سفری خانوادگی با کودکان به قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
سفری خانوادگی با کودکان به قبرس

دلایل بسیاری همچون پارک‌های آبی، سواحل تمیز و ایمن، فعالیت‌های در فضای باز و موارد دیگر در تور قبرس وجود دارد که باعث شده سالانه بیش از ۲ میلیون نفر از جمله تعداد زیادی خانواده‌های دارای فرزند به این کشور گرمسیری سفر می‌کنند. با مردم محلی صمیمی، آب و هوای عالی، سواحل بکر، غذاهای خوشمزه و فرهنگ و تاریخ غنی، مطمئنا قبرس مقصدی است که باید در فهرست سفرهایتان باشد. همچنین لیست کارهایی که به عنوان خانواده انجام می‌دهید باید مواردی مثل ماجراجویی، تنوع غذایی و سواحل امن و آرام را در بگیرد که خوشبختانه قبرس همه را همچون هدیه‌ای بهشتی به شما تقدیم می‌کند. این فهرست شامل فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای برای خانواده‌های دارای فرزند در قبرس می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

مرتع دامداری کوه عقاب

این مزرعه تجربه‌ای کوهستانی و خانوادگی در قبرس به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید طی آن با اسب‌ها از نزدیک تعامل داشته و اگر دوست داشتید پشت‌شان سوار شده و شگوه منطقه را با رکاب زدن تماشا کنید. می‌توانید اسب یا پونی انتخاب کرده و زین کنید و همراه با مربی و راهنمای چند زبانه برای تماشای مناظر پانورامای شگفت‌انگیز به اطراف بروید. از مناظر پانوراما گرفته تا مناظر اقیانوسی، مقداری از مناظر متنوع قبرس را خواهید دید. اگر قبلا هرگز سواری نکرده‌اید نگران نباشید اولا مربی‌ها با صبوری به شما سطح مبتدی سواری را تمرین می‌کنند و هم اسب‌هایی هستند که با حوصله زیاد افراد ناشی در سواری را تحمل می‌کنند. این مزرعه در فاصله کوتاهی از پافوس، در حومه آران شهر واقع شده است. رفتن به این مزرعه مخصوصا برای خانواده‌های دارای فرزند تجربه‌ای بسیار دوست داشتنی و خاطره‌انگیز خواهد بود زیرا بچه‌ها می‌توانند از نزدیک با پونی‌ها ارتباط برقرار کنند.

 

معرفی فرودگاه‌های بین‌المللی قبرس

آدرس: 34 Evagora Palikaride, Paphos, CY8280, Cyprus

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب

 

پارک آبی آفرودیت پافوس

پارک آبی آفرودیت پافوس، بزرگترین پارک آبی در منطقه پافوس، مکانی عالی برای تجربه مهیج‌ترین فعالیت‌ها در پافوس قبرس است. اگر خانواده‌ای شنا دوست و ماجراجو هستید اما دوست ندارید ماسه‌های سالی به شما بچسبند این پارک انتخابی فوق‌العاده است. بسیاری از بازی‌های آبی از جمله یک رودخانه تنبل عظیم، سرسره‌های آبی متعدد، استخر مواج و موارد دیگر همگی در این پارک در دسترس قرار داده شده تا تمامی سطوح هیجان را برای تمامی سلیقه‌ها پوشش دهد. به علاوه اگر فرزند خردسالی دارید که برای بازی بچه‌های دیگر هنوز کوچک است امکاناتی برای این رنج سنی در نطر گرفته شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین اگر احساس گرسنگی کردید تعداد زیادی غرفه غذا و نوشیدنی در سراسر پارک پراکنده شده‌اند.

آدرس: Off Poseidonos Avenue, Kato Paphos, Cyprus

ساعت کار: تابستان‌ها همه روزه از ۱۰ صبح تا ۶ عصر

 

پارک آبی فاسوری واترمانیا

پارک آبی فاسوری واترمانیا همواره در بین بهترین پارک‌های آبی اروپا قرار دارد. اگرچه که مانند دیگر پارک‌های آبی در اینجا نیز چندین سرسره، استخر مواج و زمین کودکان خردسال ارائه داده شده اما چیزهای خیلی بیشتری هم برای شما و خانواده‌تان همچون کورس‌های متعددی با موانع، مناطق بازی و قایق های پارویی نیز وجود دارد که نه فقط برای تفریح بچه‌ها که برای بزرگسالان تدارک دیده شده‌اند. به علاوه اگر دوست ندارید خیس شوید می‌توانید به اسپا و سالن ماساژ بروید. بعد از کلی بازی و تفریح وقتی گرسنه شدید گزینه‌های غذاخوری زیادی وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها به سلیقه خودتان هرچه خواستید تهیه کنید مخصوصا این که برخی برندهای بین‌المللی نیز در بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

آدرس: Tserkezoi, Cyprus

ساعت کار: اردیبهشت و شهریور: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر. خرداد تا مرداد همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر

 

پارک Parko Paliatso Luna

اگر به فعالیت‌های شبانه علاقه دارید این پارک جایی برای گشت و گذار شبانه است. این شهر بازی کوچک از ساعت ۶ عصر باز می‌شود و انتخابی عالی برای وقتی است که بچه‌ها بتوانند انرژی‌شان را تخلیه کرده و در آرامش تمام به خواب بروند. به علاوه اینجا هزینه برای سواری‌ها به صورت جداگانه پرداخته می‌شود و لازم نیسن هزینه گزاف برای ورودی مجموعه بدهید. به این ترتیب همه می‌توانند به تعداد سواری‌های مورد نظرشان هزینه کنند. بچه‌های می‌توانند سواری‌های کوچک مثل ترن هوایی و چرخ و فلک سوار شوند و محو تماشای نورهای نئون سواری‌ها شوند. همچنین اگر گرسنه شدید می‌توانید از غرفه‌های غذا، اسنک و تنقلات بخرید.

 

بازدید از جاذبه‌های اصلی قبرس

آدرس: Island Avenue 5340, Ayia Napa, Cyprus

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۱۲ بامداد

 

باغ وحش لیماسول

این جاذبه بسیار جذاب که بچه‌ها را عاشق خود می‌کند فرصتی عالی برای آشنایی بیشتر کودکان با انواع حیوات بامزه و دیدنی را فراهم می‌آورد. در اینجا تنوع گسترده‌ای از حیات وحش به نمایش گذاشته شده و اگر در زمان مناسب وارد شوید، می‌توانید غذای آموزشی حیوانات بگیرید، که در طی آن کودکان می‌توانند کمی در مورد حیوانات مختلف بیاموزند و با مراقبان ارتباط برقرار کرده و به حیوانات غذا دهند. نه تنها در قسمت حیوانات اهلی مانند بز و گوسفند برای مراوده بیشتر بچه‌ها نگه‌داری می‌شوند بلکه یک زمین بازی هم در مجموعه قرار داده شده تا فرزند شما بتواند با بازی انرژی خود را تخلیه کرده و با بدنی خسته به خوابی شیرین فرو برود.

آدرس: Leoforos Vyronos, 3105 Limassol, Cyprus

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۹ صبح، زمان بسته شدن در هر فصل متفاوت است

 

مزرعه خرهای طلایی

مزرعه خرهای طلایی جایی است که می‌توانید درک کنید که چرا خر حیوان مهمی در فرهنگ و میراث قبرس است. این جانوران سخت کوش قرن هاست که به شیوه‌های گوناگونی برای حمل غذا و انسان، چرخاندن سنگ آسیاب و در کشاورزی برای شخم زدن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در مزرعه خرهای طلایی، شما همراه فرزندانتان در مورد خرها و نحوه تولید شیر آن‌ها به جای حمل و نقل مردم و غذا چیزهایی یاد می‌گیرید. اگرچه هدف این مزرعه بارکشی از خرها نیست اما می‌توانید سواری کوتاهی با آن‌ها داشته باشید. از آنجایی که این بزرگ‌ترین مزرعه الاغ در قبرس است که حدود ۱۷۰ الاغ را در خود جای داده است، شما فرصتی برای غذا دادن به خرها هم خواهید داشت. شما همچنین می‌توانید بقیه مزرعه را که شامل یک دستگاه زیتون باستانی، موزه موم، خانه سنتی قبرس، کلیسای کوچک و یکی از قدیمی‌ترین درختان زیتون در قبرس است، را کاوش کنید.

 

سفر به زیباترین نقاط قبرس

آدرس: Skarinou 7731, Cyprus

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶:۳۰ (یکشنبه تا ۵ بعد از ظهر)

 

پارک شتر

پارک شتر در مرکز قبرس واقع شده است، بنابراین مهم نیست که در لیماسول، نیکوزیا یا لارناکا اقامت داشته باشید، در هر حال شما می‌توانید به راحتی بازدید از این پارک را در برنامه سفر خود قرار دهید. علاوه بر شترهای ساکن پارک که می‌توانید سوار آن‌ها شوید و یا بهشان غذا بدهید، این پارک همچنین خانه لاماها، والابی‌ها، پونی‌ها، آهو، بز، شترمرغ و چندین حیوان کوچک دیگر است. به علاوه والدینی که فرزندان فعال و پرجنب و جوشی دارند که باید چهار چشمی مراقبشان باشند بیشتر جذب زمین بازی و استخر پارک می‌شوند. به علاوه رستورانی با منوی ناهار و شام نیز در این پارک وجود دارد. اگر همه چیز را بررسی کنید می‌بینید برای گذراندن یک روز خانوادگی انتخابی عالی است.

آدرس: Kiti to Mazotos, Mazotos, Cyprus

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

 

قایق دزدان دریایی مروارید سیاه

قایق دزدان دریایی مروارید سیاه بزرگ‌ترین قایق دزدان دریایی در دریای مدیترانه است که درست در بندر، در ساحل آیاناپا قرار گرفته است. همانطور که ممکن است از نام آن حدس زده باشید، کشتی دزدان دریایی از کشتی معروف مجموعه دزدان دریایی کارائیب دیزنی الگوبرداری شده است و که اگر خوش شانس باشید می‌توانید در حین بازدید تعدادی از شخصیت‌های داستان را از نزدیک ببینید و با آن‌ها عکس بیاندازید. به علاوه این کشتی سفرهای تفریحی روزانه خانوادگی را ارائه می‌دهد که با مجموعه‌ای از سرگرمی و بازی و خنده همراه است. کودکان همچنین می‌توانند در سفرهای دریایی شام غروب آفتاب که شامل یک شام بوفه، موسیقی زنده و رقص و نمایش آتش بازی می‌شود شرکت کنند.

آدرس: Ayia Napa, Cyprus

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

 

ساحل داسودی

ساحل داسودی درست در منطقه توریستی شلوغ لیماسول قرار دارد. موقعیت مکانی عالی آن باعث شده تا خانواده‌هایی که در آن منطقه اقامت دارند، اغلب به خاطر مسافت کم پیاده‌روی لوازم مورد نیازشان را جمع کرده و با پیاده‌روی کوتاهی به ساحل برسند. در واقع برای والدین دارای فرزند واقعا این موهبتی بزرگ است. بنابراین می‌توانید سطل و چنگال ماسه فرزندتان، زیرانداز، آب و لباس شنایتان را جمع کرده و به ساحل بروید، زیر نور آفتاب دراز بکشید و بازی کردن بچه‌ها را زیر نظر بگیرید در حالی که خودتان استراحت می‌کنید. خود ساحل توسط فضای سبز منتهی به ساحل احاطه شده است و بخش باریکی از آن با رستوران‌ها و فروشندگان پر شده است. می‌توانید در سایه زیر درختان ساحل استراحت کنید یا چتر و صندلی آفتاب‌گیر اجاره کنید. آب در نزدیکی ساحل نسبتا کم عمق است و آن را به مکانی مناسب برای پیاده روی و شنا با کودکان تبدیل کرده است.

 

ساحل نیسی، زیباترین ساحل قبرس

آدرس: Germasogeia, Cyprus

 

پارک ملی شبه جزیره آکاماس

در ساحل غربی قبرس، پارک ملی شبه جزیره آکاماس به مسافران ماجراجو فضای زیادی برای کاوش، پیاده روی و شنا ارائه می‌دهد. در اینجا تپه‌ها و دره‌های ناهموار و صخره‌ای به آب‌های زیبا و پر جنب و جوش منتهی شده و مجموعه وسیعی از حیوانات بین درختان و در میان درختچه‌ها به این طرف و آن طرف می‌روند. کل یک سفر را می‌توان صرف کاوش در مسیرهای مختلف طبیعت، سواحل، تالاب‌ها و مناظر دیگر کرد. برای این بازدید حتما کفش‌های پیاده روی بپوشید و دوربین‌تان را همراه داشته باشید زیرا برای به دست آوردن تجربه کامل، قطعا به هر دو نیاز خواهید داشت. برای گردش سریع‌تر در پارک، به جای دیدن تنها بخشی از شبه جزیره با پای پیاده، یک وسیله نقلیه ۴ چرخ متحرک اجاره کنید.

آدرس: Paphos, Cyprus

۱۳ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران