بهترین رستوران‌های دهلی (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری دهلی
بهترین رستوران‌های دهلی (قسمت دوم)

اگر علاقه‌ای به مزه کردن غذاهای جدید و متنوع دارید، غذاهای هندی بهترین گزینه برای شما خواهند بود. طبیعتا بهترین مکان برای خوردن غذاهای هر منطقه جایگاه اصلی آن است. پس اگر قصد سفر با تور هند را دارید توصیه می‌کنیم سری به رستوران‌های محلی این سرزمین بزنید و غذاهای محلی هندی را در آن امتحان کنید. ما نیز قصد داریم در ادامه بخش اول، شما عزیزان را با بهترین رستوران‌های دهلی برای خوردن غذاهای لذیذ هندی آشنا کنیم.

 

رستوران موتی محل  (Moti Mahal Restaurant)

رستوران موتی محل یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو برای خوردن غذاهای خوشمزه هندی در سفر به دهلی است. این رستوران در منطقه دریا گنج قرار گرفته و گردشگران می‌توانند به کمک مترو یا تاکسی‌های شهری به آن دسترسی داشته باشند. معروف‌ترین غذا در منو این رستورن مرغ کره‌ای آن است. مرغ کرده‌ای از محبوب‌ترین غذاهای هندی است که در اغلب رستوران‌های این کشور می‌توانید آن را مزه کنید و چه رستورانی بهتر از موتی محل؟ موتی محل از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر دهلی بوده و در سال ۱۹۴۷ توسط سه شخص به صورت شریکی تأسیس شد. ابتدای کار آن‌ها تنها با تاسیس یک تنور در مرکز رستوران آغاز شد. پس از آن با ارائه غذاهای فوق‌العاده خوشمزه توانست به محبوبیت بالایی بین گردشگران و توریست‌ها برسد. دکوراسیون این رستوران به سبک نوستالژیک است با انتخاب این رستوران احساس خواهید کرد که بخشی از تاریخ هندوستان را نیز تجربه می کنید. هزینه خوردن یک وعده غذایی برای دو نفر حدود ۱۰۰۰ روپیه هند خواهد بود.

 

۵ فعالیت هیجان انگیز در محیط‌های سرپوشیده دهلی

رستوران کریم (Karim Restaurant)

رستوران کریم واقع در محدوده دهلی قدیم از دیگر گزینه‌هایی است که می‌توانید غذاهای لذیذ هندی را در آن میل کنید. این رستوران در حقیقت به هتل کریم که در سال ۱۹۱۳ تاسیس شده بود تعلق دارد. از جمله مزایای این رستوران می‌توان به قرارگرفتن در نزدیکی مسجد جامع در دهلی قدیم اشاره کرد. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند قبل یا بعد از خوردن یک وعده غذایی خوشمزه هندی به بازدید از این بنای مذهبی و تاریخی بروند. از دیگر مزایای این رستوران می‌توان به قیمت مناسب غذاهای آن اشاره کرد. محبوب‌ترین غذای رستوران کریم تیکا مرغ یا پالاک پانیر بوده و هزینه یک وعده غذایی دو نفره حدود ۸۰۰ روپیه هند خواهد بود.

رستوران گولاتی (Gulati Restaurant)

رستوران گولاتی واقع در جاده پاندارا یک غذاخوری کنار جاده‌ای محسوب می‌شود. با این تفاوت که شما با رفتن به این رستوران خوشمزه‌ترین غذاهای کنار جاده‌ای را با قیمتی مناسب میل خواهید کرد. تاریخ ساخت رستوران گولاتی به سال ۱۹۵۹ برمی‌گردد. امروزه در اطراف این رستوران بازاری بسیار دیدنی تاسیس شده که علاقه‌مندان به خرید می‌توانند لحظات خوبی را حین خرید در آن تجربه کنند. اگر در انتخاب غذا در این رستوران بر سر دو راهی گیر کردید پیشنهاد می‌دهیم حتما مرغ کره‌ای آن را که غذایی محلی در هندوستان است را امتحان کنید. همچنین می‌توانید خوشمزه‌ترین کباب‌های هندی را برخلاف دیگر رستوران‌ها که اغلب غذاهای گیاهی سرو می کنند، در رستوران گولاتی تجربه کنید. هزینه یک وعده غذا برای دو نفر در این رستوران حدود ۱۲۰۰ روپیه هند است.

 

۱۰ دانستنی مهم برای سفری آرام و بدون خطر در دهلی

رستوران کوالیتی (Kwality Restaurant)

آخرین مورد از بهترین رستوران‌های دهلی برای خوردن غذاهای لذیذ هندی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، رستوران کوالیتی است. این رستوران در محله کانات واقع شده و علاوه بر غذاهای فوق‌العاده خوشمزه‌ خود از چشم‌انداز بسیار زیبایی نیز برخوردار است. کیفیت غذاها در این رستوران به قدری بالا است که ادعا دارد بهترین رستوران هند بوده و شهرت جهانی دارد. معروف‌ترین غذای این رستوران چانا باتورا (Channa Bhatura) نام داشته و توصیه می‌کنیم حتما این غذا را در این رستوران سفارش داده و از مزه فوق‌العاده آن لذت ببرید.

در ابتدای تاسیس رستوران کوالیتی تنها بستنی و میلک شیک در آن سرو میشد. اما بعدها غذاهای متنوعی را در منو خود قرار داد و امروزه به یکی از بهترین‌های دهلی برای خوردن یک وعده غذایی خوشمزه تبدیل شده است. هزینه خوردن یک وعده غذایی برای دو نفر در این رستوران تقریبا ۱۰۰۰ روپیه هند خواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین رستوران‌های دهلی را برای خوردن غذاهای هندی به شما عزیزان پیشنهاد دهیم. در صورت انتخاب هر کدام از این رستوران‌ها توجه داشته باشید که در طبخ غذاهای هندی از ادویه‌جات متنوع و به خصوص فلفل استفاده بسیاری می‌کنند. پس اگر به خوردن غذاهای تند علاقه‌ای ندارید حین سفارش تاکید داشته باشید تا از فلفل کمی برای شما استفاده کنند.

 

بزرگ‌ترین و برترین مراکز خرید دهلی را بشناسید

۱۹ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران