارها در بمبئی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بازی رزرو کنید، ۶۰ دقیقه در بازی قفل شوید و در این دقایق باید معماهای پیچیده را حل کنید و از اتاق فرار کنید. پس برای چالش آماده‌اید؟ شما می‌توانید از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۹:۱۵ شب به این مجموعه بازی بروید و هیجان و آدرنالین بالا را تجربه کنید.

 

۷ معماری خیره کننده بمبئی

آدرس: 101, 1st Floor, Durolite House, New Link Rd, Andheri West, Mumbai

 

کایاک سواری کنید

اگر هیجان و ماجراجویی چیزی است که در سفر با تور هند به دنبال آن هستید، پس یکی از کارهای سرگرم کننده‌ در بمبئی را تجربه کنید. کایاک سواری یکی از فعالیت‌های هیجان‌انگیز در بمبئی بوده و چندین باشگاه وجود دارد که کلاس‌های کایاک را ارائه می‌دهند و اگر قبلاً آموزش دیده باشید، بمبئی مکان مناسبی برای شما است. در حین کایاک سواری و لذت بردن از منظره‌ای که شما را احاطه کرده، شهر شگفت‌انگیز را کاوش کنید. محدودیت سنی در اکثر سایت‌های کایاک ۱۳ تا ۶۰ سال است به علاوه قبل از امتحان باید تمرین کنید!

هزینه: از ۱۲۰۰ روپیه برای هر نفر شروع می‌شود

 

مسیر کولابا

این یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌های دیدنی بمبئی است که بهشت خریداران نیز نامیده می‌شود. برای هر بومی بمبئی، کولابا کازوی قلب شهر است. از لباس‌های زیبا، لوازم جانبی گرفته تا طیف شگفت‌انگیز وسایل دکوری خانه، چیزهای زیادی برای خرید در اینجا وجود دارد. در کنار آن، می‌توان برخی از فروشگاه‌های معروف برای وسایل طراحی را نیز پیدا کرد. نه تنها خرید در آنجا برای تبدیل شدن به مکان مورد علاقه گردشگران تور هند کافی بوده، بلکه در کنار آن رستوران‌هایی نیز وجود دارد که انواع مختلفی از غذا و نوشیدنی را سرو می‌کنند.

آدرس: Colaba Market, Mumbai

 

باغ‌های معلق

این یک باغ تراس بسیار زیبا است که در بالای تپه ملابار و درست در کنار پارک کاملا نهرو قرار دارد. با ایستادن در اینجا می‌توانید از منظره زیبای دریای عمان لذت ببرید، این مکان در سال ۱۸۸۰ توسط آقای اولهاس قاپوکار ساخته شده است. کل باغ با پرچین‌های حیوانی و پوشش گیاهی سرسبز تزئین شده که منظره‌ای عالی از دریا را به نمایش می‌گذارد. یکی از کارهای دوست داشتنی و منحصر به فردی که در بمبئی می‌توان انجام داد، قدم زدن در باغ‌های معلق است بنابراین اینجا جایی است که باید آن را کشف کنید. شما با صرف یکی دو ساعت می‌توانید زیبایی و آرامش را توامان با هم به دست بیاورید. این پارک از ساعت ۵ صبح تا ۹ شب پذیرای بازدیدکنندگان در تور هند است.

 

معرفی ۶ ایالت پر بازدید هند

آدرس: Ridge Rd, Simla Nagar, Malabar Hill, Mumbai, Maharashtra

 

ساحل آکسا

ساحل آکسا که در حومه شهر نزدیک به ملاد واقع شده واحه‌ای بی نظیر از یک خلوتگاه جوان پسند است. اگرچه این ساحل شهرت خود را مدیون آهنگ معروف بالیوودس است اما اخیرا به مکانی برای استراحت آرام توسط گردشگران بدل شده است. این ساحل طولانی‌ترین خط ساحلی را دارد که برخی از زیباترین مناظر را نیز در خود جای داده است. با وجود تعداد بازدیدکنندگانی که آکسا را کشف کرده‌اند اما این ساحل هنوز دست نخورده و طبیعی باقی مانده است.

آدرس: Aksa Village, Malad West, Mumbai, Maharashtra, 400095, India

 

جزیره ماد

این جزیره که در سواحل بمبئی واقع شده خانه برخی از دهکده‌های سنتی، زمین‌های کشاورزی و همچنین مناظر سورئال است. به علاوه مدتی است که این منطقه تبدیل به مقصدی محبوب برای تعطیلات آخر هفته تبدیل شده است. این قسمت ساحلی که توسط برخی از سکونتگاه‌های عجیب و غریب و مزارع سرسبز احاطه شده مقصدی محبوب و معتبر بین مردم بمبئی است. با این همه این مکان دارای چند استراحتگاه مجلل است که برای فرار سریع از زندگی شهری عالی و جذب توریست عالی هستند.

آدرس: Madh island, Mumbai, Maharashtra

 

گوراخگاد

یکی از بهترین فعالیت‌های بمبئی که می‌توانید به رایگان امتحان کنید، پیاده‌روی است. گوراخگاد بهشتی برای کوهنوردان است که در منطقه Thane در ماهاراشترا واقع شده است. این قلعه بر روی تپه‌ای قرار دارد که از فاصله دور هم قابل مشاهده است. قلعه دیگری به نام ماچیندرگاد وجود دارد که به آن قلعه دوقلوی گوراخگاد می‌گویند. مردم در سراسر اینجا سفر می‌کنند تا غارهای متعدد و همچنین پوشش گیاهی غنی را ببینند که ارزش تحسین و کاوش را دارد.

آدرس: Thane, Mumbai

 

جیودان

جیودان قلعه تپه‌ای دیگری است که در ایالت ماهاراشترا قرار دارد و در میان قلعه‌های پنجگانه معروف واقع در رشته کوه Sahyadri واقع شده است. برخی از پنج قلعه معروف منطقه به غیر از این عبارتند از ننقات، شیونری، چاوند و هادسر که لایق توجه هستند. در حالی که اغلب استحکامات ویرانه هستند، یک مخزن آب خوش ساخت بالای آن قلعه قرار داشت. پیاده روی به این قلعه یکی از کارهایی است که سفر با تور هند به بمبئی را برایتان جذاب و خاطره انگیز می‌کند.

 

سردترین جاذبه‌های گردشگری در هند

آدرس: Dist Pune, Ghatgar, Maharashtra

 

کشتی کروز

اگر با همسرتان در سفری عاشقانه به بمبئی هستید باید یک شب سفر دریایی را در کارهایتان داشته باشید. در امتداد سواحل دریای عمان گشت و گذار کنید و از یک غذای خوشمزه لذت ببرید و در عین حال با همسرتان اوقات جذابی را بگذرانید. از تماشای منظره مسحورکننده بمبئی لذت ببرید و در نسیم خنک غرق شوید و زمانی را در قایق تفریحی لوکس بگذرانید تا بهترین شب زندگی خود را داشته باشید. گذراندن شبی در سفر دریایی یکی از کارهای خاطره انگیز شما در این سفر است که زوج‌ها عاشق آن می‌شوند.

هزینه ورودی: ۶ هزار روپیه

 

دوچرخه سواری کنید

دوچرخه سواری در شهر یکی از راه‌های کاوش در بمبئی است. در واقع دوچرخه سواری یکی از جذاب‌ترین کارها در بمبئی است که می‌توانید در تعطیلات خود امتحان کنید. دوچرخه کرایه کنید و از کوچه‌های باریک و بازارهای قدیمی شهر دیدن کنید. روز خود را با بازدید از جاذبه‌های معروف بمبئی جنوبی که SOBO نامیده می‌شود، شروع کنید. همچنین در سفر دوچرخه سواری به بمبئی جنوبی، می‌توانید با مردم محلی معاشرت کنید و از صبحانه ویژه به سبک بمبئی جنوبی نیز لذت ببرید.

 

بهترین ویلاهای آرامشبخش در هند

موزه فرش قرمز وکس

این موزه یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز و مقرون به صرفه در بمبئی محسوب می‌شود شما در بازدید از موزه فرش قرمز می‌توانید با کلیک کردن روی روی شاتر با افراد محبوب مورد علاقه‌تان عکس بگیرید. موزه فرش قرمز که در مرکز خرید معروف R City Mall واقع شده ، یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی است که می‌توانید همه طرفداران بالیوود را در آن بیابید. مجسمه‌های مومی شخصیت‌های برجسته‌ای مانند اوباما، برد پیت، هری پاتر، استیو جابز، نلسون ماندالا و ماهاتاما گاندی نیز در این موزه حضور دارند.

آدرس: R City Mall, 1, LBS Rd, Amrut Nagar, Ghatkopar West, Mumbai, Maharashtra

۱۳ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران