اینستاگرامی‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های دهلی: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری دهلی
اینستاگرامی‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های دهلی: بخش اول

اگر از کاربران فضای مجازی هستید و دوست دارید به پیج اینستاگرامتان جذابیت بیشتری ببخشید، قطعا فضاهای زیبا و جذاب در سفر می‌توانند شما را به این هدف نایل کنند. بعنوان مثال وقتی از یک کافه زیبا بازدید می‌کنید، می‌توانید امیدوار باشید که نه تنها به بدن خود غذا و خوراک می‌رسانید، بلکه پیج اینستاگرامتان را نیز به خوبی تغذیه خواهید کرد. در سفر با تور هند در کنار سایر جاذبه‌ها  و تصاویر زیبایی که ثبت می‌کنید، بهتر است فرصت را غنیمت شمرده و سری هم به اینستاگرامی‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های این شهر بزنید.

 

Café Dori

این کافه که در Chhattarpur، در دهلی جنوبی واقع شده است، دارای ظاهری بسیار زیبا و شاخص نیست. اما جذابیت‌ها و خلاقیت هایی که در تزئینات دکوراسیون و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها وجود دارند، قطعا این مکان را به یکی از اینستاگرامی‌ترین کافه‌های این شهر بدل کرده‌اند.

طراحی دکوراسیون و منوی این کافه از سبک فرانسوی، انگلیسی و اروپای شرقی الهام گرفته شده‌اند و در عین حال انواع نوشیدنی‌های گوارای سرد و گرم از جمله قهوه، چای سرد و گرم، کامبوچا، آب میوه‌های تازه و اسموتی‌ها را می توانید در اینجا بیابید. جالب است بدانید این مکان، یک کافه دوستدار حیوانات خانگی است و غذاهای مخصوص سگ‌ها را نیز ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توانید به راحتی همراه دوست پشمالویتان، از این فضای راحت و صمیمی لذت ببرید.

آدرس: Dhan Mill Compound 100 Feet Road, SSN Marg, Chhatarpur, New Delhi, Delhi 110074, India

 

Plum by Bent Chair

در اینجا دنیایی از رنگ‌ها و خلاقیت‌ها با مبلمانی زیبا و خوش ساخت و گل‌ها و گیاهان مصنوعی آویز و خوشرنگ به استقبالتان می‌آیند و فضایی مفرح و لحظاتی بسیار شاد را برایتان به ارمغان می‌آورند. این بار رستوران لوکس در دهلی نو، با پرتره‌های عجیب و غریب دیواری نیز پر شده است.

در Plum by Bent Chair، غذاهای خوشمزه زیادی وجود دارد. برخی از محبوب‌ترین غذاهای منو عبارتند از: خوراک قارچ، مرغ سوخاری ، نان تست کنجد و میگو، اسپرینگ رول پنیری قارچ ترد، کوفته مرغ دودی، انواع دامپلینگ و سوشی. بعلاوه می‌توانید طیف وسیعی از دسرها از جمله نان موز کاراملی شور، کیک شلغم و بستنی آووکادو و عسل و نوشیدنی‌هایی نظیر کاپوچینو و شکلات داغ و انواع آب میوه‌ها را نیز در منو بیابید.

گفتنی است ورود افراد زیر ۲۱ سال و کودکان در این مکان به شدت محدود شده است. پرسنل اینجا نیز بسیار حرفه‌ای و آموزش دیده هستند و خدمات آنها سریع، مودبانه و بسیار چشمگیر است. از دیگر امکانات ارائه شده می‌توان به پارکینگ اختصاصی و فضای مخصوص سیگار کشیدن اشاره کرد. در ضمن اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای دورهمی‌های دوستانه و قرارهای عاشقانه است. در نهایت به دلیل محبوبیت این رستوران، توصیه می‌کنیم حتما قبل از مراجعه میز رزرو کنید .

آدرس: The Walk, Worldmark 2, Aerocity, New Delhi, Delhi 110037, India

 

Diggin

گفتنی است که این مکان، یکی از رمانتیک‌ترین کافه‌های دهلی به شمار می‌آید. هیچ غذاکده‌ای در دهلی، به این زیبایی با گلها و گیاهان تزئین نشده است. تاب و صندلی‌های چیده شده در فضای بیرونی، بهترین امکان را برای لذت بردن از این زیبایی‌های طبیعی فراهم می‌کنند. هر چند که دکوراسیون داخلی نیز جذابیت‌های خود را دارد و با گل‌های رنگارنگ، آباژورها، دکوراسیونی به سبک استعماری و حال و هوای اروپایی به استقبال مشتریان می‌آید.

در اینجا غذاهای ایتالیایی سرو می‌شوند. شیرینی‌ها، براونی، پوپرهای پنیری هالاپینو، پیتزاهای تازه تهیه شده از گیاهان مزرعه و غیره شما را شگفت زده می‌کنند  در این میان  پرسنل مهربان، در مورد انتخاب غذاها از منو و قیمت‌ها، راهنمایی‌های لازم را به مشتریان ارائه می‌کنند. برای آشنایی با سایر غذاکده‌های ایتالیایی، بهتر است مقاله بهترین رستوران‌های ایتالیایی در دهلی را نیز مطالعه کنید.

آدرس: Anand Lok Opposite Gargi College, New Delhi 110049 India

 

Olive

محیط این غذاکده که در مهرائولی واقع شده است، شما را به گرفتن عکس در کنار دیوارهایی که فضای سبز و صندلی‌ها و میزهای سفید کم رنگ را احاطه کرده‌اند دعوت می‌کند.

اگر قصد جشن گرفتن برای مناسبت‌های خاص را دارید، این مکان به شدت پیشنهاد می‌شود. این غذاکده که در ساختمانی به سبک استعماری و زیبا و بازسازی شده قرار دارد، در پشت مجموعه قطب منار با محیطی آرام از مشتریانش پذیرایی می‌کند. در اینجا صندلی‌های زیبای فضای بیرون با روکش‌های آبی مایل به سبز زیتونی و محیط رمانتیک، دیوارهای سفید و حیاط پر از سنگ‌ریزه‌ زیر سایه‌ درخت بانیان، در مجموع فضایی خیره‌کننده را ایجاد می‌کنند. محیط داخلی نیز با اکسسوری‌های ساده و زیبا و پرده‌های سفید پر شده که در رقص نسیمی که از پنجره‌ها می وزد، محیطی شاعرانه و بی‌تکلف را رقم می‌زنند.

خوراکی‌های فوق‌العاده‌ای در بار و آشپزخانه Olive سرو می‌شوند و ترکیبی از غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی و ایتالیایی را به نمایش می‌گذارند. پیتزا، بشقاب پنیر خوشمزه، پاستا فتوچینی، سالاد سزار کلاسیک مرغ و بیکن ترد نیز از پرطرفدارترین غذاهای این رستوران به شمار می‌آیند. و دسرهای زیبا و لذیذ از جمله تیرامیسو و تارت لیمو با ژل لیمو، این ترکیب را کامل می‌کنند. در نهایت باید گفت پیشخدمت‌ها بسیار حرفه‌ی و مودب و دلسوز هستند و خدمات نیز کارآمد و سریع می با‌شند.

آدرس: Mile 6, One Style, 8, Kalka Das Marg, Seth Sarai, Mehrauli, New Delhi, Delhi 110030, India

 

Serai

نقاشی‌های عظیمی که دیوارهای این کافه بار را زینت می‌دهند، باعث می‌شوند تمام مدت سرگرم باشید و تصاویری از این غذاکده زیبا و جذاب واقع در مهرائولی، واقعا به درد حال و هوای اینستاگرام می‌خورند. در ضمن باید گفت منو کوچک است و گزینه‌های محدودی دارد، با اینحال غذاها و خوراکی‌های هندی معطر و لذیذ به سبک سنتی و همچنین معاصر ارائه می‌شوند و در این میان مرغ کیمچی و برنج، نان‌های تخت و تازه پخته شده که روی آنها با پیاز کاراملی و گوشت اردک رنده شده پوشیده شده و همچنین ماهی تن و ژامبون محبوبیت بیشتری دارند.

آدرس: 6-8 One Style Mile, Kalka Das Marg, Mehrauli Located at Olive Bar & Kitchen, New Delhi 110030 India

 

Olly

اینجا یک فضای بی‌تکلف و زیبا و مدرن همراه با کاشی کاری و میز وصندلی‌های حصیری ارائه می‌دهد و محیطی شیک و دوستانه را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. این کافه بار که در گورگان واقع شده، فضای مناسبی را برای دورهمی‌های خانوادگی و یک پیک نیک گرم و شاد فراهم کرده و البته غذاهای شگفت انگیزش حتی افراد مشکل پسند را نیز راضی می‌کنند.

گفتنی است در اینجا خوراکی‌ها و غذاهای اصیل قاره‌ای و ایتالیایی و همچنین گزینه‌های بدون گلوتن سرو می‌شوند. در این میان مرغ جامائیکا، غذای مزه، راویولی با کدو سبز و سالاد انبه کینوا بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند. همچنین انواع دسرها نظیر وافل دسر، کیک شکلاتی و تیرامیسو این ترکیب عالی را کامل می‌کنند.

آدرس: Shop #101 Near Building #8 . CyberHub, DLF Phase 2, Gurugram, Haryana 122002, India

 

Pra Pra Prank

اینجا یک غذاکده کوچک آسیایی بسیار پرطرفدار است که دارای منوی خلاقانه و مملو از غذاهای ترکیبی متمایز است. برخی از بهترین غذاهای موجود در این منو عبارتند از: خرچنگ پخته شده اقیانوس هند، صدف ادویه دار، پیراشکی پر شده با پنیر و سبزیجات خرد شده، رول پنیر خامه‌ای و خربزه با سس مایونز ژاپنی، میگوهای سرخ شده با کدو تنبل و سس فلفل قرمز. در ضمن پیشنهاد می‌کنیم از امتحان کردن دسرهای این کافه بار غافل نشوید.

این رستوران با دکوری مدرن، شیک و فوق‌العاده جسورانه، پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ، مبلمان مخملی شیک و ظروف گران‌قیمت شما را به تحصیل وا می‌دارد. اگر می‌خواهید بهترین میز و صندلی نصیبتان شود، بهتر است یک میز در کنار پنجره رزرو کنید که چشم اندازی باشکوه به مناظر زیبای اطراف دارد.

آدرس: 24,DLF Cyber City, DLF Phase 2, Sector 24, Gurugram, Haryana 122022, India

 

Hong Kong Club

تجربه مجلل ایجاد شده در باشگاه هنگ کنگ، سزاوار جایگاهی در جلد مجلات لوکس است. دکور این رستوران شیشه‌ای دو طبقه به شدت دیدنی است و این فضا، با پالت رنگی درجه یک سفید و طلایی مبله شده است. در عین حال گلدان‌های سبک چین مینگ و پرتره‌های بزرگ از زنان آسیایی، به طرز ماهرانه‌ای بر تم شرقی این فضا تاکید می‌کنند. و البته تاثیر خیره کننده غذاهای باشکوه لذیذ را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.  

در اینجا انواع غذاهای مدرن کانتونی سرو می‌شوند که از مواد اولیه شرقی عالی تهیه شده‌اند. در بدو امر اجازه دهید کام شما با طعم پیش غذاهای خوشمزه‌ای نظیر قارچ مخلوط، سالاد ماهی، ریشه نیلوفر آبی با سس فلفل خانگی، پیراشکی، گوش ماهی سرخ شده با لوبیای سیاه، تخم مرغ آب پز و کیک شلغم ترد غلغلک داده شود. در ادامه مجموعه‌ای لذت بخش از غذاهای اصلی مانند گوشت خوک بخارپز با تکه‌های تارو و فلفل، بلدرچین شکم پر باربیکیو، میگوی ببری مخلوط شده با برگ کاری، بشقاب برنج سرخ‌شده و خرچنگ و مارچوبه، نودل ترد و غیره شما را مجذوب خود می‌کنند.

در عین حال سرآشپز با دسرهای هیجان انگیزی مانند کرم بروله کلاسیک، براونی شکلاتی تند با ژلاتوی فندق کاراملی، میوه کبابی با عسل و کنجد وحشی، کیک هویج همراه با ژلاتوی هل و پسته و بستنی کاراملی شما را به وجد خواهد آورد.

آدرس: Andaz Delhi, The Hong Kong Club, Asset No. 1, Northern Access Rd, Aerocity, New Delhi, Delhi 110037, India

 

Burma Burma

اینجا رستورانی ایده‌آل برای گیاهخواران است که می‌توانند از غذاهای اصیل برمه‌ای لذت ببرند. محیط دلپذیر و دکور چشم نواز است و به محض ورود به رستوران احساس ظرافت، غنا و کلاسی متمایز را به مخاطبان القا می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم خورد و خوراکتان را با سمبوسه مثلثی شکلی شروع کنید که از نخود سیاه درست شده و به آرامی به آبگوشتی از ادویه جات، ترشی جات و سبزیجات تازه بهاری آغشته شده و بسیار لذیذ است. و البته از سالاد برمه‌ای و نان توفو بخارپز نیز غافل نشوید. غذاهای اصلی پرطرفدار در این غذاکده نیز عبارتند از نودل، سیب زمینی با سس چیلی، برنج چسبناک و فلافل.

گفتنی است برای حفظ کیفیت بالای غذا از مواد تازه و گیاهان ارگانیک استفاده می‌شود. و در نهایت صرف یک وعده غذایی در اینجا بدون نوشیدن یک فنجان چای سفید کامل نمی‌شود. دسرها به شدت وسوسه انگیز و زیبا و اینستاگرامی هستند. بهتر است از آفوگاتو، براونی شکلاتی، بستنی وانیلی و بستنی دوریان بچشید. برای دوستداران شکلات، دسر شکلاتی ماداگاسکار همراه با یک شات اسپرسو سرو می‌شود.

آدرس: Select CityWalk Mall, Saket, District Centre, S-25, Second Floor , A 3, New Delhi, Delhi 110017, India

 

Fig and Maple

اینجا یکی از قابل اعتمادترین غذاخوری‌های ایتالیایی شهر است که منویی غنی از طعم‌ها و غذاهای لذیذ را داراست. ریزوتوی چغندر، کالاماری ترد و وافل نوتلا، طرفداران بسیاری در این غذاکده به سوی خود جذب می‌کنند. این مکان، دارای یک آشپزخانه نیمه اپن به همراه یک قسمت نشیمن دنج و فضای داخلی شیک و مدرن است. گفتنی است این غذاکده، دوستدار محیط زیست بوده و به ارائه خدمات مبتنی بر پایداری و پخت و پز فصلی نیز وفادار است.

آدرس: M-27, E Block Rd, Block M, Greater Kailash II, Greater Kailash, New Delhi 110048 India

 

The Grammar Room

این کافه تمام روز، مشرف بر خط الراس جنگل دهلی بوده و غذاها، قهوه، کوکتل و محیطی بی‌نظیر همراه با گیاهان گلدانی را برای مشتریان تدارک می‌بیند. در ضمن می‌توانید با مجموعه‌ای از بازی‌های رومیزی خود را سرگرم کنید یا از قفسه‌ کتابها، گزینه‌ای مطابق سلیقه‌تان بیابید و از این فضای دل انگیز، برای مطالعه و خورد و خوراک بهره مند شوید. در اینجا پنجره‌های بزرگ، نور کافی را از دو طرف به محیط داخلی عبور می‌دهند. این محیط گلخانه‌ای گرم و دلپذیر، یکی از بهترین مکان‌ها برای دورهمی‌های صمیمی در یک بعد از ظهر تنبل به شمار می‌آید. پاسیو کوچک این غذاخوری نیز مشرف به جنگل است و به ویژه در ماه‌های سرد زمستان، بسیار طرفدار دارد.

آدرس: 8Kalka Das Marg One Style Mile, Olive Bar & Kitchen, Mehrauli, New Delhi 110030 India

 

Neung Roi

غذاهای تایلندی عمدتا دسته‌ای از طعم‌ها را به علاقمندان هدیه می‌دهند که از گیاهان معطر آشپزی و مواد تازه دریا و نخل به دست آمده‌اند. این غذاها خوشمزه‌ترین خوراک‌ها در سراسر کمربند آسیایی به شمار می‌آیند و بهترین راه برای لذت بردن از آنها، این است که با یک پیش غذا شروع کنید. و اما کافه رستوران Neung Roi که بهترین غذاهای تایلندی را همراه با نوشیدنی‌های گوارا سرو می‌کند، در عین حال از دکوراسیونی جذاب برخوردار است و این فضا در کنار تزئینات خلاقانه خوراکی‌ها، می‌توانند سوژه خوبی برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی باشند.

و اما در میان منو، تمام گزینه‌ها محبوبیت دارند که از آن میان می‌توان به مواردی نظیر شکم خوک سرخ شده، ذرت سرخ کرده با سس فلفل شیرین، حلقه‌های ماهی مرکب با پانکو، سیخ میگو و سبزیجات و لیمو، نودل، املت تایلندی با مرغ، کوفته ساگوی بخارپز شده، قارچ کبابی و کوفته گل نخود پروانه تایلندی، باس دریایی کبابی با زردچوبه تازه، خرچنگ آبی سرخ شده و برنج سرخ شده و آناناس اشاره کرد.

آدرس: Radisson Blu Plaza, Block R, Mahipalpur Village, Mahipalpur, New Delhi, Delhi 110037, India 

۰۴ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران