محبوب‌ترین جاذبه‌ها و فعالیت‌ها در شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
محبوب‌ترین جاذبه‌ها و فعالیت‌ها در شانگهای

شانگهای به عنوان بزرگترین شهر چین، با وجود داشتن بیش از ۲۴ میلیون جمعیت فرصت‌های دیدنی و جذاب بسیاری را برای مسافران فراهم می کند. این شهر همیشه شلوغ، تعدادی از مناطق و مکان‌های تاریخی  و همچنین فرصت‌هایی برای اکتشاف از طریق آب در امتداد سواحل چین و آبراه‌های داخلی آن فراهم می‌ کند. خرید کردن، به خصوص در منطقه عابر پیاده "دنیای جدید" با بوتیک‌ها و گالری‌های لوکس همچنین کاوش در معابد بسیار زیبای قدیمی شهر و بتکده های سنتی از جمله کارهایی است که می‌توانید در تور شانگهای انجام دهید.

 

در امتداد تفرجگاه شانگهای قدم بزنید: باند

ژونگشان لو که بیشتر با نام انگلیسی- هندی باند یا وایتان شناخته می‌شود گردشگاهی وسیع و دوست داشتنی است که در امتداد ساحل غربی رودخانه هوانگپوجیانگ گسترده شده و حس و حالی اروپایی دارد. زیرا زمانی این قسمت شهر بخش بین‌المللی با ساکنان اروپایی بود. این تاثیر به‌ویژه در بسیاری از ساختمان‌های قدیمی انگلیسی و فرانسوی که اکنون به‌عنوان رستوران، فروشگاه‌های بوتیک، گالری‌ها و دفاتر کار می‌کنند، دیده می‌شود. این منطقه با داشتن ۵۲ ساختمان منحصربه‌فرد بوند که به سبک‌های مختلفی از جمله گوتیک، رومی، باروک، نئوکلاسیک و تأثیرات رنسانس، جایی عالی برای پیاده‌روی در تمام طول روز است. پارک هوانگپو، واقع در انتهای شمالی باند، در سال ۱۸۸۶ افتتاح شد و به عنوان قدیمی‌ترین پارک عمومی کشور مشهور شناخته می‌شود. این پارک مکانی دلپذیر برای بازدید است و که موزه جالبی مختص به تاریخ باند در آن قرار گرفته است. باند همچنین مکانی عالی برای شروع یک تور گشت و گذار با قایق در اطراف بندر و محل تلاقی رودخانه های هوانگپوجیانگ و یانگتسه است.

 

معرفی ۱۲ موزه‌ی معروف شانگهای

آدرس: Zhongshan East 1st Road, Huangpu, Shanghai

 

از قدیمی‌ترین فضای سبز شانگهای دیدن کنید: باغ یو

باغ زیبا و مجلل یو یوآن در شمال شرقی شهر قدیمی که در سال ۱۵۵۹ ساخته شده است. این فضای سبز وسیع که به باغ شادی نیز معروف است، بیش از ۲۰ هزار متر مربع مساحت دارد و از یک باغ بیرونی و درونی تشکیل شده است. این بنای چشمگیر به خاطر تزئینات زیبای سقف، نمایش‌های فیگوراتیو در نقش برجسته‌ها و پنجره‌ها و همچنین دیوارهای تزئین شده با اژدها به شدت چشمگیر و تماشایی است. شناخته شده‌ترین ساختمان تالار بهار است، جایی که شرکت شمشیرهای کوچک  (Xiaodao Hui) بین سال‌های ۱۸۵۳ و ۱۸۵۵ زمانی که بر شانگهای حکومت می کرد، در آن مستقر بود. همچنین صخره‌های مصنوعی در این قسمت از باغ از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار بوده و تنها اثر استاد طراح باغ ژانگ نانیانگ است که حفظ شده. باغ داخلی که جدیدتر و کوچک‌تر بوده و قدمت آن به سال ۱۷۰۹ برمی‌گردد. این پارک شامل ویژگی‌های معمول باغ نویسنده کلاسیک چینی از جمله آلاچیق‌های کوچک جذاب، سنگ‌های تزئینی، و رشته کوه‌های مینیاتوری، دیوارهای جداکننده و حوض‌های کوچک، و حتی صحنه تئاتر با تزئینات غنی است.

آدرس: 279 Yuyuan Old Street, Huangpu, Shanghai

 

مجسمه‌های معبد جدا بودا را بازدید کنید

معبد زیبای جید بودا که در منطقه Anyuan Lu شانگهای واقع شده دو مجسمه شاکیامونی را در خود جای داده که راهب هویگن با خود از برمه آورده است. ساختمان فعلی که در سال ۱۹۲۸ به جای معبد اصلی ساخته شده در سال ۱۸۸۲ ساخته شده به سه تالار و دو حیاط تقسیم شده است. چشمگیرترین سازه، تالار باشکوه پادشاهان بهشت (تیان وانگ دیان) است که به خاطر مجسمه‌های چهار پادشاه بهشتی و دو مجسمه شاکیامونی قابل توجه است. یکی از این مجسمه‌های چشمگیر که از یشم سفید حکاکی شده نزدیک به دو متر در تالار اصلی ونتانگ قرار دارد، جایی که مجموعه‌ای از دست نوشته‌های بودایی نیز نگهداری می‌شود. همچنین تالار جذاب قهرمان بزرگ (داکسیونگ بائودیان) با بودای سه اعصار، همراه با ۱۸ چهره لوهان، تماشایی و تحسین برانگیز است. همچنین یکی دیگر از مکان‌های مهم بودایی شانگهای، معبد خیره کننده جینگان در جاده غربی نانجینگ است.

آدرس: 170 Anyuan Road, Jing'an, Shanghai

 

با فرهنگ چینی در موزه شانگهای آشنا شوید

موزه شانگهای که در سال ۱۹۵۲ تأسیس شد، مهم‌ترین موزه هنر کلاسیک چین باقی مانده است. این موزه در ساختمانی مدرن که خود چیزی شبیه به یک اثر هنری است واقع شده است. چهار طبقه موزه شامل نمایش‌های چشمگیر برنز و سرامیک از فرهنگ‌های ماقبل تاریخ تا قرن نوزدهم می‌شود. از دیگر نکات برجسته این مجموعه می‌توان به نقاشی‌های جوهر، خوشنویسی و مهر و همچنین مجموعه‌های بزرگ هنری از اقلیت‌های قومی اشاره کرد. همچنین مجموعه‌های بزرگی از یشم، سکه‌ها، اثاثیه مربوط به دوره‌های مینگ و چینگ (۱۹۱۲-۱۳۶۸) و یک فروشگاه هدیه‌ای مجهز است.

 

معروف‌ترین رستوران‌های حلال در شانگهای

آدرس: 201 Renmin Avenue, Ren Min Guang Chang, Huangpu, Shanghai

 

از معبد و بتکده تاریخی Longhua دیدن کنید

معبد باشکوه Longhua که در پارکی زیبا و دوست داشتنی در منطقه جنوب غربی شانگهای واقع شده، یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های مذهبی در چین است. این عبادتگاه مهم که به همراه بتکده چوبی و آجری نزدیک به ۴۰ متر در حدود سال ۲۴۲ پس از میلاد ساخته شده بود، در طول سال‌ها بارها تخریب و بازسازی شد و ساختار کنونی آن به قرن دهم بازمی‌گردد. این مکان هنوز برای مراسم منظم بودایی استفاده می‌شود و شامل پنج سالن بزرگ، از جمله سالن Maitreya  (مایل دیان)، با مجسمه بزرگ بودا، تالار پادشاه آسمانی (تیان وانگ دیان) اختصاص داده شده به چهار پادشاه آسمانی، و تالار بزرگ حکیم بزرگ (Daxiong Baodian)، با مجسمه‌های زیبا و یک زنگ قرن شانزدهمی می‌شود. همچنین برج ناقوس با یک ناقوس پنج تنی حتی قدیمی‌تر، حدودا دو متری متعلق به سال ۱۳۸۲ که هنوز هم در مناسبت‌های خاص مورد استفاده قرار می گیرد، از دیگر نکات برجسته این معبد است.

آدرس: 2853 Longhua Rd, Xuhui, Shanghai

 

از مناظر برج مروارید شرقی بازدید کنید

برج تلویزیونی و رادیویی مروارید شرقی (Dongfang Míngzhuta)  با ارتفاع ۴۶۸ متری که در شانگهای باید از آن دیدن کنید. این برج تلوزیونی که در پارک پودونگ در ساحل شرقی رودخانه هوانگپو واقع شده علاوه بر مناظر عالی آن بر روی رودخانه شلوغ و شهر جدید، مناظر عالی از تفرجگاه تاریخی باند را هم به معرض تماشا می‌گذارد. برج مروارید شرقی شانگهای که در سال ۱۹۹۱ ساخته شده، نام خود را از ۱۱ کره متصل به هم در اندازه‌های مختلف گرفته که مرتفع‌ترین آن‌ها (ماژول فضایی) دارای یک طبقه مشاهده ۳۵۰ متری با عرشه بیرونی با کف شیشه‌ای است. در مجموع، این برج دارای ۱۵ منطقه تماشا، از جمله طبقه دیدنی و شهر فضایی، و همچنین یک رستوران گردان با مناظر عالی است. البته تمام چیزهایی که در مورد این برج وجود دارد به اینجا ختم نمی‌شود! شما در اینجا به یک مرکز خرید، هتل فضایی با اتاق‌هایی با مناظر فوق‌العاده، و یک ترن هوایی سرگرم‌کننده با واقعیت مجازی هم دسترسی خواهید داشت.

آدرس: 1 Century Ave, Lu Jia Zui, Pudong, Shanghai

 

به تیانزیفانگ بروید

تیانزیفانگ که سابقا امتیاز فرانسوی و محله اروپایی نشین شانگهای بوده امروزه به یک مقصد هنری و صنایع دستی جذاب تبدیل شده است. در حالی که بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی‌تر جایگزین شده‌اند، هنوز شخصیت این منطقه قدیمی اروپایی با دقت در معماری و چیدمان آن حفظ شده است. در این محله خیابان‌ها و کوچه‌های کوچک متعددی وجود دارد که می‌توانید بین آن‌ها قدم بزنید و کاوش کنید. علاوه بر فرصت‌های خرید فراوان که شامل گالری‌های کوچک و فروشگاه‌های صنایع دستی می‌شود رستوران‌های فراوانی هم وجود دارند که غذاهای سنتی سرو می‌کنند، به علاوه کافه‌های متعدد و همچنین استودیوها و کارگاه‌های هنرمندان مکانی سرگرم‌کننده برای بازدید در شب هستند. پارک فوکسینگ یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری قابل توجه با ویژگی‌های متمایز فرانسوی است که در سال ۱۹۰۹ ساخته شده که با داشتن فواره‌ها، باغ‌ها و آلاچیق‌های فراوان، مکانی لذت‌بخش برای سرگردانی و استراحت کردن است.

 

بهترین استودیوهای یوگا در شانگهای

آدرس: 10 Taikang Road, Da Pu Qiao, Huangpu, Shanghai

 

کلیسای جامع Xujiahui و سالن شِشان

کلیسای جامع Xujiahui  که به‌عنوان کلیسای جامع سنت ایگناتیوس نیز شناخته می‌شود و در منطقه جنوبی شهری با همین نام قرار گرفته در سال ۱۹۱۱ به سبک نئورومانسک ساخته شده است. این کلیسا یادآور باشکوه دیگری از میراث غنی چند ملیتی شانگهای و بزرگ‌ترین مکان عبادت کاتولیک رومی در این شهر است. علاوه بر فضای پارک مانند با شکوه، برج های ناقوس دوقلوی ۵۰ متری و فضای داخلی بازسازی شده با رنگ‌های زیبا ارزش بازدید دارند.

یکی دیگر از مکان‌های مذهبی مهم کلیسای ششان (زیارتگاه ملی و کلیسای کوچک بانوی ما از ششان) است. این کلیسای قدیمی کاتولیک رومی زیبا بر روی قله غربی تپه که به نام آن نامگذاری شده، قرار دارد. مانند بسیاری از اماکن مذهبی دیگر، در طول انقلاب فرهنگی چین به شدت آسیب دیده، اما در سال‌های اخیر تحت بازسازی‌های گسترده‌ای قرار گرفته است و به عنوان یک مکان زیارتی مهم باقی مانده است. یکی از نکات برجسته بازدید، از اینجا ۱۴ ایستگاه صلیب است که از تپه به سمت کلیسا به صورت زیگزاگ به همراه مناظر باشکوه بسیاری در طول مسیر وجود دارد.

آدرس: 158 Puxi Road, Xu Jia Hui, Xuhui District, Shanghai

 

از دیزنی ریزورت شانگهای دیدن کنید

دیزنی لند شانگهای، دومین سرمایه گذاری دیزنی در چین پس از دیزنی لند هنگ کنگ است که در سال ۲۰۱۶ با هیاهوی بزرگ و جمعیت زیادی افتتاح شد. علاوه بر دو هتل مضمون و منطقه سرگرمی و خرید دیزنی تاون، این تفریحگاه تقریبا ۱۰۰۰ هکتاری در منطقه پودونگ شهر، محل پارک دیزنی‌لند شانگهای قرار گرفته و سالانه حدود ۱۰ میلیون نفر در این شهر از آن بازدید می‌کنند. توصیه می‌کنیم قبل از اینکه به قسمت مورد علاقه خود در پارک بروید، گردش‌تان را در خیابان میکی، با ملاقات شخصیت‌ها و خوشامدگویی‌ها و فروشگاه‌های سوغات‌فروشی آغاز کنید. در بازدید از بخش‌هایی که یکی از دیگری جذاب‌تر هستند سواری هیجان انگیز دزدان دریایی کارائیب را از دست ندهید.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در شانگهای

آدرس: 310 Huangzhao Road, Pudong, Shanghai

۱۰ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران