اینستاگرامی‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های دهلی: بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری دهلی
اینستاگرامی‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های دهلی: بخش دوم

به نظر می‌رسد ایجاد فضاهای چشم نواز برجسته، اخیرا در دهلی به یک روند رو به رشد بدل شده است. هر رستورانی در تلاش است تا فضایی برای غذاخوری ایجاد کند تا غذاخوری‌های دیگر شهر را عقب بزند. قانون جدید این است که "هرچه استثنایی تر، بهتر".

این شهر اکنون دارای رستوران‌هایی با دکورسیون عجیب و غریب و شگفت انگیز است که برای جلب توجه مخاطبان تور هند طراحی شده‌اند. اگر شما بعنوان یک اینستاگرامر به دنبال جذابیت هر چه بیشتر پیج خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم ما را همراهی کنید تا در ادامه مقاله قبل، با برخی دیگر از اینستاگرامی‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های دهلی آشنا شوید.

 

Cafe Tesu

بعد از گشت و گذاری خسته کننده در سفر با تور دهلی، آنچه می‌چسبد قهوه‌های دست ساز و لذیذی است که همراه با دسرهای تازه سرو می‌شوند. یکی از مکان‌هایی که می‌توانند به بهترین نحو به این شکم گردی کمک کنند، کافه تسو است که از فضای داخلی پر رفت و آمد، کارکنان صمیمی و مودب، خدمات سریع و طیف وسیعی از انواع قهوه‌ها و خوراکی‌های سالم برخوردار است. برخی از غذاهای منوی متنوع این غذاکده که شهرت بیشتری دارند عبارتند از  سیب‌زمینی سرخ شده، پاستا پنه مارینارا، کراکر میگو، کروسان ژامبون، برگر مرغ  و پیتزا که تمامشان از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شوند.

گفتنی است این فضای شاد و مفرح، با دکوراسیونی به رنگ‌های صورتی و طلایی تزئین شده و لحظاتی خاطره انگیز را برای شما و عزیزانتان رقم می‌زند.

آدرس: 4,Sri Aurobindo Marg, near IIT Crossing, Vijay Mandal Enclave, Kalu Sarai, New Delhi, Delhi 110016, India

 

Perch

این کافه بار با زیبایی‌های فراوان و غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ در فضایی نورگیر و پر شده با میز و صندلی‌های چوبی و ساده، به استقبال مشتریان می‌آید و محیطی جالب توجه را برای ثبت عکس‌های یادگاری ارائه می‌دهد. گفتنی است این غذاخوری، در بمبئی نیز شعبه دارد.

در ضمن این کافه دوستدار حیوانات، با میز و صندلی‌های فضای باز امکان شکم گردی را برای مشتریانی که همراه حیوان خانگی‌شان به کافه می‌آیند فراهم می کند. و اما منوی کافه در طول روز شکل خود را تغییر می‌دهد و از غذاهای اصلی صبحانه با تخم مرغ، ساندویچ‌ها و پاستاهای متداول گرفته تا نوشیدنی‌ها، بشقاب‌های غذاهای اصلی برای ناهار و شام را شامل می‌شود.

در ضمن یک نانوایی و یک پیشخوان باربیکیو نیز در این کافه درنظر گرفته شده‌اند. اما در میان تمامی خوراکی‌ها، باید بگوییم استیک کدو سبز، بیشترین طرفداران را دارد. هر چند کیک خرچنگ، کوفته‌ها، اسپاگتی، استیک‌ها، گریل‌ها و گزینه‌های وگان نیز به خوبی مشتریان را مجذوب خود می‌کنند. دسرهایی نظیر آفوگاتو،  کیک قهوه و موز، بستنی‌های خانگی بدون تخم مرغ با طعم‌های امتحان شده و عالی مانند اسطوخودوس، ترافل، شکلات و عسل نیز این ترکیب خوشمزه را کامل می‌کنند.

 

معروف‌ترین معابد دهلی

آدرس: 71,Khan Market, New Delhi 110003, Delhi, India

 

Music and Mountains

فضای داخلی این کافه کوچک دنج و قابل تحسین، شما را به یاد کافه‌های کوهستانی می‌اندازد. کفپوش‌های جذاب و ناتمام و میزهای کوچک و سقفی که با چوب های کنده کاری شده پوشیده شده است، همراه با لامپ‌های ادیسون و پنجره‌هایی که به باغ دید دارند، مجموعه‌ای جالب توجه و شاعرانه را به مخاطبان ارائه می‌دهند. و میز گرد کنار شومینه، قطعا دنج‌ترین گوشه را برای قرارهای عاشقانه رقم می‌زند. و اما در میان انواع گزینه‌های خورد و خوراک، سیخ مرغ آبدار با سس قارچ فلفلی، پیتزای میگو با ماسکارپونه، پارمزان، گوجه فرنگی گیلاسی و فلفل چیلی، محبوبیت بالایی دارند. در کنار غذا، می‌توانید از طعم قهوه سرد و بستنی نهایت لذت را ببرید و از خدمات حرفه‌ای پرسنل مودب و مهربان بهره‌مند شوید.

آدرس: 2nd floor, M 23, M Block Market, part 1, Greater Kailash, New Delhi, Delhi 110048, India

 

Château de Pondichéry

با وجود اینکه این غذاخوری در وسط دهلی جنوبی واقع شده است، هنگامی که وارد رستوران می‌شوید تنها صدای جیر جیر پرندگان و خش خش برگ‌ها و شاخه‌های درختان را می‌شنوید و این بسیار دل انگیز است. فضای داخلی، تم رنگی آبی و سفید ملایم دارد و یک سبک روستایی در این فضای کوچک همراه با کف‌های کاشی‌کاری شده جذاب، لامپ‌های آویز و پنجره‌های فرفورژه ارائه می‌شود. چنین فضایی بسیار مناسب کسانی است که به دنبال محیط‌های غیر رسمی و صمیمی هستند.

آشپزی نیز ترکیب جالب و خلاقانه از غذاهایی است که در جنوب هند سرو می‌شوند و البته از سبک غذاها و خوراکی‌های فرانسوی نیز الهام گرفته شده می‌شود. در اینجا می‌توانید ضمن انتخاب از میان مجموعه‌ای خوشمزه از کرپ‌ها، غذای معروف و امضایی این کافه رستوران یعنی کوجی کاری ویندیل را نیز امتحان کنید که یک کاری مرغ و پاروتا و برنج همراه با طعم شیرین انگور است.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی در دهلی

آدرس: 84,Aurobindo Marg Adchini, New Delhi 110017 India

 

Rose Café

کافه رز که در اعماق حاشیه‌های محله شیک Saket قرار دارد، از فضای بیرونی و داخلی بسیار جذابی برخوردار است.  دیوارهای گلدار، مبلمان با رنگ‌های پاستلی و استفاده بیش از حد از رنگ سفید در دکوراسیون فضای داخلی این غذاخوری کوچک، حسی نوستالژیک را ارائه می‌دهند و فضای بیرون نیز به همان اندازه جذابیت دارد. گفتنی است در این کافه رستوران انواع غذاهای ایتالیایی، لبنانی، قاره‌ای و مدیترانه‌ای سرو می‌شوند و در این میان، نان سیر، سینه مرغ و پاستا بیشتر مورد توجه هستند.

آدرس: 264,Westend Marg, Butterfly Park, Saiyad Ul Ajaib Extension, Saket, New Delhi, Delhi 110030, India

 

Serendipity

این غذاکده در یک ساختمان فروشگاهی بازسازی شده سه طبقه که پر از مغازه‌های کتانی، اثاثیه، پوشاک، جواهرات و مبلمان است قرار دارد. بنابراین اگر حین خرید و گشت و گذار خسته و گرسنه شدید، باید بگوییم اخیرا در پشت بام این ساختمان، این کافه جذاب افتتاح شده است. این غذاخوری با قاب‌های چوبی پنجره‌ها، پرده‌های سفید که از پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ آویخته شده‌اند و مبلمانی راحتی ودیوارهای آجری، ترکیبی صمیمی و مناسب ثبت عکس‌های یادگاری را ارائه می‌دهد.

بعلاوه باید گفت در میان گزینه‌های منو، سالاد سیب زمینی که آغشته به ترکیبی از روغن زیتون، خامه، سس مایونز و سیر، پیاز و جعفری است قطعا دل شما را خواهد برد و تجربه طعم تازه‌ای را برایتان میسر می‌کند. از طرفی گراز ماهی کبابی، نان پخته شده خانگی، ریزوتو، سالاد سبزیجات با بروکلی و قارچ نیز از غذاهای محبوب در این کافه به شمار می‌آیند.

آدرس: 238/4,Jonapur, Mandi Road, Chhatarpur, New Delhi

 

Fab café

Fabindia، یک مرکز خرید و مجموعه تفریحی است که بیش از ۱۰۰۰۰ فوت مربع وسعت دارد و فروشگاه‌های پوشاک، لوازم جانبی، محصولات مراقبت شخصی و سلامتی و همچنین کافه و مرکز سلامتی و یک استودیوی بازی برای کودکان و نوجوانان را در دل خود جای داده است. Fab cafe در این مجموعه، با خوراکی‌های مدرن و مغذی خود فاصله بین غذا خوردن و خرید را به خوبی را پر می‌کند! این غذاکده با پنجره‌های بزرگ، دکوراسیون چوبی خاکی و چشم اندازی به مناظر زیبای دهلی، بهترین مکان برای استراحت و لذت بردن از فضا و خوراکی‌های رنگی و ثبت عکس‌های یادگاری از سفر با تور دهلی است.

گفتنی است منو، خوراکی‌ها و غذاهای متنوع هندی را شامل می‌شود که از برجسته‌ترین آنها می‌توان به پنجابی ساگ با پنیر سویا، پارانتا پر شده با کینوآ، عسل ارگانیک هیمالیا و تارت گردو، سالاد و اسموتی‌های لذیذ اشاره کرد.

 

آشنایی با بخش‌های مختلف دهلی

آدرس: Sunder Nursery, Delhi’ Heritage Park, adjoining Humayun’s Tomb, Bharat Scouts and Guides Marg, Nizamuddin, New Delhi, Delhi 110013

 

Sly Granny

این کافه رستوران که غذاهای پان‌ آسیایی سرو می‌کند، در بازار خان دهلی واقع شده و داستان‌ها حاکی از این هستند که مکان متعلق به یک مادربزرگ عجیب و غریب است که رازهایی را در خانه‌اش پنهان کرده است. در این مکان می‌توانید کابینت‌های پر از نوشیدنی، مجموعه‌ای تصادفی از نقاشی‌ها و عکس‌ها و مبلمانی مخملی به رنگ آبی تیره بیابید که به رمزآلودی این فضا می‌افزایند. منوی این غذاکده کلاسیک، روی غذاهای اروپایی با تزئینات زیبا تمرکز دارد و گزینه‌هایی مانند سالاد جو، شنیسل و تاکوی مرغ ماهی مرکب و تاپاس و تکه‌هایی از چوریزو اسپانیایی، هوش از سر مشتریان می‌برند. 

آدرس: 4,Khan Market, New Delhi 110511 India

 

Jugmug Thela

هر چند که پیدا کردن این کافه کمی دشوار است، اما ارزشش را دارد. زیرا در این کافه پا به دنیایی آرام و دور از شلوغی و ازدحام شهر خواهید گذاشت و می‌توانید ساعاتی را به استراحت و خوردن و نوشیدن خوراکی‌های خوشمزه و باکیفیت سپری کنید. بیشتر دکوراسیون این فضای کلاسیک را المان‌های چوبی کم رنگ، گلها و گیاهان، عناصر نورپردازی و اکسسوری‌های جالب توجه شامل می‌شوند و اگر علاقمندید در حین خورد و خوراک به مطالعه نیز بپردازید، می‌توانید از کتابخانه کوچکی که در کنار کافه درنظر گرفته شده است استفاده نمایید.

اینجا انواع چای و قهوه‌های بی نظیر و آب میوه سرو می‌شوند که گزینه‌هایی عالی خصوصا در روزهای سرد زمستان به شمار می‌آیند و در کنار اینها نان تست و چاتنی و پنیر گیاهی، ساندویچ کلاب، واسابی لبنه، کیک شکلاتی و وانیلی، مربع‌های براونی و سایر دسرها ذائقه‌تان را قلقلک خواهند داد. گفتنی است قیمت‌ها در اینجا بسیار مقرون به صرفه هستند.

آدرس: Shed#4, Khasra 258 Westend Marg, Lane#3, behind Kuldeep House, Saiyad ul Ajaib, New Delhi, Delhi 110030, India

 

Cafe Soul Garden

این کافه در یک باغ زیبا و زمین چمن به ظرفیت ۱۰۰ نفر واقع شده و با گیاهان ارگانیک و میز و صندلی‌های حصیری و زیبا پر شده است. این فضا حتی مناسب برگزاری جشن‌های کوچک و سالگردها نظیر تولد بوده و با موسیقی، پیتزاهای اصل هیزمی، یک کتابخانه و بازی‌های رومیزی از مشتریان پذیرایی می‌کند.

خبر خوب برای عاشقان حیوانات خانگی این است که تعدادی سگ و توله‌هایشان نیز در کنار میزبان این کافه به استقبالتان می‌آیند و می‌توانید ضمن صرف از خوراکی ها و نوشیدنی‌ها، با نیز بازی کنید. در نهایت اگر برای خرید به دنبال خرده‌فروشی هستید، سری به فروشگاه این کافه به نام Kinche بزنید.

 

رستوران‌های اروپایی در دهلی

آدرس: Block C2, Besides Supermart 2, DLF Galleria Rd, near DLF, DLF Phase IV, Sector 43, Gurugram, Haryana 122002, India

 

Indian Accent

این رستوران مجلل که در جاده Lodhi واقع شده است، یکی از بهترین مکان‌ها برای قرارهای ملاقات و دورهمی‌های دوستانه یا کاری به شمار می‌آید. همه چیز فضای داخلی و بیرونی این غذاکده از دیوارهای شیشه‌ای، تا زیباترین نورپردازی‌ها و آب آرامی که اطراف را احاطه کرده‌اند، شما را به تحسین وامی‌دارند. در کنار اینها، غذاهای باکیفیت و خلاقانه با طعم‌ها و سنت‌های هندی و تهیه شده با مواد و تکنیک‌های جهانی نیز چشم و دل شما را از لذت سرشار خواهند کرد.

آدرس: The Lodhi, Lodhi Rd, CGO Complex, Pragati Vihar, New Delhi, Delhi 110003, India

 

Jamun

این رستوران در منطقه مجلل Lodhi Colony در دهلی جنوبی واقع شده ویک غذاخوری زیباست که غذاهای هندی مدرن را سرو می‌کند. و خصوصا غذاهای دریایی نظیر میگو یا خرچنگ، طرفداران بسیاری در این غذاکده دارند. در ضمن باید گفت این مکان با صبحانه‌های ویژه‌ای که در آخر هفته‌ها سرو می‌کند، شهرت و محبوبیت بالایی در میان مردم محلی و گردشگران دارد.

به لحاظ دکوراسیون نیز دیوارهای این رستوران با رنگ‌های بنفش، صورتی و آمبره رنگ آمیزی شده و حس زیبایی دوستی شما را اغنا می‌کند. در این فضای شاد و مفرح همچنین سایه‌بانی پر از گل‌های شکوفه‌دار، پنجره‌های قوسی شکل و مبلمان چوبی وجود دارند که جذابیت و صمیمیت این غذاکده را صدچندان می‌نمایند. می‌توانید در گوشه و کنار این محیط به گردش بپردازید و عکس‌های یادگاری خوشرنگی را ثبت نمایید.

آدرس: 17,Main Market Rd, Block 13, Lodi Colony, New Delhi, Delhi 110003, India

 

Guftagu

و در پایان این سفر مجازی، به این کافه بسیار محبوب در گورگان می‌رسیم که با چراغ‌های پری جادویی تزئین شده و نورپردازی جالب توجهی دارد.همچنین نیمکت‌های روستایی و درختان آراسته، به ظرافت این مکان می‌افزایند و بهترین فضا را برای دورهمی‌های صمیمی و خانوادگی رقم می‌زنند.

پیش‌غذاهای لذیذی نظیر ناچوس پخته شده، مرغ تند جامائیکا و چیپس و دیپ‌های ماهی و همچنین غذاهای اصلی مانند استیک پنیر باربیکیو، کباب مرغ فاجیتا و میگوی کبابی، بارها و بارها شما را به این رستوران می‌کشانند و طعم خاص دسرهای خوشمزه‌ای نظیر بستنی میوه‌ای و موس شکلاتی، همیشه در خاطرتان خواهند ماند.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های دهلی

آدرس: Opposite DLF City Court, Main Road, &, 34 Main Road, opposite Pillar No. 33, DLF Phase 2, Gurugram, Haryana 122002, India

۱۰ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران