بهترین رستوران های دهلی

جاذبه‌های گردشگری دهلی
بهترین رستوران های دهلی

دهلی، پایتخت پرجنب‌وجوش و متنوع هند، به‌ خاطر میراث غنی در فرهنگ آشپزی‌اش نیز شهرت دارد. اینجا بهشتی از طعم‌های لذیذ بوده و از غذاهای خیابانی تا غذاهای لوکس، در بهترین رستوران های دهلی به استقبال مشتریان می‌آیند.

 

آشنایی با برخی از بهترین رستوران های دهلی

دهلی سرزمینی است که در آن فرهنگ غذایی پر زرق و برق، در شمار جاذبه های توریستی است. در سفر با تور هند و در گوشه و کنار شهر، می‌توانید شاهد انواع غذاکده‌هایی باشید که غذاهای تاریخی را در ترکیب با دستور پخت‌های مدرن ارائه می‌دهند و هر سلیقه و ذائقه‌ای را راضی می کنند. از سوشی اصیل و دیم سام چینی گرفته تا مزه‌های مدیترانه‌ای و تنوری سنتی، به طور همیشگی در صحنه بهترین رستوران‌ های دهلی خودنمایی می‌کنند.

رستوران دوم پخت

Dum Pukht، سبک آشپزی منطقه لاکنو را ارائه می‌دهد بدین صورت که گوشت، ادویه‌ها و سبزیجات را در یک قابلمه ریخته و روی آنها را با خمیر می‌پوشاند. گوشت در حالی که طعم چاشنی را به خود می‌گیرد، به آرامی می‌پزد و غذاهایی بسیار لذیذ به دست می‌آیند که دلیل شهرت این مکان، بعنوان یکی از بهترین رستوران های دهلی هستند.

گفتنی است این رستوران در نسخه ۲۰۱۴، بعنوان بهترین رستوران هند نیز شناخته شد. این رستوران، بریانی‌ها و کباب‌های خوش پختش را، در اتاق غذاخوری نقره‌ای و آبی باشکوهش که با لوسترهای کریستالی تزئین شده‌اند سرو می‌کند و یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌ها برای قرارهای عاشقانه به شمار می‌آید.

توصیه می‌کنیم اگر در سفر با تور دهلی گذرتان به اینجا افتاد، از صرف دوم پخت بریانی، دودیا کباب، کاکوری کباب و کباب سکه ای غافل نشوید. در کنار اینها خوشمزه‌ترین دسرهای هندی نظیر کولفی خوش طعم، گلاب جامون، کیک‌های شکلاتی، آب میوه گوارا و قهوه باکیفیت نیز با قیمت‌هایی متوسط ارائه می‌شوند. از طرفی خدمات دلیوری، از مهمترین امکانات این غذاکده بوده و همچنین پارکینگ نیز برای مشتریان فراهم است.

آدرس: Durgabai Deshmukh South Campus, ITC MAURYA, Sardar Patel Marg, New Delhi, Delhi, India

عکس: justdial.com

 

رستوران ایندین اکسنت

Indian Accent در قلب شهر واقع شده و بعنوان یکی از بهترین رستوران های دهلی، شهرت جهانی نزد گردشگران سراسر دنیا بدست آورده است. بشقاب‌ها در اینجا با دقت درست می‌شوند و طعم‌های متنوع غذاهای هند را به نمایش می‌گذارند.

این غذاکده داخل یک بوتیک هتل کوچک قرار دارد و سرآشپزش، از آن برای ترکیب و سرو غذاهای محلی با عناصر غربی معاصر به روش‌های نوآورانه استفاده می‌کند. کباب‌های گالاواتی پر شده با توت فرنگی و چاتنی چیلی سبز، مرغ کره‌ای با کره بادام زمینی و بادام زمینی کباب شده و همچنین خرچنگ با ترشی گوجه فرنگی و نارگیل بوداده، همگی نمونه‌هایی از ایده‌های خلاقانه‌ای هستند که این رستوران ارائه می‌دهد. در ضمن پیشنهاد می‌کنیم کیک میوه‌ای خوشمزه، بستنی وانیلی و کولفی را نیز در کنار فراپه شکلاتی، لیموناد یا آب آناناس امتحان کنید.

در صورت تمایل، می‌توانید بین فضای داخلی زیبا و آرامش بخش و فضای بیرونی رستوران، هر کدام را خواستید برای خورد و خوراک انتخاب نمایید و در عین حال از قیمت‌های منصفانه، وای فای رایگان و پارکینگ نیز برخوردار شوید.

آدرس: Jawaharlal Nehru Stadium, The Lodhi, New Delhi, Delhi, India

 

آشنایی با غذاهای خیابانی در هند

عکس: cntraveller.in

 

رستوران بوخارا

Bukhara، درست در کنار رستوران دوم پخت واقع شده اما به لحاظ طراحی دکوراسیون، در تضاد کامل با آن است. این رستوران که در هتل مجلل ITC Maurya  قرار دارد، یکی از بهترین رستوران های دهلی است که به خاطر سرو غذاهای اصیل شمال هند شهرت دارد. این مکان، در سال ۱۹۷۸ شروع به کار کرد و از آن زمان تاکنون، تغییرات چندانی نداشته و از تم روستایی و قهوه‌ای تیره و آشپزخانه اوپن برخوردار است.

و اما منو... باید گفت مهمترین گزینه این رستوران،  گوشت ترشی پخته شده در تنور است که به همراه مقدار زیادی نان و کیک سرو می‌شود. دال بخارا نیز غذای امضایی این غذاکده است که در آن، عدس تقریبا به مدت ۲۴ ساعت به آرامی پخته می‌شود.

آدرس: ITC Maurya, Chanakyapuri, Delhi

عکس: zomato.com

 

رستوران اسپایس روت

Spice Route نیز در شمار بهترین رستوران های دهلی بوده و سفر ادویه‌ها را از ساحل مالابار کرالا تا ویتنام، سریلانکا، میانمار و تایلند به نمایش می‌گذارد. منو شامل غذاهای کلاسیک پان آسیایی با گزینه‌های بسیاری از غذاهای گوشتی و گیاهی است. خرچنگ به سبک تایلندی که با قارچ و زنجبیل سرخ شده و ورمیشل پایاسام غنی شده با آجیل بادام هندی و کشمش، از محبوب‌ترین گزینه‌ها در این غذاکده به شمار می‌آیند. سالاد کاری سبز، پد تای، پاپایا، بستنی وانیلی خوش طعم، بستنی شکلاتی، کاسترد شکلاتی، چای خوشمزه و فراپه شکلاتی نیز می‌توانند تاثیر مطلوبی روی شما به جای بگذارند.

همچنین فضای داخلی بسیار باشکوه بوده و با عتیقه جات نفیس و نقاشی‌هایی جذاب، حظ بصری را به مخاطبان هدیه می‌دهد. خدمات سریع، قیمت‌های پایین، وای فای رایگان، پارکینگ، خدمات دلیوری و میز و صندلی‌های فضای باز، از دیگر جذابیت‌های شکم گردی در این مکان به شمار می‌آیند.

آدرس: The Imperial, Janpath Lane, Connaught Place, New Delhi, Delhi, India

 

راهنمای صرف غذاهای خیابانی در دهلی قدیم

عکس: afar.com

 

رستوران داکشین

Dakshin یکی دیگر از بهترین رستوران های دهلی است که غذاهای متنوعی از جنوب هند را سرو می‌کند. منو، غذاهایی از کرالا و کارناتاکا گرفته تا آندرا پرادش و تامیل نادو را پوشش می‌دهد و این تصور را از بین می‌برد که بسیاری از غذاهای جنوب هند گیاهی هستند. زیرا گزینه‌هایی همچون وینچینا مامسام (گوشت بره با گشنیز، فلفل، پیاز و گراماسالا)، میگوی سرخ شده و چیکن با قدرت در منو خودنمایی می‌کنند. همچنین در اینجا می‌توانید از فضای آرامش بخش و راحت، در کنار خدمات سریع و دلیوری برخوردار شوید.

آدرس: Sector15, New Delhi, Delhi, India

عکس: fabhotels.com

 

رستوران وارک

در لیست بهترین رستوران های دهلی، نمی توان از Varq غافل شد که بهترین غذاهای خیابانی را در فضای بیرونی و داخلی زیبا و جذابش سرو می‌کند. ترکیب سبک مدرن با غذاهای قدیمی، لذتی وافر را از چشیدن طعم‌های خلاقانه به مخاطبان هدیه می‌دهد و غذاهای جدید، مانند جلیبی که با برگ‌های نقره‌ای و پسته سرو می‌شود را در هیچ جای دیگری نخواهید یافت.

از دیگر خوراکی‌های معروف این رستوران می‌توان به کباب مرغ فلفلی، پای بره کبابی و گوشت خرچنگ و نان اشاره کرد. در کنار اینها کولفی، جلبی، بستنی خوش طعم، آب میوه، چای گل رز یا کاپوچینو نیز طرفداران بسیاری دارند. و همه اینها در کنار خدمات سریع و باکیفیت، خدمات دلیوری و پارکینگ، با قیمت‌هایی مناسب ارائه می‌شوند.

آدرس: The Taj Mahal Hotel, No.1, Near, Maan Singh Rd, New Delhi, Delhi, India

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بمبئی

عکس: zomato.com

 

رستوران موتی محل

Moti Mahal ، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های دهلی است. کباب‌ها، مرغ کره‌ای و مرغ تنوری این غذاکده، به دنیای آشپزی هندی اعتباری مضاعف بخشیده‌اند. پنیر تیکا، گلاب جامون، کولفی، فالودا، چای خوشمزه، لیموناد و لاسی نیز از دیگر گزینه‌های جذاب این غذاکده به شمار می‌آیند. این مکان، در طول سال‌ها گسترش یافته و شعبات متعددی را در شهرهای مختلف هند داراست.

خدمات تماشایی سطح بالا و باکیفیت پرسنل حرفه‌ای، خدمات دلیوری و قیمت‌های مناسب در کنار فضای جذاب و دکوراسیون مدرن نیز، به لذت حضور در این مکان می‌افزایند.

آدرس: Plot No 10, 48, Malcha Marg, New Delhi, Delhi, India

عکس: dfordelhi.in

 

رستوران پنجابی بای نیچر

Punjabi by Nature، یکی دیگر از بهترین رستوران های دهلی است که در حال گسترش شعبات خود در سراسر شهر است. این غذاکده، همانطور که از نامش پیداست، در سرو غذاهای پنجابی تخصص دارد. برخی از برترین گزینه‌ها عبارتند از ران پنجاب (پای بره کباب شده با عدس سیاه و خامه و کره)، مرغ کره‌ای و پنیر تیکا. همچنین دسرها و نوشیدنی‌هایی نظیر فاج شکلاتی، براونی، لاسی انبه، هات چاکلت و لیموناد نیز کامل کننده‌هایی عالی در کنار این غذاهای لذیذ به شمار می‌آیند.

از طرفی این مکان، به دلیل خدمات عالی و پرسنل خوش برخوردش که همیشه آماده خدمت رسانی هستند نیز شهرت دارد. همچنین قیمت‌ها در حد متوسط بوده و دکوراسیون مدرن و محیط جذاب، ساعاتی مفرح را برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی رقم می‌زنند.

آدرس: 30B, F Block, New Delhi, Delhi, India, 110001

عکس: zomato.com

 

رستوران پیند بالوچی

در انتهای گشت و گذار در میان بهترین رستوران های دهلی، سری می‌زنیم به رستوران Pind Balluchi که با طراحی جذاب، مجسمه‌ای از یک مرد سیک و دیوارهای گلی، فضای روستایی راجستانی و پنجابی را بازسازی می‌کند.

منوی این غذاکده نیز طیف گسترده‌ای از غذاهای باربیکیو افغانی و مغولی همراه با غذاهای محبوب پنجابی را شامل می‌شود. خصوصا سینه مرغ چرخ کرده ترش، مرغ کره‌ای، و دال ماخانی و نوشیدنی‌ها و دسرهایی همچون گلاب جامون خوش طعم، کولفی انبه لاسی عالی و لیموناد، از پرطرفدارترین خوراکی‌های این رستوران به شمار می‌آیند. گیاهخواران نیز می‌توانند گزینه‌های جذابی را در اینجا بیابند از جمله موا پانیر توکرا که یک غذای نفیس پنیری است و همراه با خرما، آجیل و کشمش سرو می‌شود. در نهایت قیمت‌های مناسب، دکوراسیون زیبا و محیط لذت بخش همراه با وای فای رایگان و خدمات دلیوری، از دیگر جذابیت‌های این غذاکده محسوب می‌شوند.

آدرس: M-58, New Delhi, Delhi, India

 

۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

عکس: dineout.co.in

 

در نهایت، از دیگر گزینه‌های شکم گردی در میان بهترین رستوران های دهلی می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • کریمز
  • کوالیتی
  • راجیندر دا دهابا
  • ودا
  • ونگرز
  • کاکه دا
  • چوربیزار
  • پاریکراما
  • لودی
  • فیو
  • کایلین

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۲ مهر ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 24 دی 1402)

نظرات کاربران